MZ ETZ 251 [Tidl. motorcykel] 1992

8.244 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

MZ ETZ 251

Årgang:
1992
Motor:
- Motor 243 ccm1-cylindret luftkølet 2-takts motor. Boring: 69 mm. Slaglængde: 65 mm. Kompressionsforhold: 9,5:1. 1 stk. 30 mm bing-karburator.

- Transmission: 5-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kædetræk.

- Stel: Åbent pladestel i stål. Kronrørsvinkel: 63°. Efterløb: 125 mm. Akselafstand: 1355 mm.

- Afjedring for: Hydraulisk teleskopgaffel med 33 mm gaffelben. Fjedervandring: 185 mm.
- Afjedring bag:Svinggaffel med 2 støddæmpere. 2-trins Justerbar fjederforspænding. Fjedervandring: 135 mm.

- Bremser For: Brembo. 280 mm skive med fast ophæng. 2 stemplet fast ophængt caliper.
- Bremser Bag: 150 mm tromle.

- Mål og vægt: Totallængde: 2005 mm. Sædehøjde: 820 mm. . Tankkapacitet/reserve: 19,0/3,0 liter. Egenvægt: 133 kg.

- Forbrug ca 20 km/l


Hestekræfter
Maks. effekt: 21 hk / 15,4 kW ved 5500 o/min. Maks. moment: 27,4 Nm ved 5200 o/min

6,30 kg/hk
Fælge
For: 1,60" alufælg med eger.
Bag: 1,85" alufælg med eger.
Dæk
For: 90/90-18. Knopdæk, gode til vinterkørsel
Bag: 110/80-17 . Knopdæk, gode til vinterkørsel
Topfart
ca. 120 ( Har været på 132 ægte km/t da stod nålen et godt stykke over de 140 spedometeret går til )
Tuning
Nej...:-)
Styling
- Kortet udstødning
- Rød bremsekaliber
Ekstraudstyr
- Varmehåndtag
- Bagagebære og topboks.(er ikke på billederne)
- Et vel assorteret værktøjs sæt.. ;-)
- Længere std. dæmpere bagpå
- Armeret bremseslange
Bemærkninger
Min første cykel som jeg nok aldrig nænner at skille mig af med. Den koster ca. 550 kr for 12 mdr. forsikring, er faktisk nogenlunde stabil og kører lige godt om det fryser 15 grader eller er højt solskin en sommerdag. Den er monteret med knopdæk og længere fjedre bagpå så den er rimelig sjov når der er sne :-)

Øvrige cykler: Kawasaki Z1000 "Special Edition" '07
Aprilia Pegaso 650 årg. '99
Kommentér på:
MZ ETZ 251
  •   6. dec 2012 Jeg har bare savet den over med en nedstryger, fjernet endestykket og sat det på igen. Det har ingen betydning for trækkraften men det giver lidt mere lyd

  •   6. dec 2012 Hej fin ingen-pis-maskine smiley hvad har du lavet ved udstødningen, og hvordan har du lavet det? Betyder det noget for trækkraften og lyden? Har selv en gammel etz som jeg prøver at få på vejen igen... Og den det udstødning klæder maskinen.
    Mvh


  •   9. apr 2012 armeret bremseslange
    Hej

    Har det hjulpet på bremseevnen, at skifte den alm. bremseslange ud med en armeret??
    Har selv en Mz og syntes godt nok at forbremsen er ret dårlig..


  •   18. dec 2006 DEJLIGT
    at se en MZ i arbejdstøj.Så kan man se at den bliver brugt som en MZèr nu engang er skabt til ; Hårdt arbejde.
    Bedre arbejds MC findes simpelthen ikke!!!
    At den så samtidig er rigtig pæn ,er bare et plus til dens ejer.
    Det ser faktisk fint ud med den afkortede udstødning,tror jeg at jeg vil prøve.
    MVH KIM.


  •   15. jun 2006 Hmm
    Fik da alligevel 44 % af stemmerne med mit lig!! ikke dårligt, men heller ikke nok! tillykke igen!


  •   17. apr 2006 Spjættefigt!!!
    Hej Mark.
    Tak for kampen, og tillykke med sejren.Det var vel ikke den store overraskelse, din MZ er jo et fint eksemplar.Har iøvrigt lige lagt et par billeder af min ETZèr ind på min TS profil.
    MZ rules KIM.


  •   26. mar 2006 Tænk at køre til polaren på den der...
    Men okki det er jo det mz. er der for. de kører hvor og når somhelst. Jeg elsker din lakering.


  •   12. nov 2004 Nord Kap...
    Tjahh hvor langt.. Jeg tror cirka vi kørte 3000 Km på vejen der op, men det kan sikkert gøres kortere. Desværre var turen ikke helt problemfri. Ca. 300 km syd for Nord Kap, på vej hjem, brændte min kopling sammen da jeg var i færd med at krydse en elv.... Og de kan IKKE reparere en MZ i Norge,Så efter en uges trækken rundt til samtlige mekanikere i Tromsø måtte den sejles hjem og vi fortsatte på en...


  •   11. nov 2004 Velkommen.
    Fin Spjætter du har der, havde I problemfri tur til Nordkap?
    Hvor langt er der egentlig derop?


Annonce