Ural Izh 56 årgang IKKE URAL 1960
6.241 visninger
|
Oprettet:
Ural Izh 56 årgang IKKE URAL
Årgang:
1960
Motor:
350 ccm
Hestekræfter
24 vist nok
Fælge
Dæk
Topfart
85 km
Tuning
tuning hva er det ? ? ? ? ? ? ?
Styling
Ekstraudstyr
ha ha
Bemærkninger
Her er så min Izh 56 .....Izh motorcykler er et datterselskab af den Izhevsk Mekanisk Works Corporation, et russisk selskab, der også producerer våben (kanoner, semi-automatiske våben og missiler) og biler. Den første IZh motorcyklen kom ud i 1928, og det blev kaldt IZh 1, som er udstyret med en 1200cc motor designet af ingeniør Pyotr Vladimirovich Mokharov.
Denne første model havde en produktion på 24 hestekræfter, som var ret imponerende for den tid. Denne første model blev efterfulgt af andre forbedrede motorcykler såsom IZh 2, IZh 3, IZh 4 og fem andre modeller, der deltog i All-Union Motorcycle Race. Efter konkurrencen var slut, den russiske producent besluttede at forbedre IZh 4 model og forberedelse til masseproduktion. Men alle de planer blev opgivet, fordi de Corporationhavde andre planer og motorcykel fremstillingsvirksomhed var ikke betragtes som en prioritet.
I løbet af 1930'erne, den russiske producent ikke producerer nogen gade modeller, men det fortsatte med at eksperimentere med prototyper indtil 1940, når de endelig besluttede at udrulning af IZh 9 model som selskabets første masseproducerede cykel. Produktionen begyndte i 1946 og i 1948 kom de ud med IZh-350 C model, som havde en front teleskop gaffel og 14hp.
I 1950, den russiske IZh ingeniører færdig udviklingen af IZh-50 sport motorcykel, men et år senere IZh-49 blev officielt lanceret. I løbet af 50'erne, IZh fortsat producerer cykler, det mest bemærkelsesværdige er IZh 54 og IZh 54A.
I 1958, IZh begyndt at arbejde på IZh-Jupiter model, en motorcykel, som senere blev vist (1957) i Bruxelles i Verdens fair. Den Jupiter trådte masseproduktion i 1961, er udstyret med en motor i stand til at producere 19 hestekræfter.
Denne særlige model registreret et temmelig imponerende succes, så den russiske producent fremstillede den anden model i serien kaldet IZh-Jupiter 2.
Selskabet begyndte at gøre mere komplekse cykler i 80'erne, så med henblik på at nå dette mål, men han har opnået en ny fabrik. Den første model, der skal fremstilles i det nye produktionsanlæg var Izh-Jupiter 4, en motorcykel, der blev efterfulgt af IZh-Planeta-4 et år senere i 1982. Den 5. model i Jupiter række kom i 1985, men denne motorcykel haft nogle nye funktioner, såsom en "standby"-knappen, der ses på de fleste motorcykler produceret i disse dage.
Denne første model havde en produktion på 24 hestekræfter, som var ret imponerende for den tid. Denne første model blev efterfulgt af andre forbedrede motorcykler såsom IZh 2, IZh 3, IZh 4 og fem andre modeller, der deltog i All-Union Motorcycle Race. Efter konkurrencen var slut, den russiske producent besluttede at forbedre IZh 4 model og forberedelse til masseproduktion. Men alle de planer blev opgivet, fordi de Corporationhavde andre planer og motorcykel fremstillingsvirksomhed var ikke betragtes som en prioritet.
I løbet af 1930'erne, den russiske producent ikke producerer nogen gade modeller, men det fortsatte med at eksperimentere med prototyper indtil 1940, når de endelig besluttede at udrulning af IZh 9 model som selskabets første masseproducerede cykel. Produktionen begyndte i 1946 og i 1948 kom de ud med IZh-350 C model, som havde en front teleskop gaffel og 14hp.
I 1950, den russiske IZh ingeniører færdig udviklingen af IZh-50 sport motorcykel, men et år senere IZh-49 blev officielt lanceret. I løbet af 50'erne, IZh fortsat producerer cykler, det mest bemærkelsesværdige er IZh 54 og IZh 54A.
I 1958, IZh begyndt at arbejde på IZh-Jupiter model, en motorcykel, som senere blev vist (1957) i Bruxelles i Verdens fair. Den Jupiter trådte masseproduktion i 1961, er udstyret med en motor i stand til at producere 19 hestekræfter.
Denne særlige model registreret et temmelig imponerende succes, så den russiske producent fremstillede den anden model i serien kaldet IZh-Jupiter 2.
Selskabet begyndte at gøre mere komplekse cykler i 80'erne, så med henblik på at nå dette mål, men han har opnået en ny fabrik. Den første model, der skal fremstilles i det nye produktionsanlæg var Izh-Jupiter 4, en motorcykel, der blev efterfulgt af IZh-Planeta-4 et år senere i 1982. Den 5. model i Jupiter række kom i 1985, men denne motorcykel haft nogle nye funktioner, såsom en "standby"-knappen, der ses på de fleste motorcykler produceret i disse dage.
Ural Izh 56 årgang IKKE URAL
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 1
mvh Bobby Westberg
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Det er en spændende MC, er der andre i Danmark? Godt at du bringer historien bag, for der er utroligt mange skrøner i omløb om russiske motorcykler.
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Den er da SÅ fed den sidevogn, ligner noget fra de gamle superman tegnefilm :o)
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
Den ser ellers godt ud, og rigtig flot sidevogn er det en du selv har sat i stand?
Du må meget gerne skrive lidt mere om cyklen