Kawasaki ZX-9R [Tidl. motorcykel] 2000

5.597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kawasaki ZX-9R

Årgang:
2000
Motor:
4-cylindret vandkølet 4 takts rækkemotor
2 overliggende kædetrukne knastaksler
4 ventiler pr. cylinder
Boring: 75,0 mm. Slaglængde: 50,9 mm. Slagvolumen: 899 cm3.
Hestekræfter
Fabrikstal: 143 HK ved 11.000 o/m
Drejningsmoment: 101 Nm ved 9.200 o/m

Dyno hos KJ: 127 HK på baghjulet

Hertil kommer effekten af RAM AIR
Fælge
Alu standardfælge

For: 3,5"
Bag: 6,0"
Dæk
For: 120/70ZR17, Bridgestone BT016
Bag: 190/50ZR17, Bridgestone BT016
Topfart
Fabrikstal: 276 km/t
Tuning
BMC luftfilter
Akrapovic titanium slip-on potte
Stålarmeret bremseslange, bag
Styling
Masser af klar lak
Polerede fælgkanter
LED Force blinklys, korte foran, lange bagpå (foto kommer)
Ekstraudstyr
Crash Pads fra Bike Design i Belgien
Bemærkninger
Motorcycle.com's konklusion efter prøvekørsel i februar 2000 (oversat efter bedste evne):

Så, hvordan kan en bike som er så velkørende ved - eller nær - tophastighed være så sjov ved langt lavere hastigheder? Vi ved det ikke. Svaret ligger hos Kawasaki's ingeniører. Den nye ZX-9R fik bemærkninger fra vores test-medarbejdere så som "hvis denne bike så mere sexy ud (han synes den har lidt af et "standard-japansk-motorcykel-udseende"), ville der ikke være nogen grund til at overveje nogen anden sportsbike". Det er stærke ord, men den nye ZX9R imponerede os meget mere end vi havde forventet.

ZX-9R'eren har fortrinlig vindbeskyttelse, en betagende (sjov, men ikke frygtindgydende) motor og den er kompetent i stand til at lege racerkører på de små landeveje den ene dag og fungere som sport-tourer den næste. Meget få andre bikes tilbyder sådan fleksibilitet. Faktisk er den eneste vi kommer i tanke om Hondas VFR800, men den har ikke samme evner på racerbanen og kan heller ikke begejstre som Kawasaki ZX-9R.

På gaden vil den nye ZX-9R blive virkelig svær at slå. På racerbanen kan det blive en anden historie. Som en allround pakke fortjener 9R'eren helt bestemt stor anerkendelse. Det er lige nu vores favorit bike.

Link til artiklen: http://www.motorcycle.com/manufacturer/kawasaki/first-ride-year-2000-kawasaki-zx9r-15097.html

Det holder efter min mening stadig, selvom det blev skrevet for 9 år siden.

Læg en kommentar.
Kommentér på:
Kawasaki ZX-9R
Annonce