{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha xs650 Caferacer 1975

10.214 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Mikkel S
Mand | 44 år | Oprettet: 9. jan 2006


Yamaha xs650 Caferacer

Årgang:
1975
Motor:
653 kubik luftkølet 4takts twin med overliggende knast og fire ventiler. 5 gear.
Hestekræfter
omkring 50 fra fabrikken. Med mine modifikationer har jeg måske 5 mere.
Fælge
18" bag og 19" for. Originale højskuldrede alufælge med rustfri egre.
Dæk
Pirelli Sport Demon
Topfart
Har ramt 150-160, men så blæser det også!
Tuning
K&N filtre, ny potte, high performance koblingsplader. VM34 mikuni karbs og free-flowing forrør.
Styling
Caferacer. Al unødvendigt er skrællet af: startermoter, blinklys, batteri (skiftet til et mini blybatteri), knapper, overflødeige ledninger, luftfilterkasse mm, sideskjolde..

Hjemmelavet sæde (lavet af yogamåtte), clip-ons, lange dunstall reverse cone replica potter, mini omdrejningstæller, mini lys/horn kontakt, brembo bremsemaster med stål-flex bremseslange, tommasselli quick-action gashåndtag.

Tanken er fra en XS750.
Ekstraudstyr
helst ikke.
Bemærkninger
ryster og larmer som et ondt år, men den er satteme sjov at køre på :-)

Min inspiration er de gamle manx norton og commando racerne fra halvfjerserne. Jeg har længe ønsket mig én, men da midlerne ikke var til det, valgte jeg i februar at bygge denne XS650B "Standard" om, fordi den har en motor der ligner klassisk twin, lyder som klassisk twin, og trækker p*** godt. Og så smadrer de sjældent gearkassen og smider ikke olie.

Alt er malet i hånden med diverse hammerite spraymaling og alt aluminium er poleret hjemme i kælderen.

På min projektliste er:

portet topstykke
konversion til hydraulisk kobling
nyt forgaffel/bremse setup: Done! (sv650 calipere og resten brembo fra en ducati)

men jeg tager det lidt som tid og økonomi rækker til :-)
Kommentér på:
Yamaha xs650 Caferacer
Annonce