{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CBX 1000 PROLINK 1982

6.552 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Jens L
Mand | 63 år | Oprettet: 1. okt 2007


Honda CBX 1000 PROLINK

Årgang:
1982
Motor:
6 cylindret, 1047 CCM
Hestekræfter
101 HK, 83 Nm ved 8000 o/m
Fælge
Original Honda Custom Star
Dæk
Bridgestone
Topfart
ca. 230
Tuning
Justeret, rigtig godt. Hos FV Motor.
Styling
Omlakeret - airbrusch, CNC alu håndtag, armeret - titanium bremseslanger, forniklet styr - forrør - instrumentplade - kædeskærm og topdæksel, Dunstall potter, mini blinklys, HG chopper spejle, xenon lys 8000 k, stylet som CB1 fra 1981, dvs uden kåbe m.m.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Da jeg købte maskinen, var den omlakeret, men meget dårligt. Tank og forskærm var to forskellige farver. Tanken var ikke omlakeret i det sorte på midten, dvs at der var en høj skarp kant fra det sorte og ud i det røde. Lakken skallede af i kanten på tanken. Derfor omlakerede jeg den i en farve jeg kan lide.


Den CBX Story

En seks PACK TIL GO



* Den CBX seks cylindret motor er et mesterværk af teknologi. Så smuk som den er kraftfuld.

Seks storslåede cylindre. Fodres med seks 28 mm CV carbs og en accelerator pumpe. Og hver er udstyret med Honda's eksklusive fire ventil Pentroof ® hovedet. Den Pentroof hovedet bruger fire mindre ventiler, i stedet for de sædvanlige to, for yderligere havnens samlede omkreds og bedre vejrtrækning. Individuelle ventil vægt er også reduceret, hvilket betyder højere RPM niveauer kan nås inden ventil flyde indtræffer. Alle hvilket betyder en mere effektiv motordriftstimer ved højere RPM's.

Motoren har også en Oliekøler som næres af en stadig strøm af luft fra spoiler på forsiden Fender, en vedligeholdelses fri transistorized meningsløst tænding, der er upåvirket af snavs eller fugt og en høj ydeevne, seks i to udstødningssystem med upswept sammenkoblede krom mufflers for øget mellemtoneenheder magt.

Den CBX motoren, ligesom CBX selv, er en af en slags.

Den Honda CBX inline 6 cylinder 1047 cc blev produceret i perioden 1978 - 1982.

Dette er historien om den cykel, hvordan det kom om, og hvad arven det nyder i motorcyklister design historie.

I 1978, Honda's udvikling team ledes af Soichiro Honda, færdige arbejde på 1047 cc, 24 ventil, seks cylinder "CBX." Det var den sidste af tre motiver af CBX motor. De tre valgmuligheder oprindeligt anset for design var de fire cylinder 1000cc og 1200cc motorer, og de seks cylindret 1047cc.

De 6 cylinder 1047 cc design sidst vandt den dag, men ikke uden talrige design komplikationer. Klart den indledende hovedpine var, at der i forvaltningen af en brugbar design ved hjælp af en motor, 585 mm bred. Indsnævring af bredden af den krumtappens sag, udvidelse af tankens område, og kipbar motoren frem ved 30 grader var nogle af de design-aspekter, der var brug for at gøre det arbejde.

Design ..

En interessant udfordring var, at en sund producerede! Den originale udstødningssystem udarbejdet en lyd, som blev anset for høj og risikabelt for markedsføring af cyklen og så udstødningssystemet blev omformet.

Honda var ikke nyt for de 6 cylindret motor Men der har fremstillet de tidligere med held 247 cc, RC166, som Mike Hailwood vandt 250 cc World Championship med i 1966 og 1967. Mike Hailwood også sat en ny TT record ridning samme modificerede cykel i Isle of Man senere.

Produktionen startede

Produktionen begyndte i slutningen af 1978, og den nye "'79" Honda var hurtigt på udstillingslokale gulve trække folkemængderne i hele verden. Når Honda afslørede den CBX, de motorcykler verden var enstemmig i sin anerkendelse. (Det er release pris blev omkring £ 2200 her i UK).

Enhver ny og næ, en mekanisk anordning yder et uudsletteligt præg på historien, for motorcykler verden 1979 var et skelsættende år. CBX, verdens første 6 cylinder, 24 ventil Double Over Head Cam 1047 cc blev lanceret. Men karisma lå ud over den banebrydende specifikationer, eller andet sted ud over motorcyklen i det lovende hvile på vejen, afventer rytteren ..

En legende i dag

Den dobbelte overhead cam, luft afkølet, seks cylindret motor var en kort slagtilfælde enhed (for at muliggøre sikker høj revving til 10.000 omdr. / min) med en bar og slagtilfælde på 64,5 mm x 53,4 mm giver 1047 cc, en kompressionsanordning forholdet 9.3:1, topped ud med en awesome 24 ventil hovedet. Med fire ventiler pr cylinder, de tændrør blev monteret centralt i forbrændingskammeret. Krumtapakslen var en ét stykke smedet komponent køre en 350 watt generator. Seks 28 mm karburatorantal med speeder pumper fueled den motor, der produceres 105 HK ved 9.000 omdr. / min (målt på krumtappens). Fremsendelse blev via multi-pladen våd kobling, fem gear og 630 størrelse kæden endelig drev.

