Beta 270 Rev3 - Trial [Tidl. motorcykel] 2005
6.454 visninger
|
Oprettet:
Beta 270 Rev3 - Trial
Årgang:
2005
Motor:
270cc - 1 cylinder vandkølet 2 takts motor – Komparation 11,4:1 – 28 mm Keihin fladspjæld karburator
Hestekræfter
Det er normalt ikke noget man går frygteligt op i når man kører Trial – men så vidt jeg husker så er det en 17 stykker – stadig nok til at smide dig af :o)
Fælge
Front : 2,75”, 21” – 0,5 bar tryk
Bag : 4,0”, 18” – 0,3 bar tryk
Bag : 4,0”, 18” – 0,3 bar tryk
Dæk
X11 Trial Comp fra Michelin
Topfart
Igen… ikke farligt interessant – men indregistreret i udlandet har jeg set at de reklamerer med 120 km/t – selv har jeg kun haft den oppe på 70-90 km/t – hvilket skal siges at være hurtigere end jeg normalt bryder mig om at kører på noget med så lavt et tyngdepunkt.
Tuning
Den ordinale mikuni kaburator er udskiftet med en Keihin fladspjæld for bedre gasrespons
Styling
Repsol Stafferinger
Ekstraudstyr
Jitsie Fodhvilere i hærdet aluminium, med ståltænder (man står som limet til dem – men hold kæ.. de gør ondt at få i låret)
Jitsie Barends. Jitsie carbon beskyttere
Jitsie Barends. Jitsie carbon beskyttere
Bemærkninger
Jeg har i flere år ledt efter en motorsport som jeg kunne forenes mig med. De fleste vil nok give mig ret i at der ikke er noget der er sjovere end det man kan lave med Benzin og 2 hjul. Efter at have prøvet både Cross og Enduro – begge super sjovt, men også temmelig krævende for din pengepung – blev jeg inviteret ud for at prøve Trial.
Jeg skal være ærlig – jeg har altid troet det var noget for gamle mænd, men efter 10 minutter på testcyklen var jeg solgt – Jeg har aldrig ført kørt så langsomt og så stadig haft så meget adrenalin i blodet.
Med hensyn til cyklen så må jeg sige at jeg aldrig har haft noget så solidt grej før. På hver træningsdag kører den 4 til 5 timer – og det er mindst en gang om ugen – den får lov til at blive kastet over og ofte direkte ind i alt fra klipper til stammer, og hun har aldrig slået en forkert skid. Det er ikke unormalt at en trialcykel aldrig får renoveret motor – det er simpelthen ikke nødvendigt. Så det er ikke helt forkert når Trial benævnes som verdens billigste motorsport…
Jeg skal være ærlig – jeg har altid troet det var noget for gamle mænd, men efter 10 minutter på testcyklen var jeg solgt – Jeg har aldrig ført kørt så langsomt og så stadig haft så meget adrenalin i blodet.
Med hensyn til cyklen så må jeg sige at jeg aldrig har haft noget så solidt grej før. På hver træningsdag kører den 4 til 5 timer – og det er mindst en gang om ugen – den får lov til at blive kastet over og ofte direkte ind i alt fra klipper til stammer, og hun har aldrig slået en forkert skid. Det er ikke unormalt at en trialcykel aldrig får renoveret motor – det er simpelthen ikke nødvendigt. Så det er ikke helt forkert når Trial benævnes som verdens billigste motorsport…
Beta 270 Rev3 - Trial
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1
gir du tilbage
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3
tænkte på om det ikk er den der har været david`s
ps. nu ska jeg jo oss til at køre beta
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3
Det må jeg prøve engang. Imponerende sport. En X høj herfra -)
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 6
Gav høj (:
Giv igen? :D.
- Ronni
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 3
Ikke hvad jeg har opblevet indtil nu. Det snorrer bare. Det er også en 28 mm Keihin flatside der sidder derpå standard så den er også lidt hurtigere på gassen end den gamle.
Du skulle næsten prøve den engang vi ses til træning...
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 3
Der går ikke så forfærdeligt længe...
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.548
takker for velkomsten
dec 2007
Følger: 44 Følgere: 44 MC-er: 2 Svar: 368
må være extrem sjovt, at lege på sådan en trial der
aug 2006
Følger: 51 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 1.306
Nice trial du har:)
okt 2005
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 222
.Ja det er blevet en helt anden maskine, er satme griner at køre på.
Men vil gerne af med den her engang, da jeg går med en lille drøm om at bygge en streetfighter igen
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.701
trial er det jeg husker fra Eurosport..så er det der, hvor man har en masse forhindringer, paller, store ting..vandfald..biler osv....og som man skal over uden at sætte foden ned ?
og så på tid...
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 193
Så mange spørgsmål.. og kun så lidt tid :o)
Prisen for at gå ti om året.. det afhænger af hvor meget du kører og hvor mange løb. Du skal naturligvis have licens som alt motorsport – det er 650 kr. pr år – og være medlem af en klub, som vel koster en 400 eller noget i den stil. Et løb koster 150 kr. + transport til og fra.
Cykler kan du finde fra 10.000 kr. og op til 60.000 for en ny. Da sporten er i stærk fremgang, kan det lige nu være lidt svært af finde cykler, men det kan lade sig gøre :o) – Pas på ikke at købe for billigt, og tag altid en med på råd som har kørt før.
Der er klubber over hele landet, men jeg kan se du kommer fra Fyn, så der er det Fyn Motorsport der står for det.
Du kan kigge ind på www.trialsport.dk – der kan du finde kontaktpersoner mm. Så du kan komme ud og få en prøvetur. Ellers er der www.trialaction.dk og www.trialsklubben.dk som du kan prøve at se.
Hvis du vil vide mere må du lige smide en mail…
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1
det lyder meget spædende så youtubede det lige
det er da en mega fed sport..
så har nogle spørgsmål..
hva koster det at gå til om året?
og hva koster en brugt cykel?
og hvor kan man gå til det