Kawasaki ER-5 2005
7.409 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
40 Kommentarer
Kawasaki ER-5
Årgang:
2005
Motor:
499 ccm, 2-cylindret, vandkølet, med 2 overliggende kædetrukne knastaksler, 4 ventiler pr. cylinder, boring 74 mm, slaglængde 58 mm, 6-trins gearkasse, flerpladet kobling i oliebad, kædetræk. Kompression 9,8:1. 17 liter brændstoftank.
Hestekræfter
50 HK (36,8 kW) ved 9000 o/m - 45 Nm ved 7200 o/m
Fælge
17" Sorte, med sølvfarvede rimstripes.
Dæk
Donlup Kørte ca. 18000 på dem, men de var alt for hårde og havde derfor et dårligt grib.
Bridgestone BT 045 kørte med dem fra 18000 til 25000 km, dejligt grib i asfalten, men desværre for kort levetid.
Michelin Pilot Activ, monteret 17-5-12 ved 25xxx km. Umilbart fint grib, håber de holder længere tid end BT 045´erne. Dato 5-9-13, ved 37xxx km, stadig masser af mønster, dog kan de godt slippe asfalten når den er våd. Blev afmonteret ved 44.xxx km. De holdt altså 19.000 km og de har været rigtig gode. Modellen kan desværre ikke købes mere.
Maxxis Pro, monteret d. 22/6-14 ved 44.xxx km. Meget billige, jeg gav 550 kr på tilbud, for begge dæk. Umildbart fint grib også i vådt vejr. De virker dejligt bløde i gummiet.
For 110/70-17
Bag 130/70-17
Bridgestone BT 045 kørte med dem fra 18000 til 25000 km, dejligt grib i asfalten, men desværre for kort levetid.
Michelin Pilot Activ, monteret 17-5-12 ved 25xxx km. Umilbart fint grib, håber de holder længere tid end BT 045´erne. Dato 5-9-13, ved 37xxx km, stadig masser af mønster, dog kan de godt slippe asfalten når den er våd. Blev afmonteret ved 44.xxx km. De holdt altså 19.000 km og de har været rigtig gode. Modellen kan desværre ikke købes mere.
Maxxis Pro, monteret d. 22/6-14 ved 44.xxx km. Meget billige, jeg gav 550 kr på tilbud, for begge dæk. Umildbart fint grib også i vådt vejr. De virker dejligt bløde i gummiet.
For 110/70-17
Bag 130/70-17
Topfart
Ca. 180 km/t
0-100 på ca. 5,6 sek
0-100 på ca. 5,6 sek
Tuning
GPR-Trioval Potte, med brøl.
Styling
Sølvfarvede Rim Stripes
Små Diode-Blik
Små Sidespejle
Små Diode-Blik
Små Sidespejle
Ekstraudstyr
Givi Vindskærm model A200.
12V udtag under sædet, med usb tilgang.
Oxfort varme håndtag.
Interphone F4 Plus Bluetooth Headset, til to hjelme.
Garmin Zümo 660
Abus Detecto 8000 skivebremselås med Alarm, med kæde.
GoPro Hero 2, med diverse mounts.
Airhawk 2 - Opusteligt sæde, rart på de lange ture.
Givi rack og topboks.
Sidetasker og tanktaske, telt, liggeunderlag og sovepose, til træf og ture.
Tøj:
Heingericke: To-delt læderdragt, Goretex Jakke og Bukser, støvler.
Rukka: GoreTex Jakke
Dainese: Læder Jakke
Dainese: Rygbeskytter
Revit: Læderhandsker
Arai: Viper GT Hjelm x2 (Har en med rød "Freedom" og en med grå "Spiral" mønster)
12V udtag under sædet, med usb tilgang.
Oxfort varme håndtag.
Interphone F4 Plus Bluetooth Headset, til to hjelme.
Garmin Zümo 660
Abus Detecto 8000 skivebremselås med Alarm, med kæde.
GoPro Hero 2, med diverse mounts.
Airhawk 2 - Opusteligt sæde, rart på de lange ture.
Givi rack og topboks.
Sidetasker og tanktaske, telt, liggeunderlag og sovepose, til træf og ture.
Tøj:
Heingericke: To-delt læderdragt, Goretex Jakke og Bukser, støvler.
Rukka: GoreTex Jakke
Dainese: Læder Jakke
Dainese: Rygbeskytter
Revit: Læderhandsker
Arai: Viper GT Hjelm x2 (Har en med rød "Freedom" og en med grå "Spiral" mønster)
Bemærkninger
Vægt 179 kg tør.
