PGO T-REX 150 2001
13.597 visninger
|
Oprettet:
PGO T-REX 150
Årgang:
2001
Motor:
Motortype: 4 takt, 1 cylindret OHC, Luftkølet
Motor størrelse: 147,5 ccm
Motor størrelse: 147,5 ccm
Hestekræfter
HK v/omdr.: 11.o/7250
Moment v/omdr.: 11.0/6000
Boring-Slaglængde: 57.0 mm x 57.8 mm
Startsystem: Elektrisk og kick starter
Transmission: Automatisk
Længde: 1890 mm
Styrbredde: 969 mm
Højde 1145 mm
Frihøjde 95 mm
Sædehøjde 770 mm
Tør vægt 116 kg
Affjedring for: Telescopic, coil spring
Affjedring bag: Swingarm, coil spring, oil damped
Bremser For: Enkelt skive
Bremser Bag: Tromlebremse
Moment v/omdr.: 11.0/6000
Boring-Slaglængde: 57.0 mm x 57.8 mm
Startsystem: Elektrisk og kick starter
Transmission: Automatisk
Længde: 1890 mm
Styrbredde: 969 mm
Højde 1145 mm
Frihøjde 95 mm
Sædehøjde 770 mm
Tør vægt 116 kg
Affjedring for: Telescopic, coil spring
Affjedring bag: Swingarm, coil spring, oil damped
Bremser For: Enkelt skive
Bremser Bag: Tromlebremse
Fælge
Dæk
Dæk For: 120/70-12 TL
Dæk Bag: 130/70-12 TL
Tankindhold: 6,7 liter
Dæk Bag: 130/70-12 TL
Tankindhold: 6,7 liter
Topfart
Topfart: 115 km/t
Tuning
Den er ikke tunet
Styling
Ekstraudstyr
Ekstra Udstyr: Topboks med bremselys og vindskærm
Som sidetasker er anvendt tasker til en cykelbegagebærer, som er delt i 2 og sat sammen med alm. stropper fra andre tasker. Taskerne holdes sammen forneden af en alm. bagageelastik
Som sidetasker er anvendt tasker til en cykelbegagebærer, som er delt i 2 og sat sammen med alm. stropper fra andre tasker. Taskerne holdes sammen forneden af en alm. bagageelastik
Bemærkninger
MC-Scooteren er indregistreret første gang den 1. juni 2001. I efteråret 2002 besigtigede jeg den hos MC-værkstedet, hvor den lå fuldstændig adskilt efter den havde været stjålet og nu skulle gøres i stand og sættes til salg.
Den 27. januar 2003 overtog jeg scooteren og her viste speedometeret 2700 km.
Den kørte uden problemer til 20. juni 2006, hvor den viste 7232 km, hvor motoren simpelthen sagde stop da den havde sat sig fast og den måtte havde en komplet hovedreparation med et nyt stempel, krumtap, lejer og oliepumpe mm, en reparation som forhandleren dækkede under garantien..
Da jeg ikke er mekaniker overholder jeg alle de vedligeholdelser som jeg skal.
Jeg har været ude for 2 stop hvor kileremmen knækkede.
Mit næste store stop var ved 30559 km hvor der var gået en lille stykke af pladen, der sidder indeni karburatoren, som herefter var suget ind til stemplet, hvor topstykke og stempel var blevet perforeret og blev udskiftet.
Jeg har her i den skrivende (26-04-07) stund kørt i alt 53553 km og skal til det næste service ved 57500 km.
Scooteren giver mig mange dejlige timer i den fri natur for når jeg har slået versiret ned at jeg igen 18 år hvor biler kan få lov til at se mit baghjul, men der er stunder hvor jeg må accepterer at min motor altså er på 150 ccm og derfor har nogle begrænsninger til de mc’er med en større motor.
Jeg har været standset af politiet 2 gange, da de lige skulle kontrollerer om det var en knallert, men nummerpladen kunne klart fortælle at det er en mc-scooter.
Der var også en anden episode hvor jeg kørte i yderbanenen på den stærkt befærdet Roskildevej hvor jeg fulgte bilkøen uden problemer, men en bilist standsede ved siden af mig, rullede ruden ned og sagde at en knallert skulle køre inde i højre side hvorefter jeg svarede igen med at han vist skulle afleverer sit kørekort da han ikke viste hvad han talte om – så blev han sur.
Jeg har her en scooter der overholder de fartgrænser som vores færselslov siger det, dog må jeg indrømme at maxhastigheden ifølge speedometeret har været 115 km/t på motorvej hvor der gerne måtte køres hurtigere selvom jeg generelt højst kører 90 – 100 km/t på motorvej, som mange andre og store køretøjer også kører.
Jeg er med i mc klub for scooterer og mindre mc’er, hvor vi har nogle gode timer sammen som kan ses på www.maxiscooter.dk
Jeg giver under 1000 kr. for ansvar- & kaskoforsikring og 540 i vægtafgift samt kører godt 35 km/l og de eneste veje jeg ikke må kører på er der hvor alt motorkørsel er forbudt.
Den 27. januar 2003 overtog jeg scooteren og her viste speedometeret 2700 km.
