Ducati 996 SPS Nr 836 2000
8.355 visninger
|
Oprettet:
Ducati 996 SPS Nr 836
Årgang:
2000
Motor:
4 Takt 996 ccm V2 på 90 grader
2x2 overliggende knastaksler.
4 desmodromiske ventiler pr. cylinder
Kompression: 11,50 : 1
Indsprøjtning med 2x50mm spjældhuse.
2 indsprøjtningsdyser pr cylinder. 2. dyser bliver dog ikke aktiveret før ved 5500 Rpm
2x2 overliggende knastaksler.
4 desmodromiske ventiler pr. cylinder
Kompression: 11,50 : 1
Indsprøjtning med 2x50mm spjældhuse.
2 indsprøjtningsdyser pr cylinder. 2. dyser bliver dog ikke aktiveret før ved 5500 Rpm
Hestekræfter
123 Hk @ 9500 Rpm
99 Nm @ 7000 Rpm
117 Hk på baghjulet
Mange tror fejlagtig, denne model har 131 Hk med det er kun nogle enkelte SP1ér der har. (1994)
Jeg har hart en SP1 til gadebrug og det dur bare ikke med "G" kanster. Og det var der åbenbart også andre der har fundet ud af. Så fra 1995 og frem efter er der ingen gadecykler der er blevet monteret med "G" knaster.
99 Nm @ 7000 Rpm
117 Hk på baghjulet
Mange tror fejlagtig, denne model har 131 Hk med det er kun nogle enkelte SP1ér der har. (1994)
Jeg har hart en SP1 til gadebrug og det dur bare ikke med "G" kanster. Og det var der åbenbart også andre der har fundet ud af. Så fra 1995 og frem efter er der ingen gadecykler der er blevet monteret med "G" knaster.
Fælge
Marvic 3.5" for og 6.0" Bag
Dæk
Pilot Power
Topfart
der omkring
Tuning
Som en af de eneste er SPS og S modellen født med 50mm udstødning (Rørende er 50mm hele vejen)
Carbon potterne medfølger denne cykel når man køber + en anden chip til indsprøjtningsboksen.
Fra Ducati er SPS modellen, mærklig nok udstyret med. "SPS" knaster hvilket bestemt IKKE altid. Er det helt store hit, godt nok har SPSéren ca 5-6 Hk mere end Bipostoén. Men det er på bekostning af bund og mellemområdet. Da jeg kørte på den, overvejde jeg flere gange at ligge Biposto knaster i den.
SPSér har 1mm støre ventiler, end Bipostoen så knastskiftet vil sikker ikke give det helt store effekttab.
Gearing er Org 15-36.. Det er nok lige riglig, for den skulle kunne gå 290 Km/T med den gearing. Det kan den så ikke, i virkligheden. Jeg har monteret 14-43 gearing istedet, det giver optræk.
Sammen med den tætte close rotation gearkasse, får man virklig en mini raket. Der er ikke mange andre cykler, der hænger på den.
Carbon potterne medfølger denne cykel når man køber + en anden chip til indsprøjtningsboksen.
Fra Ducati er SPS modellen, mærklig nok udstyret med. "SPS" knaster hvilket bestemt IKKE altid. Er det helt store hit, godt nok har SPSéren ca 5-6 Hk mere end Bipostoén. Men det er på bekostning af bund og mellemområdet. Da jeg kørte på den, overvejde jeg flere gange at ligge Biposto knaster i den.
SPSér har 1mm støre ventiler, end Bipostoen så knastskiftet vil sikker ikke give det helt store effekttab.
Gearing er Org 15-36.. Det er nok lige riglig, for den skulle kunne gå 290 Km/T med den gearing. Det kan den så ikke, i virkligheden. Jeg har monteret 14-43 gearing istedet, det giver optræk.
Sammen med den tætte close rotation gearkasse, får man virklig en mini raket. Der er ikke mange andre cykler, der hænger på den.
Styling
TTjjjjaaaa bedøm selv !!!
Ekstraudstyr
Der er carbon dele, rigtig mange steder på cyklen. Men den dyreste del på, den er den håndlavede Alu tank. Prisen på den var 2000 Pund. Men den er også fed nok.
Bemærkninger
Som alle rigtig SPS er denne også nummeret og har SPS nr 836
Da jeg købte den i år 2000 var prisen 475.000,-
I tidernes morgen, sage jeg godt nok dette var den bedste cykel jeg havde prøvet. Men må godt nok indrømme 998, 999, 1098 går betydlig mere blød. Og de går også meget bedre under 4500 Rpm.
Jeg har tidlige brugt, en anden 996 til Superbike. Det er en suveren cykel, på en racerbane.
Den er født med Öhlins affjedring og det virker sådan fint nok. Lidt synd at bruge, sådan en cykel til gadebrug. Så idag er den forfremmet til møbel i min stue.