Service manual: http://er5.atw.hu/letoltesek/Kawasaki_ER5_C5_2004_Service_Manual_ENG.pdf
Dato: 1-8/12, ved 28.800 km. Nyt DID X-Ring Kædekit og SBS Bremseklodser monteret.
Min holdning: Køb en driftsikker mc, som ikke er alt for dyr og brug dine resterende penge på en masse fede ture.
Lande den har besøgt:
Norge x2
Sverige x3
Tyskland x3
Holland
Belgien
Frankrig
Luxembourg
Østrig
Lichtenstein
Sweitz
Italien
Tjekkiet
Motorcykler jeg har prøvet:
BMW 1150 GS:
Meget stor mc, lidt klodset, kører meget stabilt og tillidsvækkende. God lyd med Remus potte på. Trækker jævnt, helt fra bunden. Sikkert rigtig lækker på en lang tur. Er dog for klodset til at være rigtig sjov.
Yamaha MT-09:
Meget agile mc, med masser af power, sprød lyd, stabil i sving, lidt lille/utydelig indstrumentering. Meget sjov mc, men den er desværre meget on/off på gassen, ved lav fart. Håber Yamaha får det fikset, så ville den være rigtig fin. (Årgang 2015)
Yamaha MT-09:
Meget agile mc, med masser af power, sprød lyd, stabil i sving, godt display, med gearindikator og 3 forskellige mode's A, Std og B. Meget sjov mc, som føles meget let. Tak til KS-motor i Vejle, for at låne mig en mc med 0 km på klokken. (Årgang 2017)
Aprilia Caponord 1200:
Meget let i styringen. Tillidsvækkende. God siddestilling. Godt bundtræk. Hård affjedring. Lidt utydelig instrumentering. (Årgang 2014)
Kawasaki Z800 A:
Masser af power, meget jævn motorgang, ingen vibrationer, gode bremser, fedt design, lækker lyd, meget fartvind på få sekunder. Mangler gearindikator og en lille styrkåbe. (Årgang 2013)
Kawasaki Versys 650:
Let kørt, lidt højbenet, ok power, ok vindbeskyttelse. God lyd, med åben potte. Lidt kedelig instrumentering. Behagelig siddestilling. Lidt anonym. (Årgang 2008)
Kawasaki ER-6n:
Rigtig fin mc, gode bremser, ok power, ok lyd med åben potte. Mangler lidt mere guf i motoren og en gearindikator. (Årgang 08)
Kawasaki ER-6f:
Ligesom ER-6n men man kører hurtigt for stærkt, når man ikke mærker vinden. (Årgang 2008)
Triumph Street Triple R:
Let kørt maskine, med masser af power. Dejlig let. Meget nem at smide rundt i svingene. Fed lyd. God siddestilling. Lidt utydelig instrumentering. (Årgang 2014)
Triumph Bonneville T100:
Rigtig hyggelig mc, med god bund i motoren. Lidt tung at dreje. Fed lyd. Rigtig flot design. En god mc til søndagsture, og ture med damen med bagpå. (Årgang 2014)
BMW F 800 GS:
Kanon allround maskine, tilpas med power, let kørt, lidt høj, god motorgang, gode bremser, ok vindbeskyttelse, havde dog lidt turbolens, dejligt med gearindikator. Bringer smilet frem. (Årgang 2013)
BMW F 800 GT:
Let kørt, kvik, føles meget let, dejligt med gearindikator, meget stærke/gode bremser, meget passende vindbeskyttelse. Havde desværre nogle trælse vibrationer i motoren. (Årgang 2013)
Ducati 900 SS Super light:
Masser af bundtræk. Ekstrem kørestilling, når man er vandt til en street bike. Sikkert sjov på en bane. (Årgang ?)
Honda Transalp XL 600 V:
Letkørt, bremser ok, god siddekomfort til lange ture. God til grusveje og andet løst underlag. God plads til oppakning. Lidt blød affjedring og kunne godt bruge lidt mere power. (Årgang 1994)
Yamaha XT 550:
Letkørt, godt bundtræk, meget rå motor, bremser er ikke så effektive (tromler for og bag). Kun kickstart. (Årgang 1983)
Yamaha XT 600:
Letkørt, godt bundtræk, sjov, rå, vender på en 5-øre, bremser ok. (Årgang 1989)
Yamaha FZ6-S2:
Symaskine motor, gear er lidt "klonk"-agtig, lidt kedelig. (Årgang 2011)
Yamaha YBR 125:
Fin lille maskine til pengene, ikke så meget motorkraft, men den ligger rigtig godt på vejen og er overraskende robust i forhold til prisen. Billige reservedele og den går langt på literen, ca. 33 km/l, i karburator modellen. (Årgang 2005)
Suzuki GN 250 (skole mc):
Let kørt, meget lidt power, føles som om den er ved at springe i luften ved 100 km/t. Siddestillingen gør at man får vinden op i buksebenene. (Årgang 2006)
Service manual: http://er5.atw.hu/letoltesek/Kawasaki_ER5_C5_2004_Service_Manual_ENG.pdf
Dato: 1-8/12, ved 28.800 km. Nyt DID X-Ring Kædekit og SBS Bremseklodser monteret.
