{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda VFR 400R NC30 1992

6.241 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

bjarke r
| 0 år | Oprettet: 25. feb 2004


Honda VFR 400R NC30

Årgang:
1992
Motor:
Motoren er på 399cc og en direkte efterligning af storbrorens RC-motor på 749cc, som bla. HRC har været med til at udvikle. Da motoren kom frem i 89’ var den nye teknik revolutionerende og har tilmed fået ry for at være en utrolig holdbar og slidstærk motor. Hvilket jeg selv har fået bekræftet fra flere værksteder.
Specifikationerne over motoren ser således ud:
399cc. 4-cylindret vandkølet 4-takts V-motor, 90-gader, med 2x2 overliggende tandhjulstrukne knastaksler og 4 ventiler pr. cylinder. Derudover er der 6-trinsgearkasse og en 10-pladet kobling i oliebad, samt 4, 39mm-karburatorer.
Den teknik der gemmer sig i motoren ser man ikke på gade maskiner i dag, da den er blevet for dyr at producere. Bla. kostede en RVF 750 RC45 i 1995 (den nye model af RC30, men stort set identisk) ca.160.000kr uden afgift!!!

Hestekræfter
Ca. 65hk på baghjulet ved 12500om/s, så vidt jeg har læst mig til, har nemlig aldrig haft den på felt, men måske til sommer.
Da motoren er V4, har den et stort moment (NM) så den trækker fra bunden og virker større end den egentlig er!
Fælge
Lige en tilføjelse, køb aldrig en mc med hvide fælge. De er rigtig fede når de er rene, det er de bare aldrig...
bagenden er desuden monoophængt, fed detalje, hvilket man normalt kun ser på meget dyre special maskiner
Dæk
I øjeblikket sidder der Dunlop sportsmax i begge ender og de fungere fint, fik dem iøvrigt til en fornuftig pris. Problemet med VFRèn er at den har 18" bagdæk, dette betyder at det kan være svært at få de rigtig fede racerdæk
Topfart
Et sted mellem 215-220km/t, har dog kun kørt lidt over 200km/t, så topfarten er oplevelse har jeg stadigvæk til gode...
Tuning
Ikke det helt vilde, en kulfiberudstødning fra Micon, samt lidt K&N til luften. Karburatorerne er selvfølgelig blevet dysset efterfølgende så det hele passer sammen.
Derudover er bremseslangerne blevet skiftet ud med nogle stålarmerede, for bedre føling. Bremseklodserne er også blevet skiftet til sintret metal (kørte på kevlar før). Begge dele har betydet forbedret bremseevne, så dyret nu stopper når den skal.
Forgaflen har også fået nye og stivere fjedre, da de som standard er lidt bløde.



Styling
Et par blinklys eller fire, ellers ikke rigtig noget. Honda’en blev, lige inden jeg købte den, lakeret i originale honda-Racing-farver, hvilket er hvid, rød og blå.

Ekstraudstyr
nej...
Bemærkninger
Kommentér på:
Honda VFR 400R NC30
Annonce