Suzuki TL1000R MPR Edition (SOLGT) 1999
4.842 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Kommentarer
Suzuki TL1000R MPR Edition (SOLGT)
Årgang:
1999
Motor:
Standard: 2-cylindret vandkølet 4-takts V-motor med 2 x 2 overliggende knastaksler med kombineret kæde-tandhjulstræk og 4 ventiler pr. cylinder. Boring: 98,0 mm. Slaglængde: 66,0 mm. Slagvolumen: 996 cm3. Kompressionsforhold 11,7:1 Elektronisk indsprøjtning med 50 mm spjældhuse.
Transmission: 6-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kædetræk.
-Nu med komplet MPR Stage III Motor-
Transmission: 6-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kædetræk.
-Nu med komplet MPR Stage III Motor-
Hestekræfter
Standard på motor:
Maks. Effekt 135 hk (99,4 kW) ved 9.000 o/m.
Maks. Moment: 104 Nm ved 8.000 o/m.
Vægt/Kraft-forhold: 1,46 kg pr. hk.
Målt: 119 hk på hjul før tuning. (se Dyno billede)
Efter ombygning med komplet MPR Stage III motor
Målt effekt på hjul: (se Dyno billede)
Maks. Effekt: 142,5 hk ved 10.100 o/m
Maks. Moment: 114,6 Nm ved 7.200 o/m
Smider 83 Nm når koblingen slippes.
Sammenligning med andre TLR'er (Se Dyno):
Rød: Standard OEM 2000 TL1000R = 118,7 hk
Grøn: TL1000R med Akrapovic EVO 2. MPR modded luftfilter box. BMC Luftfilter PC3USB med advanced map= 129,5 hk
Blå: min med Full evo Akrapovic Titan 60mm. MPR Stage III motor. PC3USB med advanced map = 142,5 hk
Maks. Effekt 135 hk (99,4 kW) ved 9.000 o/m.
Maks. Moment: 104 Nm ved 8.000 o/m.
Vægt/Kraft-forhold: 1,46 kg pr. hk.
Målt: 119 hk på hjul før tuning. (se Dyno billede)
Efter ombygning med komplet MPR Stage III motor
Målt effekt på hjul: (se Dyno billede)
Maks. Effekt: 142,5 hk ved 10.100 o/m
Maks. Moment: 114,6 Nm ved 7.200 o/m
Smider 83 Nm når koblingen slippes.
Sammenligning med andre TLR'er (Se Dyno):
Rød: Standard OEM 2000 TL1000R = 118,7 hk
Grøn: TL1000R med Akrapovic EVO 2. MPR modded luftfilter box. BMC Luftfilter PC3USB med advanced map= 129,5 hk
Blå: min med Full evo Akrapovic Titan 60mm. MPR Stage III motor. PC3USB med advanced map = 142,5 hk
Fælge
For: 3,50” alufælg standard
Bag: 6,00” alufælg standard
Bag: 6,00” alufælg standard
Dæk
For: 120/70 ZR 17 Michelin Power Pure
Bag: 190/50 ZR 17 Michelin Power Pure
Bag: 190/50 ZR 17 Michelin Power Pure
Topfart
Standard: 268 km/t.
Med Stage III motor: endnu ikke testet.
Med Stage III motor: endnu ikke testet.
Tuning
Komplet MPR Stage III motor.
Bygget af MP Racing http://www.mp-racing.se/
består af følgene..:
full race portet overalt
cylindere honet og drejet af
stempler skiftet med Hi Comp
ventiler modded
topstykker modded portet
knaster gjort lettere og skarpere
spjældhuse modded med større og kortere tragte i alu
Sizzor gears fjernet
pair valve fjernet
powercomander Usb III
Double Advanced Mappet
Tre Mod indbygget i gearindicator
Full evo Akrapovic Titan 60mm
precompresion system fjernet
Racer kobling med bedre plader og hårde fjedre
luffilter kassen modded
plejlstænger modded
knasterne vinklet anderledes til cylindervæg
Bygget af MP Racing http://www.mp-racing.se/
består af følgene..:
full race portet overalt
cylindere honet og drejet af
stempler skiftet med Hi Comp
ventiler modded
topstykker modded portet
knaster gjort lettere og skarpere
spjældhuse modded med større og kortere tragte i alu
Sizzor gears fjernet
pair valve fjernet
powercomander Usb III
Double Advanced Mappet
Tre Mod indbygget i gearindicator
Full evo Akrapovic Titan 60mm
precompresion system fjernet
Racer kobling med bedre plader og hårde fjedre
luffilter kassen modded
plejlstænger modded
knasterne vinklet anderledes til cylindervæg
Styling
Rizoma avio
Carbon lightech spejle
Bagster tlr sædecover
Samco Sport blå kølerslanger
Galfer armerede bremseslanger
preload ajusters lightech
undertail
Rizoma nummerplade holder med lys
Frazers håndtag
Veidec Stickers (specielt lavet i sverige )
blå kåbeglas race
carbon ophæng til potter
tankpad
blå bobbins
gearinticator med advanced tre fra Gi Pro
Carbon lightech spejle
Bagster tlr sædecover
Samco Sport blå kølerslanger
Galfer armerede bremseslanger
preload ajusters lightech
undertail
Rizoma nummerplade holder med lys
Frazers håndtag
Veidec Stickers (specielt lavet i sverige )
blå kåbeglas race
carbon ophæng til potter
tankpad
blå bobbins
gearinticator med advanced tre fra Gi Pro
Ekstraudstyr
SPYBALL 8520
Biturbo Bagdæmper justerbar
Biturbo styrdæmper justerbar
Øhlins indmad i orginal gaffel
Almax Immobiliser Series IV Uber http://www.youtube.com/watch?v=ozppzywsLsk
Biturbo Bagdæmper justerbar
Biturbo styrdæmper justerbar
Øhlins indmad i orginal gaffel
Almax Immobiliser Series IV Uber http://www.youtube.com/watch?v=ozppzywsLsk
Bemærkninger
Standard:
Stel: Monocoque i aluminium. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 66,0°. Efterløb: 96,0 mm. Akselafstand: 1405 mm.
