{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda gl 1500 SE 20 års jubilæum`s model 1995

6.921 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

sten  f
Mand | 92 år | Oprettet: 24. feb 2007


Honda gl 1500 SE 20 års jubilæum`s model

Årgang:
1995
Motor:
1520 CC 6 cylindre
2X1 overligne knast
4 ventiler pr cylinder
boring 71,00mm
slaglængde 64,8 MM
150 Nm ved 4000 omd
4 gear + overdrive
Bak gear elektrisk
Hestekræfter
100 hk
73,6 kw
Fælge
170/70-18 i for
160/80-16 bag
pladefælge
Dæk
? vides ikke da de skal skiftes
Topfart
195 KM men kun ved godt vejr
Tuning
det må man nok sige ja til
Styling
Ryglæn
Lys sidetasker
Lys topbox
Pyntelister forskærm køler tasker
Ekstraudstyr
fodplader
Bemærkninger

Honda GLX 1500 Goldwing











Mærke Model

Honda GLX 1500 Goldwing
Motor

Væskekølede, firetakt, modsatte bokser seks cylindre, SOHC. 2 ventiler per cylinder

Kapacitet

1520
Boring x Slaglængde 71 x 64 mm
Kompressionsforhold 9.8:1
Induktion

2x 36mm Keihin CV
Tænding / Start

- / Elektrisk
Max Power

100 hk 72,9 kW @ 5200 rpm
Maks. drejningsmoment

150 Nm @ 4000 rpm
Transmission / Drive

5 Hastighed / aksel
Front Suspension

Air justerbar teleskopiske gafler
Baghjulsophæng

Pro-link luft justerbar
Forbremser

2x 285mm Discs 2 stemplede bremsekalibre
Bag Bremser

Enkelt 285mm Disc 2 stemplet caliper
Fordæk

130/70-18
Bagdæk

160/80-16
Dry-Vægt

Brændstof Kapacitet

23 Liter
Forbrug gennemsnit

26 mp / g
Stående ¼ Mile

13,8 sek / 94,8 mp / h
Top Speed

113 mp / h
Anmeldelse Goldwin verden / Motorcycle.Com


Honda GL1500 Gold Wing var den første Gold Wing med en vandkølet flat-seks motor med et deplacement på 1520 cc. Denne type var til rådighed fra 1988 til og med 2000. I denne periode modellen forblev næsten uændret. I år 1990 en særlig udgave, den GL1500 SE, blev indført i anledning af 15-årsdagen for Honda Gold Wing. Denne type stået til rådighed i årene derefter. Siden 1991 har tre forskellige varianter var tilgængelige: Interstate, de Aspencade og SE.

han første model af 1988 var meget komplet og forsynet med næsten alle mulige gadgets. Unik var for eksempel den elektriske bakgear hvilket gjorde manøvredygtighed lettere. Det sadeltasker og bagagerummet kan åbnes og lukkes med (en) tændingsnøglen. Desuden var der en kompressor om bord og en audio-system bestående af en radio med båndoptager og en integreret samtaleanlæg. Også en elektronisk fartpilot var standard. Desuden forruden var justerbar i højden i tre forskellige positioner.

Den maksimale effekt af Honda GL1500 Gold Wing var 73,5 kW eller knap 100 hk ved 5200 rpm. Med et maksimalt drejningsmoment på 150 Nm eller 15,3 kgm ved 4000 omdr. det GL1500 havde en imponerende trækkraft. Desuden GL1500 blev givet med fem gear, hvoraf den sidste var en overdrive. Med en brændstoftank kapacitet på langt over 23 liter en temmelig aktionsradius kunne opnås. Den tørre vægt var godt over 360 kg.

I jubilæumsåret 1990 (15 år Honda Gold Wing) udover standardmodellen en endnu mere luksuriøs udgave, var den GL1500 SE (Special Edition), indført. Denne version var malet i en særlig luksus colo (u) r (Pearl White) og blev forsynet med en ekstra bremse og hale-lys bar på stammen. Desuden passager fodhvilere var justerbare, og lydanlægget var noget mere luksus. Modellen stået til rådighed i årene derefter.

Siden 1991 udover de GL1500 SE to forskellige versioner var tilgængelige: Interstate og Aspencade. Faktisk var det Aspencade lig med den tidligere standard model. Imidlertid var Interstate noget mere sober og derfor noget billigere. For eksempel var GL1500 Interstate ikke er forsynet med et elektrisk bakgear som tillod baglæns kørsel i skridtgang. Desuden er denne model ikke var standard, forudsat (kun ekstraudstyr) med en luft kompressor og en fartpilot. Endelig forruden af ??Interstate var ikke justeres i højden. Vejer næsten 350 kg af GL1500 Interstate var noget lettere end hans tungere små brødre, de GL1500 Aspencade (godt over 360 kg) og GL1500 SE (godt over 370 kg).

Indtil 1997 de tre forskellige modeller (Interstate, Aspencade og SE) forblev til rådighed. I 1993 den elektroniske fartpilot af GL1500 Aspencade og GL1500 SE blev forbedret. Ved at måle hastigheden af ??krumtapakslen en større nøjagtighed blev opnået som tillod en justering af marchhastighed i trin på 1 km / h. I jubilæumsåret 1995 (20 år Honda Gold Wing) De tre modeller var forsynet med et særligt jubilæum badge. Desuden nogle mindre forbedringer blev gennemført. Fra 1997 på de mindre populære Interstate modellen ikke længere var til rådighed.
Kommentér på:
Honda gl 1500 SE 20 års jubilæum`s model
Annonce