Yamaha Dragstar xvs 650 Classic [Tidl. motorcykel] 2008
13.531 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
51 Kommentarer
Yamaha Dragstar xvs 650 Classic
Årgang:
2008
Motor:
2-cylindret luftkølet 4-takts V-motor med 2 x 1
overliggende kædetruken knastaksel.
2 ventiler pr. cylinder. Slagvolumen: 649 cm3.
overliggende kædetruken knastaksel.
2 ventiler pr. cylinder. Slagvolumen: 649 cm3.
Hestekræfter
Opgivet til en maks effekt på 40 hk (29,4 kW) ved 6500 o/m. Maks moment: 50,9 Nm ved 3000 o/m.
Fælge
Originale eger fælge, 16" for og 15" bag
Dæk
Metzler white whall
For 130/90-16
Bag 170/80-15
For 130/90-16
Bag 170/80-15
Topfart
Omkring 140, men det er absolut ikke behageligt.
Kører bedst ved 90
Kører bedst ved 90
Tuning
Baron`s jet kit med 2 skjulte K&N filtre og Küryakyn krumtap udluftning, se montering af dette i mit fotoalbum
Thunderbike potter
Den har fået noget mere bundtræk, bedre tomgang og er blevet mere omdr villig efter ændringerne
Thunderbike potter
Den har fået noget mere bundtræk, bedre tomgang og er blevet mere omdr villig efter ændringerne
Styling
Den originale lyse farve er skiftet til en perlemors hvid, derefter har alt fået klar lak.
Spartlet og cleanet bagskærm.
Luftfilterhus fjernet, og filtre mont. under tank
AIS system fjernet.
Bagerste fodhvilere og beslag fjernet.
Clear alternatives baglygte med blink.
Klar glas blink for.
Thunderbike sænknings sæt.
Thunderbike side monteret nr.plade.
Thunderbike potter.
LSL styr med indvendig kabelføring.
Rizoma spejle
Crome olie prop, original.
Lygte vesir, originalt.
Armeret koblingskabel, speedo kabel, bremseslange, gas kabel, originalt.
Bremse master cover er højglanspoleret.
Forgaffelben er højglanspoleret
Küryakyn boomerang frame covers.
Küryakyn greb klinger.
Küryakyn filter til krumtap udluftning.
Arlen Ness håndtag.
Granucci sæde.
Mapam fremflytter sæt.
Choker greb, drejet i rustfri stål og poleret.
Forreste motor ophæng lavet i rustfri stål og poleret. Formen er også ændret.
Holder til bremseplade forcromet.
Arm til bagbremse forcromet
Støttebens beslag forcromet
Ur monteret på kronrørsmøtrik.
Alu covers på topbolte på gaffelbro.
Div. beslag er blevet pulverlakket.
Div. bolte og beslag er udskiftet med rustfrie.
Spartlet og cleanet bagskærm.
Luftfilterhus fjernet, og filtre mont. under tank
AIS system fjernet.
Bagerste fodhvilere og beslag fjernet.
Clear alternatives baglygte med blink.
Klar glas blink for.
Thunderbike sænknings sæt.
Thunderbike side monteret nr.plade.
Thunderbike potter.
LSL styr med indvendig kabelføring.
Rizoma spejle
Crome olie prop, original.
Lygte vesir, originalt.
Armeret koblingskabel, speedo kabel, bremseslange, gas kabel, originalt.
Bremse master cover er højglanspoleret.
Forgaffelben er højglanspoleret
Küryakyn boomerang frame covers.
Küryakyn greb klinger.
Küryakyn filter til krumtap udluftning.
Arlen Ness håndtag.
Granucci sæde.
Mapam fremflytter sæt.
Choker greb, drejet i rustfri stål og poleret.
Forreste motor ophæng lavet i rustfri stål og poleret. Formen er også ændret.
Holder til bremseplade forcromet.
Arm til bagbremse forcromet
Støttebens beslag forcromet
Ur monteret på kronrørsmøtrik.
Alu covers på topbolte på gaffelbro.
