Yamaha RD350 R LC (Type 2UA) [Tidl. motorcykel] 1992
3.289 visninger
|
Oprettet:
Yamaha RD350 R LC (Type 2UA)
Årgang:
1992
Motor:
2 takts Paralel Twin med væskekøling: ca.) 350ccm med en kompression på 5:1. Boring og slaglængden er på 64.0 x 54.0 mm, 6 gear og Yamaha's AutoLube system (selvsmøring/-blanding)
Standard udstødninger (2 styks), membram indsugning og Mikuni karburatorer.
I toppen sidder YPVS: Yamaha Power Valve System... Men mere om det stykke legetøj under Bemærkninger.
Standard udstødninger (2 styks), membram indsugning og Mikuni karburatorer.
I toppen sidder YPVS: Yamaha Power Valve System... Men mere om det stykke legetøj under Bemærkninger.
Hestekræfter
59,1 HK ved 9.000 omdr./min (ifølge Yamaha)
Og så regner vi da lige om til kW som man jo gør nu om dage: 44 kW ved de 9.000.
Momentet ligger på 4.8 MKg v. 8.500 omdr./min (ifølge Yamaha)
Og så regner vi da lige om til kW som man jo gør nu om dage: 44 kW ved de 9.000.
Momentet ligger på 4.8 MKg v. 8.500 omdr./min (ifølge Yamaha)
Fælge
Helstøbte aluminiumsfælge - og så er der endda 4 af dem.
Hydrauliske skivebremser:
Dual-Disc foran (håndbetjent)
Single-Disc bagbå (fodbetjent)
Hydrauliske skivebremser:
Dual-Disc foran (håndbetjent)
Single-Disc bagbå (fodbetjent)
Dæk
90/90-18 foran og
110/80-18 bagpå
Begge BRIDGESTONE.
På ekstra hjulene sidder der Pirelli og Michelin (120/80-18)
110/80-18 bagpå
Begge BRIDGESTONE.
På ekstra hjulene sidder der Pirelli og Michelin (120/80-18)
Topfart
Skulle ligge mellem 170 og 190: Jeg har mit liv for kært til at prøve det af når jeg stadig er så uerfaren.
Tuning
Intet pt..
Men jeg overvejer et powerfilter når jeg får lært den ordentligt at kende!
Jeg har læst lidt om at den vist er det stik modsatte: nemlig begrænset en lille smule med en "plumb" i udstødningen. Om den er fjernet ved jeg dog ikke. Rygtet siger at det er på grund af kvaliteten af det brasilienske værktøj var dårligt kunne de ikke spænde det helt så godt op, så de måtte begrænse den lidt - det lyder lidt som en and men kan være det har lidt sandhed i sig.
Det kan også være at Yamaha bare ikke ville have færre RD-kørere på kirkegården... ;)
Men jeg overvejer et powerfilter når jeg får lært den ordentligt at kende!
Jeg har læst lidt om at den vist er det stik modsatte: nemlig begrænset en lille smule med en "plumb" i udstødningen. Om den er fjernet ved jeg dog ikke. Rygtet siger at det er på grund af kvaliteten af det brasilienske værktøj var dårligt kunne de ikke spænde det helt så godt op, så de måtte begrænse den lidt - det lyder lidt som en and men kan være det har lidt sandhed i sig.
Det kan også være at Yamaha bare ikke ville have færre RD-kørere på kirkegården... ;)
Styling
Tankpad
Ekstra advarselsmærke
De forreste blinklys er skiftet ud til runde forblinklys fra en Yamaha YB100, hvor der er sat 12V21W pærer i, i stedet for 6V pærerene. De runde blinklys matcher bedre de runde forlygter. Bagpå sidder stadig de originale trapezformede blinklys, der passer til den firkantede baglygte.
Jeg regner også med at klistre et Castrol mærke på et sted.
Jeg har lige bestilt nye clip-ons, styr, alu-håndtag (med gummi-grip) og styrender der skal monteres.
