Yamaha RD 350 A (Type 351) [Tidl. motorcykel] 1974
7.987 visninger
|
Oprettet:
Yamaha RD 350 A (Type 351)
Årgang:
1974
Motor:
Yamaha RD350-motor:
Model: IAI 51
2 cylindere på 347,26 kubik.
- Borring & Slaglængde: 64 mm x 54 mm
- Kompression: 6.9 : 1
2 takter med selvblander (via Yamahas patenterede Autolube system).
2 x 28mm Mikuni VM-28-Twin karburatore, med Mikuni 110 hoveddysse.
Boring / Slaglængde: 64 / 54 mm.
5- eller 6-trins gearkasse med kædetræk. Flerpladekobling i oliebad.
Kick-start.
12 volt vekselstrømsgenerator. Batteritænding.
Model: IAI 51
2 cylindere på 347,26 kubik.
- Borring & Slaglængde: 64 mm x 54 mm
- Kompression: 6.9 : 1
2 takter med selvblander (via Yamahas patenterede Autolube system).
2 x 28mm Mikuni VM-28-Twin karburatore, med Mikuni 110 hoveddysse.
Boring / Slaglængde: 64 / 54 mm.
5- eller 6-trins gearkasse med kædetræk. Flerpladekobling i oliebad.
Kick-start.
12 volt vekselstrømsgenerator. Batteritænding.
Hestekræfter
39 HK ved 7500 RPM
Vægt/Kraftforhold: 3,67 kg pr hk.
Vægt/Kraftforhold: 3,67 kg pr hk.
Fælge
18 egerfælge både for og bag.
Front: Tromlebremse
Hæk bremse: 160 mm dia. 35 mm bred fuldnavs-tromlebremse.
Bremselængde: 14 m v./ 50 km/t
Affjedring Front: Hydraulisk teleskopforgaffel.
Affjedring Hæk: Hydraulisk dæmpede fjedertelskoper. Separat olietank med injector-smøring.
Front: Tromlebremse
Hæk bremse: 160 mm dia. 35 mm bred fuldnavs-tromlebremse.
Bremselængde: 14 m v./ 50 km/t
Affjedring Front: Hydraulisk teleskopforgaffel.
Affjedring Hæk: Hydraulisk dæmpede fjedertelskoper. Separat olietank med injector-smøring.
Dæk
Front: Metzeler Perfect ME 11 - 3.25 x 18 - 52 S
Hæk: Michelin M48E - 4.00 x 18
Ifølge manual:
Front: 3.00 x 18 - 4PR
Hæk: 3.50 x 18 - 4PR
Hæk: Michelin M48E - 4.00 x 18
Ifølge manual:
Front: 3.00 x 18 - 4PR
Hæk: 3.50 x 18 - 4PR
Topfart
160+ km/t
Acceleration (0 - 100): Ukendt
SS 1/4-mile: 13,8 sek
Forbrug: 16,7 km/l
- 35 km/l v./ 60 km/t
Acceleration (0 - 100): Ukendt
SS 1/4-mile: 13,8 sek
Forbrug: 16,7 km/l
- 35 km/l v./ 60 km/t
Tuning
Inden - holdt standard for bedre at kunne sammenligne mellem denne og min 1977er
Styling
* (Diskret) Café Racer sadel
* TT-styr (tror ikke det er standard)
* Klistermærker på styr og stel hvor der står *Pas på! Her er monteret "Red Power" Autoalarm*
* Motordæksler fra Yamaha R5 motor
* Sideskjolde fra Yamaha R5
--
Overvejer at få den lakeret Yamaha-gul, poleret skærmene op og så en stribe mål-flag på skærme og tank
* TT-styr (tror ikke det er standard)
* Klistermærker på styr og stel hvor der står *Pas på! Her er monteret "Red Power" Autoalarm*
* Motordæksler fra Yamaha R5 motor
* Sideskjolde fra Yamaha R5
--
Overvejer at få den lakeret Yamaha-gul, poleret skærmene op og så en stribe mål-flag på skærme og tank
Ekstraudstyr
* 2 benzin-filtre monteret
* Første Hjælps Kit i "handskerummet"
* MC-garage
* kraftig Abus kædelås
* Original "Weebl's Stuff" nøglering med Insanity Prawn Boy med teksten "Prawn To Be Wild"
* DK-skilt og skilt der står "AND" på (det kan man vist kalde en "Anderøv". Hehe)
* Første Hjælps Kit i "handskerummet"
* MC-garage
* kraftig Abus kædelås
* Original "Weebl's Stuff" nøglering med Insanity Prawn Boy med teksten "Prawn To Be Wild"
* DK-skilt og skilt der står "AND" på (det kan man vist kalde en "Anderøv". Hehe)
Bemærkninger
Stel: Dobbelt rørramme.
