{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CB400F [Tidl. motorcykel] 1976

3.909 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Niels S
Mand | 35 år | Oprettet: 13. maj 2006


Honda CB400F

Årgang:
1976
Motor:
4-cylindret, 4-takts rækkemotor med en enkelt overliggende knastaksel.
Slagvolumen: 408 - Boring/Slaglængde: 51/50mm.
Kompressionsforhold: 9,4:1
Karburering: 4 stk. 20 mm. Keihin spjældkarburatorer.
Transmission: 6 trins gearkasse, flerpladekobling i oliebad,
kædetræk.
El-system: 12-volt, 156w vekselstrøm. Nyt gell batteri.
Stel: Semidobbelt rørstel.
Affjedring: For: Hydraulisk teleskop forgaffel. Bag: Svinggaffel med oliedæmpede fjederben (helt nye).
Bremser: For: 214 mm. hydraulisk skivebremse. Bag: 160 mm. mekanisk tromlebremse.
Ny mastercylinder og kaliper
Mål og vægt: Tankkapacitet: 14L.
Egenvægt: 183kg.
Totallængde: 207cm - Akselafstand: 135cm.
Benzinforbrug: 2,8L pr. 100km (ca. 35 km/l) v. 60 km/t
Benzinforbrug (egen erfaring): mellem 17km/l (hård kørsel) og 25km/l (fuldt oppakket og inklusiv motorvej).
Hestekræfter
Ydelse: 37 DIN-HK v. 8500 omd.
Moment: 3,8 DIN-KgM (37,4 nm) v. 7500 omd.
Fælge
Dem med rust og eger
Dæk
3.00x18 for og 3.50x18 bag. Michelin bag og Heidenau for.
Topfart
170 km/t da den var ny. Personlig erfaring på anden CB400: 150 km/t
Tuning
Nope, men den har en uoriginal udstødning på.
Fremtiden byder på et replikasystem fra davidsilverspares, som er en kopi af den gamle 4i1, bare med bedre svejsninger.
Evt. kommer en afkortet megafonpotte fra mors-bikes på (som på min gamle CB400F), når der skal lidt larm i gaden.
Styling
Den dejlige blå lakering? Rød plys-trold og diverse MCTC-mærker.
Ekstraudstyr
Honda saddeltasker, 5 kg maks i hver.
CB500F Kickstarter
0.05mm søgerblad ;)
Bemærkninger
Min 'nye' CB400 Four. Jeg kunne ikke undvære denne lille juvel af en maskine, da det er den jeg har haft det sjovest på af alle de 9 maskiner jeg nu har haft. Den er så dejlig nem og tryg at køre, også i regnvejr, og er dejlig økonomisk med de 6 gear.

Den er noget stivere end min gamle 400'er, så jeg tror at der er en god del mere olie i forgaflen. Det gør faktisk bare at den kører endnu bedre :)

Maskinen trækker godt fra bunden i samtlige gear, men liver rigtig op over 6000 omd. hvor den lyder og yder lækkert op til 11000 omd. Dog holder jeg mig til maks 8-9000 da jeg ikke gider stille ventliler hver uge.
Fremtiden byder nok på en mz 250 etz til vintersjaw, da jeg ikke må smide sidevogn på denneher, når der skal hives noget ekstra lort med rundt.
Kommentér på:
Honda CB400F
Annonce