Suzuki M109 K7 SOLGT [Tidl. motorcykel] 2007
5.905 visninger
|
Oprettet:
Suzuki M109 K7 SOLGT
Årgang:
2007
Motor:
Type:
Vandkølet 54o V2 DOHC 4-takt
Slagvolumen: 1.783 cm3
Boring x Salglængde: 112 x 90,5
Kompressionsforhold: 10,5 : 1
Effekt: 125 hk. (91,9 kW) ved 6.200 o/m.
Max. dr. moment: 16,3 kgm (160 Nm) ved 3.200 o/m.
Middelstempelhastighed: ved 6.200 o/m: 18,7 m/sek.
Knastaksler: Dobbelt overliggende.
Antal ventiler: 8
Krumtap: Tværliggende i et stykke med forsatte søler.
Lejer: Glidelejer
Plejlstangslejer: Glidelejer
Smørring: Tørsump
Benzintilførsel: Elektronisk indsprøjtning
Vandkølet 54o V2 DOHC 4-takt
Slagvolumen: 1.783 cm3
Boring x Salglængde: 112 x 90,5
Kompressionsforhold: 10,5 : 1
Effekt: 125 hk. (91,9 kW) ved 6.200 o/m.
Max. dr. moment: 16,3 kgm (160 Nm) ved 3.200 o/m.
Middelstempelhastighed: ved 6.200 o/m: 18,7 m/sek.
Knastaksler: Dobbelt overliggende.
Antal ventiler: 8
Krumtap: Tværliggende i et stykke med forsatte søler.
Lejer: Glidelejer
Plejlstangslejer: Glidelejer
Smørring: Tørsump
Benzintilførsel: Elektronisk indsprøjtning
Hestekræfter
125
Fælge
Alu Fælge for samt bag.
Dæk
Dæk, for: 130/70 ZR 18
Dæk, bag: 280/35 ZR 18
Dæk, bag: 280/35 ZR 18
Topfart
Tuning
Styling
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Her er lige hvad pressen skrev da den kom frem :.
Når den slentrer af sted med få omdrejninger tøffer motoren herligt, netop som sådan en kæmpe V2-motor skal. Men når den kommer op over 4.000 omdrejninger i minuttet ændrer den karakter. Overraskende meget. Motoren sender voldsomme kræfter ned i det totalt brede baghjul, og trods vægten rykker motorcyklen hurtigt.
Prisen og det lidt aggressive udseende spiller selvfølgelig ind. Men måske er snarere maskinens dobbelthed, det at frækheden er med som bonus, der er en af de afgørende grunde til, at Suzukis VZR 1800, er blevet årets supersælger blandt mammut-cruiserne. Allerede før sommerferien var der solgt over 50 eksemplarer i Danmark, og der er stadig gang i den.
For at få den særlige effekt ud af den vandkølede motor har den fået nogle store stempler med en ret kort slaglængde. Motoren har fire ventiler per cylinder, to gasspjæld og to indsprøjtningsdyser på hver af de cylindre. Resultatet er, at motoren trods størrelsen er meget omdrejningsvillig. Den topper først ved 7.500 omdrejninger, og undervejs derop leverer den både 125 hestekræfter og en voldsomt moment.
Uden vibrationer
Og den gør det vel at mærke uden at ryste eller vibrere ubehageligt. Så når kørslen er på de almindelige veje er der god grund til at holde øje med speedometret, hvis ikke en blitz skal forstyrre turen. For måske netop på grund af maskinens størrelse mærkes farten ikke.
Først ude på motorvejen er denne advarsel knap så nødvendig. For - som på alle nøgne motorcykler med så bredt et styr - er Suzukien i virkeligheden sjovest op til godt 100 km/t. Over 130 km/t gælder det mest om at holde sig fast. Derfor kan det også lyde næsten absurd, at 5. gear bremser op, når farten når 200 km/t. For hvem kan holde sig i sadlen helt op til den fart?
Måske vil det være synd for udseendet, men hvis denne mammut skal bruges til længere ture må det være nødvendigt med et vindspejl. Ellers skal der holdes gode pauser med korte mellemrum, hvis ikke man vil kunne binde sine snørebånd uden at bukke sig efter ferien. Vindspejlet kan endnu ikke fås som ekstraudstyr i Danmark, men det findes i USA, hvor VZR 1800 har sit største marked, så det vil være muligt at finde frem til det.
Voldsom vægt
Ekvipagens vægt er voldsom. Den tørre vægt er 315 kg, så med benzin, en voksen kører, måske en bagsædepassager og lidt bagage er der hurtigt tale om et halvt ton dødvægt. Så det er med stor respekt, at førerpladsen indtages og vejene tages i besiddelse.
Tyngdepunktet er lavt, så i hvert fald for en velvoksen person, er den let nok at håndtere inde i byen. Den er til at regne med. Men både i byens skarpe sving og ude på mere snoede veje kræver det faktisk i starten ret meget selvtillid at lægge den rundt om hjørnerne.