Div. beslag er blevet pulverlakket.
Div. bolte og beslag er udskiftet med rustfrie.
Ekstraudstyr
Født med startspærre
R1 bremsecaliper samt flydende bremseskive foran, det er noget der virker.
R1 bremsecaliper samt flydende bremseskive foran, det er noget der virker.
Bemærkninger
Planen var at lave en cykel der ved første øjekast ligner standart modellen, men som stadig skiller sig ud.
Synes selv resultatet er blevet rigtig godt, og er da også super glad for den.
90% af stumperne har jeg købt i USA, resten kommer fra Tyskland og Italien.
..SE OGSÅ I FOTOALBUMMET..
...............................FORGET THE METRO AND RIDE A RETRO...............................
SOLGT DEN 5/9 2010
Savner den allerede
Synes selv resultatet er blevet rigtig godt, og er da også super glad for den.
90% af stumperne har jeg købt i USA, resten kommer fra Tyskland og Italien.
..SE OGSÅ I FOTOALBUMMET..
...............................FORGET THE METRO AND RIDE A RETRO...............................
SOLGT DEN 5/9 2010
Savner den allerede
Yamaha Dragstar xvs 650 Classic
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 206
Desværre er den maler ikke længere aktiv ??
aug 2021
Følger: 1 Følgere: 95 Emner: 22
Jeg ville blot høre om du fortælle hvem der har malet den i sin tid?
Vh Tommy Søgaard
aug 2021
Følger: 1 Følgere: 95 Emner: 22
mar 2016
Følger: 24 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 33
tak for det (:
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 206
Se her
https://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/9424-montering_af_jet_kit_paa_dragstar_650__justering
mar 2016
Følger: 24 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 33
har du skiftet dyse da du skiftede filter ?
nov 2011
Følger: 19 Følgere: 37 MC-er: 5 Annoncer: 1 Svar: 28
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
..... meget vellykket
/Dennis
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 206
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 48
lækker stil så du skal da lige have en høj herfra....
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 22
ja det forstår jeg godt!!!!!
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 22
holdt da fast den er flot & gennemført:O)
ekstra høj alt andet ville være en fornærmelse!!
sep 2009
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Svar: 6
Kunne godt tænke mig en beige med nogle orange striber eller sådan noget - Tror det kunne se meget godt ud
sep 2009
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Svar: 6
Hvor er den bare fed.
-Og fede farver... Håber på at få malet min om, i lidt federe farver engang
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 1
Tak, og i lige måde..
Superfed blanding af både classic og custom, og super cool detalje med "Classic"-skiltet... Hvor har du fundet det?
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 89
Supersprød kværn.. Høj smidt.. Hvis du får lyst så smid en høj til mig..
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 7 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 12
Flot og anderledes ombygning virkelig flot sådan lidt gammel og ny stil.
høj herfra
Mvh
Peter
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 72
den er for fanden da også blevet flot:-)
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 11
det er super flot....høj
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
flot fed stil.rigtig flot
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Tillykke med baby'en Claus
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 17
Mange tak, jeg er også helt vild med din maskine, du har virkeligt ramt plet ang ombygning. hilsen jesper....
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
Det er sgu virkelig en fed og flot cykel du der har fået bygget,- lige tilpas ombygget.. Så speciel at man kigger efter den, og alligevel ikke mere ombygget end at man med det samme ser det er en dragstar.
Sådan skal en mc efter min mening være ombygget,- man må gerne stadig kunne se hvilken model det er, flot flot arbejde.
Jeg kan se du har R1 calibre på i for,- giver det en stor forbedring i forhold til standard, og er det til at betale sig fra?
Og sidst,- hvor finder du de fine whitewall dæk?
