{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha Vmax - SOLGT 2009

14.083 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Thidex
Mand | 61 år | Oprettet: 10. jan 2006


Yamaha Vmax - SOLGT

Årgang:
2009
Motor:
Motor
Helt ny højtydende, væskekølet 4-takts V4-motor

Den nye VMAX får sine mange kræfter fra den helt nye 1.679 cc vandkølede 4-takts DOHC 65 graders V4-motor, der med sit overdådige udseende, giver en uforglemmelig oplevelse af acceleration, med sine overvældende kræfter.
Med en boring og slaglængde på 90 x 66 mm og et kompressionsforhold på 11,3:1 udvikler denne frygtindgydende motor 200 hk ved 9.000 omdr./min. og et enormt drejningsmoment på hele 166,8 Nm ved 6.500 omdr./min.
Den helt nye VMAX motor er udstyret med nogle af de mest avancerede Yamaha motorstyringssystemer, der nogensinde er set i denne klasse, taget direkte fra MotoGP verdenen.

Teknisk data Motor.:
Motortype: 4-takts, DOHC, 4-ventilet, 4cylindre i V-form.
Køling: Væskekølet.
Slagvolume: 1.679cc.
Boring & Slaglængde: 90.0 x 66.0 mm.
Kompressionsforhold: 11.3:1
Smøresystem: Vådsump.
Brandstofsystem: Elektronisk insprøjtning.
Koblingstype: Vådkobling, multiskive-membranfjeder (slipper typen)
Tændingssystem: Elektronisk TCI system
Starter System: Elektrisk.
Gearkasse: Konstant indgreb, 5-trins.
Bagtøj: Axeldrev.

Primær udveksling: 1.509
Sekunder udveksling: 3.082

Udveksling-1. gear 2.375
Udveksling-2. gear 1.810
Udveksling-3. gear 1.400
Udveksling-4. gear 1.115
Udveksling-5. gear 0.935

Tank kapacitet: 15 Litter.
Olietank kapacitet: 5,9 Litter !!

Chassis.
Stel: Aluminium, Diamantformet.

Affjedringssystem.
For: Teleskopgafler, Ø52 mm. Oxyderet titanium, fuld justerbar.
Bag: Svingarm (affjedring af link-typen) fuld justerbar.
Vandring for: 120 mm.
Vandring bag: 110 mm.

Kronrørsvinkel: 31grader.
Efterløb 148 mm.

Bremsesystem.
For: Dobbelte bremseskiver, Ø 320 mm. - 6 pins kaliber.
Bag: Enkelt bremseskive, Ø 298 mm. - 1 pins kaliber.

Dimentioner.
Længde: 2.395 mm.
Bredde: 820 mm.
Højde: 1.190 mm.
Sædehøjde: 775 mm.
Akselafstand: 1.700 mm.
Min. frihøjde: 140 mm.
Vægt: 310 kg. Køreklar.


Hestekræfter
200 hk. ( 184 hk. på rullen )
Motoreffekt: 147,2 kW (200 hk) @ 9.000 omdr.
Moment: 166.8 Nm (17.0 kg-m) @ 6.500 omdr.
Fælge
Standard - Aluminium 5 eger.
Dæk
Fordæk: 120/70 R18M/C (59V) Bridgestone, Batlax BT028
Bagdæk: 200/50 R18M/C (76V) Bridgestone, Batlax BT028
Topfart
VMAX 2009, har en elektronisk reguleret tophastighed på 220 km/h, og det smarte system giver stadig mulighed for
at gennemføre et ¼ mile-løb med fuld acceleration.
Tuning
KN Luftfilter.
Supercool kølervæske.
Styling
ISR Bremsemaster ( justerbart tryk )
ISR Koblingsmaster ( justerbart tryk )
OTech - Tilbageflyttersæt, 90mm. Bagud og 40mm. Op.
OTech - Sorte udstødnings EndCaps.
Armeret Bremseslanger.
Armeret koblingsslange.
LSL X00 Fatbar styr - Sort.
Rizoma spejle - Prototype
Watsen Design blink foran.
Diode blink bag.
Hjæmmelavet nummerpladeholder.
6 x Klarlak.
Ekstraudstyr
Zenon lys K6000 (det burde være standard på alle MCér)
Bemærkninger
Tilbage i 80’erne var de store V8 musclecars de ubestridte herskere på striben i USA, og både inden for bil og motorcykelrace var de store motorer kongerne. For et kvart århundrede siden var det motorernes slagvolumen, der var afgørende – og Yamaha fangede tidens ånd, da de introducerede den voldsomme VMAX i 1985.

2008: En legende genfødes
I slutningen af 90’erne begyndte Yamahas VMAX projektteam at arbejde på en genfødsel af legenden. Teamet forstår, hvor speciel den originale VMAX er for ejerne – og for alle de fans, der har beundret denne motorcykel uden nogensinde at køre på den. Projektteamet identificerede 4 mål, som ville sætte dem i stand til at skabe en værdig efterfølger til den legendariske originale model.

1. Overvældende acceleration og stærke præstationer
2. Karakteristiske, præcise og knivskarpe køreegenskaber
3. Et avanceret chassis med unikt karrosseri
4. Opfyldelse af EU3-normerne

Med disse hovedmål i tankerne har udviklingsteamet skabt en helt ny kraftig og topmoderne 1.679 ccm V4-motor med 200hk og et drejningsmoment på 167Nm. Motoren er udstyret med Yamahas bedste og nyeste elektroniske motorstyring, som fx YCC-I og YCC-T. De har også udviklet en helt ny lavprofilsramme i diamantform, som bruger motoren til at give den rigtige stivhed til fremragende stabilitet ved kørsel ligeud – og de præcise og skarpe køreegenskaber i sving. Og det hele er pakket ind i et opsigtsvækkende og kraftfuldt udseende.

Ejere af den originale model kan – ligesom folk, der er nye i VMAX universet – være sikre på, at den nye VMAX har en uforglemmelig kombination af innovation og acceleration.


Den nye VMAX forbliver tro mod filosofien om en ægte hot-rod. Forestil dig at tage fat i styret og mærke, hvordan det brutale 200/50 R18-bagdæk overfører alle V4-motorens utrolige 200hk og drejningsmomentet på 167Nm til vejen – det er det ultimative adrenalinkick,
VMAX er tilbage!!!

First owner edition of 2500.
CYKLEN ER MED DANSK AFGIFT OG NUMMERPLADE ...


Kommentér på:
Yamaha Vmax - SOLGT
Annonce