{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ducati 750 Supersport (Solgt) [Tidl. motorcykel] 1998

4.031 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

johnny m
Mand | 52 år | Oprettet: 23. sep 2009


Ducati 750 Supersport (Solgt)

Årgang:
1998
Motor:
Standard desmodue V2 på 748 ccm.
Hestekræfter
68
Fælge
Originale
For 3,5 * 17
Bag 4,5 * 17
Dæk
For Dunlop Sportmax Roadsmart 120/70 * 17 (3/2012)
Bag Dunlop Sportmax Roadsmart 160/60 * 17 (3/2012)
Topfart
210 km/t
0-100 km/t ca. 5 sek.
Tuning
Nej, men lidt mere lyd via oplagte carbonpotter er ønskeligt. Tjek!
Styling
Yes, det er endelig lykkedes at finde en monohæk fra en 900 Superlight - nye billeder kommer snarest!
Ekstraudstyr
Bagsædeafdækning, 12V udtag og fastmonteret Ctek ladestik på batteriet.
Bemærkninger
Juli 2009: Reddet fra kummerlige forhold i en skilsmissefamilie ;o)! Km-stand 37.299 med fuld service-dokumentation. 3 ejere før mig iflg Fahrzeugbrieff.

Update Juli 2010: Afgift endelig betalt og jeg er ude at rulle ;o), det er præcist lige så fedt som jeg husker det!!!

Update Oktober 2010: Nyt kædekit 15-40, dvs 3 tænder op i bag lavet hos Promotor i Måløv.
Det er som en helt anden cykel, specielt ved bykørsel er den meget mere omgængelig og den føles noget mere kvik ved accelerationer...

Update Februar 2011: Medium-oplagte Laser carbonpotter fra en 900 SS indkøbt og monteret, Ohlala hvilken lyd den lille Duc siger nu!!!
Der står vist forresten "For race use only" på dem, det er måske derfor lyden er så helt fantastisk ;o)

Update Juni 2011: Service udført ved Km-stand 41.200; tandremme, batteri, olie, oliefilter samt diverse andre stumper.

Update Marts 2012: Nye dæk (Dunlop Sportmax Roadsmart) og bremseklodser hos Promotor i Måløv. Km-stand 42.900 og klar til ny sæson ;o)!

Update Februar 2013: Nye for- og baghjulslejer, kædekit (15-40), tandremme, luftfilter, olie og oliefilter, brændstoffilter samt ventiler justeret. Km-stand 46.600 og klar til forårets komme....
Kommentér på:
Ducati 750 Supersport (Solgt)
  •   4. jul 2012 Takker ;o)!

    Godt 7.500 km uden at have slået en prut forkert siden jeg købte den i 2009 (Indreg. i 2010) ;o)!

    En del udskiftning af sliddele kan man selv lave uden at skulle være håndværker, det er forholdsvist simpelt og slidstærkt maskineri pånær lige ventil-indstilling der kræver lidt ekstra ekspertice.
    De mindste modeller (op til og med 750) har vådkobling og 5 gear imod 6 gear og tørkobling på 900´eren!
    En omgearing på tandhjulene fra standard 15/37 til enten 14/37 eller 15/40 giver en mere kvik og omgængelig cykel, og det gælder så vidt jeg har hørt de fleste Ducati modeller...


  •   4. jul 2012 SUPER cool maskine. Der er noget X-Factor over Ducati, som jeg finder yderst tiltrækkende. Hvad er folks generelle erfaring med de "alm" Duc modeller. Og her tænker jeg måske knap så meget, på den noget raslende koblingslyd.

    Er de mere kostbare at holde kørende, end en Suzuki SV model?


  •   10. mar 2011 Tak for de fine RC30 ord...
    ...og jo, 916eren var vel den første som efterfølgende dengang der kunne hamle op med den. Men de Duc's er for fede. Hvor er billederne af dine nye carbon potter til din flotte SSer?


  •   6. sep 2010 Fed bike!
    Sådan en SS ser nu altså bare godt ud.


  •   22. feb 2010 Flot 750SS!
    Sikken velholdt SuperSport du har fundet dig dér! Tillykke!

    Mht. de fremkomne kommentarer vedr. hastighed/effekt på sådan en Bolgona Bullit, så lader det til at man glemmer, at Ducati'er ikke er dragracere - En SuperSport er ikke lavet til bare at køre ligeud, det kan de jo ALLEsammen. Men man skal stå tidligt op, hvis man skal være med, når vejen drejer ... smiley
    -og så lyder den jo godt og ser fræk ud, selvom deignet ikke er fra i går...

    \Michel


  •   28. nov 2009 smiler
    johnny... det var nu ikke nogen kritik... er bare forbavset over at duc. er så populære, når min gamle dame så faktisk kører fra de fleste af dem i optrækket smiley

    og mig der gerne vil ha' en hurtigere !!!

    ps... og din er da flot


  •   28. nov 2009 Ikke næsvis der ;o)
    @ Allan, eftersom jeg ikke har kørt i 10 år rækker de 68 fint til mig, desuden mener jeg at huske at Ducati måler hk på baghjulet og ikke i motoren som de fleste andre producenter, jeg kan dog tage fejl i den formodning.

    @ Per, takker! Springet fra tanke til handling blev væsentlig nemmere i sommer da SP´en dumpede ned i turbanen. Har så længe jeg kan huske syntes godt om Tamburinis klassiske streger så valget var simpelt. Håber på en god taksering hos Skat til foråret.

    Vh
    Johnny


  •   28. nov 2009 velkommen
    lækker duc.


  •   28. nov 2009 jep
    de er langt sløvere end JEG troede de ducati'er smiley


  •   28. nov 2009 Takker for optagelsen
    og for info, det må jo så være 68 hk ;o)


  •   28. nov 2009 mc data
    http://www.sydfynmc.dk/



Annonce