Ekstra advarselsmærke
De forreste blinklys er skiftet ud til runde forblinklys fra en Yamaha YB100, hvor der er sat 12V21W pærer i, i stedet for 6V pærerene. De runde blinklys matcher bedre de runde forlygter. Bagpå sidder stadig de originale trapezformede blinklys, der passer til den firkantede baglygte.
Jeg regner også med at klistre et Castrol mærke på et sted.
Jeg har lige bestilt nye clip-ons, styr, alu-håndtag (med gummi-grip) og styrender der skal monteres.
Ekstraudstyr
GPS Logger.
Mini kamera til ferie turene.
Ekstra (lille) vindskræm til at kaste vinden over hovedet.
Jeg har "sports" side tasker (tekstil), men jeg regner med at lave et lille rack setup til min gamle stål army kasser til ferie køreture.
Mini kamera til ferie turene.
Ekstra (lille) vindskræm til at kaste vinden over hovedet.
Jeg har "sports" side tasker (tekstil), men jeg regner med at lave et lille rack setup til min gamle stål army kasser til ferie køreture.
Bemærkninger
Uha! Det er tæt på at jeg er "back to the begnining": Min første knallert var en 2008 Yamaha TZR50: og det er næsten som at komme tilbage på den.
Det er min 6. MC
Jeg fik denne her i en byttehandel med min 1993 Virago (jeg må indrømme at jeg havde MEGET svært ved at skulle sige farvel til hende!), så nu glæder jeg mig til at køre "knallert" :)
Det er egentligt min tredje RD350 :) Men det er den første "moderene": De to andre har begge været luftkølede 70er modeller, hvoraf jeg i skrivende stund kun har én tilbage.
Denne model er lavet i Brasilien og er den sidste RD-generation: Produktionen stoppede i 1995.
I Sæson 1980 udviklede Yamaha som de første af Japanerne udstødningsventiler på deres 2-taktere: dette blev udviklet og brugt på racerkøreren Kenny Roberts TZ500. Konceptet bliver kaldt Yamaha Power Valve System - forkortet YVPS.
I 1983 kommer den første RZ/RD med YVPS.
Efter Yamaha's udvikling kommer Suzuki, Honda og Kawasaki med deres AEC (Automatic Exhaust Control / Suzuki), AECT (Automatic Exhaust Timing Control / Suzuki), ATAC (Auto-controlled Torque Amplification Chamber / Honda) og KIPS (Kawasaki Integrated Power-valve System).
Systemet er en elektrisk styring hvor stor udstødningsporten skal være efter hvilke omdrejninger man kører med, dette kan forøge effekten og momentet ved lave omdrejninger og derved skabe en mere nyttig effekt af motoren.
Der sidder to kabler der er styret af et elektrisk drevet hejseværk (servomotor), der fodres med informationer fra styreboksen:
Under 6.000 omdrejnigner er ventilen "lukket" hvilket er i en vandret possition (ca 180 grader).
Ved 6.000 omdr./min begynder servomotoren så at rulle op så der ved 8.000 snoninger er "åbent" for ventilen, hvilket er tættere på cylindervægen mellem udstødningsporten og topstykke (svarende til ca 200 grader).
Min maskine har første reg. i 1994 - men jeg tror faktisk at det er en 92'er, da 9. ciffer i VIN er et N og det burde være Årgang 1992. Regner dog med at få det af/bekræftet på et eller andet tidspunkt.
Farven hedder Grey Black Metal og findes i alle årgange fra 1991-95 - men er den eneste farve der er i brug i 1992.
Den anden kombination der bruges i 1991 og 1993-95 (altås ikke 1992) er Stormy Red og Silky White.
En Yamaha totakter skal naturligvis have Castrol Fuldsyntetisk to-takts olie :)
Det er min 6. MC
Jeg fik denne her i en byttehandel med min 1993 Virago (jeg må indrømme at jeg havde MEGET svært ved at skulle sige farvel til hende!), så nu glæder jeg mig til at køre "knallert" :)
Det er egentligt min tredje RD350 :) Men det er den første "moderene": De to andre har begge været luftkølede 70er modeller, hvoraf jeg i skrivende stund kun har én tilbage.