Det voldsomt brede bagdæk - 240/40 - hjælper heller ikke til, men efter nogle hundrede kilometer på mere eller mindre snoede svenske skovveje kom kontakten med maskinen og dens opførsel. Og så blev det faktisk rigtig sjovt, især når vi fandt de lidt større veje med bløde kurver, hvor vi kunne buldre rundt i ro og mag.
Ingen har lyst til at katastrofebremse sådan en kolos. Men skivebremserne har Suzuki snuppet fra en af de hurtige sportsmaskiner, så de kan godt stoppe de mange kilo ret effektivt, når det er nødvendigt. Affjedringen er også ret bastant og styrker oplevelsen af en kontant og troværdig opførsel.
Det brede styr og den velpolstrede saddel giver en behagelig siddestilling, i hvert fald for en times tid ad gangen. Men til gengæld giver de fremrykkede fodhvilere det eneste virkelige problem med denne motorcykel. For selv om man har en stor levefod, må det være muligt at placere fødderne på fodhvilerne uden hele tiden at komme i konflikt med gear - og ikke mindst bremsepedalerne. Det var det ikke for undertegnede, som savnede et par rigtige cruiser-fodplader, der kunne give mulighed for at flytte lidt på fødderne under kørslen.
Når den slentrer af sted med få omdrejninger tøffer motoren herligt, netop som sådan en kæmpe V2-motor skal. Men når den kommer op over 4.000 omdrejninger i minuttet ændrer den karakter. Overraskende meget. Motoren sender voldsomme kræfter ned i det totalt brede baghjul, og trods vægten rykker motorcyklen hurtigt.
Prisen og det lidt aggressive udseende spiller selvfølgelig ind. Men måske er snarere maskinens dobbelthed, det at frækheden er med som bonus, der er en af de afgørende grunde til, at Suzukis VZR 1800, er blevet årets supersælger blandt mammut-cruiserne. Allerede før sommerferien var der solgt over 50 eksemplarer i Danmark, og der er stadig gang i den.
For at få den særlige effekt ud af den vandkølede motor har den fået nogle store stempler med en ret kort slaglængde. Motoren har fire ventiler per cylinder, to gasspjæld og to indsprøjtningsdyser på hver af de cylindre. Resultatet er, at motoren trods størrelsen er meget omdrejningsvillig. Den topper først ved 7.500 omdrejninger, og undervejs derop leverer den både 125 hestekræfter og en voldsomt moment.
Uden vibrationer
Og den gør det vel at mærke uden at ryste eller vibrere ubehageligt. Så når kørslen er på de almindelige veje er der god grund til at holde øje med speedometret, hvis ikke en blitz skal forstyrre turen. For måske netop på grund af maskinens størrelse mærkes farten ikke.
Først ude på motorvejen er denne advarsel knap så nødvendig. For - som på alle nøgne motorcykler med så bredt et styr - er Suzukien i virkeligheden sjovest op til godt 100 km/t. Over 130 km/t gælder det mest om at holde sig fast. Derfor kan det også lyde næsten absurd, at 5. gear bremser op, når farten når 200 km/t. For hvem kan holde sig i sadlen helt op til den fart?
Måske vil det være synd for udseendet, men hvis denne mammut skal bruges til længere ture må det være nødvendigt med et vindspejl. Ellers skal der holdes gode pauser med korte mellemrum, hvis ikke man vil kunne binde sine snørebånd uden at bukke sig efter ferien. Vindspejlet kan endnu ikke fås som ekstraudstyr i Danmark, men det findes i USA, hvor VZR 1800 har sit største marked, så det vil være muligt at finde frem til det.
Voldsom vægt
Ekvipagens vægt er voldsom. Den tørre vægt er 315 kg, så med benzin, en voksen kører, måske en bagsædepassager og lidt bagage er der hurtigt tale om et halvt ton dødvægt. Så det er med stor respekt, at førerpladsen indtages og vejene tages i besiddelse.
Tyngdepunktet er lavt, så i hvert fald for en velvoksen person, er den let nok at håndtere inde i byen. Den er til at regne med. Men både i byens skarpe sving og ude på mere snoede veje kræver det faktisk i starten ret meget selvtillid at lægge den rundt om hjørnerne.
Det voldsomt brede bagdæk - 240/40 - hjælper heller ikke til, men efter nogle hundrede kilometer på mere eller mindre snoede svenske skovveje kom kontakten med maskinen og dens opførsel. Og så blev det faktisk rigtig sjovt, især når vi fandt de lidt større veje med bløde kurver, hvor vi kunne buldre rundt i ro og mag.
Ingen har lyst til at katastrofebremse sådan en kolos. Men skivebremserne har Suzuki snuppet fra en af de hurtige sportsmaskiner, så de kan godt stoppe de mange kilo ret effektivt, når det er nødvendigt. Affjedringen er også ret bastant og styrker oplevelsen af en kontant og troværdig opførsel.
