Kawasaki GPZ 900 R ninja [tidligere mc] 1985
4.900 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki GPZ 900 R ninja [tidligere mc]
Årgang:
1985
Motor:
Motor: 4-cylindret, 4-takts vandkølet rækkemotor. 2 overliggende knastaksler. 4 ventiler pr. cylinder. Vådsump smøring. Oliekøler. Dobbelt oliepumpe..
Kubik: 908 cm3
Boring/Slaglængde: 72,5/55 mm/mm.
Kompression: 11:1.
Std: Karburator: 4 stk. Keihin CV Ø 34 mm.
Brændstof forbrug: 14,0 km/l
Transmission: 6-trins gearkasse. Hydraulisk aktiveret flerpladekobling i oliebad. Kædetræk. Totalgearing: 5,29:1.
El-system: 12 volt, 300 watt's vekselstrømsgenerator. El-start. Elektronisk tænding. Forlygte: 190 x 130 mm. 60/55 watt, halogen.
Stel: Rygrads-rørramme med medbærende motor. På boltet bagramme. Rundt stålrør.
Stel-geometri: Kronhovedvinkel: 61,0 grader. Efterløb: 114 mm.
Affjedring For: Hydraulisk teleskopgaffel. AVDS anti-dive. Ø 38 mm gaffelben. Luftunderstøttet. 140 mm fjedervandring.
Affjedring Bag: Mono-affjedring. Uni-trak. Luftunderstøttet. 4-trins justerbar returdæmpning. 115 mm fjedervandring.
Bremse For: 280 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse.
Bremse Bag: 270 mm dia. enkelt hydraulisk skivebremse.
Mål og vægt: Totallængde: 220 cm. Akselafstand: 149,5 cm. Sædehøjde: 78 cm. Frihøjde: 14 cm. (disse mål er standardmålene. Efter at have monteret en højere dæmper bagpå er flere af disse mål ændret)
Tankkapacitet: 22 L. Egenvægt: 228 kg.
Kubik: 908 cm3
Boring/Slaglængde: 72,5/55 mm/mm.
Kompression: 11:1.
Std: Karburator: 4 stk. Keihin CV Ø 34 mm.
Brændstof forbrug: 14,0 km/l
Transmission: 6-trins gearkasse. Hydraulisk aktiveret flerpladekobling i oliebad. Kædetræk. Totalgearing: 5,29:1.
El-system: 12 volt, 300 watt's vekselstrømsgenerator. El-start. Elektronisk tænding. Forlygte: 190 x 130 mm. 60/55 watt, halogen.
Stel: Rygrads-rørramme med medbærende motor. På boltet bagramme. Rundt stålrør.
Stel-geometri: Kronhovedvinkel: 61,0 grader. Efterløb: 114 mm.
Affjedring For: Hydraulisk teleskopgaffel. AVDS anti-dive. Ø 38 mm gaffelben. Luftunderstøttet. 140 mm fjedervandring.
Affjedring Bag: Mono-affjedring. Uni-trak. Luftunderstøttet. 4-trins justerbar returdæmpning. 115 mm fjedervandring.
Bremse For: 280 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse.
Bremse Bag: 270 mm dia. enkelt hydraulisk skivebremse.
Mål og vægt: Totallængde: 220 cm. Akselafstand: 149,5 cm. Sædehøjde: 78 cm. Frihøjde: 14 cm. (disse mål er standardmålene. Efter at have monteret en højere dæmper bagpå er flere af disse mål ændret)
Tankkapacitet: 22 L. Egenvægt: 228 kg.
Hestekræfter
Std: Ydelse: 115 hk (85,0 kw) ved 9500 o/m
Moment: 85 Nm ved 8500 o/m
Vægt/Kraftforhold: 1,98 kg pr hk.
Moment: 85 Nm ved 8500 o/m
Vægt/Kraftforhold: 1,98 kg pr hk.
Fælge
Hjul For: 120/80 x 16 på 2,50 fælg.
Hjul Bag: 140/80 x 18 på 3,00 fælg.
Fælg Type: Støbt.
Hjul Bag: 140/80 x 18 på 3,00 fælg.
Fælg Type: Støbt.
Dæk
Kigger når det bliver lyst.
Topfart
Std: Tophastighed: 240 km/h
Acceleration (0 - 100): 3,6 sek (standard gearing)
Acceleration (0 - 100): 3,6 sek (standard gearing)
Tuning
Cobra udstødning og efterfølgende dysning.
16 tands tandhjul foran.
Jeg skifter dog tilbage til 17 tands igen. Det kostede 400 omdr/min og jeg foretrækker en stille maskine. Men det skulle prøves.
Hævet bagi med ny dæmper.
Jeg har valgt at monterer en dæmper fra en ZZR 1100 D istedet for andre kødben, da det efter min overbevisning vil give en bedre dæmpning end at strække den originale.
Her er lige en oversigt over nogle af mulighederne ved at tage dæmpere fra en ZZR.
Original: 310 mm
ZZR1100-C: 313 mm
ZZR1100-D: 335 mm
16 tands tandhjul foran.
Jeg skifter dog tilbage til 17 tands igen. Det kostede 400 omdr/min og jeg foretrækker en stille maskine. Men det skulle prøves.
Hævet bagi med ny dæmper.
Jeg har valgt at monterer en dæmper fra en ZZR 1100 D istedet for andre kødben, da det efter min overbevisning vil give en bedre dæmpning end at strække den originale.
Her er lige en oversigt over nogle af mulighederne ved at tage dæmpere fra en ZZR.
Original: 310 mm
ZZR1100-C: 313 mm
ZZR1100-D: 335 mm
Styling
Cobra udstødning
Rustfri stål kædeskærm
Mørktonet kåbeglas
Chop shop bagskærm :)
Hævet bagi med ny dæmper.
Rustfri stål kædeskærm
Mørktonet kåbeglas
Chop shop bagskærm :)
Hævet bagi med ny dæmper.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Solgt d. 19/3 2012. Det gjorde lidt nas.
Kawasaki GPZ 900 R ninja [tidligere mc]
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
Vil du hurtigt frem i flokken, - skal der stå Kawasaki på blokken
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1
har haft den lidt tid men mangler en bil
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 31
Tillykke med ninjaen...!vi må ud at cruise:-)
Ser sgu godt med ny lak! godt gået!:-)..
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.984
Man får nærmest en lille tåre i øjekrogen, når man ser sådan en nydelig GPZ'er... Tillykke med den... c",)
feb 2008
Følgere: 7 MC-er: 11 Svar: 18
den får da lige en høj med på vejen.
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
Den mangler kun farven og flyver stickers så er den hjemme ...
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
hvor er dine RAY-BAN og pilotjakke???
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 299
Rigtig flot Kawa , ja du har rat et rigtig 80 maskine , og en flot tekst , Tilykke med den