MZ ES 150, Svinet 1967
4.648 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Kommentarer
MZ ES 150, Svinet
Årgang:
1967
Motor:
150cc Luftkølet 2Takt
Kørt 31423,?Km
Den køre som en drøm stadig.
Den har aldrig været åbnet.
Kørt 31423,?Km
Den køre som en drøm stadig.
Den har aldrig været åbnet.
Hestekræfter
10 hose power. Fra ny.
Fælge
Standart Alu fælge
med alu Nau.
+ metal eger.
Fælge
18 tommer letmetal fælge, med indvendig bremse bakker, trækkes med kabeler så det skal lige vedligeholdes og smøres jævntligt
med alu Nau.
+ metal eger.
Fælge
18 tommer letmetal fælge, med indvendig bremse bakker, trækkes med kabeler så det skal lige vedligeholdes og smøres jævntligt
Dæk
Nedslidte + Møre, 3.00 Både for og bag
Dæk
18 x 2.75 i for og 18 x 3.25 i bag, Dæk koster ca 250 kr stk + slange, men de holder så også kun 2000 km, køber man nogle af god kvalitet er det er stort pluds
Dæk
18 x 2.75 i for og 18 x 3.25 i bag, Dæk koster ca 250 kr stk + slange, men de holder så også kun 2000 km, køber man nogle af god kvalitet er det er stort pluds
Topfart
det har jeg ikke prøvet
Tuning
Der er nu et stage6 2-lags pover luftfiltre og en dysse 100. Istedet for standart dysse 92.
Styling
Rust. Det er vil en Rigtig Mz.
Men ingen rust af betydning,
kun letter rust. !
No Fucking Crome
Men ingen rust af betydning,
kun letter rust. !
No Fucking Crome
Ekstraudstyr
låse.
Bemærkninger
der har kun været en nummer plade på, en gang.
så reg att er fra 1967.
et gammel gult stykke papir.
Det er den gamle model.
som er med rund speedometer.
det er det originale. til min model.
de kom sener med speedometer i vifte form. som er mere udbredt. på svine modellen.
Der er også en si i hullet til tanken.
som sad i fra ny.
jeg har orginal told att også fra 1967.
jeg mangler indet.
selv de orginale nøgler til ratlås og værktøjs kasse er der stadig.
Sædet er Total renoveret, sandblæst ramme,
med ny skum og skind overtræk.
Jeg vil Ha den så pæn som muligt.
& så originalt, det overhovede er muligt.
Med Originale Brugte Reservedele, der er rimelige velholdte.
Så skriv hvad du har.
Jeg er total glad for min es 150.
tænk hvis en eller anden som ikke har sans for den oprindelige charme en Rigtig MZ har.
& skilte den total fra hinden.
og byggede en bunke lort ud af en klassiker.
det må aldrig ske for denne her veteran klassiker.
To takt 148 cmm, Vendeskyldning som DKW havde verdens suces med, det er den mest kopierede motor nogensinde, Blev kopieret af Triumph, Ariel,Yamaha, Suzuki, BSA som dog var spejlvendt, Harly Dawidson, samt rigtig mange andre. i østen
Hestekræfter
11,5 hk men trækker først ved 3000 omdrejninger og opefter, det er ikke noget problem at hive 15 - 18 hk ud af sådan en, med lidt større karburator, udstødning, beabejdet cylinder og topstykke
Topfart
normal 105 kmt, men så skal der ikke være for meget modvind. kører super ved 80 - 90 kmt og kan så smutte op til 35 km litteren
Tuning
Denne her er med lidt nyere top og der er fjernet ca 1 mm af stempel toppen ca 5 mm ind fra kanten, samt planet topstykke tilsvarende, der er også ekstra tyk bundpakning for at åbne skyldningen lidt før, Det virker fint ved en 150 ccm, men på en 250 bliver den noget dyr i benzin, da en del ryger ud af udstødningen, så det er viktig at have en rigtig potte på med det rigtig modtryk
Jeg har ikke fået plade på den endnu, har også lidt andre der skal bruges
EISENSCHWEIN
så reg att er fra 1967.
et gammel gult stykke papir.
Det er den gamle model.
som er med rund speedometer.
det er det originale. til min model.
de kom sener med speedometer i vifte form. som er mere udbredt. på svine modellen.
Der er også en si i hullet til tanken.
som sad i fra ny.
jeg har orginal told att også fra 1967.
jeg mangler indet.
selv de orginale nøgler til ratlås og værktøjs kasse er der stadig.
Sædet er Total renoveret, sandblæst ramme,
med ny skum og skind overtræk.
Jeg vil Ha den så pæn som muligt.
& så originalt, det overhovede er muligt.
Med Originale Brugte Reservedele, der er rimelige velholdte.
Så skriv hvad du har.
Jeg er total glad for min es 150.
tænk hvis en eller anden som ikke har sans for den oprindelige charme en Rigtig MZ har.
& skilte den total fra hinden.
og byggede en bunke lort ud af en klassiker.
det må aldrig ske for denne her veteran klassiker.