Total længde: 2040 mm
Total brede: 835 mm
Total højde: 1085 mm
Akselafstand: 1320 mm
Minimum Jordafstand: 155 mm
Tankkapacitet: 16 L (3 liter reserve)
- Olie tank: 2 liter
Tørvægt: 141 kg
Stellet er et RD-stel
Producent: Yamaha Motor Co. Japan.
Importør: Franz Kroon Motorcykler I/S, Nørrebrogade 2. 8000 Århus C
RD350 blev lavet i en indisk licens-udgave under navnet RajDoot
Min første MC, købt 01/08/2009
Der skal laves lidt på den, men er dansk stel inkl. papire og original Yamaha-nøgle.
Har efter købet monteret helt nyt batteri og 4 nye af de gule lamper på siderne. Der var intet batteri-bælte: men har løst sig med en kort og kratig "blæksprutte".
Det ER en RD350, med en RD350 motor: stelnummer og motornummer indikere begge at det er en RD fra 1973-1976
Reg.attesten siger også RD.
Den skal have kigget nettet efter nede ved ankerpladen, når det er gjord skal tændingen bare stilles ,så burde den køre igen.
Jeg har fået både lys og horn til at virke.
Jeg har fået mig en dejlig MZ ETZ ud af den - ja eller for den: Per L fik den så den kunne blive lavet færdig. Jeg håber du bliver glad for den, Per :-)
Total længde: 2040 mm
Total brede: 835 mm
Total højde: 1085 mm
Akselafstand: 1320 mm
Minimum Jordafstand: 155 mm
Tankkapacitet: 16 L (3 liter reserve)
- Olie tank: 2 liter
Tørvægt: 141 kg
Stellet er et RD-stel
Producent: Yamaha Motor Co. Japan.
Importør: Franz Kroon Motorcykler I/S, Nørrebrogade 2. 8000 Århus C
RD350 blev lavet i en indisk licens-udgave under navnet RajDoot
Min første MC, købt 01/08/2009
Der skal laves lidt på den, men er dansk stel inkl. papire og original Yamaha-nøgle.
Har efter købet monteret helt nyt batteri og 4 nye af de gule lamper på siderne. Der var intet batteri-bælte: men har løst sig med en kort og kratig "blæksprutte".
Det ER en RD350, med en RD350 motor: stelnummer og motornummer indikere begge at det er en RD fra 1973-1976
Reg.attesten siger også RD.
Den skal have kigget nettet efter nede ved ankerpladen, når det er gjord skal tændingen bare stilles ,så burde den køre igen.
Jeg har fået både lys og horn til at virke.
Jeg har fået mig en dejlig MZ ETZ ud af den - ja eller for den: Per L fik den så den kunne blive lavet færdig. Jeg håber du bliver glad for den, Per :-)
Yamaha RD 350 A (Type 351)
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Svar: 4
Har du set, at jeg har lagt Honda'en ind?
jan 2011
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 39
lemvig.de celicaer der.hvor kan man se fotos?heeeelt vild med de årgange.evt svar i pers mail
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
RD står nu for Race Developed......men har godt hørt det RajDoot før.Ved dog ikke hvad det er for noget........
Ellers en fin cykel,der bringer minder om min egen som jeg racede rundt på i starten af 80èrne. Den var med RD cylindre og Powerjet`s ......og selvfølgelig med k&n filtre og expansionspotter. Desuden var den "pumpet" godt i motoren,og kørte omkring 6-7 km på literen. Den havde også en vane med at "spise" tændrør,så jeg havde altid ekstra med i lommen.
