Honda CB985F Bol d´Or [Tidl. motorcykel] 1984

35.170 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 67 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda CB985F Bol d´Or

Årgang:
1984
Motor:
4-cylindret, oliekølet, 16 ventilers, DOHC motor.
Slagvolumen: 985 ccm.
Boring: 67,5 mm.
Slaglængde: 69 mm.
Kompressionsforhold: 10,25:1
Karburatorer: 4 stk Mikuni RS34 fladspjældskarburatorer
Tænding: Dyna2000, tændingskurve 2 med 40 graders fuld forskydning. 2.2 Ohm Dynatek tændspoler og Dynatek 8mm supression-core tændkabler.
Tændrør: NGK D9EA
Hestekræfter
101 hk på baghjulet, målt hos Lydmuren MC med omdrejningsbegrænser på 9.000 rpm.
Hvis 10% effekttab fra krumtap til baghjul, skydes på 111 HK i motoren. (ikke målt)
Fælge
For: 17 x 2.50"
Bag: 17 x 4,50"
Dæk
For: Michelin Pilot Road 120/60-17
Bag: Michelin Pilot Road 160/60-17
Topfart
Ca. 200-215 km/t, afhængigt af omdrejningsbegrænser og gearing.
Tuning
Wiseco Forged Performance Piston Kit, 985 ccm.
Mikuni RS34 fladspjælds karburatorer.
4 stk K&N RC-0981 ovale pod luftfiltre.
Dynatek Dyna 2000 komplet digital tænding.
Cobra 4-1 udstødning i rustfri stål (oplagt mellemrør), med udtagelig DB-killer.
Styling
Ducati Monster M900 instrumenter.
Honda CBR600F2 (PC25) 1992 greb og kontakter.
Carbon forskærm.
Ekstraudstyr
Daytona styrdæmper, eloxeret blå.
45 Liters GIVI topbox, OXFORD sidetasker og ALDI tanktaske til langture.
Bemærkninger
Forgaffel, bagsvinger, fælge, bremser og kontakter er fra Honda CBR600F2 (PC25) 1992.

Stellet er oprindeligt fra en CB750F RC04 1984.
Motoren kommer fra en CB900F SC01 1979.

Følgende er købt til nyt projekt:

Suzuki GSX-R 750 '94 SP, Upside down forgaffel
Suzuki GSX-R 1100 '92, alu bagsvinger + ophæng til mono-dæmper.
Suzuki GSX-R 1100 '92, fælge, 3,5x17" for, 5,5x17" bag.
Suzuki GSX-R 1100 '92, forbremseskiver, 310mm flydende ophæng.
Suzuki GSX-R 1100 '92, 2x 6 stemplede Tokico forbremsekalipre.
Suzuki GSX-R 1100 '92, sort plastik forskærm.
Ducati Monster M1000 '05, instrumentbræt (speedo/tacho).

Planen er at der i løbet af vinteren skal andre fælge, bremser, bagsvinger, støddæmpere, instrumenter og den nye forgaffel på.

Der skal stadigvæk holdes fast i den klassiske stil, uden at den bliver for sigøjner-agtig.
Kommentér på:
Honda CB985F Bol d´Or
Annonce