{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki KLR250 - Solgt - [Tidl. motorcykel] 1991

2.283 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Niels S
Mand | 36 år | Oprettet: 13. maj 2006


Kawasaki KLR250 - Solgt -

Årgang:
1991
Motor:
Vandkølet, firetakts, encylindret, DOHC, 4 ventiler radialt placeret.
Volumen: 249cc
Boring og slaglængde: 74x58mm
Kompressionsratio: 11,0:1
Karburator: Keihin CVK34
Kickstarter
6 gear
2 balanceaksler.
Forgaffel: 36mm, luftjusterbar teleskopgaffel, med 230mm vandring.
Bagaffjedring: Unitrack, enkeltfjedersystem med justerbar forspænding og 4 vejs justerbar returdæmpning, 230mm vandring.
Bremse for: 250mm skive og 2 stemplet kaliper.
Bremse bag: en lille tromle.
Tørvægt: 119kg
Tankkapacitet: 11 liter.
Forbrug: mellem 20 og 30 km/l
Hestekræfter
28-30hk v. 8500 omdrejninger (23,5 på baghjulet)
25nm v. 7500 omdrejninger
Fælge
Egerfælge
Dæk
For: 3.00 -21
Bag: 4.60 -17
Pirelli, med nogle gode knopper på, men den er stadig dejligt komfortabel på landevej.
Topfart
ca. 130 km/t
Tuning
Intet
Styling
Intet
Ekstraudstyr
Værktøjstaske på bagsmækken, der indeholder det originale værktøjssæt, samt plads til to colaer.
To Acerbis håndbeskyttere i lidt flottere design end de originale.
Bemærkninger
Jeg hentede Kawa'en på trailer i Esbjerg, d. 7/12, og da synet holdt til d. 12/12, blev den hurtigt ejerskiftet ;)
Den skal over 6500 omdrejninger for at få ordentlig skub på, men af en 250cc er den overraskende kvik. Den accelererer fin i 6. gear op ad bakke.
Den har kørt 8000km (er der papir på). Den forrige ejer hentede den i Tyskland, med 18 hestes begrænsning (et boret hul i vacuum karburatoren. Dette hul er så blevet lukket med flydende metal, så alle kræfterne kan bruges :)

Den er overraskende rolig og vibrationsfri pga. de to balanceaksler, og meget harmonisk i effektudviklingen. Jeg troede jeg ville mangle de ekstra kræfter, men den kan overraskende meget.

Modellen er meget populær i USA og er produceret fra 87-2005 uden ændringer i andet end farven. Man kan derfor kende hver årgang på farven.
Den er desuden brugt af marinekorpset i USA, som kurércykel bl.a., og af Chiles hær. Mange naturreservater bruger den, da den er ret let, ret omgængelig og samtidig meget komfortabel (også min erfaring), og ikke specielt sløv.

Så foreløbigt virker den som den perfekte SU racer de næste fem år :) Og når jeg nu skal til at læse biologi, kan den bære mig langt ud i naturen.

Det er min 5. cykel og jeg har haft kortet i 3 år.
Jeg har efterhånden fundet ud af at Colin Chapmans tese om lav vægt og ikke nødvendigvis høj effekt, passer bedst til mig :)
Kawaen skal bl.a. bruges til en 4400km's tur til sommer sammen med Simon (XT660) herindefra.

Fra motorcyclespecs.co.za:
"An experienced off-road motorcyclist knows the advantages of a good dual-purpose motorcycle: the lightweight chassis makes it easy to ride, the upright seating position is comfortable and perfect for scanning the horizon, and it's inexpensive to own and operate. Best of all, a dual-purpose bike gives the rider the ability to simply ride from the garage to explore quiet dirt roads and out-of-the-way places, which is why the Kawasaki KLR250 is so much fun.

The KLR250 is powered by a four-stroke, single-cylinder liquid-cooled engine with dual overhead cams operating four valves for superior performance. Double engine counterbalancers keep the powerplant running smooth from idle to redline, and an automatic cam chain tensioner helps maintain more precise cam timing without maintenance.

The frame for the KLR250 is made of the same high-tech, high-tensile steel used in Kawasaki's world-class KX motocross machines. A detachable, lightweight aluminum rear subframe simplifies maintenance by providing access to the airbox, carburetor and rear shock.

The KLR250 features an air adjustable front fork and Kawasaki's UNI-TRAK® rear suspension, providing more than nine inches of travel at both ends to smooth the ride. The latter features adjustable spring preload and rebound damping. Helping to maintain good traction on pavement or dirt roads, the KLR250's wheels are shod with universal tires, while a single front disc brake and rear drum brake help to ensure smooth, powerful stops."
Kommentér på:
Kawasaki KLR250 - Solgt -
Annonce