{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Norton Classic Café "SkaWanklen" !SOLGT!?? [Tidl. motorcykel] 1986

13.379 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Norton Classic Café "SkaWanklen" !SOLGT!??

Årgang:
1986
Motor:
RC588 P41/42-3 "Screaming Puhntang"
2 kamret 588ccm luftkølet Rotary (Også kendt som wankel :P)
2 stk. SU HIF-6 karburatore, 38mm.
Portet og poleret indsugningsporte.
Modificeret oil-mist flow system på sekundærsiden af indsugningen.
Race-mapped højspændings ICU (Ignition Controle Unit@200V/40.000V)

Fra fabrikken af er udstødningssystemet af rustfri i 3mm, alm. forkromede jernrør blev brændt igennem :S
Hør den her: http://www.vintagebike.co.uk/Sounds/Norton%20Rotary.mp3
Hestekræfter
95 Hk med de 10:1 rotore der er i den. Jeg er ved at få lavet en vacuum racerudstødning, som skal bruges hvis den skal ud og køre RoadRacing igen. Den vil gi den omkring 130-135 Hk :DD, hvilket er på gummiet .. Men det bliver kun til bane ;). Ellers så kan man trække 120HK på gummiet hvor det er gadeegnet ;)
Fælge
Standart støbte alu-fælge 100 for 120 bag :(

Skal dog have egeret nogen op, det ville klæ den. Så det bliver 110-120 for og 160-170 bag :DD
Dæk
Avon for og bag.
Topfart
Ton Up +++ ( i hvert fald 235 på GPS, med meget lav gearing) ... Med kåbe, andre fælge, lettet stel, ombygning af indsugning og racerudstødning skulle den være god for omkring 170mph (275 km/h) ->http://www.rotarycommunity.com/tm.aspx?high=&m=218&mpage=1#218
( en ombygning der ligger i 15-20k)
Tuning
Megasil-belægning i Apex-glidefladen (special materiale lagt i siden af forbrændingskamret, hvor rotoren køre)
Poleret op i skyllegangene.
Free Flow luftfilter.
High preformance ICU
Non-back-flow-potter.
Vægt reducering.
4-punkts iridium racing tændrør.
SU HIF-6 karburatore med smoothbore.
Racing fjedder i karburatorene.
Poleret Primær port til rotorkøling.
Dobbelt benzinfordeling, med konstant ens flow til begge karburatore gennem 100cl bufferunit.

Og så har jeg tabt mig 5 kilo siden jeg købte den :P
Styling
Anden tank, Gixxxer 91' -sæde(hvad der lå i laden da den skulle synes), tilbageflyttede fodhvilere, clip-on, små blinklys, en del "tivoli"-skruer og bolte

Lige nu er det vist en helt ny stil, kaldet Rat-Café den er bygget i :P , men når jeg bliver færdig med at pimpe motoren, så er det det ydres tur ;)
Ekstraudstyr
Nej nej, uha da, ikke på en café replica, nej nej glem det :P

Ok, jeg indrømmer det, en lædernøglering med et Norton emblem på :S

Udstyr:***UVEX HELIX RS750 CARBON Hjelm
*********IXS Pro Racing handsker
*********Frank Thomas Jakke, slidt, sort, beskidt og efterhånden kun delvis vandtæt.
*********M-85 bukser med selvinstalleret kevlar beskyttelse.
*********Magnum Elite støvler.
Bemærkninger
Ting der står på ønskelisten: ******* AP-Lochkeed Greb+Calibre.
******************************* White Power Forgaffel+Bagstøddæmpere. Forgaffel købt :DD
******************************* Mindre og bredere fælge.

Det er en ombygget politicykel fra hjemlandet UK :P

Den har kortvarigt været som BaneJern :DD

Ledningsnettet lignede noget der havde været udsat for en abe med en skævbider og en kasse kabelsko, så det måtte lige fikses inden jeg prøvede at starte dyret.

* Første opstart: Ujævn motorgang, kunne ikke tvinges over 1000rpm's
* Anden opstart: Karburatore renset, kunne tage 3500rpm's, den gik kun på en rotor...

Ja, så er der word fra Uk om at min tænding er helt død :( , men de havde en VILDERE tænding liggende, så det er lige 4k mere før jeg kommer ud at køre :S

IT LIVES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Video lagt ud.....onsdag 11 Juni ;)

Den køre pisse godt, tilbagelagde lige 5000miles i uk med lillemor bagpå, uden problemer ;)

BTW... Hvis der er nogen der kan fortælle mig hvor man kan købe det der *SOLGT* eller *TIL SALG* tuning henne, så skriv lige. Jeg syntes det ser pisse fed ud :P
Kommentér på:
Norton Classic Café "SkaWanklen" !SOLGT!??
Annonce