{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Regal Raptor Spyder 2006

9.269 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Morten C
| 0 år | Oprettet: 18. jun 2006


Regal Raptor Spyder

Årgang:
2006
Motor:
Rækketwin 233ccm, af ældre Honda design.
Overlæggende kædetrukken knast (SOHC). 2 ventiler pr. cyl.
Efter den gode gamle tegning...
Hestekræfter
Ca. 20 hyggeheste (føl?)
Fælge
Forchromet aluminium, fabriksmonterede. Dejligt nemme at holde rene.

For: 21" 80 / 90
Bag: 15" 160 / 80
Dæk
Standard Duro. Udemærkede til moderat hastighed.

Har dog tænkt at smide et Avon e.lign. på, men det var nu mest pga. det pænere mønste. Venter dog nok til fabrikkens er slidt godt (om ca. 100 år, de er fanme holdbare).
Topfart
Ca.120km/t men den laver ikke sorte streger på vej derop ;-)

- omvend ville jeg nok ikke kører stærkere hvis den kunne, minichop hjelm og fartvind v/120 km/t. er ikke for børn, men noget mere acceleration i 5. gear ville da være rart...
Tuning
Freeflow Johnny Pag potter
Ingen form for dæmpning = MEGET larmende trods det kubiktal.

Bagerste tandhjul er skiftet fra 34t til 30t. Gearing er perfekt nu.
Styling
Logo fjernet under tankens klarlak.
Sugekop sæde i læder.
Minispejl i venstre side.
Chrom benzinfilter & stålarmerede brændstofslanger.
1" Harley chrom/alu håndtag m. indbygget blinklys
Std. blinklys for/bag fjernet
Highwayhawk passeger fodhvilere
Highwayhawk powerluftfiltre
"olietank" udskiftet med special lavet sider af aluminium (som nu er malet blank sorte)
Sidetasker

Den er jo stylet max. fra fabrikken, men der skal da ændres/laves noget hen af vejen. Går og fundere over en ny lakfarve (enten orange eller noget bang-bang metal lak) og en ny ko på sæderne).
Ekstraudstyr
Bandit US minichop hjelm, motorbriller, sort buff og ørepropper ;-)

Diverse reservedele på lager... har dog heldigvis ikke haft brug for meget endnu...

Hobby mc lift... desværre er cyklen så lav at liften ikke kan gå under, så den må løftes med håndkraft op på liften, godt den kun vejer et par hundrede kilo...
Bemærkninger
Hardtail look, præcist som en Harley softail, med 2 justerbare vandret liggende justerbare dæmpere under maskinen. Naturligvis indstillet på "alt for lav".

Dobb.skivebremse foran, enkelt skive bag.
190kg tørvægt. 20-25km/l ca.

Denne maskine er usædvanlig dejlig, den er godt nok LANG (2.3m ca.) og ikke nemt at lave uvendinger med (umuligt) men det er jo stilen... Den kører kanon, og har krafter nok til hyggekørsel. Man skal dog ikke regne med at overhæle på motorvejen og lave wheelies ;-)

Iøvrigt: Den er designet af amerikaneren Johnny Pag & Jr. (som har utallige Harley customs bag sig). Johnny får den fremstillet og samlet i Kina til en billig penge. Kromen ser meget fin ud og lakken er også iorden. Motoren er jo en halv sløv sag, men gammel gennemprøvet Honda design - så den ruller uproblematisk. Johnny arbejder p.t. på en lille fræk bobber i samme stil, en "racer" samt nye motorer (800ccm).

Efter godt 4500 km. og masser af regnvejr kan jeg konstatere NUL rust, perfekt krom og fin lak kvalitet trods den har stået ude i regnen flere gange, og jeg ikke pudser hysterisk... men desværre er kineser gummi ikke for godt og er begyndt at sprække på fodhvilerene, så der skal skiftet lidt ud på fodhvilere og måske senere ved karburator. Men alt i alt - kanon tilfreds med cyklen!
update; efter 3 år sprækkede indsugninsmanifolden (gummi) som nu er skiftet, så kan da nok klare 3 år mere...

hold så fast - nu kommer det bedste ...

