Aprilia RS 125 Extrema [Tidl. motorcykel] 1996
5.524 visninger
|
Oprettet:
Aprilia RS 125 Extrema
Årgang:
1996
Motor:
• Motortype: Et cylindret, 2-takts, vandkølet Rotax 123.
• Cylinder: Lille fin vandkølet aluminiums cylinder med en boring på 54 millimeter og en slaglængde på 54,5 millimeter, hvilket til sammen giver et indvendigt rumfang på 124,8 cm³. Desuden er indersiden belagt med et tyndt lag gilnisil, som giver mindre slid og bedre varmeledning. Udstyret med Reed indsugningsventil i krumtapshuset og en elektronisk styret Rave ventil i udstødningsporten.
• Karburator: Dell'Orto VHSB 34 LD på 34 mm med en dyse #170.
• Udstødning: Original Aprilia udstødning med aluminiums potte.
• Transmission: Lækker 6 trins gearkasse med flerpladet kobling i oliebad. Kræfterne bliver leveret til baghjulet via en DID o-ringskæde. Bagtandhjulet er et 38 tands og fortandhjulet er et 16 tands, hvilket giver en anelse lettere gearing end standard.
• Kompressionsforhold: 14,5:1.
• Starter: Elektrisk.
• Tænding: CDI.
• Fin lille 2-takts maskine, der går rigtig godt. Ingen mislyde eller startproblemer overhovedet. Har gået 18.500 km.
• Cylinder: Lille fin vandkølet aluminiums cylinder med en boring på 54 millimeter og en slaglængde på 54,5 millimeter, hvilket til sammen giver et indvendigt rumfang på 124,8 cm³. Desuden er indersiden belagt med et tyndt lag gilnisil, som giver mindre slid og bedre varmeledning. Udstyret med Reed indsugningsventil i krumtapshuset og en elektronisk styret Rave ventil i udstødningsporten.
• Karburator: Dell'Orto VHSB 34 LD på 34 mm med en dyse #170.
• Udstødning: Original Aprilia udstødning med aluminiums potte.
• Transmission: Lækker 6 trins gearkasse med flerpladet kobling i oliebad. Kræfterne bliver leveret til baghjulet via en DID o-ringskæde. Bagtandhjulet er et 38 tands og fortandhjulet er et 16 tands, hvilket giver en anelse lettere gearing end standard.
• Kompressionsforhold: 14,5:1.
• Starter: Elektrisk.
• Tænding: CDI.
• Fin lille 2-takts maskine, der går rigtig godt. Ingen mislyde eller startproblemer overhovedet. Har gået 18.500 km.
Hestekræfter
• 33 HK ved 11.500 rmp/min.
• 20,4 NM ved 11.800 rmp/min.
• 20,4 NM ved 11.800 rmp/min.
Fælge
• For: Blanksort Grimeca støbt aluminiumsfælg i 3,00 x 17 tommer med reflekterende rød rimstripe.
• Bag: Blanksort Grimeca støbt aluminiumsfælg i 4,00 x 17 tommer med reflekterende rød rimstripe.
• Bag: Blanksort Grimeca støbt aluminiumsfælg i 4,00 x 17 tommer med reflekterende rød rimstripe.
Dæk
• For: Metzler Sportec M1 110/70 ZR 17.
• Bag: Metzler Sportec M1 150/60 ZR 17.
• Bag: Metzler Sportec M1 150/60 ZR 17.
Topfart
• 149,6 km/h.
• 0 – 100 km/h: 6,4 sek.
• 0 – 100 km/h: 6,4 sek.
Tuning
• Piper X indlægsfilter i den originale luftfilterkasse.
Styling
• Diode miniblink for og bag.
• Højglanspoleret stel, bagsvinger, fodhviler konsoller med mere.
• Højglanspoleret stel, bagsvinger, fodhviler konsoller med mere.
Ekstraudstyr
• Løftebukke til for og bag.
• Diverse låse.
• Diverse låse.
Bemærkninger
• Bremser:
- For: Fast ophængt 4-stemplet Brembo kaliber med tilhørende 320 millimeter skive med flydende ophæng.
