{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW R 1150 GS (Solgt) [Tidl. motorcykel] 2000

8.570 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

BMW R 1150 GS (Solgt)

Årgang:
2000
Motor:
2 cyl. Luft-oliekølet 4-takts boksermotor på 1130 cm³ med
4 ventiler pr. cylinder , Elektronisk indsprøtning og katalysator
Boring: 101,0 mm slaglængde :70,5 mm
Hestekræfter
85 hk ved 6750 o/m
98 Nm ved 5250 o/m
Egenvægt 221 kg
6 trins gearkasse med 6. gear udlagt som overgear
Kardan træk
Valgfri sædehøjde 84 / 86 cm
Tankkapacitet 22,1 liter
Fælge
For: 19 x 2,50" alufælg med eger
Bag: 17 x 4,00" alufælg med eger
Eger er placeret i kanten af fælgene, så der kan monteres slangeløse dæk
Dæk
For: Metzeler Tourance 110/80-19"
Bag: Metzeler Tourance 150/70-17"
Topfart
Iflg. MC-Revy 2000
195km/t
0-100 4,3 sek.

Tuning
Er ikke nødvendigt.
Styling
Syntes der er rå som den er
Ekstraudstyr
ABS bremser/kan frakobles ved kørsel på grus
varme håndtag
FID ( infodisplay )
Taskeholder til R 1200 GS Adventure tasker
2 stk ADV. Tasker + topboks
SW Motech cylinder beskyttelses bøjle
Hånd beskyttelses bøjler

Bemærkninger

MC-Revy 2000 skrev
Motorcyklister, der vil alt andet end at skrabe knæ, får næppe nogen bedre maskine end denne R 1150 GS. Den er lige perfekt til daglig transport og til at rejse på. Uanset om du vil til Nordkap eller over Alperne ad en rute, hvor der ikke vokser asfalt. Men også i Kassel-bakkernes topfart-kurver er denne allroad.bokser i sit es.De store hjul og den lange affjedring, gør dig ufølsom over for underlagets beskaffenhed og giver høj stabilitet og komfort. Der er godt læ bag glasset, fint kørelys fra minikåbens DE-lygte, og motorens kraftoverskud er massivt. Effekten er i år øget fra 80 til 85 hk, momentet er især forbedret i det vigtige område mellem 3000 og 5000 o/m, så det nye 6. gear er et rent overgear .........

--------------------------------------------------------------------------


Peter Rahbek / Den Blå Avis skrev (03/07/2002)
BMW R 1150 GS - kort og kontant, Verdens bedste rejse enduro !. Skøn landevejs-performance.
BMW R 1150 GS er som skabt til danske forhold. Den ELSKER snoede landeveje og fortærer dem kilometer efter kilometer med livsbekræftende appetit. Du kan køre otte timer i træk med groteske nedlægningsvinkler og en fart på 90-95 procent af det "maksimalt forsvarlige" og alligevel komme udhvilet hjem. Styrepræcisionen, svingvilligheden, stabiliteten i krappe sving, håndterligheden (trods mekanikkens grove betjening og manglende smidighed), affjedringen, ergonomien og den afsindigt selvsikre udstråling er alt sammen egenskaber, der udløser megastore plusser i GS’erens karakterbog.
Kørestillingen er nær en velsignelse: Ret op og ned, og alenbredt favnende bag den justerbare, men ikke helt støjsvage vindskærm. Selv mænd af størrelse XXXL føler sig hjemme, når de vænner sig til cyklens ret højt placerede og relativt tilbagetrukne fodhvilere (der sidder 100 procent rigtigt efter min beskedne mening!).
Kortbenede mandfolk behøver ikke føle sig til grin på GS’eren, for de kan sænke førersædet og således akkurat nå ned til asfalten. Men man skal være ganske beslutsom, når man kører ud i mudret terræn med den fuldt udrustede og køreklar 260 kg tunge maskine. Selv om den ligner en offroader, føler den sig bedst hjemme på asfalten, bumpet som jævn, mens de hændelsesvise afstikkere på grus og skovveje til gengæld bliver til alle tiders dejlige udfordring.
Man skal faktisk være svinsk grov, hvis man for alvor vil kritisere BMW’ens køreegenskaber. De er gennemgående afsindigt vellykkede. Men betjeningen kræver tysk opdragelse. Det er som om fru Bimse VIL ha’ smæk. Aber warum?
Jeg kan kun sige det på en måde: Nok er BMW R 1150 GS blevet lovligt kostbar med 198.353 kr., men den er stadigvæk min favorit-BMW. Og den er - ultimativt - en af de allround-motorcykler, jeg allerhelst ville eje..................

+ Totalt overlegen landevejsmaskine
+ Pragtfuld styrepræcision og balance
+ Skøn kørestilling også for store m/k
+ Sikker hjulføring og god komfort
+ Overraskende nem at rengøre
+ Kolossalt tilbehørsprogram
- Temmelig grov og ufølsom mekanik
- Stram gasrulle og stramt gearskifte
- 30-40 kg for tung i forhold til idealet
- Rykkende træk ved moderat fart
- Mere "over-engineered" end smidig
- Den nye pris er klart i overkanten


Smid meget gerne en kommentar ............
Kommentér på:
BMW R 1150 GS (Solgt)
Annonce