{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Aprilia RSV 1000 R (SOLGT) [Tidl. motorcykel] 2004

9.974 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Smed !
Mand | 47 år | Oprettet: 21. mar 2006


Aprilia RSV 1000 R (SOLGT)

Årgang:
2004
Motor:
* 2 cyl. 4 takts vandkølet v-motor med 2x2 overliggende knastaksler.
* 998 ccm.
* Boring 97,00mm slaglængde 67,5mm.
* Kompression 11,8:1.
* Motoren er udviklet af Rotax for Aprilia og hedder V60 Magnesium.
Hestekræfter
* Opgivet til 139 HK ved 9500 omin. og 107 NM ved 7500 omin.
* Rullet til ca. 116 på hjulet inden PCIII og ca. 124 efter.
* Fra 4000 omin er der over 80 NM på hjulet, og fra 6000 omin og op til 10500 omin er NM kurven flad som en pandekage, og det vil sige ca. 95 NM på baghjulet.
* Alle målinger foretaget hos FV Motor (certifikeret af DOT-E)
Fælge
* 17" x 3,50" for
* 17" x 6,00" bag
Dæk
* 120/70 Bridgestone BT016.
* 190/50 Bridgestone BT016.
Topfart
* Opgivet til 279 km/t (men jeg har jo kun kørt 130 herhjemme:-))
Tuning
* Originale Aprilia Racing titanium potter. Samtidig er motorstyringen ændret fra 1 til 2. (kr. 14.000)
* Evoluzione RSVR Complete Race Airbox Kit. (kr. 1.500)
* O2 eliminator. (kr. 649)
* PCIII og indkøring med map til hver cylinder hos FV. (kr. 6.500)
* 15 t fortandhjul fremfor 16 t. (kr. 350)
Styling
* Carbon forskærm. (kr. 2.500)
* Carbon bagskærm. (kr. 2.500)
* Hvide blink for og bag. (kr. 400)
* Klar lak.
* Öhlins originale Aprilia styrdæmper. (kr. 4.000)
* Carbon frontvindafviser. (kr. 2.000)
* Bremsepumpe beskytter bag. (kr. 35)
* Ny opdateret bremsepumpe bag ( kr. 1.500)
* MRA tonet racing vindskærm. (kr. 800)
* RIZOMA håndtag og styrender (kr. 1500)
Ekstraudstyr
* Original Aprilia tanktaske.
* Bagsæde der kan klikkes på fremfor egoskal.
* De originale stilleleg potter.
* De orginale sorte plastic skærme.
* MC løfter til både for og bag.
Bemærkninger
Jeg kan kun sige 3 ting: drømmecykel, drømmecykel og drømmecykel. Denne maskine er helt fantastisk, og min første med V2 power. Shit den trækker fra alle omdrejninger, og har en fantastisk lyd med de åbne potter.

Men italienske cykler har børnesygdomme. De ting jeg har oplevet er at bagbremsen mister sin virkning (læs længere nede) samt hver gang mit speedometer bliver frakoblet batteriet, så nulstiller det sig selv!!!! Aprilia kender godt problemet, men kan ikke afhjælpe dette. Dvs. for hver ny sæson jeg starter, så har den kørt 0 km:-) Dejligt med en ny maskine hvert eneste forår:-) Men heldigvis er der fuld servicebog på dyret, så km. kan dokumenteres. I skrivende stund (16-05-2008) har den rundet 20.000 km., og til trods for disse børnesygdomme er det en fed maskine. Jeg kan ikke finde andre supersportsmaskiner jeg hellere vil have (måske lige en duc 1098R eller den nye Aprilia V4 der kommer næste sæson).

01.05.2007 Købt hos en bilforhandler med 13.000 km. på klokken.

01.06.2007 Så er cyklen leveret til makaniker mens jeg tager 1 uge til Tyrkiet. Der skal laves stort service, justering af ventiler, nyt kædekit med 15 t foran, og så skal der monteres hvide blink foran og bagpå. Kan sgu ikke vente med og komme hjem igen:-)

30.12.2007 På min første sæson på Apriliaen blev det til små 5000 kilometer, og hvilke kilometer. De første 2-3000 blev brugt på at lære cyklen og kende, men nu spiller det. Den kan satnme ligges langt ned i svingene, eller det ser sådan ud på bagdækket:-)

18.02.2008 Prilleren er lige afleveret til service. Den skal nusses om med nyt olie samt en nedgearing fra 16 t foran til 15 t. Og ellers bare lige gåes igennem fra top til tå. Den er lovet klar til afhentning igen lørdag d. 1.3......uheldigt:-)

05.03.2008 Så er der bestilt Öhlins styrdæmper samt et komplet åbent racing luftfilterkit hjem fra USA. Derudover er der bestilt en PCIII samt indkøring hos FV med map på hver cylinder. Den skal nok blive frisk, især efter nedgearingen:-) Fuck jeg glæder mig.

