{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Vespa Model* ( VMA1T ) 125cc "Mods Bike" 1966

8.695 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Vespa Model* ( VMA1T ) 125cc "Mods Bike"

Årgang:
1966
Motor:
Motor Model: VMA1M.

http://www.scooterhelp.com/motors/VMA1M.125.html

Det var en 125ccm. med 2 skyldekanalder
2-Takter.+ 4%Olie
Blæse luft kølet.
4-Hånd Gear + Frigear
Alle Lejer er skiftet i hele motoren..
Kickstarter Aksel i motor er også Skiftet.
Gearskifter på motor er skiftet.

Gamle Cylindere var så slidt at det kunne ses hvor stempel startet i toppen og endte i bunden.
der var et tydelig spor af slid så stempel slupret i cylinderboringen!
Den var også utæt i topstykket.
og nogle havde prøvet at tætne det med flydende pakning.
Standart dysse er, 78..

Udstødning er skiftet.!
Den gamle udstødning, der var på.
Den var en 50cc Knallert Scooter udstødning der var tilpasset på min 125cc.
Hestekræfter
Vist Nok til 10 Tommer Michelin hjul,

Til Hygge & Søndags Ture. Til Bager. & Hjem igen. c",)

& med http://www.vespa-klub.dk/ . på tur.
Fælge
Split Fælge. ( Som på mine Skyteams )
Og er med tromle bremse,
Bremser er Meget bedrer end min Meget Gamle Vespa.
Dæk
Fordæk: 350-10 Michelin.
Bagdæk 300-10 Michelin.
Kan ikke være Større eller Breder i skærmene på min Small Frame Model.
Topfart
Hurtig Nok. ? Ca 100Km/t Måske.
Men Optrækket. Der skal man holde fast i håndtagene.
og klemme ballerne godt fast om sædet. !
Tuning
Høj Komprimeret Topstykke, samt
Cylindere kit nu med 5 skyllekanaler & på 130cc Er Monteret.
+ Dysse 82 i kabu.
Ny Tun Udstødning, Side Pips.
( i stedet for den 50cc potte. der var på.)
Strammer Fjeder til Kobling. så den ikke fedter i koblingen, nu den er tunet / Pumpet.........
Styling
En Spætte,
Nogle piger + Sort / Hvid Tern. - O.S.V
RACING STYLE. !
Ekstraudstyr
Tændrørs Nøgle.
Og Ekstra Tændrør, samt lidt værktøj i værktøjskasse.
Bemærkninger
Jeg har haft ny Pgo 150cc scooter.
"Dette gør jeg aldrig mere."
vespa køre Total meget bedrer.
& den kan stadig købes den dag idag, navnet er bare
LML Scooter i stedet for Vespa.

Denne Vespa Har Navnet PK.
Også kaldet "Small Frame"

Den er mindre i bredden end en almindelig Vespa.
Denne model er Kun fremstillet som 50ccm & 125ccm

Jeg startet den for føreste gang idag 14/2-2009.
den sagde lige Ding ding & ding. så var der ikke mere benzin på.
den blev skrubbet i gang.
Original kickstarter blev monteret på motor, Den 14/2-2009.!

Men så den 19/3-09 viste det sig så at jeg ikke kan få kickstarteren til at funke. grundet akslen der er monteret i motoren var ødelagt i strålerne.
og den derfor ikke kan tage ordenlig fat. !

Denne Model er kun med STOPLYS på Fodbremsen.
& ikke på Håndbremsen.

