Ducati 750 Supersport (Solgt) [Tidl. motorcykel] 1998
4.031 visninger
|
Oprettet:
Ducati 750 Supersport (Solgt)
Årgang:
1998
Motor:
Standard desmodue V2 på 748 ccm.
Hestekræfter
68
Fælge
Originale
For 3,5 * 17
Bag 4,5 * 17
For 3,5 * 17
Bag 4,5 * 17
Dæk
For Dunlop Sportmax Roadsmart 120/70 * 17 (3/2012)
Bag Dunlop Sportmax Roadsmart 160/60 * 17 (3/2012)
Bag Dunlop Sportmax Roadsmart 160/60 * 17 (3/2012)
Topfart
210 km/t
0-100 km/t ca. 5 sek.
0-100 km/t ca. 5 sek.
Tuning
Nej, men lidt mere lyd via oplagte carbonpotter er ønskeligt. Tjek!
Styling
Yes, det er endelig lykkedes at finde en monohæk fra en 900 Superlight - nye billeder kommer snarest!
Ekstraudstyr
Bagsædeafdækning, 12V udtag og fastmonteret Ctek ladestik på batteriet.
Bemærkninger
Juli 2009: Reddet fra kummerlige forhold i en skilsmissefamilie ;o)! Km-stand 37.299 med fuld service-dokumentation. 3 ejere før mig iflg Fahrzeugbrieff.
Update Juli 2010: Afgift endelig betalt og jeg er ude at rulle ;o), det er præcist lige så fedt som jeg husker det!!!
Update Oktober 2010: Nyt kædekit 15-40, dvs 3 tænder op i bag lavet hos Promotor i Måløv.
Det er som en helt anden cykel, specielt ved bykørsel er den meget mere omgængelig og den føles noget mere kvik ved accelerationer...
Update Februar 2011: Medium-oplagte Laser carbonpotter fra en 900 SS indkøbt og monteret, Ohlala hvilken lyd den lille Duc siger nu!!!
Der står vist forresten "For race use only" på dem, det er måske derfor lyden er så helt fantastisk ;o)
Update Juni 2011: Service udført ved Km-stand 41.200; tandremme, batteri, olie, oliefilter samt diverse andre stumper.
Update Marts 2012: Nye dæk (Dunlop Sportmax Roadsmart) og bremseklodser hos Promotor i Måløv. Km-stand 42.900 og klar til ny sæson ;o)!
Update Februar 2013: Nye for- og baghjulslejer, kædekit (15-40), tandremme, luftfilter, olie og oliefilter, brændstoffilter samt ventiler justeret. Km-stand 46.600 og klar til forårets komme....
Update Juli 2010: Afgift endelig betalt og jeg er ude at rulle ;o), det er præcist lige så fedt som jeg husker det!!!
Update Oktober 2010: Nyt kædekit 15-40, dvs 3 tænder op i bag lavet hos Promotor i Måløv.
Det er som en helt anden cykel, specielt ved bykørsel er den meget mere omgængelig og den føles noget mere kvik ved accelerationer...
Update Februar 2011: Medium-oplagte Laser carbonpotter fra en 900 SS indkøbt og monteret, Ohlala hvilken lyd den lille Duc siger nu!!!
Der står vist forresten "For race use only" på dem, det er måske derfor lyden er så helt fantastisk ;o)
Update Juni 2011: Service udført ved Km-stand 41.200; tandremme, batteri, olie, oliefilter samt diverse andre stumper.
Update Marts 2012: Nye dæk (Dunlop Sportmax Roadsmart) og bremseklodser hos Promotor i Måløv. Km-stand 42.900 og klar til ny sæson ;o)!
Update Februar 2013: Nye for- og baghjulslejer, kædekit (15-40), tandremme, luftfilter, olie og oliefilter, brændstoffilter samt ventiler justeret. Km-stand 46.600 og klar til forårets komme....
Ducati 750 Supersport (Solgt)
sep 2009
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 91
Godt 7.500 km uden at have slået en prut forkert siden jeg købte den i 2009 (Indreg. i 2010) ;o)!
En del udskiftning af sliddele kan man selv lave uden at skulle være håndværker, det er forholdsvist simpelt og slidstærkt maskineri pånær lige ventil-indstilling der kræver lidt ekstra ekspertice.
De mindste modeller (op til og med 750) har vådkobling og 5 gear imod 6 gear og tørkobling på 900´eren!
En omgearing på tandhjulene fra standard 15/37 til enten 14/37 eller 15/40 giver en mere kvik og omgængelig cykel, og det gælder så vidt jeg har hørt de fleste Ducati modeller...
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
Er de mere kostbare at holde kørende, end en Suzuki SV model?
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
...og jo, 916eren var vel den første som efterfølgende dengang der kunne hamle op med den. Men de Duc's er for fede. Hvor er billederne af dine nye carbon potter til din flotte SSer?
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
Sådan en SS ser nu altså bare godt ud.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 152
Sikken velholdt SuperSport du har fundet dig dér! Tillykke!
Mht. de fremkomne kommentarer vedr. hastighed/effekt på sådan en Bolgona Bullit, så lader det til at man glemmer, at Ducati'er ikke er dragracere - En SuperSport er ikke lavet til bare at køre ligeud, det kan de jo ALLEsammen. Men man skal stå tidligt op, hvis man skal være med, når vejen drejer ...
-og så lyder den jo godt og ser fræk ud, selvom deignet ikke er fra i går...
\Michel
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
johnny... det var nu ikke nogen kritik... er bare forbavset over at duc. er så populære, når min gamle dame så faktisk kører fra de fleste af dem i optrækket
og mig der gerne vil ha' en hurtigere !!!
ps... og din er da flot
sep 2009
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 91
@ Allan, eftersom jeg ikke har kørt i 10 år rækker de 68 fint til mig, desuden mener jeg at huske at Ducati måler hk på baghjulet og ikke i motoren som de fleste andre producenter, jeg kan dog tage fejl i den formodning.
@ Per, takker! Springet fra tanke til handling blev væsentlig nemmere i sommer da SP´en dumpede ned i turbanen. Har så længe jeg kan huske syntes godt om Tamburinis klassiske streger så valget var simpelt. Håber på en god taksering hos Skat til foråret.
Vh
Johnny
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 457
lækker duc.
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
de er langt sløvere end JEG troede de ducati'er
sep 2009
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 91
og for info, det må jo så være 68 hk ;o)
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
http://www.sydfynmc.dk/