{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki Intruder VS 750(afgået ved totalskadedøden) [Tidl. motorcykel] 1987

50.884 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki Intruder VS 750(afgået ved totalskadedøden)

Årgang:
1987
Motor:
750 ccm V-twin 45 grader, kvadratisk, vandkølet, 2 overliggende knaster, 4 ventiler/cyl, elektronisk tænding, to uafhængige synkroniserbare karburatorer (Mikuni)

Dyret har efterhånden gået 111000, men mon ikke der er lige så meget endnu?


Det var der så IKKE!....men ikke pga. teknikken.

Drejningsmoment 61 nm
Hestekræfter
55 HK Drejningsmoment max. 61,5 Nm
Fælge
Blanke aluminiumsfælge med mange (60) blanke eger-originale
For 21" bag 15"
Dæk
For 80/90-21 Metzeler - et rigtigt CYKELHJUL
Bag: Pirelli ROUTE 140/90-15
Topfart
Jeg ved det faktisk ikke, man kører alligevel ikke over 150 mere end 2 minutter af gangen - meget lange arme :-).

Jeg har en enkelt gang vendt 175 kmt på klokken - det var ikke sjovt!!!
Tuning
Ingen - det her er en cruiser og den er ganske kvik, da den ikke er så forbandet tung.
Styling
Høje risers, fladt styr, sænkede fodhvilere bag, fremrykkersæt, "hagesmæk" på tanken og tasker fra Held,
Standard udstødning, men med 3 10 mm huller i bageste baffel - superfed lyd! ...OG SÅ ER DET MCG's ENESTE INTRUDER MED ØL-MAVE I VENTILDÆKSLERNE ;-)
Ekstraudstyr
Ur på styret, olietermometer, Vibra-lys, Held taskeholdere...og så selvfølgelig mig, hvilket i sig selv er en udfordring:-)
Bemærkninger
Drivværket er et kapitel for sig. Næsten kvadratisk V-2 motor der trækker som en mindre bryggerhest fra omdrejning nr. 1001!! Konstruktionen gør, at momentet udvikles overproportionalt, og dyret kan køres i alle gear ved lave omdrejninger umiddelbart over tomgang, men accelerer villigt op. Den kommer af med alle sine heste ved 5500 omdr/min og er nærmest uopslidelig. Vinteren 2009/2010 splittede jeg den ad i atomer. Dels fordi manualen siger at dyret skal have et major overhaul ved 60000 miles og dels for at se hvordan sådan en slidt maskine ser ud inden i. Jeg fandt en "hairline crack" i en knastaksel, så begge knaster blkev skiftet - bare for at undgå et eventuel træthedsbrud. Så fik jeg boret cylindrene en størrelse op og topstykkerne renoveret, nu hvor alt var adskildt, men ikke en eneste ting var slidt ud af specifikationer!!!!!! Husk det - alle I der tror, at der ikke er mange km i en MC. Bare lad den blive driftsvarm inden I pisker den.

Samme motor findes i et utal af varianter fra 400 til 805 ccm. De ser ens ud, kun boring adskiller dem. Den anvendes i Intruder, Marauder, VL 800 og VX. Ydelser varierer lidt mellem de enkelte modeller, afhængig af dyser.
Kraftoverførsel til baghjul sker ved kardantræk - nærmest vedligeholdelsesfrit og sviner ikke.

Kører som en chopper: meget retningsstabil, men skal rettes op med gasrullen ved lave hastigheder. Det store efterløb får den til at lægge sig tungt ind i svingene. Kræver lidt tilvænning.

Cyklen er meget slank, og kan i modsætning til mange lignende lægges rigtig langt ned i svingene. Den er ikke nogen udpræget langtursmaskine, man sidder ikke rigtigt og fanger i øvrigt en masse vind - en dag går jeg grassat og anskaffer samme kværn i "katana-forkædning" (VX, der er et par stykker i MCG) til de længere ture.

8.2.06:Har taget "skraldet" og fået lakeret en række dele i vinter(der kommer lidt billeder fra genopbygningen). Det bliver pænt, men alle decals er jo væk - skidt den ligner stadig en Intruder!
6.5.2006 Så er der lige kommet et par billeder til.
Den kvikke læser vil bemærke, at pynteskjoldet om køleren er fjernet. Jeg vil have det forkromet.

Primo Juli 2006: Dyret fik nyt fordæk, skive og klodser.

Kommer i vinterhi 18-19/11 2006:
Vinterens projekter:
Renovering af forgaffel, oppolering og konservering af 120 eger, adskillelse, inspektion og evt rep af transmission og kronrørslejer - og så det, der dukker op undervejs :-)
Primo maj 2007: Nyt bagdæk

Vinter 2008/9 Der er gennemgået diverse mekaniske udvendige lejer. Lejer i forhjul og svingarm er skiftet. Svingeren viste sig at have en rustskade i den tværgående plade. Der blev skftet et stykke, svigerens hulheder renset og eftrfyldt med rustbeskyttelse, Svingerens yderside slebet ned og malet medsort rustgrrunder og dernæst matsortlakeret. Mest fordi skader fra sidetasker så er meget lette at reparere.

Vinteren 2009/2010 splittede jeg den ad i atomer. Dels fordi manualen siger at dyret skal have et major overhaul ved 60000 miles og dels for at se hvordan sådan en slidt maskine ser ud inden i. Jeg fandt en "hairline crack" i en knastaksel, så begge knaster blkev skiftet - bare for at undgå et eventuel træthedsbrud. Så fik jeg boret cylindrene en størrelse op og topstykkerne renoveret, nu hvor alt var adskildt, men ikke en eneste ting var slidt ud af specifikationer!!!!!! Husk det - alle I der tror, at der ikke er mange km i en MC. Bare lad den blive driftsvarm inden I pisker den.
Kardandele blev alle gennemgået og krydset skiftet, nu det var af.
Sommer 2009:

Så kom der to nye dæk på. Bagdækket lignede efterhånden en regulært bildæk, efter især sidste års rigtig mange transportkilometer. Det havde i øvrigt trillet små 30000 km!!!

Vinter 2012/13:

Nok en gang nye dæk - dyret har efterhånden gået 125000, og så - stod ensretteren af. Havde en masse bøvt med e-bay og paypal, so det endte med at jeg fik en ny original. å kunne batteriet ikke lades op......når en ensrette bålere af kan der ske en af to ting - enten får batteriet ingen strøm eller også får den ureguleret strøm fra akkumulatoren - typisk 3 x 40-60 A- det bliver sgu varmt. Min VS havde gjort det sidste, så mit gamle batteri var nærmest smeltet fast i batterikassen. Jeg fik det af, og et nyt i, og nu spiller det hele max!
Kommentér på:
Suzuki Intruder VS 750(afgået ved totalskadedøden)
Annonce