Honda CBR1000RR EVIL 2008
6.349 visninger
|
Oprettet:
Honda CBR1000RR EVIL
Årgang:
2008
Motor:
998cc 4-cylindret rækkemotor, vandkølet.
Boringen 76 mm og slaglængden55,1 mm
Honda Assist Slipper Clutch Kompression: 12,3:1 Ventiler/cylinder: 4
Transmission: 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad
Stel Monocoque stel i aluminium. medbærende motor
Boringen 76 mm og slaglængden55,1 mm
Honda Assist Slipper Clutch Kompression: 12,3:1 Ventiler/cylinder: 4
Transmission: 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad
Stel Monocoque stel i aluminium. medbærende motor
Hestekræfter
178 hk (95/1/EC) v/12.000 om/min.(standart)
112 Nm v/8.500 om/min
Vægt/Kraftforhold: 1,04 kg pr hk
Mål og vægt: Totallængde: 203 cm. Totalbredde: 73,5 cm. Totalhøjde: 112 cm. Akselafstand: 140 cm. Sædehøjde: 83,1 cm. Frihøjde: 13 cm. Tankkapacitet: 18 L. Egenvægt: 179 kg
112 Nm v/8.500 om/min
Vægt/Kraftforhold: 1,04 kg pr hk
Mål og vægt: Totallængde: 203 cm. Totalbredde: 73,5 cm. Totalhøjde: 112 cm. Akselafstand: 140 cm. Sædehøjde: 83,1 cm. Frihøjde: 13 cm. Tankkapacitet: 18 L. Egenvægt: 179 kg
Fælge
Affjedring Bag: Svinger med gas monoaffjedring.135 mm fjedervandring. justerbar fjederforspænding og dæmpning.
Bremse For: 320 mm dia. dobbelt hydraulisk flydende skivebremse med 4-stemplet radialt monteret caliper.
Bremse Bag: 220 mm dia. enkelt hydraulisk fast skivebremse med 1-stemplet flydende caliper.
Hjul For: 120/70 x 17 på 3.50" fælg.
Hjul Bag: 190/50 x 17 på 6.00" fælg.
Bremse For: 320 mm dia. dobbelt hydraulisk flydende skivebremse med 4-stemplet radialt monteret caliper.
Bremse Bag: 220 mm dia. enkelt hydraulisk fast skivebremse med 1-stemplet flydende caliper.
Hjul For: 120/70 x 17 på 3.50" fælg.
Hjul Bag: 190/50 x 17 på 6.00" fælg.
Dæk
foran 120/70/17 michelin pilot power 2ct
bag 190/50/17 michelin pilot power 2ct
bag 190/50/17 michelin pilot power 2ct
Topfart
160kmt i 1gear
Tuning
pc3
komplet arrow
komplet arrow
Styling
Speciel syet sæde
ekstrem logo på sæde samt forskærm.
ekstrem logo på sæde samt forskærm.
Ekstraudstyr
cabon forskærm og carbon hugger
radiostyret dæktryk og temp
galfer skiver foran og bag.
komplet arrow.
risoma blink.
andet kåbe glas.
hvide rims.
crash pads
rizoma håndtag
rizoma væske beholder foran og bag.
rizoma nr holder
rizoma carbon under tail.
sæde skal.
pazzo bremse og koplings greb
radiostyret dæktryk og temp
galfer skiver foran og bag.
komplet arrow.
risoma blink.
andet kåbe glas.
hvide rims.
crash pads
rizoma håndtag
rizoma væske beholder foran og bag.
rizoma nr holder
rizoma carbon under tail.
sæde skal.
pazzo bremse og koplings greb
Bemærkninger
Evil bike.Siden den første Fireblade blev præsenteret i 1992, har enhver ny Fireblade været ventet med spænding. Hvilken retning valgte Honda? Blev det en videreudvikling af temaet fra den foregående model eller valgte man en helt ny retning? Selvom forgængeren fra 2006 var fantastisk succesfuld både salgsmæssigt og i sportslige sammenhænge, med sejren i Superbike VM 2007 med James Toseland som højdepunktet, var det tid for nytænkning. Vægten skulle yderligere ned, under 200 kg fuldtanket var målet, og man ville have det bedste vægt/effekt forhold i Superbike klassen. Desuden var grundtanken bag hele Fireblade historien helt tilbage fra 1992 uændret; det handlede stadig om Total Control, at gøre det optimale for føreren.
Motoren er fuldstændig omkonstrueret med en ny separat cylinderblok uden foringer. Boringen er ændret fra 75 til 76 mm og slaglængden reduceret fra 56,5 mm til 55,1 mm. Hele motorenheden er mere kompakt og lettere end før, og man har bøjet sig for markedets ønsker og udstyret den nye ”blade” med en slipper kobling. Der er dog tale om en ny type slipper kobling; ”Honda Assist Slipper Clutch”, der letter funktionen ved gasgivning, efter at koblingen har været i funktion.
Stellet er ligeledes nyt, lettere og smallere, konstrueret af 4 stykker støbt aluminium, og bagsvingarmen i mågevingeform er ny og lettere end før. Et nyt kompakt, lavt monteret udstødningssystem med elektronisk styrede ventiler sikrer, at effekten er til rådighed gennem hele omdrejningsregistret, og at emissions- og støjkrav overholdes. Den avancerede affjedring fra forgængeren er genanvendt, men tilpasset det nye stel og bagsvingarm. Den elektroniske HESD styredæmper er af andengenerationstypen, som først brugtes på CBR 600 RR årgang 2007.
