Yamaha XT 350 1985
3.145 visninger
|
Oprettet:
Yamaha XT 350
Årgang:
1985
Motor:
JA! En-cylindret, 346 ccm
Standard
Standard
Hestekræfter
Ikke alverden, men vældig morsom begynder MC. 27 Hk for at være præcis
Fælge
BEHR Alufælge, 17" for og bag
Dæk
For: Dunlop sportmax Radial D207F, 120/70 ZR 17
Bag: Michelin, Macadam 90X 150/70 ZR´7
Bag: Michelin, Macadam 90X 150/70 ZR´7
Topfart
Ikke nok til at få dig slået ihjel, kun lirrekassemand.... ca 140 km/t
Tuning
Nejda
Styling
Ny KTM lygtekåbe.
KTM rustfri potte
Hjemmetryllet forskærm.
ELLINGSEN wavedisk foran.
Honda CR 250 USD gaffel
Flydende ophængt Nissin caliber (Honda CR 250)
Strippet for plastik bagpå og siderne.
LED blinker for og bag
Nummerpladeholder
Spejle
KTM rustfri potte
Hjemmetryllet forskærm.
ELLINGSEN wavedisk foran.
Honda CR 250 USD gaffel
Flydende ophængt Nissin caliber (Honda CR 250)
Strippet for plastik bagpå og siderne.
LED blinker for og bag
Nummerpladeholder
Spejle
Ekstraudstyr
Rustfri forrør og carbonpotte på vej (hjemmegjort).
Ny glasfiber bagende
Ny glasfiber bagende
Bemærkninger
Dejligt Motardprojekt, mit første af slagsen. XT-eren er endnu ikke synet, så der ligger stadig MEGET arbejde i den. Bl.a. bagende med lygte, blinklys og mange andre småting. Men den kører rigtigt godt og starter første gang, hver gang (dejligt når det er en kickstarter) .
For tiden problemer med karburatoren, vil ikke starte og tage gas på rullen. Går bare i stå!!!
Klodser foran er ved at blive skiftet, ikke mere belægning OVERHOVEDET... (Det forklarer hvorfor den bremsede ret ringe).
Så er bremserne skiftet. Problemerne med karburator er fundet. Svømmeventil gal på den, med følgende druknedød til følge. Har indtil videre kostet et tændrør, men den er ikke helt god endnu (PIS!!)
Så kører den igen! Efter ca 6 mdr. med eder og forbandelser fik jeg endelig gang i svinet. Købte en anden karburator, monterede den og sparkede som død og helvede. Efter ca en halvtimes råsvedende sparkeri, gik den igang. Siden da har den startet hver gang, i første hug!!!
Lader til at chokeren på den gamle karb er defekt og drukner motoren (svømmervent var også defekt). Nu kan man endelig komme ud at rulle, og så er der 3 dage til 1. november.... Typisk
Start 2008:
Så er der fabrikeret en ny bagende. Mangler stadig hugger eller undertray-lignende stump... Men det kommer!! Glasfiber styrer
Medio 2008:
blinklys, nummerpladeholder og spejle monteret. Der sker da lidt. Mangler bare at omlakere stellet så er den klar til syn til foråret
For tiden problemer med karburatoren, vil ikke starte og tage gas på rullen. Går bare i stå!!!
Klodser foran er ved at blive skiftet, ikke mere belægning OVERHOVEDET... (Det forklarer hvorfor den bremsede ret ringe).
Så er bremserne skiftet. Problemerne med karburator er fundet. Svømmeventil gal på den, med følgende druknedød til følge. Har indtil videre kostet et tændrør, men den er ikke helt god endnu (PIS!!)
Så kører den igen! Efter ca 6 mdr. med eder og forbandelser fik jeg endelig gang i svinet. Købte en anden karburator, monterede den og sparkede som død og helvede. Efter ca en halvtimes råsvedende sparkeri, gik den igang. Siden da har den startet hver gang, i første hug!!!
Lader til at chokeren på den gamle karb er defekt og drukner motoren (svømmervent var også defekt). Nu kan man endelig komme ud at rulle, og så er der 3 dage til 1. november.... Typisk
Start 2008:
Så er der fabrikeret en ny bagende. Mangler stadig hugger eller undertray-lignende stump... Men det kommer!! Glasfiber styrer
Medio 2008:
blinklys, nummerpladeholder og spejle monteret. Der sker da lidt. Mangler bare at omlakere stellet så er den klar til syn til foråret
Yamaha XT 350
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 8
Fed xt'er.
Vil gerne høre om du fik den synet og hvordan det gik med godkendelser for forgaffel og sådan, da jeg selv står og skal skifte min.
aug 2012
Følger: 2 MC-er: 2
og topfart på 152 kmt på gps , 31hk standart og lidt ekstre efter tuning, og styrkåben er fra en husaberg og fælgene er også fra husaberg.
PS det var en volvo der strippede plastiken bag, og det ene sideskjold , kulfiber potten, og lidt af mig ( tæt på lirekassemand), jeg byggede den i 2002 og krøllede den i ca 2004 eller 2005 så det er fedt at se den stadig lever MVH Teddt Ellingsen
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 24 MC-er: 37 Emner: 2 Svar: 7
Udover en kickstarter er du forbandet med et KOSO instrument som min Husqvarna. Ved ikke hvad der er sværest, at starte en kold 600 ccm motor uden benzin, eller få et KOSO instrument til at forstå, at en et stamper ikke løber 14.500 omdr i tomgang !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er dog lykkedes. Har stemt på din MC i udfordringen, da den i sandheden er en udfordring i sig selv :=)
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 24 MC-er: 37 Emner: 2 Svar: 7
Er totalt vil med din beskrivelse af "starten". Kender det så udemærket, når motoren ikke vil starte - jeg endte ved Shell og købte noget diesel start, efter tøjskift (gennemsvedt) og en blå fod !!! Du skal forestille dig sådan små x 2 i ccm, derfor har den i den grad sin egen vilje med den pind der er beregnet til at hoppe på !!! Måske ikke den fødte maskine til en fin lille 50 kg. kvinde :=)
jan 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 8 Emner: 13 Svar: 139
hey så du manglede dele tim Xt 350 jeg har en masse skriv hva du mangler så ser jeg om jeg har det liggende
jul 2007
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 127
En middel tilbage.. kan godt på høj, hvis du gør..
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 53
Du får en middel... men det bliver nok en høj når du får lavet en lækker røv til den?!
Held og lykke
Karl
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Du får da lige en HØJ for den
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 34 Svar: 61
Hvad gav du for din usd gaffel?
Jeg kunne godt tænke mig en på min også nemmerlig.
Hygge
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 34 Svar: 61
Fed lille kværn... de er sq meget sjove at køre på i vægt/kraft forhold.
hygge
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 9
Den knallert har jeg da set før... Og den ser jo ovreraskende godt ud på billeder. Glæder mig til at se den færdig engang.
Ses