Kawasaki ZX9R Ninja > SOLGT < [Tidl. motorcykel] 1994
8.214 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
42 Kommentarer
Kawasaki ZX9R Ninja > SOLGT <
Årgang:
1994
Motor:
Motorblokken: Årgang 1994
Cylinder, stempler, og topstykke: Årgang 1996
Alt andet indmad som gearkasse etc: Årgang 1997
Slagvolumen: 899 ccm
4 Cylindret, 4 taks-rækkemotor
Vandkølet
2 overliggende knastaksler med vippearme
16 ventiler (4 pr cylinder)
Boring/Slag: 73/53,7 mm
6 trins gearkasse.
Flerpladen hydraulisk kobling i oliebad
Cylinder, stempler, og topstykke: Årgang 1996
Alt andet indmad som gearkasse etc: Årgang 1997
Slagvolumen: 899 ccm
4 Cylindret, 4 taks-rækkemotor
Vandkølet
2 overliggende knastaksler med vippearme
16 ventiler (4 pr cylinder)
Boring/Slag: 73/53,7 mm
6 trins gearkasse.
Flerpladen hydraulisk kobling i oliebad
Hestekræfter
Standard: 139hk @ 10.500RPM og 96nm (i motor)
Nu: 133hk og 96nm (på baghjulet)
Nu: 133hk og 96nm (på baghjulet)
Fælge
For: 3,5 x 17'' alu
Bag: 5,5 x 17'' alu
Bag: 5,5 x 17'' alu
Dæk
Pirelli Diablo Strada
Topfart
Standard: 255km/t (opgivet)
Nu: 275km/t (på klokken)
243km/t på scanneren (ikke topfart), mvh Politiet :-(
Nu: 275km/t (på klokken)
243km/t på scanneren (ikke topfart), mvh Politiet :-(
Tuning
Delkevic forrør
Akrapovic potte fra SV1000 (MEGET fri gennemgang ;-)
K&N filter
Factory Jetkit
Gearing
Akrapovic potte fra SV1000 (MEGET fri gennemgang ;-)
K&N filter
Factory Jetkit
Gearing
Styling
Lakéret blank sort
Poléret stel og bagsvinger
Polérede fælgkanter
Hvide Kawasaki ZX9R Ninja stafferinger
Monster Energy stafferinger
Monster Energy Tankpad
Poléret stel og bagsvinger
Polérede fælgkanter
Hvide Kawasaki ZX9R Ninja stafferinger
Monster Energy stafferinger
Monster Energy Tankpad
Ekstraudstyr
EBC Bremseskive bagpå
EBC Bremseskiver foran
SV1000 Bremsekalibre foran (Det virker!!!)
Galfer Sinter-metal bremseklodser
Spiegler stålarmérede bremse- og koblingsslanger
Carbon steel tandhjul
ZVM2 520 kæde
Crash pads
MRA Kåbeglas
STOMP Grip sidetankpads
EBC Bremseskiver foran
SV1000 Bremsekalibre foran (Det virker!!!)
Galfer Sinter-metal bremseklodser
Spiegler stålarmérede bremse- og koblingsslanger
Carbon steel tandhjul
ZVM2 520 kæde
Crash pads
MRA Kåbeglas
STOMP Grip sidetankpads
Bemærkninger
Kører efterhånden rigtig godt, efter en del renovering.
Ligger helt kanon på vejen i svingene trods den tunge vægt. Det gør rent faktisk at jeg kan tage svingene med fuld nedlægning, med ca 10kmt mere fart end på de lettere cykler jeg har prøvet...
_________________________________________________
Baneræs:
ANDERSTORP 4-5 MAJ:
4-5 Maj har jeg været på Anderstorp med den. Der fik den lov at strække ben og blive presset. Bedste tid var 1:59, og det skal så lige siges at det var min første gang på bane. Så det skulle efter sigende være en ok tid.
Hvis jeg skal køre lidt mere seriøs banekørsel på den, fandt jeg ud af at affjedringen for og bag sagtens kan forbedres til noget hårdere. Derudover skal bremserne forbedres. Muligvis bare renoveres, da jeg blev nødt til at bremse lang tid før svingene, da min bremsemaster begyndte at té sig åndsvag med forskellige bremsepunkter på forskellige tidspunkter. Reservedele er selvfølgelig bestil :-b
Og så bliver udstødningen nødt til at være oval, eller i hvert fald rykkes længere op da den ved fuld nedlægning skraber på asfalten.