Den står mig i, alt inklusive (købspris, afgift, ombygning/dele), ca. 25.000,-

http://www.youtube.com/watch?v=ngqbwjPFuOk
Kommentér på:
Regal Raptor Spyder
  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
      8. mar 2013 Vil du sælge ?

  •   24. feb 2013 Hvor har du købt dine luftfiltre


  •   4. maj 2011 hey..
    Hvor har du købt dine håndtag?


  •   22. feb 2011 sidetasker
    hvor har du købt dine sidetasker henne?? står nemlig og mangler sådan nogle... er det med beslag? lige til at sætte på maskinen?
    mvh


  •   22. feb 2011 luftfilter
    hej hej. kan se du har skifter luftfilter... hvad er grunden til det?? kun udseende eller? hvilken effekt har det? har du så måtte skifte/indstille dysser efterfølgende?
    mvh.


  •   16. feb 2011 arh
    - det er sku nok lige i overkanten... men der er 750ccm, 650ccm udgaver som folk selv har ombygget. Det kræver dog man laver nogle ændringer på stellet - og tror sku det ville give lidt problemer her i denmark når man bliver stoppet af æggeskallerne eller hvis man kommer for tæt på en synshal smiley Men den gør det nu godt nok selv med den lille bitte honda klon.


  •   30. okt 2010 Jo da
    men det var et helt bevidst valg at montere dem modsat - de følger cyklens linier lang bedre synes jeg.


  •   30. okt 2010 Fin kineser
    Rigtig fedt design smiley
    - Men skal du ikke bytte om på sidetaskerne? Eller er det mig der har misforstået noget? smiley


  •   24. sep 2010 Hej Morten.
    God info. omkring din m.c.
    Altid rart med noget input.

    M.v.h.

    Mogens E


  •   2. aug 2010 Flot cykel!
    Man kan sige meget om fordomme mod kinesercykler, men den her har sq da stil. Fed stil ham Harley fyren har fået tryllet frem. Den får du da lige en høj for.


  •   25. okt 2009 Ikek set før
    - men en fin cykel. Høj herfra


  •   8. sep 2009 Hey
    jeg har også sådan en det er sku en fin cykel og især til prisen Høj herfra


  •   18. dec 2008 Jeg har ikke mødt een i trafikken endnu smiley
    Det køre behageligt & nemt. Kan nemt nok tage snoede veje når man har lidt øvelse, men den reagere selvfølgelig ikke som en racer (og heldigvis da).
    Stadigt fuldt ud tilfreds med maskinen, alt holder godt og den har egentlig ikke krævet ret meget opmærksomhed fra værktøjskassen. Glæder mig til det værste vinter igang er forbi og edderkoppen kan komme ud og larme igen smiley


  •   27. nov 2008 SET DEN FØR
    Jeg så den model på et kræmmermarked for et par år siden. Disegnet er fedt nok, og holder stilen. Udlæget på gaflen er med garanti sjovt at kører med, når bare svinget ikke er for kraftigt. Efterløb er afgørende i forhold til sving i høj hastighed. Du får lige en høj og en udfordring.



  •   20. aug 2008 hej iigen
    det er da sjover at ha en med motor på i sted for en med en persildehakker på


  •   20. aug 2008 hej morten
    det er en pæn cykel du har men skal der ikke en motor på


  •   28. jun 2008 måske...
    men så kan du bruge 10-20K på at lave den 'custom' og alligevel ende med noget der ligner en fabriksny Spyder smiley

    Jeg kunne dog godt finde på at droppe en størrer motor i den på et tidspunkt, men ligenu er krafterne fine nok til mit behov.


  •   17. jun 2008 kanon
    flot cykel du har ?