Det brede styr og den velpolstrede saddel giver en behagelig siddestilling, i hvert fald for en times tid ad gangen. Men til gengæld giver de fremrykkede fodhvilere det eneste virkelige problem med denne motorcykel. For selv om man har en stor levefod, må det være muligt at placere fødderne på fodhvilerne uden hele tiden at komme i konflikt med gear - og ikke mindst bremsepedalerne. Det var det ikke for undertegnede, som savnede et par rigtige cruiser-fodplader, der kunne give mulighed for at flytte lidt på fødderne under kørslen.
Suzuki M109 K7 SOLGT
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 28 Svar: 195
Hvordan går det med den nye bike - er den landet ??
Jeg er kalr til at få slidt nogle km af ! Er du ??
Mvh
Jesper
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 28 Svar: 195
Tak for din hilsen !
Jeg synes heller ikke just tyskeren er grim !!!
Desværre kan jeg kun give dig ekstra høj engang, men jeg skal med fornøjelse være blandt de første der bedømmer din nye mc.
Mvh og hils fru Olsen
Jesper
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 3
ser godt ud, hvad koster det og hvor har du fået det lavet
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2
hvad koster det at være med i jeres klub og hvad indebære det
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2
kanon mc du har. en høj en intruder elsker
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 1
du får lige en høj fra jean
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 14
Så høj herfra.
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 375
Cruiser, kæmpe sej, Høj herfra
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
HØJ til din bike, super flotte billeder
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 32
Hej ,klik på mit link og se min mc den er lige kommet hjem med alt udstyr Smiler, og efter første service, FUCK den Rykker
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 22
Ja dyret skulle luftes og det blev den i søndags dejligt. pt. venter jeg på en stor pakke fra USA med diverse dele venter bare på tolden vil finde en pris så jeg kan få monteret delene. ses snart. // noget med en tur til tyskland 1/5 ??
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 32
har du været ude og trille i år
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 4
høj
lige min stil
dec 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 3
herfra - fed kværn
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 32
Nu er vejene usikre, V-STROM er på vejene SMILER
hold op den kører godt og et ryk, jeg må sgu ha slået pacemakeren fra og være vaks på denne her maskine , den ved godt hvad den vil kan godt forstå der i magasinet jeg læste den er for den erfarene mcer vi ses hils fruen
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 32
Hej din gamle rocker, har du prøvet hjelmen og er du tilfreds i forhold til den gamle hjelm. jeg har købt mc kig på mit link hils fruen
ses på vejene
HUSK RIGTIGE MÆND SIDDER OGSÅ NED OG TISSER
GI GAS
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 28 MC-er: 8 Emner: 107 Svar: 147
Du får da lige en høj retur, ikke fordi vi bare skal bytte stemmer, men fordi din cykel har været en af mine helt klare favoritter siden den kom på gaden herhjemme. Når/hvis jeg nogensinde bliver træt af køre Streetfightere er det helt sikkert at M1800 vil stå forest i køen når der skal handles.
super flot!
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 30
Høj herfra
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 45
til unge storesøster
den er sgu flot
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1
en kanon flot og solid maskine. tillykke med den ... sidste år en høj herfra
apr 2004
Følger: 33 Følgere: 35 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 880
Ja så fåes de vist ikke meget større he he høj tll dig
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Svar: 11
efterlader mig lige en høj for den fine cykel....
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
den ser max ond ud... du får lige en høj tilbage
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 6
i lige måde..
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 32
Tillykke med den nye cykel så skal du bare med til træf så den kommer ud og får nogle oplevelser ses
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 28 Svar: 195
Det glæder mig at du har fået øjnene op for de tyske kvalitets motorcykler - det var på tide !!
Ja domænet er endnu ikke aktivt, men det bliver det. Jeg kan anbefale en masse gode websites om BMW i mellemtiden !!
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 350
Det er sgu da lidt af en motorcykel, du har fået der der.....kniber du dig ikke lidt i armen ind i mellem, for at se om du er vågen.
Jeg er i hvert tilfælde slet ikke misundelig.... ggg
Mvh
Lennart K
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 493
Hvad kører den på? Det kan ikke være blyfri 95! Er det testosteron?
Mvh,
Allan
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 17
Fed cruiser,tror desvære ikke jeg selv kan magte den, og så kan den ikke være i min garage ;-( Fed Bike
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 16 Emner: 30 Svar: 382
Super Cykel Jan.
Sådan en vil jeg også have når jeg en dag får råd.
MVH: André.
jun 2006
Følger: 38 Følgere: 36 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 172
velkommen til kanon mc en høj her fra
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 221
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 155
Flot, og det klær den godt med sissybar!
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1
så er der dømt flydder
den kan jo næsten stå selv med det bag dæk
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 43 MC-er: 6 Emner: 23 Svar: 147
kanonfed kværn, tillykke med den