{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ducati 1098S (solgt) [Tidl. motorcykel] 2008

14.568 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Peter T
Mand | 49 år | Oprettet: 19. jun 2005


Ducati 1098S (solgt)

Årgang:
2008
Motor:
Type: L-Twin cylinder, 4 valve per cylinder Desmodromic, liquid cooled
Displacement: 1099 cc
Bore x Stroke: 104 x 64.7 mm
Compression Ratio: 12.5:1

Torque*: 90.4 lb-ft - 12.5 kgm @ 8000rpm
Fuel injection: Marelli electronic fuel injection, elliptical throttle bodies
Exhaust: Lightweight 2-1-2 system with catalytic converter and lambda probe. Twin stainless steel mufflers
Emissions: Euro3

Transmission:

Gearbox: 6 speed

Ratios: 1st 37/15,
2nd 30/17,
3rd 28/20,
4th 26/22,
5th 24/23,
6th 23/24

Primary drive: Straight cut gears; Ratio 1.84:1
Final drive: Chain; Front sprocket 15; Rear sprocket 38
Clutch: Dry multiplate with hydraulic control
Hestekræfter
160hp @ 9750 rpm
122,5 Nm @ 8000 rpm

Fælge
Marchesini smedet alufælge
For: 3,5 x 17
Bag: 6,0 x 17

Bremser:
For: 2 stk. 330 mm skiver med flydende ophæng. 4-stemplede radialt monterede Brembo monoblok-calipere.
Bag: 245 mm skive med fast ophæng. 2-stemplet fast ophængt Brembo-caliper.
Dæk
PIRELLI DRAGON SUPERCORSA
120/70 - 17
190/55 - 17
Topfart
280+
Tuning
Akrapovic slip-on titanium potter er købt, men ikke monteret endnu. Nye billeder kommer snarest.
Rapid-bike motorstyring (som power commander III USB) men denne er intelligent så den selv kan indstille sig efter din måde at køre cyklen på.
Styling
Røde Rim-stripes på fælgene (standard).
Rød Seat-cover (standard).

Number board sticker-kit for og bag i hvid (emoto i UK) dog ikke monteret endnu.
Ekstraudstyr
Carbon forskærm (standard).
Carbon bagskærm (emoto i UK).
Carbon tankpad (emoto i UK).
Stål-armerede bremseslanger for og bag (standard).
Øhlins styrdæmper (standard).
Øhlins bagdæmper (standard).
Bagster-cover i rød til tanken, for montering af tanktaske.
Sargent seat, nyt sæde med mere skum i for bedre komfort.
nummerpladeholder i sort alu.
Rapid-bike quickshifter.
Lightech fodhvilere i sort alu med carbon hælkapper.
Garmin Zumo 550 GPS
Bemærkninger
Positivt:
Det er vildt så meget bundtræk der er i sådan en DUC, man bliver
helt overrasket over at den trækker så meget så snart den er over 4000 omdr. Den er MEGET stabil i svingene, Super kraftige bremser, kørestillingen er fin så snart jeg er ude på nogle større veje og har lidt fart på.

Negativt:
Den går ikke så godt under 3500omdr, og den er meget anstrengt at køre på i byen. Den er gearet så lavt, at jeg stort set aldrig bruger 6. gear. Ved lav hastighed skal den køres på koblingen, som er rimelig stram, ellers hakker den i motoren.

Trods det negative, så er jeg meget lykkelig for mit indkøb. Man må tage det sure med det søde, og jeg har fået en ren-dyrket racer med flere positive ting end negative, desuden er det kun et legetøj og ikke en hverdags cykel.

Gamle cykler:
'94 Honda CBR 600 F2 - købt brugt i '96 - solgt i '97.
'97 Honda CBR900RR - købt ny i '97 - solgt i '02.
'95 Yamaha XT 600E - købt brugt i '00 - solgt i '06.
'02 Yamaha YZF R1 - købt ny i '02 - solgt i '07.
'05 Kawasaki ZX10R - købt ny i '05 - stjålet i '06.


Kommentér på:
Ducati 1098S (solgt)
Annonce