Denne model er lavet i Brasilien og er den sidste RD-generation: Produktionen stoppede i 1995.
I Sæson 1980 udviklede Yamaha som de første af Japanerne udstødningsventiler på deres 2-taktere: dette blev udviklet og brugt på racerkøreren Kenny Roberts TZ500. Konceptet bliver kaldt Yamaha Power Valve System - forkortet YVPS.
I 1983 kommer den første RZ/RD med YVPS.
Efter Yamaha's udvikling kommer Suzuki, Honda og Kawasaki med deres AEC (Automatic Exhaust Control / Suzuki), AECT (Automatic Exhaust Timing Control / Suzuki), ATAC (Auto-controlled Torque Amplification Chamber / Honda) og KIPS (Kawasaki Integrated Power-valve System).
Systemet er en elektrisk styring hvor stor udstødningsporten skal være efter hvilke omdrejninger man kører med, dette kan forøge effekten og momentet ved lave omdrejninger og derved skabe en mere nyttig effekt af motoren.
Der sidder to kabler der er styret af et elektrisk drevet hejseværk (servomotor), der fodres med informationer fra styreboksen:
Under 6.000 omdrejnigner er ventilen "lukket" hvilket er i en vandret possition (ca 180 grader).
Ved 6.000 omdr./min begynder servomotoren så at rulle op så der ved 8.000 snoninger er "åbent" for ventilen, hvilket er tættere på cylindervægen mellem udstødningsporten og topstykke (svarende til ca 200 grader).
Min maskine har første reg. i 1994 - men jeg tror faktisk at det er en 92'er, da 9. ciffer i VIN er et N og det burde være Årgang 1992. Regner dog med at få det af/bekræftet på et eller andet tidspunkt.
Farven hedder Grey Black Metal og findes i alle årgange fra 1991-95 - men er den eneste farve der er i brug i 1992.
Den anden kombination der bruges i 1991 og 1993-95 (altås ikke 1992) er Stormy Red og Silky White.
En Yamaha totakter skal naturligvis have Castrol Fuldsyntetisk to-takts olie :)
Yamaha RD350 R LC (Type 2UA)
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Ja der er kommet lidt, men synes stadig at billederne ikke er helt så tilfredsstillende som de kunne være.
Savner at få taget ordentlige billeder med et spejlrefleks kamera, lige som min første mc Suzuki GN 250.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Okay helt fint. Det må vi lige snakke om når det er vi ses igen.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Ja men vent lige med at snakke med hende om det, til jeg har fået ordnet alt papir arbejdet hos SS og fået plade på.
Jeg skal nok sige til, når den er køreklar. Så kan vejret også nå at blive noget bedre, må vi da håbe
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Ja jeg har taget den beslutning i at vente med at købe bil til før, jeg er færdig uddannet og har fået mere styr på alt.
Jeg gik jo længe og savnede en mc, helt tilbage i slutningen af sommer 2011.
Så skal vi snart ud og cruise igen ;-D
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
Virkelig flot RD du der har dig, - og så er jeg vildt imponeret over, at så ung en mand går og roder med gamle classic motorcykler, det er der ikke mange unge der gider, - de sætter sig hellere hen i et hjørne og skider ;-))
Classic, - Boom bastic
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 52
næ, der er ikke meget andet at gøre
Uha, det bliver en rat bike fra de mørkeste hjørner af DIY stilen så jeg vil smide noget grønligt slidt hamp stof over køleren og male på det. Så vil jeg lave sædet om af genbrugs dæk og smide mit patron bælte på og male og tegne mere! Det bliver hårdt.
Det er bare så nedern at folk er blevet så caffe late.....
Den er ellers også lækker!
Gerne! Jeg er nede med spontan ture!