- Bag: Fast ophængt 2-stemplet Brembo kaliber med tilhørende 220 millimeter skive med fast ophæng.
• Affjedring:
- For: Hydraulisk teleskob upside-down forgaffel med en diameter på 40 millimeter og en vandring på 120 millimeter. Desuden er der justerbar fjederforspænding og dæmpning.
- Bag: Asymetrisk svinggaffel med centralt placeret støddæmper med en vandring på 120 millimeter. Der er ligeledes justerbar fjederforspænding og dæmpning.
• Stel:
- Type: Bredt Monocoque med medbærende motor i 4-kantede aluminiumsrør.
- Geometri: Kronhovedvinkel på 64°. Efterløb på 88 millimeter. Akselafstand på 1345 millimeter.
• Dimensioner:
- Tør vægt: 117 kg.
- Ready to race vægt: 132 kg.
- Totallængde: 1990 millimeter.
- Sædehøjde: 760 millimeter.
- Tankkapacitet: 14,5 liter.
- Reserve tank: 3 liter.
• Vægt / Kraft forhold: 3,54 kg / hk.
• Forbrug: 16 km/l ved blandet kørsel.
• Lille men meget velkørende MC. Den lave vægt og de 33 totakts heste gør at den flytter sig rigtig godt i forhold til motorstørrelsen. Dette, sammen med den sportslige affjedring, betyder samtidig at den er meget underholdende på de små veje.
- For: Fast ophængt 4-stemplet Brembo kaliber med tilhørende 320 millimeter skive med flydende ophæng.
- Bag: Fast ophængt 2-stemplet Brembo kaliber med tilhørende 220 millimeter skive med fast ophæng.
• Affjedring:
- For: Hydraulisk teleskob upside-down forgaffel med en diameter på 40 millimeter og en vandring på 120 millimeter. Desuden er der justerbar fjederforspænding og dæmpning.
- Bag: Asymetrisk svinggaffel med centralt placeret støddæmper med en vandring på 120 millimeter. Der er ligeledes justerbar fjederforspænding og dæmpning.
• Stel:
- Type: Bredt Monocoque med medbærende motor i 4-kantede aluminiumsrør.
- Geometri: Kronhovedvinkel på 64°. Efterløb på 88 millimeter. Akselafstand på 1345 millimeter.
• Dimensioner:
- Tør vægt: 117 kg.
- Ready to race vægt: 132 kg.
- Totallængde: 1990 millimeter.
- Sædehøjde: 760 millimeter.
- Tankkapacitet: 14,5 liter.
- Reserve tank: 3 liter.
• Vægt / Kraft forhold: 3,54 kg / hk.
• Forbrug: 16 km/l ved blandet kørsel.
• Lille men meget velkørende MC. Den lave vægt og de 33 totakts heste gør at den flytter sig rigtig godt i forhold til motorstørrelsen. Dette, sammen med den sportslige affjedring, betyder samtidig at den er meget underholdende på de små veje.
Aprilia RS 125 Extrema
sep 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 33
Men den sætter ud og slår skider. Har du prævet det med den
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 4
Jamen så må vi jo snakkes ved, når først vejret bliver lidt bedre
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 4
Den må jeg have overset
Jamen så skal du måske med ned på lysten her til sommer når der er træf hver onsdag?
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 4
Du går måske på gym?
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
Fin aprilla..
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 49
Okay. Jeg kommer selv fra nørre alslev så det er ikke så langt væk. Så mødes vi jo nok til lidt træf her til sommer.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 49
Fin maskine.
Kan se du fra syddanmark. men hvor ?
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 60
Lille frækkert!....høj!
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 203
... den bette knallert der tillykkem ed den og så ses vi forhåbentlig til nogle gode ture i foråret
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 37
Høj her fra
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 81
Glæder mig også meget til at få den på vejen.
Vdr. de nøgler, så var det sådan da jeg købte den desværre. Den bliver enten malet, ellers kommer der et carbon cover hen over, i den nærmeste fremtid.
apr 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 3
Alle de nøgler ser ikke godt ud på den gaffelbro.
Men måske for sent kan se mange ridser !
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 50
, du må se at få det kort så du kan komme ud at lege med de store drenge til sommer .. du får også lige en høj med på vejen