{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki GPZ 900 R ninja [tidligere mc] 1985

4.841 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Jan W
Mand | 52 år | Oprettet: 2. jul 2010


Kawasaki GPZ 900 R ninja [tidligere mc]

Årgang:
1985
Motor:
Motor: 4-cylindret, 4-takts vandkølet rækkemotor. 2 overliggende knastaksler. 4 ventiler pr. cylinder. Vådsump smøring. Oliekøler. Dobbelt oliepumpe..
Kubik: 908 cm3
Boring/Slaglængde: 72,5/55 mm/mm.
Kompression: 11:1.
Std: Karburator: 4 stk. Keihin CV Ø 34 mm.


Brændstof forbrug: 14,0 km/l
Transmission: 6-trins gearkasse. Hydraulisk aktiveret flerpladekobling i oliebad. Kædetræk. Totalgearing: 5,29:1.
El-system: 12 volt, 300 watt's vekselstrømsgenerator. El-start. Elektronisk tænding. Forlygte: 190 x 130 mm. 60/55 watt, halogen.
Stel: Rygrads-rørramme med medbærende motor. På boltet bagramme. Rundt stålrør.
Stel-geometri: Kronhovedvinkel: 61,0 grader. Efterløb: 114 mm.
Affjedring For: Hydraulisk teleskopgaffel. AVDS anti-dive. Ø 38 mm gaffelben. Luftunderstøttet. 140 mm fjedervandring.
Affjedring Bag: Mono-affjedring. Uni-trak. Luftunderstøttet. 4-trins justerbar returdæmpning. 115 mm fjedervandring.
Bremse For: 280 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse.
Bremse Bag: 270 mm dia. enkelt hydraulisk skivebremse.

Mål og vægt: Totallængde: 220 cm. Akselafstand: 149,5 cm. Sædehøjde: 78 cm. Frihøjde: 14 cm. (disse mål er standardmålene. Efter at have monteret en højere dæmper bagpå er flere af disse mål ændret)
Tankkapacitet: 22 L. Egenvægt: 228 kg.
Hestekræfter
Std: Ydelse: 115 hk (85,0 kw) ved 9500 o/m
Moment: 85 Nm ved 8500 o/m
Vægt/Kraftforhold: 1,98 kg pr hk.
Fælge
Hjul For: 120/80 x 16 på 2,50 fælg.
Hjul Bag: 140/80 x 18 på 3,00 fælg.
Fælg Type: Støbt.
Dæk
Kigger når det bliver lyst.
Topfart
Std: Tophastighed: 240 km/h
Acceleration (0 - 100): 3,6 sek (standard gearing)
Tuning
Cobra udstødning og efterfølgende dysning.

16 tands tandhjul foran.
Jeg skifter dog tilbage til 17 tands igen. Det kostede 400 omdr/min og jeg foretrækker en stille maskine. Men det skulle prøves.

Hævet bagi med ny dæmper.
Jeg har valgt at monterer en dæmper fra en ZZR 1100 D istedet for andre kødben, da det efter min overbevisning vil give en bedre dæmpning end at strække den originale.

Her er lige en oversigt over nogle af mulighederne ved at tage dæmpere fra en ZZR.
Original: 310 mm
ZZR1100-C: 313 mm
ZZR1100-D: 335 mm
Styling
Cobra udstødning

Rustfri stål kædeskærm

Mørktonet kåbeglas

Chop shop bagskærm :)

Hævet bagi med ny dæmper.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Solgt d. 19/3 2012. Det gjorde lidt nas.

Kommentér på:
Kawasaki GPZ 900 R ninja [tidligere mc]
Annonce