Honda VFR 750 1991
4.194 visninger
|
Oprettet:
Honda VFR 750
Årgang:
1991
Motor:
748 ccm 4-takt V4
16 ventiler
DOHC (2x2 overliggende tandhjulsdrevne knastaksler)
4x 36mm Keihin CV
Vandkølet
Våd vægt: 244 kg
19 L tank (13 før den går på reserve)
Gennemsnitligt benzinforbrug opgivet til: 15 km/l
Jeg kører dog oftest i omegnen af 16 km/l i snit :)
16 ventiler
DOHC (2x2 overliggende tandhjulsdrevne knastaksler)
4x 36mm Keihin CV
Vandkølet
Våd vægt: 244 kg
19 L tank (13 før den går på reserve)
Gennemsnitligt benzinforbrug opgivet til: 15 km/l
Jeg kører dog oftest i omegnen af 16 km/l i snit :)
Hestekræfter
102 hk v/9.700 RPM (skulle give omkring 90 på baghjulet)
76,5 nm v/8500 RPM
Rullet til:
90 hk på baghjulet ved 10500 RPM
70 Nm på baghjulet ved 8000 RPM
Ca 3 hk mere end før den fik dynojet dyser.
76,5 nm v/8500 RPM
Rullet til:
90 hk på baghjulet ved 10500 RPM
70 Nm på baghjulet ved 8000 RPM
Ca 3 hk mere end før den fik dynojet dyser.
Fælge
120/70-17
170/60-17
170/60-17
Dæk
Bridgestone BT23
Topfart
239 km/t
Har prøvet 215 op ad bakke, med en bag på - stadig mere at gi' af.. 235 kun med mig på, på motorvejen - der var der heller ikke meget tilbage i den, og fra 220 og op, går det langsomt..
0-100 km/t på 3,2 sekunder.
400 m sprint: 11,2 sek
Har prøvet 215 op ad bakke, med en bag på - stadig mere at gi' af.. 235 kun med mig på, på motorvejen - der var der heller ikke meget tilbage i den, og fra 220 og op, går det langsomt..
0-100 km/t på 3,2 sekunder.
400 m sprint: 11,2 sek
Tuning
K&N luftfilterindlæg
Dynojet Stage 1 dyser
EBC kevlar kobling (kommer medio november 13)
M.I.G slip-on ("not for road use") oplagt. Kanon lyd - meget dybere end fra min termignoni.
Delkevic forrør og collector-box i rustfrit stål. Samme mål som standard.
Armerede bremseslanger
Bremseklodser med kevlar i, foran.
Dynojet Stage 1 dyser
EBC kevlar kobling (kommer medio november 13)
M.I.G slip-on ("not for road use") oplagt. Kanon lyd - meget dybere end fra min termignoni.
Delkevic forrør og collector-box i rustfrit stål. Samme mål som standard.
Armerede bremseslanger
Bremseklodser med kevlar i, foran.
Styling
Malet Calienta rød (3-komponent effektlak). Mener det var med 3 eller 4 lag klarlak med mellemslibning.
Fælge og bundkåbe ligeledes 3-komponent effektlak, og samme antal lag osv. Det skulle være en særligt stærk klarlak der kun holde til små stenslag.
Indfarvede sidespejle
Originalt rødt sæde (sort sæde kommer måske senere)
Mørkt-tonede blinklys for og bag
Enkelt forlygte fra den italienske donor-cykel
Double-bubble kåbeglas (perfekt afskærmning til en fyr på 175 som mig)
Honda Vinge på tanken (under klarlakken)
Fede VFR klistermærker (under klarlakken)
Fælge og bundkåbe ligeledes 3-komponent effektlak, og samme antal lag osv. Det skulle være en særligt stærk klarlak der kun holde til små stenslag.
Indfarvede sidespejle
Originalt rødt sæde (sort sæde kommer måske senere)
Mørkt-tonede blinklys for og bag
Enkelt forlygte fra den italienske donor-cykel
Double-bubble kåbeglas (perfekt afskærmning til en fyr på 175 som mig)
Honda Vinge på tanken (under klarlakken)
Fede VFR klistermærker (under klarlakken)
Ekstraudstyr
MRA Sports-touring kåbeglas (evt tilsalg)
Italiensk donorcykel (minus karburatorer og kåbe + lidt småting)
Har en tanktaske..
