Honda CBR 600 F2 PC25 1992
10.348 visninger
|
Oprettet:
Honda CBR 600 F2 PC25
Årgang:
1992
Motor:
Type: 4 cylindret - 4 takts rækkemotor
Moment: 63 Nm @ 10.500 o/min.
Litereffekt: 166,7 hk/l.
Slagvolumen: 599 ccm.
Boring: 65,0 mm.
Slaglængde: 45,2 mm.
Kompression: 11,6:1
Ventiler: 16
Ventilstyring: Kædetrukket DOCH, vippearme.
Ventilspillerum indsugning: 0,16 mm.
Ventilspillerum udstødning: 0,22 mm.
Smøring: Vådsump, fælles smøring af motor og gearkasse
Køling: Vandkøling, 50% kølevæske - 50% destilleret vand
Tændingsrækkefølge: 1 - 2 - 4 - 3
Benzintilførsel: 4 stk. 34 mm. Keihin Venturi Karburator.
Moment: 63 Nm @ 10.500 o/min.
Litereffekt: 166,7 hk/l.
Slagvolumen: 599 ccm.
Boring: 65,0 mm.
Slaglængde: 45,2 mm.
Kompression: 11,6:1
Ventiler: 16
Ventilstyring: Kædetrukket DOCH, vippearme.
Ventilspillerum indsugning: 0,16 mm.
Ventilspillerum udstødning: 0,22 mm.
Smøring: Vådsump, fælles smøring af motor og gearkasse
Køling: Vandkøling, 50% kølevæske - 50% destilleret vand
Tændingsrækkefølge: 1 - 2 - 4 - 3
Benzintilførsel: 4 stk. 34 mm. Keihin Venturi Karburator.
Hestekræfter
100 hk / 74 Kw @ 12.000 o/min. (p.t. er den droslet ned til 34 hk, som dog snarest muligt bliver pillet af.)
Fælge
Fælg for: Støbt alu 17´´ x 3,5´´
Fælg bag: Støbt alu 17´´ x 4,5´´
Fælg bag: Støbt alu 17´´ x 4,5´´
Dæk
Dæk for: Bridgestone Battlax BT 50F 120/60 ZR 17
Dæk bag: Bridgestone Battlax BT 50R 160/60 ZR 17
Dæk bag: Bridgestone Battlax BT 50R 160/60 ZR 17
Topfart
225 km/t. (dog kører den nu max 150 km/t. med droslingen på)
Tuning
Ingenting
Styling
Ingenting, men har da nogle ting under overvejelse
Ekstraudstyr
Digitalur i midterkonsol. (og så monteres der Vibra-Lys hurtigst muligt)
Bemærkninger
ØVRIGE SPECIFIKATIONER:
-------------------------------------------------
PRÆSTATIONER:
Acceleration: 3,5 sek.
Vægt/kraft: 1,85 kg/hk.
Benzinøkonomi: 15,0 km/l.
CHASSIS:
Type: Dobbelt rørramme, bred, firkant stål. Medbærende motor
Kronrørsvinkel: 65 grader
Efterløb: 104 mm.
Affjedring for: Hydraulisk Showa teleskopgaffel trinløs fjerfor-
spænding.
Diameter forgaffelben: 37 mm.
Fjedervandring for: 130 mm.
Affjedring bag: Pro-Link mono affjedring. Justerbar fjederfor-
spænding.
Fjedervandring bag: 110 mm.
BREMSER:
Bremseaktivering for: Hydraulisk
Bremser for: Dobbelt skivebremse 276 mm.
Caliper for: Flydende, 2 stempler.
Bremseaktivering bag: Hydraulisk
Bremser bag: Enkelt skivebremse 220 mm.
Caliper bag: Flydende 1 stempel
MÅL & VÆGT:
Længde: 2.010 mm.
Bredde: 695 mm.
Højde: 1.130 mm.
Akselafstand: 1.205 mm.
Sædehøjde: 810 mm.
Frihøjde: 145 mm.
Tørvægt: 185 kg.
Max lastvægt: 190 kg.
Tankindhold: 16 liter.
Reservetank: 3 liter.
ELSYSTEM:
Tænding: Elektronisk.
Starter: Elstarter.
Generatoreffekt: 350W @ 5.000 o/min.
Batteri: 12V / 8 Ah
TRANSMISSION:
Kobling: Flerpladet, våd
Koblingsaktivering: Kabel
Gearkasse: 6-trins.
