{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CBR1000RR EVIL 2008

6.349 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

michael s
| 46 år | Oprettet: 25. apr 2008


Honda CBR1000RR EVIL

Årgang:
2008
Motor:
998cc 4-cylindret rækkemotor, vandkølet.
Boringen 76 mm og slaglængden55,1 mm
Honda Assist Slipper Clutch Kompression: 12,3:1 Ventiler/cylinder: 4
Transmission: 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad
Stel Monocoque stel i aluminium. medbærende motor
Hestekræfter
178 hk (95/1/EC) v/12.000 om/min.(standart)
112 Nm v/8.500 om/min
Vægt/Kraftforhold: 1,04 kg pr hk
Mål og vægt: Totallængde: 203 cm. Totalbredde: 73,5 cm. Totalhøjde: 112 cm. Akselafstand: 140 cm. Sædehøjde: 83,1 cm. Frihøjde: 13 cm. Tankkapacitet: 18 L. Egenvægt: 179 kg
Fælge
Affjedring Bag: Svinger med gas monoaffjedring.135 mm fjedervandring. justerbar fjederforspænding og dæmpning.
Bremse For: 320 mm dia. dobbelt hydraulisk flydende skivebremse med 4-stemplet radialt monteret caliper.
Bremse Bag: 220 mm dia. enkelt hydraulisk fast skivebremse med 1-stemplet flydende caliper.
Hjul For: 120/70 x 17 på 3.50" fælg.
Hjul Bag: 190/50 x 17 på 6.00" fælg.
Dæk
foran 120/70/17 michelin pilot power 2ct

bag 190/50/17 michelin pilot power 2ct
Topfart
160kmt i 1gear
Tuning
pc3
komplet arrow
Styling
Speciel syet sæde
ekstrem logo på sæde samt forskærm.
Ekstraudstyr
cabon forskærm og carbon hugger
radiostyret dæktryk og temp
galfer skiver foran og bag.
komplet arrow.
risoma blink.
andet kåbe glas.
hvide rims.
crash pads
rizoma håndtag
rizoma væske beholder foran og bag.
rizoma nr holder
rizoma carbon under tail.
sæde skal.
pazzo bremse og koplings greb
Bemærkninger
Evil bike.Siden den første Fireblade blev præsenteret i 1992, har enhver ny Fireblade været ventet med spænding. Hvilken retning valgte Honda? Blev det en videreudvikling af temaet fra den foregående model eller valgte man en helt ny retning? Selvom forgængeren fra 2006 var fantastisk succesfuld både salgsmæssigt og i sportslige sammenhænge, med sejren i Superbike VM 2007 med James Toseland som højdepunktet, var det tid for nytænkning. Vægten skulle yderligere ned, under 200 kg fuldtanket var målet, og man ville have det bedste vægt/effekt forhold i Superbike klassen. Desuden var grundtanken bag hele Fireblade historien helt tilbage fra 1992 uændret; det handlede stadig om Total Control, at gøre det optimale for føreren.
Motoren er fuldstændig omkonstrueret med en ny separat cylinderblok uden foringer. Boringen er ændret fra 75 til 76 mm og slaglængden reduceret fra 56,5 mm til 55,1 mm. Hele motorenheden er mere kompakt og lettere end før, og man har bøjet sig for markedets ønsker og udstyret den nye ”blade” med en slipper kobling. Der er dog tale om en ny type slipper kobling; ”Honda Assist Slipper Clutch”, der letter funktionen ved gasgivning, efter at koblingen har været i funktion.
Stellet er ligeledes nyt, lettere og smallere, konstrueret af 4 stykker støbt aluminium, og bagsvingarmen i mågevingeform er ny og lettere end før. Et nyt kompakt, lavt monteret udstødningssystem med elektronisk styrede ventiler sikrer, at effekten er til rådighed gennem hele omdrejningsregistret, og at emissions- og støjkrav overholdes. Den avancerede affjedring fra forgængeren er genanvendt, men tilpasset det nye stel og bagsvingarm. Den elektroniske HESD styredæmper er af andengenerationstypen, som først brugtes på CBR 600 RR årgang 2007.
Hjulene er yderligere lettet, og det samme gælder for de radiale forbremsekalipere, der er af en ny, stærkere type; også 320 mm forbremseskiverne er lettere end før.
Kåbe-, tank- og sædedesignet afviger mere end noget andet fra forgængeren; det er smallere og mere kompakt, og kåben har en mere organisk form end den tidligere kantede.
Kommentér på:
Honda CBR1000RR EVIL
Annonce