{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha XS 750 - SOLGT [Tidl. motorcykel] 1979

3.388 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Yamaha XS 750 - SOLGT

Årgang:
1979
Motor:
747 ccm. - tre cylindre

Boring: 68 X 68,6

Karburatorer: Mikuni 34 mm.

"Valves pr. cylinder": 2 - går ud fra, at det betyder ventiler, eller?

Tankindhold 18 ltr.

Ændret og tilføjet stort bundkar jfr. denne diskussion: http://motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=164501

Det med oliepumpe og -køler ved jeg ikke noget om, men tillader mig at gå ud fra, at det er ordnet på samme tid som bundkarret.

Karakteristisk, pludrende, tre-cylindret lyd fra den uoriginale "3 i én" potte, som er malet med sort udstødningsmaling.

Kardantræk - aldrig mere kædesmøring!!! :-)
Hestekræfter
74 Hk. ved 8.400 o./min. jfr. bikez.com
Fælge
Stjernefælge
Dæk
For: Metzeler tubeless - ukendt dimension.
Bag: Continental tubeless - ukendt dimension.

MC'en er forsynet med en håndskrevet notat under sædet, om at der skal "puttes" 42 psi i begge dæk.
Topfart
189 km./t. ifølge fabriksoplysningerne.

Min prøvetur hos sælger antyder dog, at den ikke når helt så højt op...
Tuning
Nej.
Styling
Indtil videre ingen.

Overvejer dog nye spejle - evt. barend mirrors. Kunne også godt tænke mig nogle smartere blinklys, men det har vel ét eller andet sted også sin charme, at den står helt original...
Ekstraudstyr
Kappa topboks - grim men praktisk!

Bagenden ser ud til at være skåret af manuelt for at give plads til beslaget til boksen. Det er nu nydeligt gjort, og jeg er glad nok for at have en topboks. Det har jeg brug for og mangler faktisk også sidetasker, så hvis nogen ligger inde med beslag til sådan nogle hører jeg meget gerne nærmere om det!
Bemærkninger
Fuldttanket vægt ifølge bikez.com: 257 kg. Det er en ordentlig matrone!!! Hun er i hvert fald tung for min lille kontor-krop at rangere rundt med, skal jeg lige love for!!

Griner lidt i skægget over, at den er lige så gammel som min kone.

Den er resultatet af en lidt mere usikker økonomi, som har bevirket, at jeg har solgt min fede Yamaha FZ 6-N og anskaffet denne til cirka en femtedel af indkøbsprisen.

D. 19. juni 2011:

Jeg har fået MC'en hjem i dag og gennemgået den forud for (et lidt satset) syn i morgen. Jeg er ikke nogen stor håndværker, men umiddelbart virker den synsklar. Jeg ser dog følgende problemer forud for syn: Skift af pære til langt lys + et problem med, at fjederen, som skal bringe bagbremse-pedalen tilbage til neutral position er for slap, så bremselyset "hænger" i forbindelse med brug af bagbremsen.

Den virker som en solid og værdig "herre kværn", som passer godt til min livssituation og kørestil!

Jeg har på fornemmelsen, at jeg bliver nødt til at lære lidt mere om at skrue i MC'en selv, men det må jeg jo så bare se at kaste mig ud i. Hvis det ikke går, har jeg en god cykel- og MC-smed nede i byen, som bestemt ikke er for dyr!

Speedometeret viser 70.089 km. Motorlyden er sund, så jeg tror ikke, at der er behov for at kigge nærmere på knastkæden og den slags (hvis jeg har forstået det rigtigt) lige forløbigt.

Update 20. juni: Synet og godkendt!

Hjemkommet fra syn opdager jeg, at den mangler kontakten til hornet... Dét havde jeg ikke set før, og det havde synsmanden åbenbart heller ikke... ;-)

Update 30. juli 2011:

Smadret plejlstangsleje efter cirka 900 km. Skidesurt, for kan det overhovedet svare sig at begynde en "operation", når jeg ikke selv kan lave den? :-(
Kommentér på:
Yamaha XS 750 - SOLGT
Annonce