Kawasaki ER-5 2005

7.409 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kawasaki ER-5

Årgang:
2005
Motor:
499 ccm, 2-cylindret, vandkølet, med 2 overliggende kædetrukne knastaksler, 4 ventiler pr. cylinder, boring 74 mm, slaglængde 58 mm, 6-trins gearkasse, flerpladet kobling i oliebad, kædetræk. Kompression 9,8:1. 17 liter brændstoftank.
Hestekræfter
50 HK (36,8 kW) ved 9000 o/m - 45 Nm ved 7200 o/m
Fælge
17" Sorte, med sølvfarvede rimstripes.
Dæk
Donlup Kørte ca. 18000 på dem, men de var alt for hårde og havde derfor et dårligt grib.

Bridgestone BT 045 kørte med dem fra 18000 til 25000 km, dejligt grib i asfalten, men desværre for kort levetid.

Michelin Pilot Activ, monteret 17-5-12 ved 25xxx km. Umilbart fint grib, håber de holder længere tid end BT 045´erne. Dato 5-9-13, ved 37xxx km, stadig masser af mønster, dog kan de godt slippe asfalten når den er våd. Blev afmonteret ved 44.xxx km. De holdt altså 19.000 km og de har været rigtig gode. Modellen kan desværre ikke købes mere.

Maxxis Pro, monteret d. 22/6-14 ved 44.xxx km. Meget billige, jeg gav 550 kr på tilbud, for begge dæk. Umildbart fint grib også i vådt vejr. De virker dejligt bløde i gummiet.

For 110/70-17
Bag 130/70-17
Topfart
Ca. 180 km/t
0-100 på ca. 5,6 sek
Tuning
GPR-Trioval Potte, med brøl.
Styling
Sølvfarvede Rim Stripes

Små Diode-Blik

Små Sidespejle
Ekstraudstyr
Givi Vindskærm model A200.

12V udtag under sædet, med usb tilgang.

Oxfort varme håndtag.

Interphone F4 Plus Bluetooth Headset, til to hjelme.

Garmin Zümo 660

Abus Detecto 8000 skivebremselås med Alarm, med kæde.

GoPro Hero 2, med diverse mounts.

Airhawk 2 - Opusteligt sæde, rart på de lange ture.

Givi rack og topboks.

Sidetasker og tanktaske, telt, liggeunderlag og sovepose, til træf og ture.

Tøj:
Heingericke: To-delt læderdragt, Goretex Jakke og Bukser, støvler.
Rukka: GoreTex Jakke
Dainese: Læder Jakke
Dainese: Rygbeskytter
Revit: Læderhandsker
Arai: Viper GT Hjelm x2 (Har en med rød "Freedom" og en med grå "Spiral" mønster)
Bemærkninger
Vægt 179 kg tør.

Service manual: http://er5.atw.hu/letoltesek/Kawasaki_ER5_C5_2004_Service_Manual_ENG.pdf

Dato: 1-8/12, ved 28.800 km. Nyt DID X-Ring Kædekit og SBS Bremseklodser monteret.

Min holdning: Køb en driftsikker mc, som ikke er alt for dyr og brug dine resterende penge på en masse fede ture.

Lande den har besøgt:

Norge x2
Sverige x3
Tyskland x3
Holland
Belgien
Frankrig
Luxembourg
Østrig
Lichtenstein
Sweitz
Italien
Tjekkiet

Motorcykler jeg har prøvet:

BMW 1150 GS:
Meget stor mc, lidt klodset, kører meget stabilt og tillidsvækkende. God lyd med Remus potte på. Trækker jævnt, helt fra bunden. Sikkert rigtig lækker på en lang tur. Er dog for klodset til at være rigtig sjov.