To takt 148 cmm, Vendeskyldning som DKW havde verdens suces med, det er den mest kopierede motor nogensinde, Blev kopieret af Triumph, Ariel,Yamaha, Suzuki, BSA som dog var spejlvendt, Harly Dawidson, samt rigtig mange andre. i østen
Hestekræfter
11,5 hk men trækker først ved 3000 omdrejninger og opefter, det er ikke noget problem at hive 15 - 18 hk ud af sådan en, med lidt større karburator, udstødning, beabejdet cylinder og topstykke
Topfart
normal 105 kmt, men så skal der ikke være for meget modvind. kører super ved 80 - 90 kmt og kan så smutte op til 35 km litteren
Tuning
Denne her er med lidt nyere top og der er fjernet ca 1 mm af stempel toppen ca 5 mm ind fra kanten, samt planet topstykke tilsvarende, der er også ekstra tyk bundpakning for at åbne skyldningen lidt før, Det virker fint ved en 150 ccm, men på en 250 bliver den noget dyr i benzin, da en del ryger ud af udstødningen, så det er viktig at have en rigtig potte på med det rigtig modtryk
Jeg har ikke fået plade på den endnu, har også lidt andre der skal bruges
EISENSCHWEIN
MZ ES 150, Svinet
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
KIM
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 189
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 189
Altså på hvem der laver de udstødninger?
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 189
Jeg har set dem til noget højere priser for nogle år siden.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 189
De gamle 'Cigarudstødninger' er nærmest umulige eller meget dyre at opdrive.
Motoren er fra en 150/1 - Den har centralsvømmer osv. en 'Ren' 150 har 10 hk ved 5.500 omdrejninger, hvor 150/1 har 11.5 HK
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Hvordan går det med den fine ESèr ?. Er den ved at være klar til atter at ramme de Danske veje igen ?.
Har selv lige købt en ESèr,en årgang `78.......nok en af de sidste der er solgt her i landet. Jeg har lige fundet et af de originale gummi solosæder, det kommer til at se ret godt ud med det monteret. Skal så ha`konstrueret noget bagagebærer ,eller et par af de originale "slå op" sidebagagebærere.
Skulle gerne ha`den færdig til foråret,så jeg kan køre til stumpemarked i Nyvang på den.
KIM
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
skal ikke ødelægge den originale patina.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 10 Svar: 55
hej svar tilbage om hvorfor jeg kun gav din mc en middel stemme det er for den er jo ikke helt perfekt i den stand den er i nu med alt det rust der er på udstødning og flere steder for at få en høj stemme så skal der ikke være alt det rust på den efter min mening hvad stemme skal man elles give en helt perfekt mc når jeg ikke kan give en ekstra høj når jeg ikke er vip det er bare min mening men det er en fin mz du har tillykke med den.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Sådan har jeg aldrig hørt MZ være omtalt før.
Tværtimod. Det var da et stort og respekteret mærke. Selv BSA kopierede en af deres modeller. Desuden vandt de også på de internationale racerbaner.
MZ var endda højteknologisk. Første MC med en litereffekt på 200hk/l.
Men ja, senere efter japanerne havde gjort deres indtog, og MZ var hæmmet af det lukkede DDR, faldt status for mærket. Men heldigvis er de klassiske modeller som din, stadig højt respekteret.
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
den er fin. Med masser af patina og charme.
Den MZ Hunter skal til Sasserup med,er faktisk til mig.Har også haft ES 150,og mere charmerende og elskelig MC findes næppe.
Så held og lykke med den,og må den bringe dig lige så meget glæde som dine Kinesere.
KIM
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
Nåh ja - med sådan en fin spjætter må man godt give sådan en overskrift!!!
Satme en fin cykel - høj herfra!
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 60 MC-er: 10 Emner: 51 Svar: 621
det er den fedeste model der er lavet af mz'erne
jan 2004
Følger: 17 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 300
Der Er noget særligt over en gammel lavpris DDR cykel.
Tommen op herfra .
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 3
den er sg sjov ,sådan en m spjæt ,dejligt at se mvh hans
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
på den måde den smule rust der er, skal stoppes.
ellers forbliver den i originale stand.
ingen omlakering eller andet som kan ødelægge, tidens tand.
Der står at nyprisen var lige under 2500kr på papirene.
så det var datidens Kineser. DDR.
jeg husker tydeligt, min føreste Mz Ts 125cc
Kamel modelen med "puklen" Tanken./ Nosse knuseren, der gad de andre mc´er ikke hilse. men nu er jeg jo ikke som alle de andre på mc.
Nu køre jeg på Kineser. Så nu gider de stadig ikke hilse.
men det er ok med mig.
jeg smiler over hele 5øren når jeg pacere alle de fine mc´er der ikke gider køre mere her og der. og i 9 ud af 10 er det ikke en kineser eller mz der står i nød sporene på motorvejen.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.464
- at den stadig står så flot, hvis den aldrig har været renoveret. Lad den endelig være sådan med patina og det hele ...