{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha SRX 600 [Tidl. motorcykel] 1986

7.683 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Michael H
Mand | 54 år | Oprettet: 8. aug 2010


Yamaha SRX 600

Årgang:
1986
Motor:
1 cyl 4-takts luft/oliekølet. 1 overliggende knastaksel, 4 ventiler. 608 ccm. Boring 96 mm, slaglængde 84 mm. 2 stk. Teikei Venturi ø27 mm CV karburatorer. Tørsump smøring.
Kickstart only ! 15 liter tankindhold.
149 kg kampvægt tør.
Er nu boret op til 98 mm og næsten blevet en 650 ccm :-)
Hestekræfter
Fabriksoplysninger:
45 HK ved 6500 o/min.
51 nm ved 5500 o/min.

Målt hos Bikx d. 12-10-2014 til +43 HK på hjulet efter 28 år :-)
43,39 HK ved ca. 6750 o/min helt præcist.
Skal snart prøve igen nu med nye stempler knastaksel.

Det er jeg faktisk ganske godt tilfreds med :-)
Målt 47,91 nm ved ca. 6000 o/min.
Fælge
2.15" x 18" foran. Dobbelt ø 267 mm skiver
2.50" x 18" bagpå. Enkelt ø 220 mm skive
Dæk
100/80 x 18" foran.
120/80 x 18" bagpå.
Topfart
Officielt 175 km/t men mon ikke det er med rygvind osv.
Målt hos Bikx på rullefelt - 173 km/t
Tuning
K&N luftfiltre.
Dobbelt udstødning - godt med åndedræt i :-)
Faktisk er det den oprindelige udstødning hvor der er svejst 2 afgangshuller på mellemstykket under motoren.
Justerbar alu-bagsvingarm fra en større model.
Styling
Single sæde cover med nyt læder og brodering samt en lille baglygte skjult under skallen.
Tilbageflyttede fodhvilere - tænkte på at skifte dem til et par RAASK.
Har dog prøvet dette - køber ALDRIG noget derfra igen... (se forum)
Nye blinklys og med ny 7" diode forlygte.
Rizoma-Reverse retro spejl.
Kædeskærm fra kickstarter.de
Olietemperaturmåler som ekstra instrument.
Ekstraudstyr
Nævnt under udstyr
Bemærkninger
Det er absolut en rigtig sjov 1-stamper - godt med lyd og bundtræk. Oprindelig importeret fra Holland i 2009.
Er +25 år og derfor forsikret som klassisk bike.

Har udført et mindre facelift hvor kåben forsvandt, clip-on styret kom på igen og bagenden ændres til en mere slimline single model + lidt saddelarbejde.

Motor boret op, knast fra en TTR og går nu endnu bedre så jeg kan ikke vente med at få den målt på rullen igen :-)

Har eksperimenteret lidt med "less is more" ang. potterne - god larm er altid at foretrække :-) Har dog ikke fundet de vise sten endnu..
Kommentér på:
Yamaha SRX 600
Annonce