Min holdning: Køb en driftsikker mc, som ikke er alt for dyr og brug dine resterende penge på en masse fede ture.
Lande den har besøgt:
Norge x2
Sverige x3
Tyskland x3
Holland
Belgien
Frankrig
Luxembourg
Østrig
Lichtenstein
Sweitz
Italien
Tjekkiet
Motorcykler jeg har prøvet:
BMW 1150 GS:
Meget stor mc, lidt klodset, kører meget stabilt og tillidsvækkende. God lyd med Remus potte på. Trækker jævnt, helt fra bunden. Sikkert rigtig lækker på en lang tur. Er dog for klodset til at være rigtig sjov.
Yamaha MT-09:
Meget agile mc, med masser af power, sprød lyd, stabil i sving, lidt lille/utydelig indstrumentering. Meget sjov mc, men den er desværre meget on/off på gassen, ved lav fart. Håber Yamaha får det fikset, så ville den være rigtig fin. (Årgang 2015)
Yamaha MT-09:
Meget agile mc, med masser af power, sprød lyd, stabil i sving, godt display, med gearindikator og 3 forskellige mode's A, Std og B. Meget sjov mc, som føles meget let. Tak til KS-motor i Vejle, for at låne mig en mc med 0 km på klokken. (Årgang 2017)
Aprilia Caponord 1200:
Meget let i styringen. Tillidsvækkende. God siddestilling. Godt bundtræk. Hård affjedring. Lidt utydelig instrumentering. (Årgang 2014)
Kawasaki Z800 A:
Masser af power, meget jævn motorgang, ingen vibrationer, gode bremser, fedt design, lækker lyd, meget fartvind på få sekunder. Mangler gearindikator og en lille styrkåbe. (Årgang 2013)
Kawasaki Versys 650:
Let kørt, lidt højbenet, ok power, ok vindbeskyttelse. God lyd, med åben potte. Lidt kedelig instrumentering. Behagelig siddestilling. Lidt anonym. (Årgang 2008)
Kawasaki ER-6n:
Rigtig fin mc, gode bremser, ok power, ok lyd med åben potte. Mangler lidt mere guf i motoren og en gearindikator. (Årgang 08)
Kawasaki ER-6f:
Ligesom ER-6n men man kører hurtigt for stærkt, når man ikke mærker vinden. (Årgang 2008)
Triumph Street Triple R:
Let kørt maskine, med masser af power. Dejlig let. Meget nem at smide rundt i svingene. Fed lyd. God siddestilling. Lidt utydelig instrumentering. (Årgang 2014)
Triumph Bonneville T100:
Rigtig hyggelig mc, med god bund i motoren. Lidt tung at dreje. Fed lyd. Rigtig flot design. En god mc til søndagsture, og ture med damen med bagpå. (Årgang 2014)
BMW F 800 GS:
Kanon allround maskine, tilpas med power, let kørt, lidt høj, god motorgang, gode bremser, ok vindbeskyttelse, havde dog lidt turbolens, dejligt med gearindikator. Bringer smilet frem. (Årgang 2013)
BMW F 800 GT:
Let kørt, kvik, føles meget let, dejligt med gearindikator, meget stærke/gode bremser, meget passende vindbeskyttelse. Havde desværre nogle trælse vibrationer i motoren. (Årgang 2013)
Ducati 900 SS Super light:
Masser af bundtræk. Ekstrem kørestilling, når man er vandt til en street bike. Sikkert sjov på en bane. (Årgang ?)
Honda Transalp XL 600 V:
Letkørt, bremser ok, god siddekomfort til lange ture. God til grusveje og andet løst underlag. God plads til oppakning. Lidt blød affjedring og kunne godt bruge lidt mere power. (Årgang 1994)
Yamaha XT 550:
Letkørt, godt bundtræk, meget rå motor, bremser er ikke så effektive (tromler for og bag). Kun kickstart. (Årgang 1983)
Yamaha XT 600:
Letkørt, godt bundtræk, sjov, rå, vender på en 5-øre, bremser ok. (Årgang 1989)
Yamaha FZ6-S2:
Symaskine motor, gear er lidt "klonk"-agtig, lidt kedelig. (Årgang 2011)
Yamaha YBR 125:
Fin lille maskine til pengene, ikke så meget motorkraft, men den ligger rigtig godt på vejen og er overraskende robust i forhold til prisen. Billige reservedele og den går langt på literen, ca. 33 km/l, i karburator modellen. (Årgang 2005)
Suzuki GN 250 (skole mc):
Let kørt, meget lidt power, føles som om den er ved at springe i luften ved 100 km/t. Siddestillingen gør at man får vinden op i buksebenene. (Årgang 2006)
Kawasaki ER-5
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
En af mine ynglings MC film. Måske man skulle prøve en Bonneville, næste gang.
