Yamaha DT 125 R (SOLGT) [Tidl. motorcykel] 1997
10.376 visninger
|
Oprettet:
Yamaha DT 125 R (SOLGT)
Årgang:
1997
Motor:
1-cylindret vandkølet 2-takts motor. Boring: 56 mm. Slaglængde: 50 mm. Slagvolumen: 124 ccm.
Hestekræfter
Maks. effekt: 29 hk / 21,3 kW ved 7000 o/min. Maks. drejningsmoment: 13,6 Nm ved 6500 o/min. Kompressionsforhold: 6,8:1. 1 stk. 28 mm mikuni karburatorer..
Fælge
For: 2,75x21 på 1,60" fælg.
Bag: 4,10x18 på 1,85" fælg.
.
Bag: 4,10x18 på 1,85" fælg.
.
Dæk
Mitas C 04 Leisure 110/90 -18 TT 61N HA
Topfart
110kmt med 13 tænder foran og 57 bag
130kmt med 16 tænder foran og 57 bag
???kmt med 17 tænder foran
???kmt med 18 tænder foran
skal nok lige få testetdet sidste, har købt alle de forskellige tandhjul jeg kunne finde fra 13-20 foran og 46-57 bag.
skod kmt med 20 tænder foran
130kmt med 16 tænder foran og 57 bag
???kmt med 17 tænder foran
???kmt med 18 tænder foran
skal nok lige få testetdet sidste, har købt alle de forskellige tandhjul jeg kunne finde fra 13-20 foran og 46-57 bag.
skod kmt med 20 tænder foran
Tuning
komplet DEP udstødning, potte samt forrør. og det duer.
HY-TECH racing carbon fibre reeds på vej.
Portet.
Insugningsforstærker til benz.
HY-TECH racing carbon fibre reeds på vej.
Portet.
Insugningsforstærker til benz.
Styling
Acerbis håndbeskyttere, acerbis neopren forgaffel bælge, acerbis Enduro styr, Acerbis MX greb, Acerbis cyclope lygtehus, nyt sæde cover i sort, KOSO lcd multimeter, Garmin Etrex GPS, nyt komplet plastik kit, blank alu cover til bremsevæske beholder, WR450 footpecs, 35mm tailraisers og hvide mini blink.
Ekstraudstyr
GPS
Bemærkninger
Kategori City Tophastighed 133 km/t
Acceleration 0 - 100 km/t på 8 sek.
Forbrug 18 km/liter
Motor 1-cylindret vandkølet 2-takts motor. Boring: 56 mm. Slaglængde: 50 mm. Slagvolumen: 124 ccm. Maks. effekt: 29 hk / 21,3 kW ved 7000 o/min. Maks. drejningsmoment: 13,6 Nm ved 6500 o/min. Kompressionsforhold: 6,8:1. 1 stk. 28 mm mikuni karburatorer.
Transmission 6 trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. kædetræk.
Stel Enkelt lukket rørramme. Kronrørsvinkel: 62,5°. Efterløb: 113 mm. Akselafstand: 1415 mm.
Affjedring for Hydraulisk teleskopgaffel med 41 mm gaffelben. Fjedervandring: 270 mm.
Affjedring bag Svinggaffel med monodæmper. Fjedervandring: 260 mm.
Bremser For: 230 mm skive. 1 stemplet flydende caliper.
Bag: 220 mm skive. 1 stemplet flydende caliper.
Dæk og fælge For: 2,75x21 på 1,60" fælg.
Bag: 4,10x18 på 1,85" fælg.
Mål og vægt Totallængde: 2160 mm. Sædehøjde: 885 mm. Frihøjde: 315 mm. Tankkapacitet/reserve: 10/1 liter. Egenvægt: 109 kg.
Vægt/kraft forhold
3,76 kg/hk
Acceleration 0 - 100 km/t på 8 sek.
Forbrug 18 km/liter
Motor 1-cylindret vandkølet 2-takts motor. Boring: 56 mm. Slaglængde: 50 mm. Slagvolumen: 124 ccm. Maks. effekt: 29 hk / 21,3 kW ved 7000 o/min. Maks. drejningsmoment: 13,6 Nm ved 6500 o/min. Kompressionsforhold: 6,8:1. 1 stk. 28 mm mikuni karburatorer.
Transmission 6 trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. kædetræk.
Stel Enkelt lukket rørramme. Kronrørsvinkel: 62,5°. Efterløb: 113 mm. Akselafstand: 1415 mm.
Affjedring for Hydraulisk teleskopgaffel med 41 mm gaffelben. Fjedervandring: 270 mm.
Affjedring bag Svinggaffel med monodæmper. Fjedervandring: 260 mm.
Bremser For: 230 mm skive. 1 stemplet flydende caliper.
Bag: 220 mm skive. 1 stemplet flydende caliper.
Dæk og fælge For: 2,75x21 på 1,60" fælg.
Bag: 4,10x18 på 1,85" fælg.
Mål og vægt Totallængde: 2160 mm. Sædehøjde: 885 mm. Frihøjde: 315 mm. Tankkapacitet/reserve: 10/1 liter. Egenvægt: 109 kg.