***************************************************************************
Til jer der er vilde med RR så meld jer til RoadRacing gruppen:
www.motorcykelgalleri.dk/grupper/roadracing
Da jeg købte den i år 2000 var prisen 475.000,-
I tidernes morgen, sage jeg godt nok dette var den bedste cykel jeg havde prøvet. Men må godt nok indrømme 998, 999, 1098 går betydlig mere blød. Og de går også meget bedre under 4500 Rpm.
Jeg har tidlige brugt, en anden 996 til Superbike. Det er en suveren cykel, på en racerbane.
Den er født med Öhlins affjedring og det virker sådan fint nok. Lidt synd at bruge, sådan en cykel til gadebrug. Så idag er den forfremmet til møbel i min stue.
***************************************************************************
Til jer der er vilde med RR så meld jer til RoadRacing gruppen:
www.motorcykelgalleri.dk/grupper/roadracing
Ducati 996 SPS Nr 836
maj 2007
Følger: 48 Følgere: 45 Emner: 5 Svar: 12
Super design i verdens klasse;-))
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det kan godt være at 999 og 1098 kører et mulehår bedre, men disse SPSer er altså toppen.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
En af de fedeste af 996 modellerne jeg har set.. Den tank gør sgu et eller andet som Taglioni skulle have tænkt på..
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 7
det er altså en lækker cykel sådan en SPS'er
BTW. det er en dejlig hund sådan en samojed, sådan en har vi også
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Søsteren solgte jeg jo for at få Tv'et som jeg selv indstillede programmerne på ;(
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
C4
Det er sku sjovt når snakken kommer på arbejde, forsvinder misundelsen gerne..
Men jeg skal nok lige give besked, hvis jeg vælger at gå ind i TV verdenen. Men hvis du har en lækker søster kan jeg jo bare ansætte hende istedet.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Jeg har da selv indstillet kanalerne på mit TV, men det er vist også det.
Men fair nok du arbejder meget, har også selv overvejet om man skulle tage et ekstra job, så man kan købe istedetfor at savle.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
misundelse er en grim ting. Desvære er der bare ikke ret mange der tænker over hvordan jeg har fået råd til dem. Og der er nok ikke mange der arbjedet så meget som mig.
I mange år havde jeg to fuldtidsarbejde. Men den slags er der ikke mange der tænker over.
C-4 Jeg håber sku du er skrap til at programmere i Delphi
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
CH M
Får jeg råd til halvdelen af dine cykler, så kan du sgu bande på jeg vil arbi for dig
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 13 MC-er: 3
Flot cykel som har været min drengedrøm i mange år. Den får lige en høj med på vejen.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 343
uden tvivl
Har altid været fuldstændig elektrisk med 996, og fuck hvor er den bare flot
Din slår alt:D
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 15 Svar: 114
Hvad den skal bruges til... er det sku en fed MC.
Og ingen tvivl om at der er gået et par timer med at "banke" den tank ud;-)
NES
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 16 Emner: 15 Svar: 321
Har helt ret,den er jo heller ikke til gadebrug,er sikker på den også ville pynte i stuen..Den jo ved at være en klassiker
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 948
....
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
En cykel som denne har INTET at lave op offentligvej.. Det eneste sted den kan bruges er på en racerbane. Og det mener jeg nok den dog er for pæn til.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 152
Den er jo smuk(!)
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 948
Normalt ville jeg give en x-høj, til sådan en fed cykel, men hvis du ikke kører på den så får du sgu kun en høj, for den fortjener sgu at komme ud...
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Den er godt nok fin, men en motorcykel skal da bruges i stedet for at være en pyntegenstand.
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1
Virkelig lækker cykel, og super fed info om den.
Tilsammen giver det så afgjort en ekstra høj, jeg må eje sådan en cykel en dag.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Det eneste problem med at bruge, motorcykler som møbler. Er at de fylder en del. Og da MVén og min 999 S også står i stuen. Så er det ved at knibe med plads til de andre.
feb 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 6
lækker stykke møbel høj
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
C-4
Jeg tvivler sku på du har lyst til at arbejde for mig...
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Du må lige skrive , når i søger nye folk på dit arbejde.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 446
føj for den hvor er den lækker.... men prisen mand....det er jo sindsygt !
Smider en høj...
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
jeps det har jeg Peter, der er enda kommet bremseskiver på.
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 200 Svar: 398
Du har fået julepynten af den kan jeg se.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Tjjja et eller andet sted skal den jo stå...
Jo Stig det er en hård racer, men du skal nu ikke ønske tillykke med den. Har haft den siden år 2000
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 81
totalt fed Duke......det er de hårdeste racere der laves - BASTA. Tillykke med den....
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 223
Super fed cykel.... og lækker detalje at den står i stuen.. ;0)