Hjulene er yderligere lettet, og det samme gælder for de radiale forbremsekalipere, der er af en ny, stærkere type; også 320 mm forbremseskiverne er lettere end før.
Kåbe-, tank- og sædedesignet afviger mere end noget andet fra forgængeren; det er smallere og mere kompakt, og kåben har en mere organisk form end den tidligere kantede.
Motoren er fuldstændig omkonstrueret med en ny separat cylinderblok uden foringer. Boringen er ændret fra 75 til 76 mm og slaglængden reduceret fra 56,5 mm til 55,1 mm. Hele motorenheden er mere kompakt og lettere end før, og man har bøjet sig for markedets ønsker og udstyret den nye ”blade” med en slipper kobling. Der er dog tale om en ny type slipper kobling; ”Honda Assist Slipper Clutch”, der letter funktionen ved gasgivning, efter at koblingen har været i funktion.
Stellet er ligeledes nyt, lettere og smallere, konstrueret af 4 stykker støbt aluminium, og bagsvingarmen i mågevingeform er ny og lettere end før. Et nyt kompakt, lavt monteret udstødningssystem med elektronisk styrede ventiler sikrer, at effekten er til rådighed gennem hele omdrejningsregistret, og at emissions- og støjkrav overholdes. Den avancerede affjedring fra forgængeren er genanvendt, men tilpasset det nye stel og bagsvingarm. Den elektroniske HESD styredæmper er af andengenerationstypen, som først brugtes på CBR 600 RR årgang 2007.
Hjulene er yderligere lettet, og det samme gælder for de radiale forbremsekalipere, der er af en ny, stærkere type; også 320 mm forbremseskiverne er lettere end før.
Kåbe-, tank- og sædedesignet afviger mere end noget andet fra forgængeren; det er smallere og mere kompakt, og kåben har en mere organisk form end den tidligere kantede.
Honda CBR1000RR EVIL
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Svar: 1
den er da bare alt for fed den honda der.. høj herfra
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 13
Så fed en Cbr du har der Michael!! Når jeg engang skal kigge på ny cykel så skal jeg helt klart prøve en cbr, da jeg har læst at de er compakte:)Tror sådan en cbr og mine 67kg ville kunne få det sjovt hehe. Mvh Per
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 11
hvad kan man sige...total fed bike...høj
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
Super lækker bike.. især den sort/hvide front ser godt ud på den..
Og salgstalen under bemærkninger får mig jo næsten til at tage et lån
mar 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 211
Kanon at læse tekst hos dig. Godt at se nogle sætte sig ind i tingene. Cyklen er helt perfekt. Sikke en strømligning.
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11
Ja det er sgu rart med lidt overskud i håndtaget
Gør dig klar til Harzen, det bliver for fedt
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 66
være den næste jeg skal prøve
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 2 Svar: 25
super blæret cykel.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 212
Fed fed bike.
Hvor har du fået syet sadlen henne?
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 195
At den ikke får slidt dæk på siden, og at ejeren vejer mindst 30 kilo for meget:-)
Nej du kom du herned med den, så skal jeg nok passe på den.. Så ku jeg også lige bruge den på PP på mandag:-)
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 132
hva er synd??????
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 195
Cykel, men er det ikke synd for den syntes du?
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 132
Nej rykket pisset af og monteret rizoma...
Det holder helt sikkert. Ermax holder jo også kun pladen i to skruer der sat i plastik...så det skal vel knæk med den vindmodstand i de store nr plader vi har her hjemme..
aug 2005
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 31
lovede jo lige at smide en med besked.. det var mig der lige skulle lytte til din hos mc- marster i fredags.
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 4
sindsyg flot og trods det, er den meget flottere i virkeligheden.
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1
X-høj
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
fed cbr, har desværre ikke flere x høje.....
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 127
Jamen kan det blive meget bedre....:)
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 21
Fed mc du har der, kører selv CBR. Det virker sgu...
aug 2005
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 31
hejsa, så kom den på mcg igen.. med lidt nyr farver....
det ser godt ud.... høj her fra.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 132
jo det er det nemlig.....
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 451
Den er bare lækker. Det er Torben's den"gamle"...er det ikke??? Tillykke med den.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 132
Daniel (thisted)s
Kan godt mærkes i rygge efter en hel dag på den.
Men det bestemt det værd (syntes jeg)
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 43 Svar: 191
Er sådan en cykel behagelig at køre lange ture på ?
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 189
Har desværre ikke flere x-høje hvilken den fortjener!
Du får en høj, men tag den som en X-høj
maj 2005
Følger: 32 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 65 Svar: 307
Fuck den er EVIL...............super nice bike
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Superfed farvekombination - har desværre ikke flere x-høje, så du må "nøjes"..........
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 132
takker for de fine ord...
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 160
Så fåes den model vist ikke meget federe. PERFEKT farve til den og jeg måtte sgu bruge en X-HØJ til den.
STORT tillykke med den.
Den er jo lavet i mange farver, men INGEN som denne.
FLOT FLOT cykel.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 132
Takker.
jun 2006
Følger: 140 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 105 Svar: 1.801
Satme en lækker Blade... Tillykke med den :o)
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 72
Kæft den er lækker..
Velkommen til..