Primær udveksling: Tandhjul 1,8636
Sekundær udveksling: Kædetræk 2,8666 (45/16)
1. gear: 2,9285 (41/14)
2. gear: 2,0625 (33/16)
3. gear: 1,5882 (27/17)
4. gear: 1,3684 (26/19)
5. gear: 1,2000 (24/20)
6. gear: 1,0869 (25/23)
SERVICEDELE:
Tændrør: NGK-CR9EH-9
Olie: 3,2 liter (3,5 liter ved oliefilterskift, 4 liter ved total adskild-
else) SAE 10W40 API SE-SG
---------------------------------------------------------------------------
ØVRIG INFORMATION:
Cyklen er importeret fra Tyskland. Den har kun gået godt 30.000 km. i løbet af de 16 år, så det er jo ikke meget. Iblandt de papirer jeg fik på den, lå der også en regning på et serviceeftersyn som blevet lavet i starten af 2007 og der havde den gået 30.000 km. Da jeg fik den, stod der 30.400 km. på tælleren. Ikke meget med 400 km. på et helt år.
Den er p.t. droslet ned til 34 hk. men jeg har bestilt tid hos et værksted her sidst i juli måned hvor det bliver pillet af. Den har kørt med det helt fra den var ny, så det er først nu at den reelt skal til at bestille noget.
Jeg har købt den uden hverken at have set eller prøvet den. Det eneste jeg havde var billedet fra annoncen. Men jeg må sige at jeg er positivt overrasket over dens stand, i forhold til det billede jeg har set.
Jeg har haft en til at hjælpe mig med at få den hjem, jeg er meget dårlig til tysk og er heller ikke helt stiv i hvad man skal være opmærksom på når man handler på den måde. Havde jeg ikke haft ham til at kontakte sælgeren osv. havde jeg heller ikke selv turdet binde an med det.
Den står helt standard nu, (bortset fra styret) og det bliver den ved med, for jeg synes den er fin nok som den er. Dog skal sædet nok betrækkes om til vinter eller jeg skal have et nyt. Jeg er ikke udpræget vild med den fisrøde farve den har nu.
Den har dog et par brugsskader (se de nærbilleder jeg har taget). På højre side af frontkåben har der været en revne som er forsøgt lappet. Det kunne godt have været lavet pænere, men det er dog ikke så slemt at man kan se det på lang afstand.
Forskærmen har også et par skrammer, som om den har været imod en mur eller noget. Planen er at den lige skal pilles af og omlakeres til vinter.
Pris på gaden i DK:
Købspris inkl. fragtomkostninger 17.000 kr.
Syn og toldsyn 550 kr.
Registreringsafgift 20.000 kr.
Nummerplade 600 kr.
Diverse inkl. olieskift 500 kr.
------------------------------------------------------------
I alt - køreklar på gaden 38.650 kr.
------------------------------------------------------------
Jeg havde håbet på at jeg kunne have den på gaden for omkring 40.000 kr. og det er så også lykkedes.
At den står standard er fint nok for mig, men det betyder dog ikke at jeg ikke med tiden kan finde på at gøre lidt ved den. Jeg har flere ideér i tankerne som jeg måske kunne finde på, f,eks: hvide blink (for og bag) - diodebaglygte (evt. med blink) - Xenonlys - en anden udstødning.
Men skulle nogen side derude med gode ideér til hvad jeg kunne lave med den så sig endelig frem. Også hvis i har erfaringer (gode/dårlige) med konkrete produkter eller ting som i har sat på - eller prøvet på jeres cykler.
-------------------------------------------------
PRÆSTATIONER:
Acceleration: 3,5 sek.
Vægt/kraft: 1,85 kg/hk.
Benzinøkonomi: 15,0 km/l.
CHASSIS:
Type: Dobbelt rørramme, bred, firkant stål. Medbærende motor
Kronrørsvinkel: 65 grader
Efterløb: 104 mm.
Affjedring for: Hydraulisk Showa teleskopgaffel trinløs fjerfor-
spænding.
Diameter forgaffelben: 37 mm.
Fjedervandring for: 130 mm.
Affjedring bag: Pro-Link mono affjedring. Justerbar fjederfor-
spænding.
Fjedervandring bag: 110 mm.
BREMSER:
Bremseaktivering for: Hydraulisk
Bremser for: Dobbelt skivebremse 276 mm.
Caliper for: Flydende, 2 stempler.
Bremseaktivering bag: Hydraulisk
Bremser bag: Enkelt skivebremse 220 mm.
Caliper bag: Flydende 1 stempel
MÅL & VÆGT:
Længde: 2.010 mm.
Bredde: 695 mm.
Højde: 1.130 mm.
Akselafstand: 1.205 mm.
Sædehøjde: 810 mm.
Frihøjde: 145 mm.
Tørvægt: 185 kg.
Max lastvægt: 190 kg.
Tankindhold: 16 liter.
Reservetank: 3 liter.
ELSYSTEM:
Tænding: Elektronisk.
Starter: Elstarter.
