Suzuki GT 500b 1976
830 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Kommentarer
Suzuki GT 500b
Årgang:
1976
Motor:
2-cylindret, 2-takts med separat smøring. 2 stk Mikunikarburatorer..
Kubik: 492 cm3
Boring/Slaglængde: 70/64 mm/mm.
Transmission: 5-trins gearkasse. Kobling i oliebad. Kick-start.
El-system: 12 Volt. Transistor tænding.
Kubik: 492 cm3
Boring/Slaglængde: 70/64 mm/mm.
Transmission: 5-trins gearkasse. Kobling i oliebad. Kick-start.
El-system: 12 Volt. Transistor tænding.
Hestekræfter
47 hk (27,7 kw) ved 5500 o/m
Vægt/Kraftforhold: 3,98 kg pr hk.
Vægt/Kraftforhold: 3,98 kg pr hk.
Fælge
Hjul For: 3,25 x 19
Hjul Bag: 4,00 x 18
Bremse For: 220 mm dia. hydrulisk skivebremse.
Bremse Bag: 180 mm dia. 50 mm brd tromlebremse.
Affjedring For: Hydrulisk teleskopforgaffel.
Affjedring Bag: Svinggaffel med indstillelige hydrauliske støddæmpere.
Hjul Bag: 4,00 x 18
Bremse For: 220 mm dia. hydrulisk skivebremse.
Bremse Bag: 180 mm dia. 50 mm brd tromlebremse.
Affjedring For: Hydrulisk teleskopforgaffel.
Affjedring Bag: Svinggaffel med indstillelige hydrauliske støddæmpere.
Dæk
Avon for og Continental bag. Husker ikke lige model og str.
Topfart
168 km/t
Brænstof forbrug: 20,0 km/lit
Brænstof forbrug: 20,0 km/lit
Tuning
Tuning er et stort ord her, men der er nye podfiltre istedet for luftboksen.
Styling
Gul!
Ekstraudstyr
Tomaselli justerbart club man styr.
Bemærkninger
Mål og vægt: Totallængde: 219 cm. Akselafstand: 145 cm. Tankkapacitet: 14 L. Egenvægt: 187 kg.
Tusind tak til Dennis K for hjælp med info.
Det sidste billede er hvordan jeg drømmer om den skal se ud når jeg bliver stor.
Tusind tak til Dennis K for hjælp med info.
Det sidste billede er hvordan jeg drømmer om den skal se ud når jeg bliver stor.
Suzuki GT 500b
sep 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 2
Ja hele GT/T serien bruger samme gaffel og vist også samme hjul - bøflen dog med to kalibre og skiver.
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Det er sjovt at den er fuldstændig magen til en gt 250 som jeg har. Det er bare lidt større stempler og cylinder
for eksempel har GT 380 samme stempler som gt 250 den har bare 3 cyllinder.
er forgaffel Ø 33 mm ? caliber og skive er fuldstændig magen til.
Suzuki var smarte til scalere tingen op og lave en masse modeler GT/T 125,200,250,305,350,380,500,550 og gt 750(vandbøffel).
så var der billige produktions omkostninger.
Hilsen Kenneth.
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 760
Det er en speciel cykel, dem ser man ikke mange af mere.....
Pas godt på den..... .-)
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 3
det havde den fortjent ,dejlig kværn fra en super tid ,jeg synes det ville være synd at lave den om ,men det er bare min mening ,mvh hans
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
Herligt at se en klassisk 2-takter, som er "still-going-strong" ...
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 795
velkommen med din suzuki har selv haft sådan en fra ny af for mange år siden
mvh jimmy