Engine bredde blev holdt på et minimum ved montering af CDI og vekselstrømsgenerator bag krumtapakslen. Motoren sad i et lys, krom molybdæn diamant type ramme med otte montering punkter; fire på topstykke og fire på gearkassen. Suspension kom høflighed af olie dæmpet 35 mm teleskopiske gafler op foran og »FVQ 'dobbelte støddæmpere og svinge armen på bagsiden. Ved moderne standarder, Comstar hjul var shod med mager størrelsessorteret dæk - Dunlop Gold Seal 4,25 x 18 i bageste og 3,50 x 19 foran.


Bremser blev betjent af to 10.9in diske op foran og et enkelt 11.6in disken bagende. Hele pakken vejes på 545 lbs tør. Klasse førende 11,55-andet kvartal-sømile gange kom let til CBX. Det var den hurtigste, mest magtfulde produktion motorcykel verden nogensinde havde set, og en utrolig teknologisk præstation.

Hvem? spurgte de, var det CBX rytteren? - En mand med erfaring i foibles og eccentricities af mindre motorcykler, en mand på udkig efter det ekstraordinære cykel - der har formentlig redet flere gode uden at være helt tilfreds, indtil nu ..

'A' model CBX blev udgivet i USA i 1980. Det figurerede gradvise forbedringer på en række områder, primært håndtering-relateret, men tabte nogle hestekræfter. 1979 »A«-model, var identisk med den 'Z', bortset fra at den var rød. Både 'Z' og 'A' modeller vist pålidelige maskiner, der er den eneste rapporterede problem er, at venstre hånd karburatoren kunne oversvømmelser. Dette blev udbedret på senere 'B' model, som var udstyret med en vakuum brændstof hanen. I 1980 var CBX (i sort leve) hit amerikanske kyster og dermed mistet noget af sit brand.

Bikes testet i de stater, blev der producerer 98 hk ved 9.000 omdr. / min. Strammere emissionskontrolforanstaltninger havde betydet omdesignet lyddæmpere som kvalt nogle magt, men internt den vigtigste ændring var brugen af forskellige knastaksler. Men denne lille tab af magt synes at have været en smule akademisk og mellemtoneenheder magt blev rapporteret til at være så god som nogensinde. Håndtering blev forbedret i løbet tidlige modeller ved at ændre plast svinge armen buske for en dobbelt slutanvendelserne reaktionseffekt bolden og nål rullelejer forsamling monteret på en større svinge arm pivot og stivere svinge armen.

De 35 mm gaffel ben blev bibeholdt, men nu Fremhævede lufttryk ventiler øverst at variere stivhed og Forudindlæs. Skyderne også kørte på nye stil lejepander af en Teflon-bly-bronze legering (som bruges på Honda's Moto cross-maskiner) til at forbedre suspension bevægelighed. Den endelige drev kæden blev også ændret til en 530 størrelse, der blev sagt at gøre drevet mindre støjende.

Olieskift

Der er nogle få skoler til at tænke på den type olie, der passer bedst til CBX 6 motor. Kort sagt, hvad du behøver at vide er, at konstruktionen af motoren er sådan, at den kobling kører i olie. Det betyder, at friktion modifikatorer i moderne motorolier - alias syntetiske olier, vil forårsage kobling slip. Så inden du beslutter dig på din olie type - gøre det hjemmearbejde og vælge klogt. Den afvejning mellem slid og slitage og skader på din motor bruger en olie egnet til ydeevne og forbrug. Altid huske - motoren blev udformet 24 år siden, og moderne superbike olie krav er noget anderledes!

CBX Vedligeholdelse

Hold Bike Clean!

Du ville blive hårdt presset for at imødekomme en CBX ejeren, der ikke tager ordentlig pleje af hans cykel, men alene holde den ren. Men anføre blødning indlysende, en ren cykel vil sikre, at du får at vide af potentielle problemer, før de bliver dyrt mareridt!

Clean Up!

Mens 6 motor er så skrappe som de kommer, er det vigtigt at forberede det miljø, som du vil bruge til at fuldføre vedligeholdelsesopgaver i. Før man begynder at arbejde på cykel eller motor, at du har renset garagen eller arbejde rummet ud til fjerne så meget støv som muligt, hvilket vil forårsage et problem, når du kommer i gang med at udsætte nogle af de arbejder dele af cykel.

Udstyre dig selv!

Hvis du er ny cykling, eller måske ikke har virket på dem meget - her er et praktisk tip, der vil spare dig for 1000's i dele, udskiftninger, tid og kræfter. Sørg for at du har de rette værktøjer til det rigtige job. Consult betjeningsvejledningen Hvis du er i tvivl, og hvis du har til hensigt at begynde et job med en dodgy sæt værktøjer - være parat til at ofre mere tid, kvalitet i finish og mere end noget andet, udgifter til erstatning knækkede / beskadigede / strippet / flishugges og tabte dele.

