NSU Max Special 1955
6.618 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
0 Kommentarer
NSU Max Special
Årgang:
1955
Motor:
Cylinder: 1 cylinders - 4-takter - Tør sump med eksterne olietank og oliefilter
Cylinder Diameter: 69mm
Stempelslag: 66mm
Kompressionsforhold: 7.4:1
Slagvolume: 247 cc
Tændingsindstilling: 7,6mm eller 36 grader før TDC ( Top Dead Center), med mekanisk tændingsenhed i fuld åben position.
Tændrør: W 240 T11 - Mellemrum: 0,7mm
Ventilspillerum (Kold motor, stempel i TDC, begge ventiler lukket):
- Indtagelse ventil: 0,05 mm
- Udstødning ventil: 0,10 mm
Valvetrain:
- OHC knastaksel drevet af Ultramax stænger
- Hårnål-stil ventil fjedre
Kaburator: Bing 2/26/25
- Hoveddyse: 105
- Tomgang jet 45
- Nål jet 2,68
- Tomgang skrue 1,5 omgange åben
Transmission: 4 Trins Gearkasse
Ramme: Masiv NSU Sheetmetal
Bremser: 180mm Trommelbremse (både for og bag)
Mål & Vægt:
- Vægt: 165Kg.
- Total vægt: 315Kg.
- Længde: 2051mm
- Tank-kapacitet: 14 Ltr.
- Olietank-kapacitet: 2 Ltr --> Sommer: SAE 20 --> Vinter: SAE10 --> Skal skiftes ved hver 2000 km, dog kører jeg ikke så langt på den, så det bliver skiftet før, da det bliver skiftet hver forår.
Brændstofforbrug: 3,2 Ltr/100 km
Cylinder Diameter: 69mm
Stempelslag: 66mm
Kompressionsforhold: 7.4:1
Slagvolume: 247 cc
Tændingsindstilling: 7,6mm eller 36 grader før TDC ( Top Dead Center), med mekanisk tændingsenhed i fuld åben position.
Tændrør: W 240 T11 - Mellemrum: 0,7mm
Ventilspillerum (Kold motor, stempel i TDC, begge ventiler lukket):
- Indtagelse ventil: 0,05 mm
- Udstødning ventil: 0,10 mm
Valvetrain:
- OHC knastaksel drevet af Ultramax stænger
- Hårnål-stil ventil fjedre
Kaburator: Bing 2/26/25
- Hoveddyse: 105
- Tomgang jet 45
- Nål jet 2,68
- Tomgang skrue 1,5 omgange åben
Transmission: 4 Trins Gearkasse
Ramme: Masiv NSU Sheetmetal
Bremser: 180mm Trommelbremse (både for og bag)
Mål & Vægt:
- Vægt: 165Kg.
- Total vægt: 315Kg.
- Længde: 2051mm
- Tank-kapacitet: 14 Ltr.
- Olietank-kapacitet: 2 Ltr --> Sommer: SAE 20 --> Vinter: SAE10 --> Skal skiftes ved hver 2000 km, dog kører jeg ikke så langt på den, så det bliver skiftet før, da det bliver skiftet hver forår.
Brændstofforbrug: 3,2 Ltr/100 km
Hestekræfter
17 HK V. 6500 Omdr. i minuttet.
Fælge
- 3,25-19 "
- Hvis udstyret med sidevogn: 3,50-19" på baghjulet
- Hvis udstyret med sidevogn: 3,50-19" på baghjulet
Dæk
- 3,25-19 "
- Hvis udstyret med sidevogn: 3,50-19" på baghjulet
- Hvis udstyret med sidevogn: 3,50-19" på baghjulet
Topfart
126 Km/t
M. passager: 116 Km/t
M. passager: 116 Km/t
Tuning
None
Styling
None
Ekstraudstyr
None
Bemærkninger
Kører skide godt ^^
Starter altid hvert år, eller hvornår jeg nu starter den op første gang ;P
Efter to år, næsten første huk, den gik dog ud for mig :S
Det skal siges at cyklen faktisk er min fars, men grupper hjælper altid meget, hvis skidtet skulle gå hen at fejle noget !
Af 55'er modelen blev der bygget 24254 enheder :D
Det skal siges at næsten alt er standart på cyklen. Sædet er oprindeligt et Twinsæde, så det arbejder jeg på, men ellers er alt standart.
Jeg mangler originale spejle til den, så hvis nogen har nogle liggende som er i rimelig pæn stand og kvalitet, kan de bare skrive :D
Starter altid hvert år, eller hvornår jeg nu starter den op første gang ;P
Efter to år, næsten første huk, den gik dog ud for mig :S
Det skal siges at cyklen faktisk er min fars, men grupper hjælper altid meget, hvis skidtet skulle gå hen at fejle noget !
Af 55'er modelen blev der bygget 24254 enheder :D
Det skal siges at næsten alt er standart på cyklen. Sædet er oprindeligt et Twinsæde, så det arbejder jeg på, men ellers er alt standart.
Jeg mangler originale spejle til den, så hvis nogen har nogle liggende som er i rimelig pæn stand og kvalitet, kan de bare skrive :D
NSU Max Special
Der er endnu ikke skrevet kommentarer