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 52
Ok, jeg er bare blevet hetzet meget på fordi jeg er ung, kvinde og uerfaren.. og politisk...
I må endelig sige til, så kan det godt være jeg kommer forbi på Yamahaen fra helvede.
Jeg har ikke gidet at oprette den endnu da jeg ikke er færdig med at lave på den. Faktisk har jeg kun malet den......
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Nå hende
Jeg beundrede bare hendes Honda CX'er og billederne fra Christiania
Jeg har læst min regionsmail. og det lyder som en rigtig god ide med den tur til Roskilde.
Det vil der imod være rigtig fedt hvis du kan få mange med som muligt.
Vi skal da helt sikkert nå at nyde sommeren på 2 hjul inden det skifter til kold og mørke tider.
Jeg er frisk og behøver bare en dato her mens jeg har ferie. Det ville være alle tiders.
Mvh
Thomas.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Ja den er blevet bedre at køre på, men så fik jeg også lige at vide fra mekanikeren at kronrørs lejer ikke har det særlig godt skal havde fundet ud af hvad jeg kan gøre ved det
Hvad mener du med den unge dame?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Hehe
jeg har kigget og fundet forskellige maskiner. Men har alligevel ikke helt bestemt mig endnu
Men jeg er mest ude efter noget 90'er mc'er, da jeg gerne vil havde noget nyere og i bedre stand.
Jo nyder ferien trods regnvejret øv.
Fik lige lavet yamaha'en på værksted hos fisker-mc
så nu drypper den ikke mere fra forgaffel
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Jeps jeg ringer nok i morgen.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Det kan jeg sagten godt gøre.
Det lyder som en god ide
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
okay alle tiders så kontakter jeg dig i weekenden
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Ja det ved jeg ;O)
Hvad med i weekenden?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Ja det kan jeg godt se ud fra hvad du skriver med båd/kalechemager, så holder det nok også bedre.
Kan godt være jeg lige skal høre mig omkring.
Umiddelbart vil jeg mene at tallene stemmer overens med de gamle urskiver som jeg har til at ligge. Min bror og jeg sad og skilte det ad i går. Vi har nok kommet til at sætte nålene forkert på da de ellers var lidt svære at få til at køre ordentligt.
Vi aftaler da bare en tid hvornår du kan?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Tja prisen lyder på 1200 kr for reparation af sædet. Ved ikke om det er dyrt eller almindeligt.
men tak for tippet det kan jo være at jeg kontakter ham for at høre nærmere.
Jeg har ikke hørt noget om at der skulle være nogle bådforhandlere som kender til at man kan få lavet sit mc-sæde. Men jeg hved at Wrenchmonkees holder til ved Kløvermarken. Hmm gad vide om de kender nogen?
Tja man kan jo komme ud for grimme overraskelser når man køber brugt :O) bare se på min maskine. Hehe
Tjek evt mit ny lavet instrument.
http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=16115
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Okay troede jeg bare da min ellers er elektronisk (uden kabel).
Det er da godt, så kan du få hentet resten. Det er altid godt at havde nogle ekstra reservedele.
Jeg har måske fået skaffet nogle reservedele til min yamaha.
Jeg skal i hvertfald havde lavet mit sæde som stadig er i stykker. Men da det gamle gaffatape gik i stykker måtte jeg købe noget nyt sort gaffatape og sætte på. Det er bedre end ingenting i øjeblikket.
Jeg var ude ved kirstinehøj i Tårnby for at høre om pris på at få lavet mit sæde men afslog da prisen var for høj/dyrt. Så hellere lave det selv :O)
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Okay fedt
ja det er så typisk de ældre yamahaer mc'er med el problemer.
Det var det samme med min XJ 600 som var sikringsboksen der lavede problemer.
Men godt du fik det ordnet. Er omdrejningsmeteret elektronisk?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.310
Den er virkelig i flot stand. Vi må snart lige finde en dag hvor vi kan komme ud og køre igen
Det er ellers noget af en 2-takts raket.
Er der nogen fejl på den?