  •   8. feb 2008 Tjaa
    Jeg har prøvet at lave en undvige manøvre på min Spyder, gik fint selvom baghjulet blokerede undervejs, den skred lidt med det var ingen problemer at holde balancen og rette den op bagefter... jeg har bare en formodning om at det er lidt sværere at gøre hvis ens hænder og arme hænger oppe over ens hoved smiley

    200 ville være rigtigt fint, men vi skal også lige ha' i tankerne at MC'en ikke ligefrem har voldsomt overskud af kræfter og personlilgt ville jeg ikke ofre så meget på lige den modifikation... så hellere et airride system eller en springer front smiley


  •   7. feb 2008 Jo jo.....
    Så må man jo bare finde på en løsning - kan man lave et 300 bagdæk kit til en mc med kadantræk kan ma sku nemt lave en kæde cykel om til et 200. :O)

    Hvis du er bage for ikke at kunne undvige skal du sku ikke have en mc med så meget efterløb. Styret betyder ikke en ksid medmindre du overdriver.


    Kunne være sjovt med et 240 eller noget i den stil. :O)


  •   8. nov 2007 Jeg kører sku tit over 80 haha
    Apehanger er cool nok, men ikke for mig - jeg fortrækker at kunne undvige - har knust min arm & hofte een gang, det var rigeligt smiley

    Filter kommer helt sikkert når jeg finder en fornuftig løsning på det.

    Størrere end 160 bag er umuligt uden en major-ombygning, da kæden allerede nu kun er ½ cm fra dækket.


  •   8. nov 2007 Ja de er sku sjove.
    Du må sku da bare have et K&N filter på og en krumtapfilter på.

    Så ser om du ikke kan få en breder bagdæk på den. Kunne nu være sjovt med et 170 eller 180. Hvis fælgen kan atge det og hvis det kan være der.

    Den skulle også have apehanger - især når du ikke køre hurtigere end 80.


  •   29. jul 2007 TAK
    Udstødninger er orig. Johnny Pag freeflow's. dvs. "ekstra udstyr".
    Mht. til bundtræk så.. ja.. det er jo 250ccm, men jeg er tilfreds nok, den skal dog startes i 1.gear - men 5.gear v/ 60km/t er helt cool. Det er ingen racer smiley


  •   28. jul 2007 SÅDAN...
    Fed cykel. Skal lige hører om de rør der sider på den om den er født med dem eller om det er nogen du har sat på. Skal også liger hører omderer nok bund træk i den? Jeg står nemlig og tænker på at købe en og du skal da også have en høj her fra.


  •   25. jul 2007 c",)
    En mc lige som min (minus freeflow)..... ja, så skal den da uden tvivl have en høj.....!!!


  •   21. jun 2007 tak
    Og den har så ikke spejle længere, og jeg har fået gjort sadlen lavere og med læder betræk på istedetfor.


  •   19. jun 2007 regal raptor
    hey Morten .. fedt link forøvrigt jeg er stor fan af regal raptor jeg syntes den er super fed ... glæder mig dog til at de for fremstillet nogle lidt større motorer .. det var derfor jeg spugte
    med hensyn til den 800ccm spyder


  •   19. jun 2007 -> Jesper [Lyngby] P
    Den model jeg har er også en Honda kopi motor... Dog stinker motoren langt væk..

    Skod kobling!


  •   18. jun 2007 tak
    Prototypen er ikke rygte, men fakta - og det har jeg såmend fra Mr. Pag himself smiley

    Han gæster af og til et Spyder forum jeg er medlem af...
    http://www.alternativecruisers.com/index.php?board=61.0


  •   18. jun 2007 flot cykel
    fin cykel høj til dig..
    men du skriver i din tekst at johnny pag er i sving med en (prototype) spyder 800ccm hvor har du hørt det . ved du mere om det eller... links til hjemmesider


  •   18. jun 2007 Velkommen
    en sjov fætter du få lige en høj her fra


  •   18. jun 2007 Fed MC
    Og ingen tvivl om den er i god kvalitet.
    Men det er ikke meget fra honda CMX250 der er kommet over på din motor. Men det er skam ikke en dårlig ting. Dadyw bygger gode motore.
    Har også hørt snak om, at de har en 400/450 på beding.....


  •   18. jun 2007 Hold da op
    Takker for en hurtig optagelse... det tog fanme ikke mange minutter smiley


Annonce