{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ducati 996 SPS Nr 836 2000

8.355 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Racing4fun.es .
Mand | 55 år | Oprettet: 20. dec 2007


Ducati 996 SPS Nr 836

Årgang:
2000
Motor:
4 Takt 996 ccm V2 på 90 grader
2x2 overliggende knastaksler.
4 desmodromiske ventiler pr. cylinder
Kompression: 11,50 : 1
Indsprøjtning med 2x50mm spjældhuse.
2 indsprøjtningsdyser pr cylinder. 2. dyser bliver dog ikke aktiveret før ved 5500 Rpm
Hestekræfter
123 Hk @ 9500 Rpm
99 Nm @ 7000 Rpm
117 Hk på baghjulet

Mange tror fejlagtig, denne model har 131 Hk med det er kun nogle enkelte SP1ér der har. (1994)
Jeg har hart en SP1 til gadebrug og det dur bare ikke med "G" kanster. Og det var der åbenbart også andre der har fundet ud af. Så fra 1995 og frem efter er der ingen gadecykler der er blevet monteret med "G" knaster.
Fælge
Marvic 3.5" for og 6.0" Bag
Dæk
Pilot Power
Topfart
der omkring
Tuning
Som en af de eneste er SPS og S modellen født med 50mm udstødning (Rørende er 50mm hele vejen)
Carbon potterne medfølger denne cykel når man køber + en anden chip til indsprøjtningsboksen.

Fra Ducati er SPS modellen, mærklig nok udstyret med. "SPS" knaster hvilket bestemt IKKE altid. Er det helt store hit, godt nok har SPSéren ca 5-6 Hk mere end Bipostoén. Men det er på bekostning af bund og mellemområdet. Da jeg kørte på den, overvejde jeg flere gange at ligge Biposto knaster i den.
SPSér har 1mm støre ventiler, end Bipostoen så knastskiftet vil sikker ikke give det helt store effekttab.

Gearing er Org 15-36.. Det er nok lige riglig, for den skulle kunne gå 290 Km/T med den gearing. Det kan den så ikke, i virkligheden. Jeg har monteret 14-43 gearing istedet, det giver optræk.
Sammen med den tætte close rotation gearkasse, får man virklig en mini raket. Der er ikke mange andre cykler, der hænger på den.
Styling
TTjjjjaaaa bedøm selv !!!
Ekstraudstyr
Der er carbon dele, rigtig mange steder på cyklen. Men den dyreste del på, den er den håndlavede Alu tank. Prisen på den var 2000 Pund. Men den er også fed nok.
Bemærkninger
Som alle rigtig SPS er denne også nummeret og har SPS nr 836
Da jeg købte den i år 2000 var prisen 475.000,-
I tidernes morgen, sage jeg godt nok dette var den bedste cykel jeg havde prøvet. Men må godt nok indrømme 998, 999, 1098 går betydlig mere blød. Og de går også meget bedre under 4500 Rpm.
Jeg har tidlige brugt, en anden 996 til Superbike. Det er en suveren cykel, på en racerbane.

Den er født med Öhlins affjedring og det virker sådan fint nok. Lidt synd at bruge, sådan en cykel til gadebrug. Så idag er den forfremmet til møbel i min stue.

***************************************************************************

Til jer der er vilde med RR så meld jer til RoadRacing gruppen:
www.motorcykelgalleri.dk/grupper/roadracing
Kommentér på:
Ducati 996 SPS Nr 836
Annonce