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
Fed film... :o)
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
Hvis man kan få en pige til det på en er5 Hvad kan så få hende til på en er6? ;-p
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
Det var selvfølgelig lidt af et skift
Men SV'ern er jo ikke ret meget tungere end en gs'er og så har den et rimeligt lavt tyngdepunkt så den er nem at danse med.
De mange heste bliver også leveret på en meget "brugervenlig" måde helt fra bunden af, ingen pludselige kraftudbrud som r4 motorer kan have. Så det var faktisk ikke så slemt
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 9
Har sendt dig en høj
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 724
og fine billeder...god Kawa til at starte sin mc karriere...
God sommer..!
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
Hey Niels - du skal da med til Sverige når de lunere vinde begynder at blæse. Jeg tænker at tage derop og fiske + knipse lidt billeder fredag-søndag når det passer ind i programmet!
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
Høj smidt.. for begge ting
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 117 Svar: 774
Jo tak. det var satme en fed tur. Den må vi gentage
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 85
Høj sendt. Kig forbi min og god mc sæson.
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
Det er da nogle knald gode billeder du har fået taget
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 736
Fine billeder du har fået taget! Det er altid lækkert når man gider gøre noget ud af billederne i sin profil!
nov 2005
Følger: 43 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 460
Tusind tak for den positive komentar! hvis du nogen sinde har lyst til at få sådan en maskine... så gør det.. det vil du aldrig fortryde!
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
- Så kigger jeg lige forbi senere :o)
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
Ja jeg tager nogle nye til foråret, da jeg har fået nyt digitalt spejlreflekskamera, som skal afprøves... :o)
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
dit foto niveau er nu langt højere, rigtig flotte og skarpe foto
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 373
Høj til en Kawa fra Tjæreborg, vi ses jo nok derude
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 153
Tja...
Selvom jeg køre Ninja, så var tanken IKKE faldet mig ind...
Forestil dig en grøn Ninja, med "grundmaling"- farvet stel og rødt sæde!!!
Ninja, NO...
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2
Fin cykel, du har dig der Niels - rigtig god "start" cyklen.
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 5
og en høj retur for din fine røde kawa
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 98 Svar: 3.141
Du får da også lige en høj for din fine kawa
maj 2007
Følger: 61 Følgere: 57 MC-er: 10 Emner: 1 Svar: 23
siger tak for din stem. du for da lig en igen ;o) fed cykel du her dig den ser sku flot ud ,,
jun 2007
Følger: 56 Følgere: 53 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 228
Høj herfra
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Svar: 11
efterlader lige en høj...fed cykel
apr 2007
Følger: 66 Følgere: 61 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 1.038
du får lige en høj
nov 2004
Følger: 55 Følgere: 55 MC-er: 3 Emner: 75 Svar: 467
mar 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 15
tillykke med den, er du så snart ved at være klar til at komme ud og køre med mig ?
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
Så fik jeg den hjem, kørte 154 km hjem i modvind... heldigvis regnede det ikke... Hehe Men nøj den kører godt... ! :o)
apr 2006
Følger: 87 Følgere: 82 MC-er: 5 Emner: 233 Svar: 476
så skal du da snart med ud at køre
jun 2006
Følger: 42 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 119
i Frankrig er ikke sidste gang, jeg er vildt imponeret af de sydlige Alper, sjove veje og flot natur
jun 2005
Følger: 113 Følgere: 112 MC-er: 4 Emner: 71 Svar: 936
Vilddyret... Griner
nov 2006
Følger: 200 Følgere: 196 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 758
for kommentaren og den flotte bedømmelse :o)
Det er jo også min drømmebike :o) og den kører som en drøm :o)
Ses på vejene!!
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.376
Tillykke med den, godt med endnu en ER-5... EKSTRA HØJ
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.358
og i lige måde din fortjener jo også en høj
og husk nu hold den på vej det giver kun bøvl at leget of road på sådan en maskine
jul 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 48
Jamen tillykke da - håber du får nogle gode ture på den.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.358
den ser jo rigtig fin ud