Givi 45 liter topboks
Rack til topboks samt sidetasker
Italiensk donorcykel (minus karburatorer og kåbe + lidt småting)
Har en tanktaske..
Givi 45 liter topboks
Rack til topboks samt sidetasker
Bemærkninger
Ting jeg har lavet siden jeg fik den:
Nye kabler til benzinhanekontakten samt gummi indlæg imellem tank og stel, og luftfilter renset..
Ved 60.000 km blev lavet følgende på værksted:
- Nye dæk
- Nyt luftfilter (originalt)
- Wirth progressive forgaffelfjedre (og nye pakdåser og Olie)
- Nye bremseklodser for (Og skiver planet)
- Nye tændrør
- Ny D.I.D. X-rings kæde og tandhjul
12/5-2012
Har lige konstateret at der er rustet hul under bunden af udstødningen, i en eller anden samling. :( Synes nok den var begyndt at lyde lidt for godt..
Nye kabler til benzinhanekontakten samt gummi indlæg imellem tank og stel, og luftfilter renset..
Ved 60.000 km blev lavet følgende på værksted:
- Nye dæk
- Nyt luftfilter (originalt)
- Wirth progressive forgaffelfjedre (og nye pakdåser og Olie)
- Nye bremseklodser for (Og skiver planet)
- Nye tændrør
- Ny D.I.D. X-rings kæde og tandhjul
12/5-2012
Har lige konstateret at der er rustet hul under bunden af udstødningen, i en eller anden samling. :( Synes nok den var begyndt at lyde lidt for godt..
Honda VFR 750
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 109
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Er dog væltet, så den får den helt store tur nu, med ny lak, bagdæmper og måske det jet-kit mm.
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 109
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 343
Det er i morgen
Sku bar lig høre - min kravlede 8cm i knæ
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 343
Hej Silas
Vi har skrevet sammen nogen gange før
Nu skal jeg lige høre dig
efter du skiftede forgaffel fjedre - blev den også lavere af det?
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 25
Jeg har købt det ved louis i tyskland prisen kan jeg ikke huske, det sidder i den originale luft filter boks,det eneste det har givet er lidt lyd ellers tror jeg ikke det giver noget.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 10
Hej Silas
jeg kan ikke lige sige dig om det har giet noget effekt, da jeg ikke fik den målet før det hele bliv skiftet, men jeg tor det ikke.
filtert var et jeg fik fra en anden cykel og det samme med potten,
udstødnings manifolden købte jeg i england til 3000dk,kr men det er den ikke vær, den meget ringe lavet, det enste gode ved den er at den vejer 2,5 kg minder den gammle, vis man er til den slaks... Mvh. Søren..
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 141
det var jo det jeg ku læse ud af profilen.Men racing4fun holder igen på knutstorp sidste weekend i måneden,så du ka nå det i år endnu;-)
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 141
Det var såmænd bare for at gøre dig opmærksom på det jeg kører også en gang imellem med rygsæk, men tænker meget over hvad jeg putter i...eller hvad jeg har lyst til at lande på hvis uheldet sku være ude. Iøvrigt er jeg lige begyndt at køre trackdays, har været på knutten 2 gange med henholdsvis zenergyracing og racing4fun kan varmt anbefales
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 141
Aero-pukkel du har på på sidste billede... he he det kommer til at gøre naller hvis du ryger en tur hen ad asfalten
Men fed vfr høj...
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Turen gik kun halvanden time nordpå, og så parkerede vi eller MC'erne de næste 4 dage, imens vi var ude i vildmarken, hvis stift lædertøj ikke står mål med forsvaret udleverede materiel..
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
på ferie uden mc tøj????
tsk tsk
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
Den bliver du glad for. Har selv en ældre af slagsen- 87, den er bare super god. Held og lykke med den. . Høj er givet.... {:o)=~
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
Velkommen til den... Håber i havde en god tur, selv om vejret ikke var helt med jer... :o)
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Skal lige ha' en ven til at overføre dem