Vespa Model* ( VMA1T ) 125cc "Mods Bike" 1966
8.695 visninger
|
Oprettet:
Vespa Model* ( VMA1T ) 125cc "Mods Bike"
Årgang:
1966
Motor:
Motor Model: VMA1M.
http://www.scooterhelp.com/motors/VMA1M.125.html
Det var en 125ccm. med 2 skyldekanalder
2-Takter.+ 4%Olie
Blæse luft kølet.
4-Hånd Gear + Frigear
Alle Lejer er skiftet i hele motoren..
Kickstarter Aksel i motor er også Skiftet.
Gearskifter på motor er skiftet.
Gamle Cylindere var så slidt at det kunne ses hvor stempel startet i toppen og endte i bunden.
der var et tydelig spor af slid så stempel slupret i cylinderboringen!
Den var også utæt i topstykket.
og nogle havde prøvet at tætne det med flydende pakning.
Standart dysse er, 78..
Udstødning er skiftet.!
Den gamle udstødning, der var på.
Den var en 50cc Knallert Scooter udstødning der var tilpasset på min 125cc.
http://www.scooterhelp.com/motors/VMA1M.125.html
Det var en 125ccm. med 2 skyldekanalder
2-Takter.+ 4%Olie
Blæse luft kølet.
4-Hånd Gear + Frigear
Alle Lejer er skiftet i hele motoren..
Kickstarter Aksel i motor er også Skiftet.
Gearskifter på motor er skiftet.
Gamle Cylindere var så slidt at det kunne ses hvor stempel startet i toppen og endte i bunden.
der var et tydelig spor af slid så stempel slupret i cylinderboringen!
Den var også utæt i topstykket.
og nogle havde prøvet at tætne det med flydende pakning.
Standart dysse er, 78..
Udstødning er skiftet.!
Den gamle udstødning, der var på.
Den var en 50cc Knallert Scooter udstødning der var tilpasset på min 125cc.
Hestekræfter
Vist Nok til 10 Tommer Michelin hjul,
Til Hygge & Søndags Ture. Til Bager. & Hjem igen. c",)
& med http://www.vespa-klub.dk/ . på tur.
Til Hygge & Søndags Ture. Til Bager. & Hjem igen. c",)
& med http://www.vespa-klub.dk/ . på tur.
Fælge
Split Fælge. ( Som på mine Skyteams )
Og er med tromle bremse,
Bremser er Meget bedrer end min Meget Gamle Vespa.
Og er med tromle bremse,
Bremser er Meget bedrer end min Meget Gamle Vespa.
Dæk
Fordæk: 350-10 Michelin.
Bagdæk 300-10 Michelin.
Kan ikke være Større eller Breder i skærmene på min Small Frame Model.
Bagdæk 300-10 Michelin.
Kan ikke være Større eller Breder i skærmene på min Small Frame Model.
Topfart
Hurtig Nok. ? Ca 100Km/t Måske.
Men Optrækket. Der skal man holde fast i håndtagene.
og klemme ballerne godt fast om sædet. !
Men Optrækket. Der skal man holde fast i håndtagene.
og klemme ballerne godt fast om sædet. !
Tuning
Høj Komprimeret Topstykke, samt
Cylindere kit nu med 5 skyllekanaler & på 130cc Er Monteret.
+ Dysse 82 i kabu.
Ny Tun Udstødning, Side Pips.
( i stedet for den 50cc potte. der var på.)
Strammer Fjeder til Kobling. så den ikke fedter i koblingen, nu den er tunet / Pumpet.........
Cylindere kit nu med 5 skyllekanaler & på 130cc Er Monteret.
+ Dysse 82 i kabu.
Ny Tun Udstødning, Side Pips.
( i stedet for den 50cc potte. der var på.)
Strammer Fjeder til Kobling. så den ikke fedter i koblingen, nu den er tunet / Pumpet.........
Styling
En Spætte,
Nogle piger + Sort / Hvid Tern. - O.S.V
RACING STYLE. !
Nogle piger + Sort / Hvid Tern. - O.S.V
RACING STYLE. !
Ekstraudstyr
Tændrørs Nøgle.
Og Ekstra Tændrør, samt lidt værktøj i værktøjskasse.
Og Ekstra Tændrør, samt lidt værktøj i værktøjskasse.
Bemærkninger
Jeg har haft ny Pgo 150cc scooter.
"Dette gør jeg aldrig mere."
vespa køre Total meget bedrer.
& den kan stadig købes den dag idag, navnet er bare
LML Scooter i stedet for Vespa.
Denne Vespa Har Navnet PK.