Generatoreffekt: 350W @ 5.000 o/min.
Batteri: 12V / 8 Ah
TRANSMISSION:
Kobling: Flerpladet, våd
Koblingsaktivering: Kabel
Gearkasse: 6-trins.
Primær udveksling: Tandhjul 1,8636
Sekundær udveksling: Kædetræk 2,8666 (45/16)
1. gear: 2,9285 (41/14)
2. gear: 2,0625 (33/16)
3. gear: 1,5882 (27/17)
4. gear: 1,3684 (26/19)
5. gear: 1,2000 (24/20)
6. gear: 1,0869 (25/23)
SERVICEDELE:
Tændrør: NGK-CR9EH-9
Olie: 3,2 liter (3,5 liter ved oliefilterskift, 4 liter ved total adskild-
else) SAE 10W40 API SE-SG
---------------------------------------------------------------------------
ØVRIG INFORMATION:
Cyklen er importeret fra Tyskland. Den har kun gået godt 30.000 km. i løbet af de 16 år, så det er jo ikke meget. Iblandt de papirer jeg fik på den, lå der også en regning på et serviceeftersyn som blevet lavet i starten af 2007 og der havde den gået 30.000 km. Da jeg fik den, stod der 30.400 km. på tælleren. Ikke meget med 400 km. på et helt år.
Den er p.t. droslet ned til 34 hk. men jeg har bestilt tid hos et værksted her sidst i juli måned hvor det bliver pillet af. Den har kørt med det helt fra den var ny, så det er først nu at den reelt skal til at bestille noget.
Jeg har købt den uden hverken at have set eller prøvet den. Det eneste jeg havde var billedet fra annoncen. Men jeg må sige at jeg er positivt overrasket over dens stand, i forhold til det billede jeg har set.
Jeg har haft en til at hjælpe mig med at få den hjem, jeg er meget dårlig til tysk og er heller ikke helt stiv i hvad man skal være opmærksom på når man handler på den måde. Havde jeg ikke haft ham til at kontakte sælgeren osv. havde jeg heller ikke selv turdet binde an med det.
Den står helt standard nu, (bortset fra styret) og det bliver den ved med, for jeg synes den er fin nok som den er. Dog skal sædet nok betrækkes om til vinter eller jeg skal have et nyt. Jeg er ikke udpræget vild med den fisrøde farve den har nu.
Den har dog et par brugsskader (se de nærbilleder jeg har taget). På højre side af frontkåben har der været en revne som er forsøgt lappet. Det kunne godt have været lavet pænere, men det er dog ikke så slemt at man kan se det på lang afstand.
Forskærmen har også et par skrammer, som om den har været imod en mur eller noget. Planen er at den lige skal pilles af og omlakeres til vinter.
Pris på gaden i DK:
Købspris inkl. fragtomkostninger 17.000 kr.
Syn og toldsyn 550 kr.
Registreringsafgift 20.000 kr.
Nummerplade 600 kr.
Diverse inkl. olieskift 500 kr.
------------------------------------------------------------
I alt - køreklar på gaden 38.650 kr.
------------------------------------------------------------
Jeg havde håbet på at jeg kunne have den på gaden for omkring 40.000 kr. og det er så også lykkedes.
At den står standard er fint nok for mig, men det betyder dog ikke at jeg ikke med tiden kan finde på at gøre lidt ved den. Jeg har flere ideér i tankerne som jeg måske kunne finde på, f,eks: hvide blink (for og bag) - diodebaglygte (evt. med blink) - Xenonlys - en anden udstødning.
Men skulle nogen side derude med gode ideér til hvad jeg kunne lave med den så sig endelig frem. Også hvis i har erfaringer (gode/dårlige) med konkrete produkter eller ting som i har sat på - eller prøvet på jeres cykler.
Honda CBR 600 F2 PC25
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 522
Smider lige en høj
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
Det er også en rigtig flot CBR du har dig der, den er rigtig blevet pudset helt op:-) så du får også lige en høj herfra.
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 5
os en rigtig fin cykel du har dig der. tjekker lige linket
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 94
Ja jeg er også rigtig glad for den og det blev en hel anden cykel at køre på efter at droslingen blev fjernet, så det var godt jeg fik det gjort og den kører helt som forventet nu.
Prisen for cyklen synes jeg også er ok, men afgiften brokkede jeg mig også over. Der var dog ikke noget at stille op, betal eller glem alt om at køre på den. Jo det er SKAT der fuldstændig styrer det.
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 19
Den er da nydelig. Lidt skrammer hist og her er jo hvad man kan forvente efter 18 år. Hvordan køre den efter droslingen er fjernet? Indfrier den forventningerne?
Prisen for selve m.c.en er da o.k., men reg. afgiften er da helt ude i hampen.