Vægt/kraft forhold
3,76 kg/hk
Yamaha DT 125 R (SOLGT)
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
På onsdag tager jeg til Afghanistan, så denne eftermiddags MC-tur udgjorde nok højtepunktet af min MC-sæson. Glæder mig dog til at køre på den DT hele vinteren, når jeg lige har fået dyset det op
God sæson til jer begge!
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Jeg har fjernet tragten i luftfilterboksen, og u trækker den hele vejen der op. Dog helst kun ved 3/4 gas - så jeg skal bare ha' en større dyse nu..
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
hvilken årgang er den?
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Den starter super, og trækker jævnt og fint, dog ret svagt, op til ca 7000-7500 RPM, detefter begynder den at hakke - bliver man ved med at holde på, accelererer den videre op til ca 9000 RPM hvor den cutter kræfterne pludseligt. Til tider accelererer den ganske kraftigt i spændet imellem 7000 og 9000, men kører altså ikke ordentligt..
Jeg har lige skiftet tændrøret fra et B8ES til et BR9ES - dette kombineret med at jeg prøvede at tanke 99 oktan på, og skruede luftskruen et par omgange ud ad (prøvede begge veje), gjorde en lille forskel, men intet af det, har været af afgørende betydning.
Jeg har læst om mange mulige årsager til mit problem: Forkert dyse, for stort ekspantionskammer i udst, ift hvad den kan klare, forkert indstillet YPVS ventil, elektronisk begrænset eller måske monteret forkert stempel.
Har du et bud på hvad jeg skal gøre?
Den er i øvrigt honet og med nyt stempel og lejer osv, fra ca 3000 KM siden..
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
Ja den ser da ok nok ud, elelr dvs det gør den ikke, men det er billigt, vær opmærksom på at den lige har fået nyt stempel og honet cylinder, det er ikke altid en god ting. men til de penge går det nok jo.
held og lykke med den
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 349
hmm, så kan det sq da være jeg skal over og ha hentet den alligevel, om det er en mx eller R model ? hvad er forskellen på dem ? Blev sq egentlig lidt overrasket over at den trækker så godt når den får nogle rpm. sådan en lille satan! Det er denne her jeg har luret på og været ovre at se på: http://www.guloggratis.dk/motorcykel/yamaha/annonce/3849488
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
hehe ja det skulle du nok have gjort.jeg synes det lyder alt for billigt hvis du har fundet ern DT125R til 5500,- sikker på det ikke er en 125LC eller MX?
synes ikke umildbart andet end R modellen virker til at være værd at kigge på.
jeg fik vidst 19.000 for min dengang, og det var en god pris med alt det jeg havde smidt i den.
men ok sådan er det jo.
held og lykke med det!
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 349
da var sq da en latterlig prisforskel på de to farver, mystisk... men nåh, det skal man nok ikke tænke for meget over....
Hvad blev din solgt for? Jeg har luret på en, til 5500,- mekanisk rimelig ok, men kosmetisk er den hærget og plastiken er færdig... er det virkelig prisen de 55 for sådan et lille uhyre så? og er der noget man skal være ekstra opmærksom på og kigge efter på dem? Du kender dem jo ret godt efterhånden kan jeg forstå Ærger mig sq lidt over jeg ik bare fik købt din skærtorsdag i esbjerg dengang... tsk... *G*
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
jeps, jeg fik plastikken på Ebay tror det var ebay.it altså italien.
ikke nemt at finde og det kostede vidst også en del. kan ikke huske det, men mener at skjern mc tager 4000 for komplet plastik i sort og ca. 2000 for hvid.
fucked i know.
lygtehus og håndbeskyttere er self acerbis fra www.dinmc.dk
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 349
Kan du fortælle hvor du fandt plastik kittet og hvad var prisen for det ca. ?
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 1
Flot maskine, om det så er en mx'er eller en offroad.. (;
Whatever, den er flot.. (:
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 45
Tak for det. Det er sørme også en lille lækker maskine du har der. Er det ikke noget af en hidsig prop?
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 246
har selv haft en og savner den helt vildt
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
solgte den til 63k
aug 2005
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 9 Svar: 101
hey du har du nogle dele til en sådan maskine jeg skal bruge et v sideskjold for og en starter måske div småting hilsen karl johan
apr 2006
Følger: 26 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 649
Lækker knoldhopper du der har fået dig, surt at den gamle "forsvandt" men rart at du har fået en ny lækker. Vi ses Champ
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 281
jeg har godt hørt at de skulle ligge omkring de 30-32hk, men hvis man finder specs på f.eks. bikez.com eller andre sider er den kun opgivet til omkring 13-15 hk.
det er en af grundende til jeg vil have den på dyno når jeg lige har fået min DEP udstødning.
hvis nogen har et sted med andre oplysninger omkring DT125r vil jeg meget gerne se det.
og evt hvis nogen ligger inde med en PDF manual er den også i høj kurs.
vil så sige at samlignet med min gamle mc som havde omkring de 24 vil jeg da sige at der er noget mere spark i denne, så mon ikke den er deroppe af.
nu må vi se hvad DEP kan præstere på en DT125. om ikke andet så er det en rustfri udstødning.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 25 Svar: 337
syntes alle de 125 dt jeg har set lægger omkring de 30HK det troede jeg de gjorde alle sammen. er den ikke vandkølet din?
Ellers fin maskine.
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 415
Halløj.... Fed off-roader du har dig dér...
Den får du lige en høj for !
Anders