Også kaldet "Small Frame"
Den er mindre i bredden end en almindelig Vespa.
Denne model er Kun fremstillet som 50ccm & 125ccm
Jeg startet den for føreste gang idag 14/2-2009.
den sagde lige Ding ding & ding. så var der ikke mere benzin på.
den blev skrubbet i gang.
Original kickstarter blev monteret på motor, Den 14/2-2009.!
Men så den 19/3-09 viste det sig så at jeg ikke kan få kickstarteren til at funke. grundet akslen der er monteret i motoren var ødelagt i strålerne.
og den derfor ikke kan tage ordenlig fat. !
Denne Model er kun med STOPLYS på Fodbremsen.
& ikke på Håndbremsen.
Da jeg købte vespa fik jeg af vide.
du skal bare lige lave ledningsnet. og købe en ny kickstarter arm. så er den Køre klar igen.
Ja godmorgen, Mand. c".)
Havde jeg købt vespa. og tænkt.
Så nu har jeg købt en vespa. og nu skal den bare lige synes.
og var den købt til praktisk formål.
Som til et simpel transportmiddel.
Så havde jeg satme følt mig snydt.
"Men nu er min vespa købt som en fortrinsvis gammel drøm,
Og nu ved jeg også at Min vespa virker optimalt."
Men da jeg startet på min Vespa,
Der var Hjulene spejlvendt monteret og det var slangerne også i fælgene.
Der har engang i tidernes morgen været slup i forgaflen,
Så har en eller anden også i tidernes morgen,
har lige givet den med en strammer med skruenøgle,
så kuglerne i leje skålen var blevet total ovale,
Også drejet styret i små stramme ryk.
Lejer i motoren havde engang set bedrer dage,
det var nok engang i 1966.
Cylindere var total slidt. & topstyk var skævt og utæt.
Og forsøgt at tætne Med Flydende pakning. Dårligt resultat.
kickstarter aksel i motor,
Der har nogle engang på et eller andet tidspunkt. monteret en ukorrekt kickstarter arm.
Som havde ødelagt kickstart akslen i motoren.
og når den nu skulle skiftes.
Skal hele motor total skilles.
Så ville det være rigtig dumt ikke at gøre det rigtigt, denne gang.
Også mens næsten Alle stumper stadig kan købes.
også har en eller anden har i tidernes morgen, tilpasset en 50cc vespa knallert udstødningsrør, og påmonteret den på denne 125cc.
& dette giver alt ser ikke noget godt resultat, skal det liges siges.
gearskifter på motoren, var også næsten total hærget.
ledningsnet var en uopløselig kryds og tværs.
Og Der hvor ledningerne skulle samles,
Var Boksen Defekt / Ødelagt
Det skal siges at dette har været et dyrt projekt.
men at resultatet. har givet en vespa fra 1966.
der nu også står som ny. ! i motoren og alt.
Jeg kan kun anbefales at skal du købe en Mc.
Af en eller anden slags. køb "aldrig brugt."
Det er altid i så god stand. ifølge sælgen.
Jeg har mange Kineser Motorcykler.
og det har aldrig kostet bare det halve.
Også virker de Bare.
Selv om rygtet siger det er lorte cykler.
Der ved jeg, At det er de ikke..
Denne Vespa har været i Danmark siden 1966.
og er en sjælden Model. Den er fremstillet fra 1965 til 1967.
Den er i dag Veteran.
Reb som er udført på Vespa:
PARKNINGSDÅSER
PARKDÅSER
2 X HOVEDELEJER
LEJER FOR BAGHJUL
LEJER FOR HJULTRÆ
KOBLINGSLEJER
RULLER FOR BAGAKSEL
STEMPEL / CYLINDRE + TOPSTYKKE 130CC
GEARSKIFTERARM
KICKSTARTERKVADRANT
GUMMI FOR KICKSTARTERKVADRANT
LÅSEBLIK
SKIVEFJEDER
HELICOLIGEVIND
BOLT KIKSTARTERARM
GEARSKIFTERDÆKSEL
FORDELERBOKS
KOBLINGS PLADER
UDRYKKERLEJE KOBLING
LÅSEPLADE KOBLING
BAGHJULSMØTRIK
DIV SPLITTER
NY UDSTØDNING
GEAR OLIE
VÆRKSTØJKASSE
STYRLEJERSÆT
STYRLÅS
GUMMI PROPPER SÆDE
SÆDE LÅS PIND
ENDESTYKKE BUNDLISTE
TANDSKIVE
AFTRÆKKERCLIPS
INDSUGNINGSBÆLG
BAGERST STØDDÆMPERBOLDT
KONDENSATOR
PLATIN
TÆNDRØR
TÆNDRØRS HÆTTE
KABLER, TEFLON
KOBLINGSGREB
KABELFITTING FORBREMSE
SPEEDOMETERKABEL
INDERKABEL GAS
KABELNIPPEL
CLIPS FORLYGTE
BENZIN HANE
BENZINSLANGE
NYE PÆRE
NY KOBLING
RENOVERET TÆNNING ANLÆG
NYT GEAR KABEL
NYT GAS KABEL
NYT KOBLING KABEL
NYT FODBREMSE KABEL
SÅ NU ER DEN OGSÅ I TIP TOP STAND.
