{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda hornet 600 -- *SOLGT* 2000

45.121 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda hornet 600 -- *SOLGT*

Årgang:
2000
Motor:
# 4 cyl. række
# 4 takt
# 4 ventiler pr. cylinder (DOCH)
# vandkølet.
# Har kørt ca 22000km (d. 14/6-2005)
Hestekræfter
# Honda siger: 95hk ved 12000omdr. (standart)
# Moment: 67NM ved 10000omdr. (standart)
# Målt hos rydbergs-mc til: 86hk på bagdækket.
# Efter dysning hos fv-motor: 90hk på bagdækket

# Vægten på mc'en er 176kg og vægt/kraft-forhold på 1,85kg pr. hk (målt på motor)
Fælge
# 17 tommer for og bag
Dæk
# 120/70 pirelli diablo (for)
# 180/55 pirelli diablo (bag)
Topfart
# Målt hos rydbergs-mc til 265km/t
# Har vel kørt knap 200km/h personligt (fik ondt i nakken ;-)
# Skulle kunne klare 0-100 på 2,7sek.
Tuning
# En LeoVinci slip-on potte.
# KN-filter
# Dyset ind hos fv-motor (Kan anbefales)
Styling
# Lille frontkåbe med tilhørende lygte
# Ermax bundkåbe
# Ermax hugger
# Ermax undertray
# Koso racing tacho "RS" (En lille digitalboks med speedo/omdr.)
# Goodridge armerede bremseslanger med rød-eloxerede fittings
# Rizoma greb og div. bolte
# Rizoma spejle
# Rizoma styr
# Metisse cromkølergitter
# LSL Metalic røde fodvilere for/bag
# LED-blinker foran
# Tonede miniblinker. bag
# Indfarvede broer
# Div poleret alu: Fodhvilere/forgafler/spoiler/mm
Ekstraudstyr
Bemærkninger


Motorcyklen er indreg. i 2001 men er fra 1998. Den er sidenhen optimeret til at være som en <2000 model med 17" forhjul bedre forbremse, armeret bremsekabler samt optimeret motor...



# Anmeldelsen fra MC-REVYEN:

Hornet'en ræpresenterede helt nye tanker, da den i efteråret 1997 dukkede op i al sin nøgne frækhed, med motoren frit hængende fremme, 16"-forhjul og iøvrigt heftigt fælgbestykning fra fireblade. I år kommer hornet i en faceliftet udgave med en række velkomne forandringer. og enkelte vi kunne undvære 16"-forhjulet er blevet erstattet med et 17" som giver mere stabilitet og adgang til større dækudvalg. Men som også bryder med hornet's komprimiløse stil. Ændringer i den digitale tænding og i luftboksen giver den ekstremt hårdt accelererende 600-motor et endnu mere agresivt moment mellem 3000 og 7000 omdr. Og hornet-bremsene's mangel på spontant bid, er blevet klaret med ændret udveksling i hydraulikken, nye sintrede bremseklodser og andre bremseslanger. Den nye hornet fåes også i en S udgave med halvkåbe.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

# Min egen anmeldelse:

DET DÅLIGE FØRST: Hvis du er en høj person (over 1.85) skal man overveje det nøje før man køber en hornet. Den er noget klejn at sidde på. Det ER en streetfighter, og som de fleste kan regne ud er der en del fartvind. Dette betyder at lang kørsel på motorvej over 130km/t ikke er en fornøjelse. Det er cyklen simpelthen ikke er bygget til. Kommer man fra en "blødere", mere turingpræget maskine kan hornet'en være lidt "mærkelig" at køre på i starten, da den jo har realativ hård affjedring og styrer lynhurtigt. Der er ikke andet at gøre end at tage det med ro i starten og vende sig til den...
Der er et par få tekniske ting, såsom at der, ved omkring 5000omdr er en smule vibrationer i cyklen. Dette er et meget almindeligt problem for cbr600-motoren som jo er den samme som sidder på en hornet. Ud over det, har forgaffelbroen/forgaflen det med at ruste hvis den står ude. En sidste ting jeg vil nævne er at tanken er en smule lille, kun 16liter, hvilket gør at man skal slå over på reservetank efter kun ca. 160-190km alt efter hvordan man har kørt.


OG SÅ TIL DET GODE: Når man først har vendet sig til cyklens fantastiske styreegenskaber er det faktisk svært ikke at køre rundt med et STORT smil hele tiden. Accelerationen den yder er så voldsom at det ikke er cyklen, men føreren, der sætter begrænsningerne. Dette gør hver tur til en udfordring og en nydelse. Design-mæssigt er der to muligheder: man enten elsker eller hader den. Men bestemt en cykel der får folk til at dreje hoveder...
Angående kvaliteten, Ja... Det ER jo en honda og der er ingen tvivl om den er sat HELT rigtig sammen. Ingen irreterende raslelyde/mislyde, går aldrig i stykker, og som Bent fra probike udtalte om den: "Du kan pine og tæske den, den motor KAN ikke ødelægges. Du kan køre 100.000km og gennemtæske den hver dag uden nogensinde at skrue i den" Og det er store ord fra den mand.
Prisen på reservedele er overkommelig, måske endda lidt billigere end gennemsnittet. Og så er listen med ting/gejl/lir/eksraudstyr ca. 100km lang ;-D

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
# Tidligere cykler:

Honda CB-1 400F: elsket og savnet.
Suzuki RF900R: Voldsomt moment, kanon sportsturer.

# Kommende cykler ;-) Eller Drømmecykler:

Helt sikkert en hornet 900
Måske en fireblade 900 fra 97-99 til ombygning til streetfighter
Og den dag jeg bliver rig... En Buel no doubt


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

# Forsikring: Fair forsikring, ansvar + tyveri, selvrisiko på 3000kr, årlig premie på 3100kr

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

# "Things God meant to be naked: Animals, woman and bikes..."

# "Honda hornet... If the devil could ride..."

# "Liberate your spirit... RIDE NAKED!!!"



# Jan Skov - Århus
Kommentér på:
Honda hornet 600 -- *SOLGT*
Annonce