Yamaha MT-09:
Meget agile mc, med masser af power, sprød lyd, stabil i sving, lidt lille/utydelig indstrumentering. Meget sjov mc, men den er desværre meget on/off på gassen, ved lav fart. Håber Yamaha får det fikset, så ville den være rigtig fin. (Årgang 2015)

Yamaha MT-09:
Meget agile mc, med masser af power, sprød lyd, stabil i sving, godt display, med gearindikator og 3 forskellige mode's A, Std og B. Meget sjov mc, som føles meget let. Tak til KS-motor i Vejle, for at låne mig en mc med 0 km på klokken. (Årgang 2017)

Aprilia Caponord 1200:
Meget let i styringen. Tillidsvækkende. God siddestilling. Godt bundtræk. Hård affjedring. Lidt utydelig instrumentering. (Årgang 2014)

Kawasaki Z800 A:
Masser af power, meget jævn motorgang, ingen vibrationer, gode bremser, fedt design, lækker lyd, meget fartvind på få sekunder. Mangler gearindikator og en lille styrkåbe. (Årgang 2013)

Kawasaki Versys 650:
Let kørt, lidt højbenet, ok power, ok vindbeskyttelse. God lyd, med åben potte. Lidt kedelig instrumentering. Behagelig siddestilling. Lidt anonym. (Årgang 2008)

Kawasaki ER-6n:
Rigtig fin mc, gode bremser, ok power, ok lyd med åben potte. Mangler lidt mere guf i motoren og en gearindikator. (Årgang 08)

Kawasaki ER-6f:
Ligesom ER-6n men man kører hurtigt for stærkt, når man ikke mærker vinden. (Årgang 2008)

Triumph Street Triple R:
Let kørt maskine, med masser af power. Dejlig let. Meget nem at smide rundt i svingene. Fed lyd. God siddestilling. Lidt utydelig instrumentering. (Årgang 2014)

Triumph Bonneville T100:
Rigtig hyggelig mc, med god bund i motoren. Lidt tung at dreje. Fed lyd. Rigtig flot design. En god mc til søndagsture, og ture med damen med bagpå. (Årgang 2014)

BMW F 800 GS:
Kanon allround maskine, tilpas med power, let kørt, lidt høj, god motorgang, gode bremser, ok vindbeskyttelse, havde dog lidt turbolens, dejligt med gearindikator. Bringer smilet frem. (Årgang 2013)

BMW F 800 GT:
Let kørt, kvik, føles meget let, dejligt med gearindikator, meget stærke/gode bremser, meget passende vindbeskyttelse. Havde desværre nogle trælse vibrationer i motoren. (Årgang 2013)

Ducati 900 SS Super light:
Masser af bundtræk. Ekstrem kørestilling, når man er vandt til en street bike. Sikkert sjov på en bane. (Årgang ?)

Honda Transalp XL 600 V:
Letkørt, bremser ok, god siddekomfort til lange ture. God til grusveje og andet løst underlag. God plads til oppakning. Lidt blød affjedring og kunne godt bruge lidt mere power. (Årgang 1994)

Yamaha XT 550:
Letkørt, godt bundtræk, meget rå motor, bremser er ikke så effektive (tromler for og bag). Kun kickstart. (Årgang 1983)

Yamaha XT 600:
Letkørt, godt bundtræk, sjov, rå, vender på en 5-øre, bremser ok. (Årgang 1989)

Yamaha FZ6-S2:
Symaskine motor, gear er lidt "klonk"-agtig, lidt kedelig. (Årgang 2011)

Yamaha YBR 125:
Fin lille maskine til pengene, ikke så meget motorkraft, men den ligger rigtig godt på vejen og er overraskende robust i forhold til prisen. Billige reservedele og den går langt på literen, ca. 33 km/l, i karburator modellen. (Årgang 2005)

Suzuki GN 250 (skole mc):
Let kørt, meget lidt power, føles som om den er ved at springe i luften ved 100 km/t. Siddestillingen gør at man får vinden op i buksebenene. (Årgang 2006)
Kommentér på:
Kawasaki ER-5
Annonce