"Dette gør jeg aldrig mere."
vespa køre Total meget bedrer.
& den kan stadig købes den dag idag, navnet er bare
LML Scooter i stedet for Vespa.
Denne Vespa Har Navnet PK.
Også kaldet "Small Frame"
Den er mindre i bredden end en almindelig Vespa.
Denne model er Kun fremstillet som 50ccm & 125ccm
Jeg startet den for føreste gang idag 14/2-2009.
den sagde lige Ding ding & ding. så var der ikke mere benzin på.
den blev skrubbet i gang.
Original kickstarter blev monteret på motor, Den 14/2-2009.!
Men så den 19/3-09 viste det sig så at jeg ikke kan få kickstarteren til at funke. grundet akslen der er monteret i motoren var ødelagt i strålerne.
og den derfor ikke kan tage ordenlig fat. !
Denne Model er kun med STOPLYS på Fodbremsen.
& ikke på Håndbremsen.
Da jeg købte vespa fik jeg af vide.
du skal bare lige lave ledningsnet. og købe en ny kickstarter arm. så er den Køre klar igen.
Ja godmorgen, Mand. c".)
Havde jeg købt vespa. og tænkt.
Så nu har jeg købt en vespa. og nu skal den bare lige synes.
og var den købt til praktisk formål.
Som til et simpel transportmiddel.
Så havde jeg satme følt mig snydt.
"Men nu er min vespa købt som en fortrinsvis gammel drøm,
Og nu ved jeg også at Min vespa virker optimalt."
Men da jeg startet på min Vespa,
Der var Hjulene spejlvendt monteret og det var slangerne også i fælgene.
Der har engang i tidernes morgen været slup i forgaflen,
Så har en eller anden også i tidernes morgen,
har lige givet den med en strammer med skruenøgle,
så kuglerne i leje skålen var blevet total ovale,
Også drejet styret i små stramme ryk.
Lejer i motoren havde engang set bedrer dage,
det var nok engang i 1966.
Cylindere var total slidt. & topstyk var skævt og utæt.
Og forsøgt at tætne Med Flydende pakning. Dårligt resultat.
kickstarter aksel i motor,
Der har nogle engang på et eller andet tidspunkt. monteret en ukorrekt kickstarter arm.
Som havde ødelagt kickstart akslen i motoren.
og når den nu skulle skiftes.
Skal hele motor total skilles.
Så ville det være rigtig dumt ikke at gøre det rigtigt, denne gang.
Også mens næsten Alle stumper stadig kan købes.
også har en eller anden har i tidernes morgen, tilpasset en 50cc vespa knallert udstødningsrør, og påmonteret den på denne 125cc.
& dette giver alt ser ikke noget godt resultat, skal det liges siges.
gearskifter på motoren, var også næsten total hærget.
ledningsnet var en uopløselig kryds og tværs.
Og Der hvor ledningerne skulle samles,
Var Boksen Defekt / Ødelagt
Det skal siges at dette har været et dyrt projekt.
men at resultatet. har givet en vespa fra 1966.
der nu også står som ny. ! i motoren og alt.
Jeg kan kun anbefales at skal du købe en Mc.
Af en eller anden slags. køb "aldrig brugt."
Det er altid i så god stand. ifølge sælgen.
Jeg har mange Kineser Motorcykler.
og det har aldrig kostet bare det halve.
Også virker de Bare.
Selv om rygtet siger det er lorte cykler.
Der ved jeg, At det er de ikke..
Denne Vespa har været i Danmark siden 1966.
og er en sjælden Model. Den er fremstillet fra 1965 til 1967.
Den er i dag Veteran.