Affjedring for: Hydraulisk upside down-teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 120 mm.
Affjedring bag: Svinggaffel med side-placeret rotations-støddæmper og spiralfjeder forbundet med seperate links. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 125mm. (Bør udskiftes !)
Bremser: For: 2 stk. 320 mm skiver med fast ophæng. 6-stemplede fast ophængte Tokico-calipere. Bag 220 mm Skiver med fast ophæng. 2-stemplet fast ophængt Tokico-caliper.
Mål og vægt: Totallængde: 2105 mm. Sædehøjde: 815 mm. Frihøjde 130 mm. Tankkapacitet: 17,0 liter. Egenvægt: 197 kg.
Farve: Blå/hvid
-Nu-
Pumpet V2 maskine som trækker vildt igennem hele omdrejnings-registret
Vægtbesparelse: 12 kg
6kg Akrapovic Titanium
2kg Biturbo bagdæmper
3kg fjernede dele + diverse carbon
1kg Michelin Power Pure for og bag
Nuværende tørvægt 197-12 = 185 kg
CHUCKS PUSHROD FIX: Træt af at din TLR drypper, Så kan det løse med denne snedige løsning: http://www.chucksirois.com/TL1000/push-rod-seal/rod-seal.htm
Fan Switch mod: Ved at udskifte Fan switch (Thermo kontakten) kontakten med en fra en Suzuki Swift fra 1993, vil blæserne tænde ved 95 °C instedet for 105 °C, simpel mod og stikkene passer direkte. (Bemærk at det skal være en Thermo kontakt fra en Swift model II fra 1992-1994 med M18 Gevind). Blæserne får et hårdere liv, men din motor holder længere :-)
Stel: Monocoque i aluminium. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 66,0°. Efterløb: 96,0 mm. Akselafstand: 1405 mm.
Affjedring for: Hydraulisk upside down-teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 120 mm.
Affjedring bag: Svinggaffel med side-placeret rotations-støddæmper og spiralfjeder forbundet med seperate links. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 125mm. (Bør udskiftes !)
Bremser: For: 2 stk. 320 mm skiver med fast ophæng. 6-stemplede fast ophængte Tokico-calipere. Bag 220 mm Skiver med fast ophæng. 2-stemplet fast ophængt Tokico-caliper.
Mål og vægt: Totallængde: 2105 mm. Sædehøjde: 815 mm. Frihøjde 130 mm. Tankkapacitet: 17,0 liter. Egenvægt: 197 kg.
Farve: Blå/hvid
-Nu-
Pumpet V2 maskine som trækker vildt igennem hele omdrejnings-registret
Vægtbesparelse: 12 kg
6kg Akrapovic Titanium
2kg Biturbo bagdæmper
3kg fjernede dele + diverse carbon
1kg Michelin Power Pure for og bag
Nuværende tørvægt 197-12 = 185 kg
CHUCKS PUSHROD FIX: Træt af at din TLR drypper, Så kan det løse med denne snedige løsning: http://www.chucksirois.com/TL1000/push-rod-seal/rod-seal.htm
Fan Switch mod: Ved at udskifte Fan switch (Thermo kontakten) kontakten med en fra en Suzuki Swift fra 1993, vil blæserne tænde ved 95 °C instedet for 105 °C, simpel mod og stikkene passer direkte. (Bemærk at det skal være en Thermo kontakt fra en Swift model II fra 1992-1994 med M18 Gevind). Blæserne får et hårdere liv, men din motor holder længere :-)
Suzuki TL1000R MPR Edition (SOLGT)
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.769
shiiit den gad jeg godt prøve den bike der... Fedt den er så gennemført
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Det er ikke særlig seriøs når man kender til 2 sager hvor lige netop det felt har været mere positivt de værste danske
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Gad godt se en udmåling af den på et seriøst rullefelt
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Shit hvor er den vild! Misunder dig da kun en lille smule
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 7
Mange tak for de fine ord og anmeldelser! Jeg håber på at få mange gode sæsoner med hende
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Fin oprettelse og lækker kværn. Der følger en høj med på den konto
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
Det ser flot ud , - er rulningen foretaget i HØJ gear
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 3
den er sg sej ,superbike
aug 2010
Følger: 1 Svar: 14
Mere tekst og nogle billeder ville hjælpe på det:-)
Det Gas er sikker på den er sjov at kører på.
velkommen.
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Svar: 4
Rigtig lækker TL'er god vind
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 23
dejlig suzuki, flot model
okt 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 8 Svar: 66
fin mc velkommen