Jeg selv skal selvfølgelig bare lære at skære svingene bedre, senere indbremsning til svingene, og mere gas på vej ud af svingene. Og så skal min placering på cyklen i svingene også finjusteres. Men fede banedage blev det da til :-)
------------------------------------------------------------------
STURUP 5-6 JUNI:
Banens opbygning kan jeg rigtig godt lide. Der er masser af sving og stort set ingen langside. Meget teknisk krævende bane og meget hård hvis man ikke er i god kondition (erfarede jeg lige *G*)
Minus ved banen er asfalten inden de små sving. Asfalten har tydeligvis taget skade af alt bilkørslen og deres indbremsninger inden sving. Der er asfalten helt bølget af køre på.
Jeg har fået smidt SV1000 bremsekalibre på cyklen og renoveret min bremsemaster. Sintermetal klodser og det hele, så nu bremse den bare som den skal.
Den bløde gade affjedring har jeg desværre ikke fået gjort noget ved endnu.. Skal have fat på nogle wilbers / hyperpro fjedrer og smidt på cyklen...
Men NØØØØJ hvor den kører godt ellers. Som om den lige får et skud HK ekstra når den ser banerne :-D
Ligger helt kanon på vejen i svingene trods den tunge vægt. Det gør rent faktisk at jeg kan tage svingene med fuld nedlægning, med ca 10kmt mere fart end på de lettere cykler jeg har prøvet...
_________________________________________________
Baneræs:
ANDERSTORP 4-5 MAJ:
4-5 Maj har jeg været på Anderstorp med den. Der fik den lov at strække ben og blive presset. Bedste tid var 1:59, og det skal så lige siges at det var min første gang på bane. Så det skulle efter sigende være en ok tid.
Hvis jeg skal køre lidt mere seriøs banekørsel på den, fandt jeg ud af at affjedringen for og bag sagtens kan forbedres til noget hårdere. Derudover skal bremserne forbedres. Muligvis bare renoveres, da jeg blev nødt til at bremse lang tid før svingene, da min bremsemaster begyndte at té sig åndsvag med forskellige bremsepunkter på forskellige tidspunkter. Reservedele er selvfølgelig bestil :-b
Og så bliver udstødningen nødt til at være oval, eller i hvert fald rykkes længere op da den ved fuld nedlægning skraber på asfalten.
Jeg selv skal selvfølgelig bare lære at skære svingene bedre, senere indbremsning til svingene, og mere gas på vej ud af svingene. Og så skal min placering på cyklen i svingene også finjusteres. Men fede banedage blev det da til :-)
------------------------------------------------------------------
STURUP 5-6 JUNI:
Banens opbygning kan jeg rigtig godt lide. Der er masser af sving og stort set ingen langside. Meget teknisk krævende bane og meget hård hvis man ikke er i god kondition (erfarede jeg lige *G*)
Minus ved banen er asfalten inden de små sving. Asfalten har tydeligvis taget skade af alt bilkørslen og deres indbremsninger inden sving. Der er asfalten helt bølget af køre på.
Jeg har fået smidt SV1000 bremsekalibre på cyklen og renoveret min bremsemaster. Sintermetal klodser og det hele, så nu bremse den bare som den skal.
Den bløde gade affjedring har jeg desværre ikke fået gjort noget ved endnu.. Skal have fat på nogle wilbers / hyperpro fjedrer og smidt på cyklen...
Men NØØØØJ hvor den kører godt ellers. Som om den lige får et skud HK ekstra når den ser banerne :-D
Kawasaki ZX9R Ninja > SOLGT <
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
aug 2015
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 35
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 22
Roder du med en ny siden du ikke har nogle cykler inde her for tiden til at køre på?
/Martin
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 85
Høj givet. kig forbi min og god mc sæson.
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 29 MC-er: 9 Emner: 25 Svar: 256
Hey Boxe..
Ser godt ud med de monster stickers.. Syns bare de andre hvide mærker skal være grønne også..
Hilsen en fra bodyhouse.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 63 Svar: 122
en høj til dig. lækker kværn du har..