Mvh. Michael.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Svar: 4
Ja så kom den ind, men jeg skal ha taget nogle ordenlige billeder af den engang.. Billeder er bare fra min telefon:) Det er ikk så nemt at kører med cam. tasken på ryggen:D
JA JA.. Jeg skal nok huske det.. men så kommer jeg jo os bare det hurtigere forbi dig!:P
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
http://www.bluecollarbobbers.com/bikes/
feb 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Svar: 1
ja den bageste støddæmper er skiftet ud med et stålrør ser godt ud men er ikke behageligt på lange ture
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1
tak. din ser sku også rigtig fin ud
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 26
- ikke lige min stil, men ok at se på...
Jeg mener forøvrigt at have hørt noget om et america-tun. Ved dog ikke om det passer til denne model? Men det skulle vist være ret voldsomt. Det kræver i hvert tilfælde forstærkede fodhvilere...
Du kan måske selv finde ud af mere. Der er jo så mange kloge hoveder i frokoststuen på din arbejdsplads!!!
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 75 Svar: 301
Den er bare gennemført !!!!!!!!!!!!!!!!!
mar 2009
Følger: 1 MC-er: 1
ja den er godt nok bare flot. ... jeg er bare en "sucker" for den der gamle retro stil.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Det kan du ik anvende med dine nye potter, ergo afinstallerer man dette. Havde du indsprøjtnings motor, så vil du få probemer - godt man har kaburator ;O) hæ hæ
Dog vil jeg ikke sige, at det originale er sat på for at få en dårlig tomgang - mon ikke det er et spørgsmål om justering og synkronisering.
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 206
Forkert formuleret. AIS lukker luft ind i udstødningen, og det bliver styret af vaccum fra indsugningen. Dette giver den urolige tomgang + "backfire" krumtapudluftningen bliver normalt ledt ind i luftfilter kassen. Nu bliver det lukket ud i et separat filter
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
- Kan jeg ik forstå skal være meningen. Er det ikke krumtap udluftningen der fiser ind i luftfilter boxen?
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Jeg er ret imponeret over dine cleane ændringer.. Det er virkelig den flotteste færdige Dragstar jeg har set. Fedt med den hvide kontrast med den retro brune.. Har aldrig været meget for de tunge skærme med ballongdæk - men her spiller det bare for fedt !
En Retro Bad Ass Kværn..! Du fået min sidste X'er
Fungerer dine åbne filtre ? Du får ikke problemer i sidevinden, som undgås i luftfilterkassen?
AIS systemet, det har vel en funktion - Hvorfor er det fjernet?
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 7 MC-er: 4 Svar: 2
Flot flot kværn du har bygget, høj herfra
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 128
Tak... Ja, min farve skulle jeg lige vænne mig til, og havde seriøst overvejet at omlakere, men allerede nu, 1 månedstid efter køb, vil jeg ikke gøre det, Lidt som med din der er ombygget... det er rart at holde i et kryds og der ikke kommer en op på siden, nøjagtig magen til.
Din maskine er godt nok flot !!
Høj til dig, og god sommer retur.
Hygge fra Benny
mar 2009
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 1
kanon flot..helt klart en høj fra mig..go sommer
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 3 Svar: 4
Det ser sku godt ud. Helt sikkert en kværn der giver inspiratíon til modificering af min mc:-)
jan 2009
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
rigtig flot stor cykel høj herfra
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1
mega fed cykel, uden tvivl! bare for få ccm.
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 8
Høj herfra. Flot og stilren mc.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
men hvor er luft filteret?
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 53
superflot arbejde, fed cykel.....høj herfra
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 80
Superfede modificeringer du har lavet. Elsker når man ikke bare er tilfreds med en standarcykel, men ønsker at give den sit eget præg. Flot arbejde - tillykke med den.
Ses derude
S
mar 2008
Følger: 32 Følgere: 9 MC-er: 3
X-høj herfra
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 10 MC-er: 3
Flot cykel og flot lavet
jan 2005
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 35 Svar: 422
Det er en rigtig flot Dragstar, med en rigtig fed stil. Er også vild med farven. Tillykke med den
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 35
den er for lækker. en høj herfra
aug 2006
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 452
Super fed stil der. .Hop evt. lige ind op min dragstar.. lidt anden stil .. Ses der ude
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.376
HØJ