M.v.h.
Mogens E.
maj 2009
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 1
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 590
I lige måde, mester, din ser virkelig velholdt ud, vores cykler er vist alders- og farvebeslægtede
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 5
Hejsa...
Fin maskine du også har, jeg sender lige en høj retur
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
Men jeg har nu haft den i over et år nu, er bare lige blevet medlem på mc galleri nu, fin cykel du selv har, og farverne er fine, mht sædet så har du nok lidt ret;-) det vil klæde den med et sort sæde
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 94
Nej det har du helt ret i. Jeg synes nu nok at sådan en som min stadig er pænest i helt original stand, så det holder jeg den i. Det eneste jeg har sat på er et lille ur.
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 455
Tjae, jeg er blevet lidt vild med de der gamle slut '70 - start '80er cykler... der skal ikke laves så meget, før man har sat sit personlige præg på dem, og så er de nemme at bygge om på...
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 94
Nej det er muligt. Men så er det jo et held at jeg kan mønstre begge kategorier. Jeg ejer også en uden kåbe
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 455
Takker for stemmen, du får lige en høj retur selv om det er en kåbecykel... (-: - De er sq ikke i så høj kurs i byen i tiden...
maj 2009
Følger: 1 MC-er: 1
Har haft en magen til, bare ikke droslet, den var der fart på.
Skiftede ud for jeg følte mig stor på den.
Høj til den flotte cbr er sendt
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 62 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 607
er du kommet ud på vejene ss
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 1
Høj herfra.
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
Hej med dig thomas, jeg glæder mig til at se den på cbr træffet i sept, høj herfra
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 5 MC-er: 2
Mc du har - sender lige en stemme retur:)
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 6
du har der, de er nu meget pæne de cbr cykler høj herfra også.
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 94
hehe nej jeg fodrer ikke svin med motorcykler..
MZ´eren som var den første mc kørte bare derud af. Men en gut som åbenbart samler på sådan nogle ville købe den for 2.000 kr. mere end jeg havde givet for den - og så var den solgt
Men CB 5½´eren som jeg fik efterfølgende var desværre en kat-i-sækken køb. Der var konstant noget galt med den, jeg har den endnu men pladerne er pillet af og det er faktisk kun motoren der er noget værd.
Så fik jeg CB 6½´eren og den kører skam udmærket og helt uden problemer. Den beholder jeg, for den skal sættes helt i stand og med sine 25 år kan den nu deltage i veterantræf, som jeg vil til at dyrke lidt i fremtiden.
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 17 Svar: 331
Tilykke med den llille ny,den ser s.. da fin ud. Hvad gør du ved dine gamle mcer? Fodrer du svin med dem? Mvh Gert
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 58 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
Endelig er det lykkedes jer at få cyklen på gaden - det er da fedt.... Endnu engang TILLYKKE med den - og jeg glæder mig vildt meget til at se den live..
Nu må du få kørt de første turen på den - og så komme over til mig så vi kan finde nogle hyggelige veje på Djursland som du jo har meddelt at du gerne vil se... c",)))))
TILLYKKE TILLYKKE - og dejligt at du nu ikke føler dig udenfor i CBRclubben.............
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
Fed maskine:)
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2
Det ser ud til at du har lavet en rigtig god handel høj herfra
jun 2006
Følger: 140 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 105 Svar: 1.801
Yo! Thomas!
Tillykke tillykke, jeg ved den har været en laaaang vej, før du fik den hjem og styr på det hele
Den skal du nok få rigtig mange gode stunder på, glæder mig til vi skal ud og trille sammen på Djursland
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 94
Mange tak for velkomsten, jeg tror også at det er et udmærket køb jeg har gjort, det tyder det i hvert fald på indtil vidrere.
Jeg ved ikke om den normalt har sådan en sædeskal, jeg har nemlig heller aldrig set det før, men det er smart nok at have på hvis man ikke skal have andre med end sig selv. Og jeg må indrømme at jeg faktisk ikke er klar over hvor man kan købe sådan en henne.
mar 2006
Følger: 36 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 35
Rigtig flot stand din cbr har der har du vist gjort et godt køb.Har lige et spørgsmål ang din sædeskal, er det noget den cbr normalt har? Synes aldrig man ser dem med sådan en på. Du ved vel ikke hvor man kan købe sådan en skald henne?min veninde har nemlig en maskine ligesom din.
mvh Tine
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2
Fin cbr
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 26 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 14 Svar: 140
Rart med endnu en CBR...
Din cykel ser sgu flot ud og med et godt lavt kilometerantal..
Man kan jo kun elske de Honda'er
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 863
Rigtig god info, og mange flotte billeder, den skal nok komme ind.....