Reb som er udført på Vespa:
PARKNINGSDÅSER
PARKDÅSER
2 X HOVEDELEJER
LEJER FOR BAGHJUL
LEJER FOR HJULTRÆ
KOBLINGSLEJER
RULLER FOR BAGAKSEL
STEMPEL / CYLINDRE + TOPSTYKKE 130CC
GEARSKIFTERARM
KICKSTARTERKVADRANT
GUMMI FOR KICKSTARTERKVADRANT
LÅSEBLIK
SKIVEFJEDER
HELICOLIGEVIND
BOLT KIKSTARTERARM
GEARSKIFTERDÆKSEL
FORDELERBOKS
KOBLINGS PLADER
UDRYKKERLEJE KOBLING
LÅSEPLADE KOBLING
BAGHJULSMØTRIK
DIV SPLITTER
NY UDSTØDNING
GEAR OLIE
VÆRKSTØJKASSE
STYRLEJERSÆT
STYRLÅS
GUMMI PROPPER SÆDE
SÆDE LÅS PIND
ENDESTYKKE BUNDLISTE
TANDSKIVE
AFTRÆKKERCLIPS
INDSUGNINGSBÆLG
BAGERST STØDDÆMPERBOLDT
KONDENSATOR
PLATIN
TÆNDRØR
TÆNDRØRS HÆTTE
KABLER, TEFLON
KOBLINGSGREB
KABELFITTING FORBREMSE
SPEEDOMETERKABEL
INDERKABEL GAS
KABELNIPPEL
CLIPS FORLYGTE
BENZIN HANE
BENZINSLANGE
NYE PÆRE
NY KOBLING
RENOVERET TÆNNING ANLÆG
NYT GEAR KABEL
NYT GAS KABEL
NYT KOBLING KABEL
NYT FODBREMSE KABEL
SÅ NU ER DEN OGSÅ I TIP TOP STAND.
Vespa Model* ( VMA1T ) 125cc "Mods Bike"
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
og den køre så de har svært ved at følge den i vespa klubben.
den har Stor tun på nu. og render over 100Km/t Blev målt af en Suzuki 450cc
og blev målt til 120Km/t. & skal lige hilse at sige det går stærkt på de små hjul.
Motoren er total renoveret. den var slidt totalt død dengang.
alt er skiftet. der er kun blokken tilbage. og nu har jeg ofret så meget at jeg må beholde den. og det gør jeg også med glæde.
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 4
Hvad er der alt lavet ved motoren? Kan godt savne den i ny og næ, men kunne ikke rigtig finde interessen for den, dengang. Den må tiltrække noget opmærsomhed med det look den har nu:)
dec 2007
Følger: 68 Følgere: 62 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 10
jeg fik lov til at køre på en som barn og lige siden den gang har det været min store drøm at få en der er et eller andet over dem
flot er den ihvertfald
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 246
du må sige til når du vil køre om kap med din velo 3800
jeg må ellers sige det er en cool vespa du har dig
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 65
jeg vil lige sige ,,du skriver de nye vespa´er 80 procent plastik,,,det passer ikke ,,,min er 80 procent jern og 20 procent plastik,,,,
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
i København....
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Hvor ligger den Vespa Parts ?
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
Fin Vespa..
Dem er der heller ikke så mange af mere
Den får en høj fra mig
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.453
Han snakker som han har forstand. Eller så ærger han sig over at have givet 250.000 kr eller mere for den fine store to-hjuler, som han kører rundt på - den kan jo trods alt også gå i stykker og trænge til service i ny og næ.
BTW - den er bare supercool, den Vespa du har dér. Og KULT så det basker - pas godt på den ...
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 19
du må da indrømme at de ikke er stabile og holdbare som så meget andet. (: nu har min gået 32.000km. den kører stadig som en ny. har aldrig fejlet det mindste! det kan en kineser under ingen omstendigheder klare.
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2
hjalp lige i udfordringen .. vil du hjælpe mig .-.
jan 2004
Følger: 17 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 300
He-he ja jeg kan godt se at du har mange cykler, de to små ser sjove ud (Dax og Gorila) får du kørt noget på dem ?
Jeg var til kinesertræf, der var en der havde kørt fra Nordjylland på en Gorilla (mener jeg det var, den var ihvertfald lille) det må man vel kalde minitouring ;o)
Men lækker/sjov samling MC'ere du har.
jan 2004
Følger: 17 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 300
Den er super nice, hvis jeg havde lidt flere penge og et større værksted, kunne jeg godt tænke mig en lignende model.
Der er noget ganske særligt over de gamle Vespa'er, de har noget mere karisma frem for de plasticscootere der kører i dag.
1966 er nu også et godt år ;o)
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 339
Ved ikke om du kender ham her :
http://www.ricambi.dk/
men han har en del stumper og dimser
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
Nizzle
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 812
til
TP