Honda gl 1500 SE 20 års jubilæum`s model 1995
6.996 visninger
|
Oprettet:
Honda gl 1500 SE 20 års jubilæum`s model
Årgang:
1995
Motor:
1520 CC 6 cylindre
2X1 overligne knast
4 ventiler pr cylinder
boring 71,00mm
slaglængde 64,8 MM
150 Nm ved 4000 omd
4 gear + overdrive
Bak gear elektrisk
2X1 overligne knast
4 ventiler pr cylinder
boring 71,00mm
slaglængde 64,8 MM
150 Nm ved 4000 omd
4 gear + overdrive
Bak gear elektrisk
Hestekræfter
100 hk
73,6 kw
73,6 kw
Fælge
170/70-18 i for
160/80-16 bag
pladefælge
160/80-16 bag
pladefælge
Dæk
? vides ikke da de skal skiftes
Topfart
195 KM men kun ved godt vejr
Tuning
det må man nok sige ja til
Styling
Ryglæn
Lys sidetasker
Lys topbox
Pyntelister forskærm køler tasker
Lys sidetasker
Lys topbox
Pyntelister forskærm køler tasker
Ekstraudstyr
fodplader
Bemærkninger
Honda GLX 1500 Goldwing
Mærke Model
Honda GLX 1500 Goldwing
Motor
Væskekølede, firetakt, modsatte bokser seks cylindre, SOHC. 2 ventiler per cylinder
Kapacitet
1520
Boring x Slaglængde 71 x 64 mm
Kompressionsforhold 9.8:1
Induktion
2x 36mm Keihin CV
Tænding / Start
- / Elektrisk
Max Power
100 hk 72,9 kW @ 5200 rpm
Maks. drejningsmoment
150 Nm @ 4000 rpm
Transmission / Drive
5 Hastighed / aksel
Front Suspension
Air justerbar teleskopiske gafler
Baghjulsophæng
Pro-link luft justerbar
Forbremser
2x 285mm Discs 2 stemplede bremsekalibre
Bag Bremser
Enkelt 285mm Disc 2 stemplet caliper
Fordæk
130/70-18
Bagdæk
160/80-16
Dry-Vægt
Brændstof Kapacitet
23 Liter
Forbrug gennemsnit
26 mp / g
Stående ¼ Mile
13,8 sek / 94,8 mp / h
Top Speed
113 mp / h
Anmeldelse Goldwin verden / Motorcycle.Com
Honda GL1500 Gold Wing var den første Gold Wing med en vandkølet flat-seks motor med et deplacement på 1520 cc. Denne type var til rådighed fra 1988 til og med 2000. I denne periode modellen forblev næsten uændret. I år 1990 en særlig udgave, den GL1500 SE, blev indført i anledning af 15-årsdagen for Honda Gold Wing. Denne type stået til rådighed i årene derefter. Siden 1991 har tre forskellige varianter var tilgængelige: Interstate, de Aspencade og SE.
han første model af 1988 var meget komplet og forsynet med næsten alle mulige gadgets. Unik var for eksempel den elektriske bakgear hvilket gjorde manøvredygtighed lettere. Det sadeltasker og bagagerummet kan åbnes og lukkes med (en) tændingsnøglen. Desuden var der en kompressor om bord og en audio-system bestående af en radio med båndoptager og en integreret samtaleanlæg. Også en elektronisk fartpilot var standard. Desuden forruden var justerbar i højden i tre forskellige positioner.
Den maksimale effekt af Honda GL1500 Gold Wing var 73,5 kW eller knap 100 hk ved 5200 rpm. Med et maksimalt drejningsmoment på 150 Nm eller 15,3 kgm ved 4000 omdr. det GL1500 havde en imponerende trækkraft. Desuden GL1500 blev givet med fem gear, hvoraf den sidste var en overdrive. Med en brændstoftank kapacitet på langt over 23 liter en temmelig aktionsradius kunne opnås. Den tørre vægt var godt over 360 kg.
I jubilæumsåret 1990 (15 år Honda Gold Wing) udover standardmodellen en endnu mere luksuriøs udgave, var den GL1500 SE (Special Edition), indført. Denne version var malet i en særlig luksus colo (u) r (Pearl White) og blev forsynet med en ekstra bremse og hale-lys bar på stammen. Desuden passager fodhvilere var justerbare, og lydanlægget var noget mere luksus. Modellen stået til rådighed i årene derefter.
Siden 1991 udover de GL1500 SE to forskellige versioner var tilgængelige: Interstate og Aspencade. Faktisk var det Aspencade lig med den tidligere standard model. Imidlertid var Interstate noget mere sober og derfor noget billigere. For eksempel var GL1500 Interstate ikke er forsynet med et elektrisk bakgear som tillod baglæns kørsel i skridtgang. Desuden er denne model ikke var standard, forudsat (kun ekstraudstyr) med en luft kompressor og en fartpilot. Endelig forruden af ??Interstate var ikke justeres i højden. Vejer næsten 350 kg af GL1500 Interstate var noget lettere end hans tungere små brødre, de GL1500 Aspencade (godt over 360 kg) og GL1500 SE (godt over 370 kg).
Indtil 1997 de tre forskellige modeller (Interstate, Aspencade og SE) forblev til rådighed. I 1993 den elektroniske fartpilot af GL1500 Aspencade og GL1500 SE blev forbedret. Ved at måle hastigheden af ??krumtapakslen en større nøjagtighed blev opnået som tillod en justering af marchhastighed i trin på 1 km / h. I jubilæumsåret 1995 (20 år Honda Gold Wing) De tre modeller var forsynet med et særligt jubilæum badge. Desuden nogle mindre forbedringer blev gennemført. Fra 1997 på de mindre populære Interstate modellen ikke længere var til rådighed.
Honda gl 1500 SE 20 års jubilæum`s model
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
Hold op den er bare flot !!
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 3 Svar: 12
flot cykel du har der mvh peter
mar 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 1
høj herfra
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 18
det er er da en ordenlig knallert du har fin at kører rigtigt langt med. tror jeg har aldrig prøvet sådan en. men velholdt er den. smider lige en høj. måske ses vi der ude.
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 590
Godt med nye billeder! Den ser fantastisk ud, fed farve og imponerende flot stand! Den årgang er bare den bedste
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 94
det er noget der duer
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 678
der er skam plader på den har kørt 800 km inden jeg tog på job
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 23
flot sofacykel (smil) der er nu noget over sådan en Goldwing
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 3
mvh hans
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
Solid bike. Goldwing er stadig den mest behalige mc jeg har kørt på til dato.
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
Velkommen til den