CBX Vedligeholdelse

Hold Bike Clean!

Du ville blive hårdt presset for at imødekomme en CBX ejeren, der ikke tager ordentlig pleje af hans cykel, men alene holde den ren. Men anføre blødning indlysende, en ren cykel vil sikre, at du får at vide af potentielle problemer, før de bliver dyrt mareridt!

Clean Up!

Mens 6 motor er så skrappe som de kommer, er det vigtigt at forberede det miljø, som du vil bruge til at fuldføre vedligeholdelsesopgaver i. Før man begynder at arbejde på cykel eller motor, at du har renset garagen eller arbejde rummet ud til fjerne så meget støv som muligt, hvilket vil forårsage et problem, når du kommer i gang med at udsætte nogle af de arbejder dele af cykel.

Udstyre dig selv!

Hvis du er ny cykling, eller måske ikke har virket på dem meget - her er et praktisk tip, der vil spare dig for 1000's i dele, udskiftninger, tid og kræfter. Sørg for at du har de rette værktøjer til det rigtige job. Consult betjeningsvejledningen Hvis du er i tvivl, og hvis du har til hensigt at begynde et job med en dodgy sæt værktøjer - være parat til at ofre mere tid, kvalitet i finish og mere end noget andet, udgifter til erstatning knækkede / beskadigede / strippet / flishugges og tabte dele.

Service intervaller

3750 Miles - erstatte motorolie, luftfilter, olie filter; justere cam kæde spændinger. Check: tændrør; fortænding; ventil klareringer; karburatoren indstillinger; gasspjæld operation; batteriet; bremsevæske; Bremseklodser; suspensionsordning bremsesystem; bremse lyskontakt; lygten indstillinger; kobling frie spil; side indflytning; nødder, hjul og give alle møtrikker og bolte en hurtig inspektion.

7500 Miles - Som 3.750 plus nye tændrør og kontrollere styreapparatets hoved lejer.

11250 Miles - som 7500 plus ændre bremsevæske og ren motorolie skærmen.

Swing arm
På tidlige modeller plastik svinge armen buske slid hurtigt og på alle modeller udstødningssystemer er en hurtig-ROT element. Hold dine øjne ud for slitage - ser for sideværts bevægelse i baghjulsbremse. Et godt MOT Testeren vil lægge cyklen på centralstøtteben og bøjning over halen sektion, vil løfte hjulet opad - fornemmelse for sidekanter og forstærket horisontale spille i forbindelsen system.

Udstødningssystemer
Problemerne kan opstå med udstødningssystemer, hvis de ikke er forseglet i hovedet eller Karbureringsudstyr er ikke korrekt justeret, hvilket resulterede i at brænde ud udstødnings ventiler. Opretholde møtrikker og bolte bedrift udstoedningssystemer sammen, eller du vil fortryde den dag, hvor du er nødt til at fjerne ordningen for andet arbejde!

Den tidlige 'Z' model er den model mest værdsatte og beskyttet af entusiaster.

Men selvfølgelig, det var, at motoren, med sin utrolige magt, æteriske glathed, uforglemmelig udstødning note og Alene visuelt teater, der gjorde det oprindelige CBX sådan en showstopper.

Det var den oprindelige 1979 CBX dog, at påvist endnu en gang den store frækhed af Honda's teknik. Opbygning af et seks var én ting, men at sætte en i masseproduktion, som levede op til Honda's standarder for ydeevne, holdbarhed og brugervenlighed, er et vidunder. Den CBX er et af en lang række af Honda motorcykler, udgjorde en kastet spidsrod, en to-hjulet vover at sige, "Top dette!" Til denne dag, ingen har.

Det var den hurtigste, mest magtfulde produktion motorcykel verden nogensinde havde set, og en utrolig teknologisk præstation. Med en feje for sin side, Honda igen etableret samlede ydeevne overherredømme.

Den amerikanske presse var overvældet af CBX. Cycle magasin, som offentliggøres den første vej test, havde dette at sige: "De cykel er mere end hurtigt, det er magi. De eksploderende glitter af dens tekniske legitimationsoplysninger lyser himlen. At vide motorcyklen er til at vide det eneste regler Honda følger er Honda's egne ... det er ukompromitteret og helt selvstændige sikret, og det er det mest eksotiske, karismatisk motorcykel vi nogensinde har prøvet.

"De CBX er et uhyre flatterende cykel med perfekt elegance og samlede klasse, og historien vil rank den med de sjældne og dyrebare motorcykler som vil aldrig nogensinde blive glemt."

Sprudlende ros? Den CBX fortjente hvert ord, og den dag i dag, en tur på CBX'n er lige så ærefrygtindgydende.
Kommentér på:
Honda CBX 1000 PROLINK
Annonce