KIM.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
http://www.youtube.com/watch?v=XfHmJA9aQas&feature=related
Sådan lyder en 3-cylindret suzuki GT750 2-takter.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Det kan jeg godt forstå du er. 2-taktere er sjove. Jeg er også selv ret vild med de lidt størrere 2-taktere. Specielt de 3- og 4 cylindrede. De lyder fantastiske.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Nej der er ikke ret mange, så man skal være inde i kresene for at finde dem. Eller tage til udlandet.
Jeg var faktisk engang ved at købe en RD350 magen til din. Men det blev aldrig til noget .Det er ellers en sjov gammel oliebrænder.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Den første er en Toyota 2000GT. Det er nok min ultimative drømmebil, men sidst jeg så en tilsalg, kostede den 300.000 Euro.
Den ældste jeg har er magen til nummer 2 link.
79'eren er den her-->
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=149127&ipc=459726
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Jeg ved udemærket hvad du mener =)
Jeg har både en gammel englænder og en gammel amerikaner stående sammen med min far. En gammel Vauxhall fra 46, og en Pontiac Firebird.
Men de kan ikke gøre det samme som Japanerne kan
Jeg elsker at sætte mig i min 79'er celica, og vide at der er under 50 af dem i eurpoa, og kun en mere i danmark på plader.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Præcist.
Nej, den er solgt videre. Og er i øvrigt herinde.
P.t. har jeg ikke nogen mc der er ældre end 1999, men jeg har 3 gamle Celica'er. En 1600ST fra 1971, en 1600GT fra 1979 og en 2000GT Targa fra 1980.
Så er der da lidt at rode med troda alt =)
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Det var en gammel svensk mc fra 1950 procuderet i ca 2000 eksemplarer ved en cykelsmed.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Den blev solgt da jeg gik igang med et nyt spændende projekt. Det blev dog "for" spændende ,da den var så sjælden at jeg ikek kunne fremskaffe dele til den.
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 177
Jeg er klar FOR katapultsæde og revolverskede langs gaffelbenet.
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1
Hej
Det er alttid sjovt når der bliver gravet nogle af de gamle Yamaha'er frem
Har selv renoveret en af slagsen, se evt min profil.
Din motor er rigtig nok fra en RD, men den går altså også noget bedre. Selvom den ikke er den helt rigtige.
Jeg syntes dog du skal sætte det originale filter arrangement på eller lave et Y-boot filter med et indsugningsgummi fra en RD400 og et stort skumfilter op under sadlen. Det vil du blive rigtig glad for.
Bundtrækket bliver virkelig godt
Mvh
Flemming
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 60
Racing Devision?....høj....2-strokes 4-ever......høj
jan 2005
Følger: 38 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 175 Svar: 930
Jeg er ikke begyndt på noget endnu....Desværre...
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 13 MC-er: 8 Emner: 1 Svar: 7
Hej Mr. Yuri tillykke med din nye knallert, har også været ude og se på den da den var til salg.
Har du fået liv i den?
Er meget interesseret i et par af de stumper du har fået med, ved jo der var en ekstra motor med og kunne godt bruge enkelte stumper der fra hvis du vil sælge selvfølgelig.
Og har du brug for hjælp med renovering af motor kender jeg stedet man køber stumperne.
Du får lige en høj stemme fra mig.
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
Det er ikke en RD 350,men en R5èr.....som var forløberen til RDèn. Motoren til gengæld,er en RDèr.
KIM.
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
billigt,jeg ville gerne selv gerne ha`haft fingrene i den. Har for år tilbage haft en del af dem.De kan komme til at rende uanstændigt stærkt.
Så velkommen til,og tillykke med den.
KIM.
mar 2009
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
når der bliver passet på de goe gamle modeller.
Den er jo blevet veteran i år, men det med nr. plade skal være før 1956 så vidt jeg husker.
Og så tillykke med den.
Norlyk (Høj fra mig)