10.04.2008 Så er delene endelig afsendt fra USA efter airkittet har været i restordre. Derudover ligger 15t tandhjul samt PCIII klar hos min mekaniker nu.....sweet.

28.04.2008 Så er der bestilt tid hos FV motor. Den skal rulles ind med map til hver cylinder d. 14.5. Udover ovennævnte kom jeg sgu til at bestille et sæt carbon winddeflectors til montering ved sidespejlene, samt et beskyttelses skjold til bremsepumpen bag. Den har nemlig det problem, at den sidder monteret tæt ved forrørene, hvorfor den mister sin bremseevne med tiden, da bremsevæsken kommer til at koge. Mærkeligt der ikke var tænkt over dette, da cyklen bliver udviklet.

16.05.2008 Så er cyklen modtaget retur efter mekanikerbesøg og indkøring med map på hver cylinder hos FV Motor. Det kan KLART anbefales. Før trak den først rent fra små 4000 omin. Nu trækker den rent fra ca. 2250 omin.. Et vigtigt element i indkøringen af en PCIII er også luft/benzinblandingen. Den skal gerne ligge på 13,0:1. Inden indkøringen fløj kurven for dette op og ned mest på bagerste cylinder, men efter indkøringen følger den 13,0:1 linien snorlige på begge cylindre. Derudover blev mine originale Aprilia Racing potter raspet ned, og de er blevet pissefede:-). Nye billeder kommer. Samtidig er der monteret Öhlins styrdæmper, carbon vindskeder på frontkåben, varmeskjold ved bremsepumpen bag, racing luftfilterkit, kobling og bagbremse luftet ud med en speciel racing væske der bedre holder til høje temperaturer samt nyt fordæk. Det er en helt ny maskine at køre på efter den PCIII. Og der skal også lyde en kæmpe tak til min mekaniker Hjalte fra www.hk-mc.dk. Han er uden tvivl danmarks bedste Aprilia mekaniker.

05.07.2008 Så er der skiftet bremsepumpe til bagbremsen, og nu kan skidtet sgu bremse igen. Den nye pumpe skulle også være en opdateret udgave, så nu virker skidtet igen.

15.07.2008 Så blev der indkøbt og monteret en MRA tonet racing vindskærm. Det er MEGET behageligt at køre med især ved lidt højere hastigheder.

23.10.2008 Ja, godt 5000 km er det blevet til i år. Ikke så meget som jeg havde forventet, men sjovt har det været. Bagdækket er slidt op på denne sæson, og nu er fordækket lige punkteret. Derfor har jeg lige modtaget 2 nye dæk af mærket Bridgestone BT016. Disse dæk skal prøves, da de har vundet alle sammenlignelige test henover denne sommer. Måske der også skal en quickshifter på henover vinteren......men en ting er helt sikkert. Den skal ud til hk-mc.dk og nusses om. Det kan den godt lide:-)

14.12.2008 Så blev cyklen afhentet af HK.MC.dk på hjemadressen. Der skal laves følgende: Stort service med justering af ventiler, 2 nye dæk skal monteres, bremseskiver skal drejes meget lidt af, nye cintermetal klodser til de forreste kaliber, udskiftning af forgaffelolie samt montering af Rizoma håndtag i rød. Det bliver dejligt at få den hjem igen. Der er jo ikke noget bedre end at klappe cyklen igennem vinteren:-) Kilometertallet på cyklen er nu ca. 22.000 efter denne sæson.

Tidligere cykler:

Yamaha FZ6-s købt fabriksny 03-2006 og har kørt 10.000 km på den.


Denne MC er kaskoforsikret hos Tryg med en årlig præmie på kr. 6.344,-.



Kommentér på:
Aprilia RSV 1000 R (SOLGT)
Annonce