Kawasaki Z 650 1979

3.597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kawasaki Z 650

Årgang:
1979
Motor:
649ccm opboret til 740ccm
Monteret med 750ccm Topstykke, Karburatorer (26mm) fra en Z1000 samt 4i1 DEVIL tunudstødning
Hestekræfter
std. 64hk men nu har den ca 85hk
Fælge
for: 18" Alu med special polerede kanter

Bag: 16" Med special polerede kanter
Dæk
AVON VENOM
For: 100/90/18
Bag: 130/90/16
Topfart
D. 17.09.08:
215 km/t efter speedometeret og der var den ikke færdig med at trække endnu....
Tuning
- Opboret til 740ccm

-Topstykke fra en 750ccm

-MORIWAKI Skarpe racer knastaksler

- 4 i 1 DEVIL tunudstødning

- Karburatorer fra en 1976 Z1000 (26mm)

- 4 stk Ovale K&N filtre

Styling
-Højglans autolakeret i koksgrå metallic

-Miniblink

-Polerede støddæmperben

-Tomaselli multijusterbart condor styr

-Sorte spejle

-Tomaselli Håndtag

-Tomaselli lygtebeslag

-Brembo greb samt hovedcylinder til forbremsen'

-Specielt polerede fælge
Ekstraudstyr
-Armerede bremseslanger

-Paolo Tarozzi fodhvilersæt
(benstillingen flyttet 25-30cm tilbage)

-Paolo Tarozzi gaffelstabilisator

-Specialpolerede fælge fra en z-650 81´

Har skaffet org. fælg blot med skive i stedet for tromle som skal monteres her til vinter....
Bemærkninger
En rigtig fin klassiker. Står utrolig flot og kører eminent.

Hurtig maskine man ikke skal gå fejl i byen af trods navnet Z650, den trækker eminent hele vejen op. Tunet med DEVIL potte, 750ccm top, 740ccm cylinder, samt z1000 karburatorer som er omdysset specielt til tunet.... Mangler stort set kun en turbo, som ville være prikken over i'et...

Har lige skaffet 32mm mikuni samt nye skarpe racer knastaksler. så den bliver mere og mere ond efterhånden...

Smid evt. en kommentar, syntes selv at projektet er meget tilfredstillende og det er nu en af de flotteste ombyggede Z650'ere i dk....
Kommentér på:
Kawasaki Z 650
  •   28. mar 2011 Hey
    Dejlig kawa du har dig der smiley


  •   14. jan 2009 Den er godt nok pæn!
    Der er lang imellem en gammel 650´er i den stand! Thumps up herfra!

    Og det du skriver med Turbo, det er jeg ikke så sikker på. Du har jo trods alt øget din kompression betydeligt, og det vil ikke være ret godt i forbindelse med Turbo. Så skal du enten køre med ret lille ladetryk, eller sænke kompressionen. Det vil medføre et lavere bundtræk, og kun give topeffekt. Det er jo en smagssag, jeg ELSKER når min sætter 1.5 bars ladetryk og enten hilser på skyerne, eller laver lange sorte streger, med hastigheder som er urealistisk høje, MEN! - det er altså også mega fedt at have trækket helt nede fra kælderen af, bare vride øret og den tar ved. Ulempen ved min er at jeg skal have motoren ud og rette stel ofte. Selvom den er forstærket efter kunstens mange regler er det ikke nok, og det er lidt trættende. Min kamerat Ryan, som også er herinde har sin boret til 720, med Wiseco, og det er altså spas med det bundtræk den levere, let BILLIGT og ukompliceret. Men det er jo noget man skal gøre op, om man har mod på det. Stempler, Indsprøjtning, Ledningsnet. Der er meget.

    Men anyway, god fornøjelse med hvad enten du finder på.

    Hvis du mangler stumper, eller jeg på anden måde kan hjælpe dig, så er du meget velkommen til at skrive.

    Mvh
    Jonas

    www.KawaZmc.dk


  •   16. okt 2008 Hej Kim.
    Vil du ikke også sende lidt tips over pb til mig?

    Hvad er det for en baglygte? -og hvor har du købt din baglygte? Har du evt et link?

    Hilsen
    Bonneville.


  •   28. aug 2008 Kent C
    Jeg giver dig helt ret, det er den klart fedeste cykel der er lavet til dato smiley

    Jeg upper lige en video af min maskine, så du kan høre lyden på min og sender dig også lige en pm med de tips jeg har omkring cyklen....

    Giver dig helt ret, den lyder lidt flad standard indtil man når over 6-7000 omdrejninger....


  •   27. aug 2008 udstøning
    du skriver at du har lavet om på den hvad har du lavet ved den køre selv med den samme udstødningf og den lyder sku lidt flad hehe.
    men må sku sige at det er et super flot exmplar af den fedetst cykel der er lavet til dags dato


  •   12. aug 2008 Hey
    lækker cykel.. Høj her fra..


  •   11. aug 2008 Udstødning
    hej

    Hvordan går det med ombygningen ????


  •   6. jul 2008 Nice maskine
    du har der. kanon og se sådan en gammel dame i så fin stand


  •   29. jun 2008 Takker for den fine modtagelse c",)
    René E

    Mht. baglygten så ved jeg desværre ikke hvor den kan købes da jeg ikke fik den store info af sælger. Jeg fik at vide at alt specielt, så som autolakeringen, baglygten, de specielle forhvilere, 4 i 1 potten osv. det var noget der blev lavet i samme omgang hvor motoren også fik en omgang og blev opboret til 750ccm....

    Ja, den står utrolig fræk og fik at vide af sælger at de under det seneste træf, kiggede mere på denne her maskine end på samleverens nye Suzuki 1000 streetfighter, og det siger da en hel del.....


  •   29. jun 2008 Flot Z`er
    Velkommen til - en høj sendt


  •   29. jun 2008 Hmmm
    Hvad er det for baglygte du har brugt? og hvor kan den købes, og pris? Den ser nemlig pisse godt ud til den......


  •   29. jun 2008 Den er....
    bare i orden.......


  •   29. jun 2008 flot dame
    dejligt at se en kawa mere hehe


  •   29. jun 2008 fin kawa
    fin klasikker. men endten skal den have kickstarteren eller også må du lave en ordintlig afslutning det ser ikke så godt ud at akslen bare stikker ud


  • Stich
    Stich Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 10 Følgere: 8 Svar: 26
      29. jun 2008 nice...
    cykel, velkommen til den...


Annonce