Kawasaki H1 500 1972
8.438 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki H1 500
Årgang:
1972
Motor:
3-cylindret 500cc 2-taktsmotor.
60 HK ved 7500 o/min.
Accelleration: 0-1/4 mile (402 m) på 12,4 sekunder.
Op til 6000 o/min er det ligesom at køre en almindelig motorcykel, men herefter tager fanden ved den.
Fra 6000-6500 o/min stiger effekten med 10 HK fra 45-55.
60 HK ved 7500 o/min.
Accelleration: 0-1/4 mile (402 m) på 12,4 sekunder.
Op til 6000 o/min er det ligesom at køre en almindelig motorcykel, men herefter tager fanden ved den.
Fra 6000-6500 o/min stiger effekten med 10 HK fra 45-55.
Hestekræfter
60 HK
Fælge
18" standard
Dæk
18"
Topfart
188,8 km/t
Tuning
Effektpotter og 3 enkelte rå luftfiltre
Styling
Intet
Ekstraudstyr
Intet
Bemærkninger
Den blev/bliver kaldt "The widowmaker". Gæt selv hvorfor.
Folk omtalte den som "Livsfarlig" og at "Den skulle forbydes".
Se evt. mit videoklip med den.
Folk omtalte den som "Livsfarlig" og at "Den skulle forbydes".
Se evt. mit videoklip med den.
Kawasaki H1 500
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
Dejlig Kawa . Hvis det er en 72èr , er den så ikke født med tromlebremser . En af mine gamle venner havde en 71èr , og den var med tromler .
Har selv haft en 76èr , en af de sidste år de lavede H1 . Den var født med skive for , og anderøv........og ikke nær så charmerende som de første .
Hvilke potter kører du med ? . Jeg havde K&R potter på min og K&N luftfiltre .
Husker den som en sjov cykel når det gik stærkt , men ikke så sjov på de små snoede veje . Og i øvrigt ikke så flot som din.....
KIM
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 85
the widow maker;)
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 15 Svar: 114
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
Den er super fed, min far har haft en bare i grøn.
Høj fra mig:-)
feb 2010
Følger: 1 MC-er: 1
En lækker hidsig sag du har der, ikke for nybegyndere, en høj herfra
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 3
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 8 MC-er: 15
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 60
Den er SUPER SMUK, kræs ud over det sædvanlige.
Tillykke til dig fordi du har sådan en FED KVÆRN .
Jeg startede i 1974 med en SB350 , 44 hk og fik så
i 1975 en H2 750, det var sidste model af de hurtige
74 HK og 205 km/t på uret. Min kammerat havde en
H1 500 - den gik "næsten" lige så stærkt. Jeg siger
dig det var toppen og vi var jo kun 18 år. Så nyd du
endelig din fede Kawa, det var tidens absolut hotteste MC. Nu har jeg en GTR1000 og en Zundapp KS80
som jeg kører på om søndagen. Hej hej
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
var nu vist nok 750´en man kaldte det, men super fed cykel du har der. Har selv en GT 380
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 85
Høj givet. kig forbi min og god mc sæson.
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 677
Flot model, jeg startede på en Suzuki GT 550, den er ikke så vild som din kawa men kunne nemt rykke fra både CB 750 og CB 500. Såban en 3 bener har bare en helt speciel lyd, min havde 3-1 effekt potte på ikke at det gav meget effekt men lyden var perfekt
mar 2009
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
sådan en havde jeg også i 77 det var en meget sjov maskine og jeg overlevede, var det ikke den der blev kaldt (lidt ondskabsfuldt) bambusraketten? jeg kan huske at man skal passe lidt på gasrullen Høj her fra MVH Norlyk
dec 2003
Følger: 56 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 139
Super fin gl. Kawa du der har fået fingerne i, den blev hurtigt en legende a´la Yamaha´s RD350 som en ren selvmords-maskine, og de var bestemt heller ikke for sjov, det krevet en vis potion erfaring at temme dem........ :o)
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
den er fed.Havde en selv for mange år siden.Det var en 76èr,med skive for og anderøv. Din er født med tromlebremse for......der slet ikke kunne stoppe den. De sidste gik iøvrigt lidt ned i hk ( mener det var 56 hk ),og var lidt mere civiliserede.
Men det er nu den gamle version der var vildest......hold kæft hvor har jeg taget røven på langt større cykler.
Held og lykke med den,og pas på den, der er sgu ikke mange tilbage af dem ( og slet ikke i så flot stand som din ).
KIM.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Jeg er vild med den 3-cylindrede 2-takts motor. Jeg har selv en GT380'er!
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Den måde du forklarer på er fed, jeg venter spændt på at blive færdig med at skrive denne besked, så jeg kan komme til at se din video.. Retro mc, den får fandmer en x høj,,,
jan 2010
Følger: 1
ja, var det ikke dødsmaskinen den blev kaldt.....det er virkelig en ulv i fåreklæder....jeg er vildt misundelig:-)
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.455
Datidens superbike-killer. Sjælden cykel idag ...
Velkommen med den ...
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 128
Herligt at nogle holder liv i de gode gamle klassikerer.
Kan næsten fornemme duften, fra dengang da en blev fyret af for næsen af mig... tæt på go' sex c¨,)
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 161
nostalgi flip;-) Velkommen
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 59 MC-er: 13 Emner: 202 Svar: 808
havde det sgu skægt på sådan en i slutningen af 70'erne. Hissig som ind i he...... var den for den tids maskiner. Sikker derfor man har lært at tåle livet med en frue i huset
Tillykke med den.
En smule midsundelig må man vel godt være
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
blå os her fra og til helvede
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5
fin gammel cykel
en høj når du kommer ind om lidt