Suzuki TL1000R MPR Edition (SOLGT) 1999

4.842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki TL1000R MPR Edition (SOLGT)

Årgang:
1999
Motor:
Standard: 2-cylindret vandkølet 4-takts V-motor med 2 x 2 overliggende knastaksler med kombineret kæde-tandhjulstræk og 4 ventiler pr. cylinder. Boring: 98,0 mm. Slaglængde: 66,0 mm. Slagvolumen: 996 cm3. Kompressionsforhold 11,7:1 Elektronisk indsprøjtning med 50 mm spjældhuse.

Transmission: 6-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kædetræk.

-Nu med komplet MPR Stage III Motor-
Hestekræfter
Standard på motor:
Maks. Effekt 135 hk (99,4 kW) ved 9.000 o/m.
Maks. Moment: 104 Nm ved 8.000 o/m.
Vægt/Kraft-forhold: 1,46 kg pr. hk.

Målt: 119 hk på hjul før tuning. (se Dyno billede)

Efter ombygning med komplet MPR Stage III motor

Målt effekt på hjul: (se Dyno billede)
Maks. Effekt: 142,5 hk ved 10.100 o/m
Maks. Moment: 114,6 Nm ved 7.200 o/m

Smider 83 Nm når koblingen slippes.

Sammenligning med andre TLR'er (Se Dyno):

Rød: Standard OEM 2000 TL1000R = 118,7 hk

Grøn: TL1000R med Akrapovic EVO 2. MPR modded luftfilter box. BMC Luftfilter PC3USB med advanced map= 129,5 hk

Blå: min med Full evo Akrapovic Titan 60mm. MPR Stage III motor. PC3USB med advanced map = 142,5 hk
Fælge
For: 3,50” alufælg standard

Bag: 6,00” alufælg standard
Dæk
For: 120/70 ZR 17 Michelin Power Pure

Bag: 190/50 ZR 17 Michelin Power Pure
Topfart
Standard: 268 km/t.

Med Stage III motor: endnu ikke testet.
Tuning
Komplet MPR Stage III motor.

Bygget af MP Racing http://www.mp-racing.se/

består af følgene..:

full race portet overalt
cylindere honet og drejet af
stempler skiftet med Hi Comp
ventiler modded
topstykker modded portet
knaster gjort lettere og skarpere
spjældhuse modded med større og kortere tragte i alu
Sizzor gears fjernet
pair valve fjernet
powercomander Usb III
Double Advanced Mappet
Tre Mod indbygget i gearindicator
Full evo Akrapovic Titan 60mm
precompresion system fjernet
Racer kobling med bedre plader og hårde fjedre
luffilter kassen modded
plejlstænger modded
knasterne vinklet anderledes til cylindervæg
Styling
Rizoma avio
Carbon lightech spejle
Bagster tlr sædecover
Samco Sport blå kølerslanger
Galfer armerede bremseslanger
preload ajusters lightech
undertail
Rizoma nummerplade holder med lys
Frazers håndtag
Veidec Stickers (specielt lavet i sverige )
blå kåbeglas race
carbon ophæng til potter
tankpad
blå bobbins
gearinticator med advanced tre fra Gi Pro
Ekstraudstyr
SPYBALL 8520
Biturbo Bagdæmper justerbar
Biturbo styrdæmper justerbar
Øhlins indmad i orginal gaffel
Almax Immobiliser Series IV Uber http://www.youtube.com/watch?v=ozppzywsLsk
Bemærkninger
Standard:

Stel: Monocoque i aluminium. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 66,0°. Efterløb: 96,0 mm. Akselafstand: 1405 mm.

Affjedring for: Hydraulisk upside down-teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 120 mm.

Affjedring bag: Svinggaffel med side-placeret rotations-støddæmper og spiralfjeder forbundet med seperate links. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 125mm. (Bør udskiftes !)

Bremser: For: 2 stk. 320 mm skiver med fast ophæng. 6-stemplede fast ophængte Tokico-calipere. Bag 220 mm Skiver med fast ophæng. 2-stemplet fast ophængt Tokico-caliper.

Mål og vægt: Totallængde: 2105 mm. Sædehøjde: 815 mm. Frihøjde 130 mm. Tankkapacitet: 17,0 liter. Egenvægt: 197 kg.

Farve: Blå/hvid

-Nu-

Pumpet V2 maskine som trækker vildt igennem hele omdrejnings-registret

Vægtbesparelse: 12 kg

6kg Akrapovic Titanium

2kg Biturbo bagdæmper

3kg fjernede dele + diverse carbon

1kg Michelin Power Pure for og bag

Nuværende tørvægt 197-12 = 185 kg


CHUCKS PUSHROD FIX: Træt af at din TLR drypper, Så kan det løse med denne snedige løsning: http://www.chucksirois.com/TL1000/push-rod-seal/rod-seal.htm

Fan Switch mod: Ved at udskifte Fan switch (Thermo kontakten) kontakten med en fra en Suzuki Swift fra 1993, vil blæserne tænde ved 95 °C instedet for 105 °C, simpel mod og stikkene passer direkte. (Bemærk at det skal være en Thermo kontakt fra en Swift model II fra 1992-1994 med M18 Gevind). Blæserne får et hårdere liv, men din motor holder længere :-)
Kommentér på:
Suzuki TL1000R MPR Edition (SOLGT)
Annonce