Kawasaki ZX9R Ninja > SOLGT < [Tidl. motorcykel] 1994

8.214 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kawasaki ZX9R Ninja > SOLGT <

Årgang:
1994
Motor:
Motorblokken: Årgang 1994
Cylinder, stempler, og topstykke: Årgang 1996
Alt andet indmad som gearkasse etc: Årgang 1997
Slagvolumen: 899 ccm
4 Cylindret, 4 taks-rækkemotor
Vandkølet
2 overliggende knastaksler med vippearme
16 ventiler (4 pr cylinder)
Boring/Slag: 73/53,7 mm
6 trins gearkasse.
Flerpladen hydraulisk kobling i oliebad
Hestekræfter
Standard: 139hk @ 10.500RPM og 96nm (i motor)

Nu: 133hk og 96nm (på baghjulet)
Fælge
For: 3,5 x 17'' alu
Bag: 5,5 x 17'' alu
Dæk
Pirelli Diablo Strada
Topfart
Standard: 255km/t (opgivet)

Nu: 275km/t (på klokken)
243km/t på scanneren (ikke topfart), mvh Politiet :-(
Tuning
Delkevic forrør
Akrapovic potte fra SV1000 (MEGET fri gennemgang ;-)
K&N filter
Factory Jetkit
Gearing
Styling
Lakéret blank sort
Poléret stel og bagsvinger
Polérede fælgkanter
Hvide Kawasaki ZX9R Ninja stafferinger
Monster Energy stafferinger
Monster Energy Tankpad
Ekstraudstyr
EBC Bremseskive bagpå
EBC Bremseskiver foran
SV1000 Bremsekalibre foran (Det virker!!!)
Galfer Sinter-metal bremseklodser
Spiegler stålarmérede bremse- og koblingsslanger
Carbon steel tandhjul
ZVM2 520 kæde
Crash pads
MRA Kåbeglas
STOMP Grip sidetankpads
Bemærkninger
Kører efterhånden rigtig godt, efter en del renovering.
Ligger helt kanon på vejen i svingene trods den tunge vægt. Det gør rent faktisk at jeg kan tage svingene med fuld nedlægning, med ca 10kmt mere fart end på de lettere cykler jeg har prøvet...

_________________________________________________

Baneræs:

ANDERSTORP 4-5 MAJ:
4-5 Maj har jeg været på Anderstorp med den. Der fik den lov at strække ben og blive presset. Bedste tid var 1:59, og det skal så lige siges at det var min første gang på bane. Så det skulle efter sigende være en ok tid.

Hvis jeg skal køre lidt mere seriøs banekørsel på den, fandt jeg ud af at affjedringen for og bag sagtens kan forbedres til noget hårdere. Derudover skal bremserne forbedres. Muligvis bare renoveres, da jeg blev nødt til at bremse lang tid før svingene, da min bremsemaster begyndte at té sig åndsvag med forskellige bremsepunkter på forskellige tidspunkter. Reservedele er selvfølgelig bestil :-b
Og så bliver udstødningen nødt til at være oval, eller i hvert fald rykkes længere op da den ved fuld nedlægning skraber på asfalten.

Jeg selv skal selvfølgelig bare lære at skære svingene bedre, senere indbremsning til svingene, og mere gas på vej ud af svingene. Og så skal min placering på cyklen i svingene også finjusteres. Men fede banedage blev det da til :-)

------------------------------------------------------------------

STURUP 5-6 JUNI:
Banens opbygning kan jeg rigtig godt lide. Der er masser af sving og stort set ingen langside. Meget teknisk krævende bane og meget hård hvis man ikke er i god kondition (erfarede jeg lige *G*)
Minus ved banen er asfalten inden de små sving. Asfalten har tydeligvis taget skade af alt bilkørslen og deres indbremsninger inden sving. Der er asfalten helt bølget af køre på.
Jeg har fået smidt SV1000 bremsekalibre på cyklen og renoveret min bremsemaster. Sintermetal klodser og det hele, så nu bremse den bare som den skal.
Den bløde gade affjedring har jeg desværre ikke fået gjort noget ved endnu.. Skal have fat på nogle wilbers / hyperpro fjedrer og smidt på cyklen...

Men NØØØØJ hvor den kører godt ellers. Som om den lige får et skud HK ekstra når den ser banerne :-D
Kommentér på:
Kawasaki ZX9R Ninja > SOLGT <
Annonce