{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha SR 500 [Tidl. motorcykel] 1983

7.183 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Thumper-dk
Mand | 49 år | Oprettet: 24. feb 2007


Yamaha SR 500

Årgang:
1983
Motor:
1-cylindret luftkølet motor på 499 ccm. Kun kickstart.
Hestekræfter
Den skulle have 34, men tror den kun har 27, da jeg er næsten sikker på det er XT 500 motor der sidder på.
Fælge
Standard 7-egede alu. 19 tommer for og 18 bag.
Dæk
Metzeler både for og bag.
Topfart
Ca 125 med mig, som er en lille tung fætter, på ryggen.
Tuning
Ingen tuning.
Dog NGK Iridium-tændrør, hvilket jeg synes har lettet især varmstart meget. I samme henseende er der indkøbt et varmeskjold fra Kedo, til at placere mellem cylinder og karburator, - er dog endnu ikke monteret.
Styling
20 liters alutank
Sænket bag ca 5 cm.
"Lucas" baglygte
Miniblink med tonede glas. (Megamicro fra Louis.de og glas købt på eBay)
"Norton Flatbar" købt på stumpemarked i Herning.
XT 500 spejle fra Louis.de
+ flere småting fra Kedo.de
Ekstraudstyr
Hjælpehåndtag til at sætte den på centerfod (Kedo.de)
Olie-temp.måler.
Dobbelt smøringssystem, så også udstødningsknasten bliver smurt.
"Cramp Buster" på gashåndtaget.
280 gram styrendevægte i hver side.
Læder Toolbag nederst på stellet foran motoren, bag forhjulet (ikke på billederne).
Bemærkninger
SR 500 er en rigtig dejlig MC, når man har lært dens styrker og svagheder at kende. Den er ikke så hurtig, men har et dejligt bundtræk og så oser den af karakter. Ikke mindst på grund af lyden.
Jeg har haft den siden 2004 og kunne ikke tænke mig at skifte den ud, for jeg mener ikke man kan finde andre MCér i den prisklasse, med samme historie og sjæl som en SR 500. Det er ikke uden grund at den blev produceret fra 1978-2003 med meget få ændringer fra start til slut. SR 400 bliver stadig lavet til det japanske marked.
Min SR er en tysker i dansk stel, derfor er den heller ikke original over det hele, men den er mekanisk i tip-top stand og starter som regel i første hug. Optisk kunne den være pænere, især motoren er ikke pæn, men den får lov at køre indtil den trænger til renovering og så bliver motoren skildt, glæsblæst og malet.
Jeg håber I tager godt imod min 1-stamper og så ses vi derude ;-)
Med venlig hilsen
Jesper

Kommentér på:
Yamaha SR 500
  •   3. maj 2010 Fin...
    lille detalje med pladen på forgaflens h.side ved bræmse-montagsen..... :o)


  •   14. aug 2009 hej
    hvor har du fået din alutank fra?


  •   20. jun 2009 Hej Michael
    Nej jeg ved desværre ikke hvilken tank det er der er på, udover at at jeg har set den på efterhånden flere tyske maskiner og jeg er sikker på at den er lavet specielt til SR 500.
    Med venlig hilsen
    Jesper

    17. aug: Jeg har efterfølgende fundet ud af at producenten skulle hedde Reinschüssel


  •   17. jun 2009 tank?
    Hej. Rigtig fin sr du har. Ved hvad det er for en tank du har på. Den er super.


  •   2. nov 2008 Fin SR 500
    Flot klassisk Yamaha,- og de har en herlig lyd, når jeg ser sådan et eksemplar som din, så savner jeg sgu min gamle XS 650.
    De ældre klassiske maskiner er noget nemmere og billigere at vedligeholde, og så er de ikke mere avancerede end at man selv kan rode en del med dem. smiley

    Mvh. Michael


  •   7. okt 2008 Fin sag
    Høj for den


  •   18. jul 2008 Jo tak skal du have for din hilsen !

    Din er nu heller ikke værst, jeg formoder en SR 500 er din favorit hehe.. Personligt er jeg rigtig glad for mit valg af Mc, jeg går ikke efter høj hastighed men at kunne trække massivt nedefra. 650cc på ét ben er en tilfredsstillelse i sig selv. Det fedt!

    Din er flot i en Cafe stil der klæder den godt. Fælgene er rigtig nice til modellen. Stor forlygte, den må give et godt lys smiley Passer godt til den synes jeg. Hvordan er den størrelses mæssigt - Mindre end Savage?

    Hvilken forskel er der på XT 500 & SR 500 motoren?


  •   16. jun 2008 Tak for tips'ene
    Hej Jesper !

    Som du kan se, er min Caferacer (projekt) solgt til Kim R, jeg vil nu koncentrere mig om min 79, satser på at ha' den på plade til næste sæsonstart.
    Jeg har lært at starte den i første hug, jeg læste lidt tips i gl. mc blade og dine tips hjalp også :o) lige nu prøver jeg at læse så meget om modellen som muligt.
    Jeg har dog også købt en gl. MZ TS 250 som jeg skal ha' synet nu her, så de næste par uger står på MZ.
    Men jeg glæder mig helt vildt til at nusse om SR'en, de har sgu' sjæl,de gl. enstampere.
    Jeg tror jeg må et smut forbi Louis i sommerferien, der er mange gode ting dernede.

    Mange SR hilsner

    Carsten


  •   14. jun 2008 Til Carsten A
    Tak for de pæne ord smiley Det er også nogle fine cykler du har dig dér..

    Med hensyn til styrendevægtene, så er der også vibrationer i mit styr ved høje omdrejninger, men jeg tror det har meget med selve styrets udformning at gøre; mit er kort og meget stift, hvor der var bedre effekt på det gamle og lidt større styr jeg havde på. Jeg tror du vil kunne mærke en betydelig forskel hvis du bruger det høje styr fra din 79ér.

    Med hensyn til at starte er min procedure sådan her:
    Jeg træder på kickstarteren indtil den bliver rigtig hård, så bruger jeg ventilløfteren så kickstarteren kan gå en tak ned, lader så armen gå helt op igen og træder så igennem uden at give gas. 9 ud af 10 gange kommer den i første hug. Men jeg havde også problemer indtil jeg fik justeret tomgang og luft på karburatoren. Mit største problem var for lav tomgangshastighed, så er den næsten umulig at holde igang når den er kold.

    Både tændrør og olietermometeret er købt ved www.louis.de.

    Jeg håber du kan bruge det til noget og ellers er du velkommen til at skrive igen.

    Med venlig hilsen

    Jesper


  •   13. jun 2008 Super lækker SR
    Det er en fed SR du har der, Hjælper de styrvægte på vibrationer, min ryster noget ved motorvejsfart.
    Jeg syntes du har lavet et flot stykke arbejde, den virker helstøbt, godt gået.

    Kan du starte den i første hug ?
    Jeg skal lige ha styr på det, jeg skal hoppe nogle gange, men det er nok bare til jeg har fundet fidusen ;o)
    Jeg må prøve det tændrør, du snakker om.

    Hvor har du fundet olietermometeret, mine er røget på begge cykler :o(


  •   11. jun 2008 Lækkker
    Meget spændende mc


  •   11. jun 2008 Velkommen!
    Lækker Yamaha smiley


  •   11. jun 2008 velkommen
    fin cykel høj herfra


  •   11. jun 2008 Fed kværn
    Velkommen til herfra.

    Hilsen
    Bonneville.


  •   11. jun 2008 Lækker MC
    Sådan en en stamper køre bare godt.
    Velkommen til.


Annonce