Da jeg købte vespa fik jeg af vide.
du skal bare lige lave ledningsnet. og købe en ny kickstarter arm. så er den Køre klar igen.
Ja godmorgen, Mand. c".)
Havde jeg købt vespa. og tænkt.
Så nu har jeg købt en vespa. og nu skal den bare lige synes.
og var den købt til praktisk formål.
Som til et simpel transportmiddel.
Så havde jeg satme følt mig snydt.
"Men nu er min vespa købt som en fortrinsvis gammel drøm,
Og nu ved jeg også at Min vespa virker optimalt."
Men da jeg startet på min Vespa,
Der var Hjulene spejlvendt monteret og det var slangerne også i fælgene.
Der har engang i tidernes morgen været slup i forgaflen,
Så har en eller anden også i tidernes morgen,
har lige givet den med en strammer med skruenøgle,
så kuglerne i leje skålen var blevet total ovale,
Også drejet styret i små stramme ryk.
Lejer i motoren havde engang set bedrer dage,
det var nok engang i 1966.
Cylindere var total slidt. & topstyk var skævt og utæt.
Og forsøgt at tætne Med Flydende pakning. Dårligt resultat.
kickstarter aksel i motor,
Der har nogle engang på et eller andet tidspunkt. monteret en ukorrekt kickstarter arm.
Som havde ødelagt kickstart akslen i motoren.
og når den nu skulle skiftes.
Skal hele motor total skilles.
Så ville det være rigtig dumt ikke at gøre det rigtigt, denne gang.
Også mens næsten Alle stumper stadig kan købes.
også har en eller anden har i tidernes morgen, tilpasset en 50cc vespa knallert udstødningsrør, og påmonteret den på denne 125cc.
& dette giver alt ser ikke noget godt resultat, skal det liges siges.
gearskifter på motoren, var også næsten total hærget.
ledningsnet var en uopløselig kryds og tværs.
Og Der hvor ledningerne skulle samles,
Var Boksen Defekt / Ødelagt
Det skal siges at dette har været et dyrt projekt.
men at resultatet. har givet en vespa fra 1966.
der nu også står som ny. ! i motoren og alt.
Jeg kan kun anbefales at skal du købe en Mc.
Af en eller anden slags. køb "aldrig brugt."
Det er altid i så god stand. ifølge sælgen.
Jeg har mange Kineser Motorcykler.
og det har aldrig kostet bare det halve.
Også virker de Bare.
Selv om rygtet siger det er lorte cykler.
Der ved jeg, At det er de ikke..


Denne Vespa har været i Danmark siden 1966.
og er en sjælden Model. Den er fremstillet fra 1965 til 1967.
Den er i dag Veteran.


Reb som er udført på Vespa:
PARKNINGSDÅSER
PARKDÅSER
2 X HOVEDELEJER
LEJER FOR BAGHJUL
LEJER FOR HJULTRÆ
KOBLINGSLEJER
RULLER FOR BAGAKSEL
STEMPEL / CYLINDRE + TOPSTYKKE 130CC
GEARSKIFTERARM
KICKSTARTERKVADRANT
GUMMI FOR KICKSTARTERKVADRANT
LÅSEBLIK
SKIVEFJEDER
HELICOLIGEVIND
BOLT KIKSTARTERARM
GEARSKIFTERDÆKSEL
FORDELERBOKS
KOBLINGS PLADER
UDRYKKERLEJE KOBLING
LÅSEPLADE KOBLING
BAGHJULSMØTRIK
DIV SPLITTER
NY UDSTØDNING
GEAR OLIE
VÆRKSTØJKASSE
STYRLEJERSÆT
STYRLÅS
GUMMI PROPPER SÆDE
SÆDE LÅS PIND
ENDESTYKKE BUNDLISTE
TANDSKIVE
AFTRÆKKERCLIPS
INDSUGNINGSBÆLG
BAGERST STØDDÆMPERBOLDT
KONDENSATOR
PLATIN
TÆNDRØR
TÆNDRØRS HÆTTE
KABLER, TEFLON
KOBLINGSGREB
KABELFITTING FORBREMSE
SPEEDOMETERKABEL
INDERKABEL GAS
KABELNIPPEL
CLIPS FORLYGTE
BENZIN HANE
BENZINSLANGE
NYE PÆRE
NY KOBLING
RENOVERET TÆNNING ANLÆG
NYT GEAR KABEL
NYT GAS KABEL
NYT KOBLING KABEL
NYT FODBREMSE KABEL
SÅ NU ER DEN OGSÅ I TIP TOP STAND.
Kommentér på:
Vespa Model* ( VMA1T ) 125cc "Mods Bike"
Annonce