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
B modellen (som min) står til 55-70.000kr på den blå avis alt efter stand... Du kan få min for 60.000kr
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 153
Hej mester.
Den er F### blevet SEJ.
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 21
Den er sku ellers blevet flot den ældre Ninja!
Høj herfra, har oprettet min idag, kig forbi
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Det afhænger ikke af månederne.. Det afhænger af vejret, temperaturen, og salten på vejene... Som det ser ud indtil videre, så er jeg nok først kørende til april engang
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Hvordan jeg starter med at køre? Jeg sætter mig op på cyklen og giver gas...!!? Er ikke sikker på jeg ved hvad du mener, hehe...
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Jo den er stadig hel.. Sæsonnen er jo ikke startet endnu
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Haha.. Den er også først lige blevet "hel" igen nu her..
Den bliver skam splittet ad et par gange om året
okt 2007
Følger: 61 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 153 Svar: 679
Jeg troede ikke den var hel mere , fine bileder af mc
høj sendt !
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Den skal pulverlakeres
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542
Det var squ da et fint resultat der kom ud af det :o)
Så skal du bare lige polere svingeren også ;o)
Mvh
Rolf
apr 2005
Følger: 171 Følgere: 168 MC-er: 5 Emner: 24 Svar: 744
top dollar
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.713
Nøj den blev fin. Ja fælgene skulle også have haft en byge. :o)
apr 2006
Følger: 92 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 183 Svar: 1.405
den er fame blevet fiiiin
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 652
Årh hvad, er det sådan en Ducati, undskyld Kawasaki Mønster??? Den er vild. Sådan en må jeg bare have....
maj 2006
Følger: 90 Følgere: 83 MC-er: 1 Emner: 54 Svar: 106
Ser godt ud:-)
Høj
okt 2006
Følger: 78 Følgere: 74 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 115
den er blevet fin boxe, ska den ud at strække ben på Anderstorp til maj....
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
Ser satme godt ud Boxe!
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Nej nu har jeg selv en for meget
Men ellers tak for omtanken...
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Kunne se du søgte en tank til en zx9r, er det noget du stadigt mangler.
MVH Simon J
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
Godt
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Men jeg mangler lige stafferingerne fra England... Så skal jeg nok tage nogle shots af den bagefter
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
Boxe kommer der snart nogle nye billeder af den forkælede Ninja?
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
De kan skam allerede mærkes fint... Specielt her om vinteren med kulden *g*
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
fed kawa! og spændende albums du har dig
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 8
Super gode billeder.. Høj er givet
jul 2007
Følger: 51 Følgere: 50 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 325
Fin Ninja du har der, en høj til jer
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 153
Den er lidt tung at danse med, men når man så er færdig med en omgang Wrestling, så har men det godt.
Det er utrolig så meget riv der er i 899 ccm med karburatore fra midt i 90'erne på Kawa'en.
Har ikke fortrudt at jeg købte min.
Skal lige ha styr på det med ZX12R fælgen, Vender lige tilbage.
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 153
Syns jeg har set den før herinde, og du plejer da defenitivt at køre uden alt for meget plast og kåbe.
Men de går nu godt de gamle 9'Rere.
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 6 Emner: 33 Svar: 92
jo det skal jeg nok lige få gjort....der skal lige males lidt på den på lørdag så skal jeg nok lige smide nogle billeder op...
hva har du ellers gang i....nye projekter
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Blev fanget mellem noget vejarbejde, en masse lastbiler, og panserne bagved... Men sådan kan det jo gå
Det nye kørekort er i hus inden 1 marts...
jul 2007
Følger: 55 Følgere: 53 MC-er: 4 Svar: 18
Du rendte tør for benzin?
okt 2007
Følger: 61 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 153 Svar: 679
Høj til en kawa. og ninjaen som køre på den
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 724
læste dit log at du fik en pæn bøde...var det på motorvej du blev nuppet??
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Bøden er ikke til at leve med.. jeg vil meget hellere bare nøjes med de kontrollerende prøver.. Dem har jeg bestået så mange gange efterhånden hehe...
nov 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 1 Svar: 64
Den der har jeg sku da set før...
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 86
det er altid dejligt og se en ninja mere her inde