Den kørte uden problemer til 20. juni 2006, hvor den viste 7232 km, hvor motoren simpelthen sagde stop da den havde sat sig fast og den måtte havde en komplet hovedreparation med et nyt stempel, krumtap, lejer og oliepumpe mm, en reparation som forhandleren dækkede under garantien..
Da jeg ikke er mekaniker overholder jeg alle de vedligeholdelser som jeg skal.
Jeg har været ude for 2 stop hvor kileremmen knækkede.
Mit næste store stop var ved 30559 km hvor der var gået en lille stykke af pladen, der sidder indeni karburatoren, som herefter var suget ind til stemplet, hvor topstykke og stempel var blevet perforeret og blev udskiftet.
Jeg har her i den skrivende (26-04-07) stund kørt i alt 53553 km og skal til det næste service ved 57500 km.
Scooteren giver mig mange dejlige timer i den fri natur for når jeg har slået versiret ned at jeg igen 18 år hvor biler kan få lov til at se mit baghjul, men der er stunder hvor jeg må accepterer at min motor altså er på 150 ccm og derfor har nogle begrænsninger til de mc’er med en større motor.
Jeg har været standset af politiet 2 gange, da de lige skulle kontrollerer om det var en knallert, men nummerpladen kunne klart fortælle at det er en mc-scooter.
Der var også en anden episode hvor jeg kørte i yderbanenen på den stærkt befærdet Roskildevej hvor jeg fulgte bilkøen uden problemer, men en bilist standsede ved siden af mig, rullede ruden ned og sagde at en knallert skulle køre inde i højre side hvorefter jeg svarede igen med at han vist skulle afleverer sit kørekort da han ikke viste hvad han talte om – så blev han sur.
Jeg har her en scooter der overholder de fartgrænser som vores færselslov siger det, dog må jeg indrømme at maxhastigheden ifølge speedometeret har været 115 km/t på motorvej hvor der gerne måtte køres hurtigere selvom jeg generelt højst kører 90 – 100 km/t på motorvej, som mange andre og store køretøjer også kører.
Jeg er med i mc klub for scooterer og mindre mc’er, hvor vi har nogle gode timer sammen som kan ses på www.maxiscooter.dk
Jeg giver under 1000 kr. for ansvar- & kaskoforsikring og 540 i vægtafgift samt kører godt 35 km/l og de eneste veje jeg ikke må kører på er der hvor alt motorkørsel er forbudt.
PGO T-REX 150
jul 2005
Følger: 15 Følgere: 35 MC-er: 14 Emner: 18 Svar: 45
kunne ikke lade være med at smile over hele femøren.
jeg har også stået med knækket kilderem på motorvejen flere gange.
og men min motor den siger jeg dig kørte.
kun lige i starten havede jeg problemer med at olie sprøjtet ud på motorvejen. det viste sig at det var fordi at ifølge service bogen skulle den ha så meget olie. (Hvor meget ved jeg ik)
men efter lang tid fandt de ud af på værkstedet. at der skulle noget mindre i motoren. så virkedet det.
min kørte næsten 20.000km inden jeg blev slagtet af en gammel idiot på landevejen der lige havedet set station 2 om ulovlige scooter. så jeg blev kørt ned 2 gange da jeg ikke vældet efter føreste skub. derefter røg morfar og at vognen og banket på mig.
(det husker jeg ikke! det sage de vidner i retten) men han ringet selv til politiet, og sage at han havede fanget en ulovlig knallert.
Den kære DOMMER sage i retten, at det kunne han ikke tro den der historie. Det måtte være et uheld. som "Poul Tomasen, Bilistens fra store heddinge". han havede fortalt at det var mig der slingret eller sådan noget. for pludselig var jeg her og så der. Poul fik en bøde på 9000kr og frakendt kørekortet i 6 måneder. og jeg fik 12,000kr af forsikringen for en smadret scooter.efter ca 2 år.
For han skulle lige dømmes førest.
det var satme en hår tid uden køretøj. efter købte jeg en DAX.
og tro det. den bliver godt nok respeteret i trafikken.
På pgo fik jeg altid horn lygter Og den berømte finger.
Det er der ikke noget af på min Dax & Gorilla.
Så pas på dig selv ude i trafikken. andre gør det ikke for dig.
Hilsen tyren
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 3 Svar: 4
Hej Stefan
Jeg har ingen planer om at sælge min scooter, der kører som en drøm. Jeg hentede den i fredags fra et service hvor den fik en ny rem og nye roller så i det gode vejr i går kørte jeg en dejlig tur igennem Slagelse til Korsør og Halskov til Storebæltsbroen. Temp. var plus 4 men ikke koldt.
Derfor - jeg har ingen planer om at sælge - jeg glæder mig til foråret.
De bedste hilsner
Preben
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 253
Du skulle vel ikke være interesseret i at sælge?
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 3 Svar: 4
Du vil blive glad for at du har valgt de flere Hk og du har også sparet nogle tusinder.
hilsen
Preben
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 3 Svar: 4
Det lyder utroeligt, men jeg har haft den oppe på 41 km/l derfor som gennemsnit skal du regne med sidst i trediverne pr. liter.
Det er en god maskine, men ved krafig modvind ect. mangler den de sidste Hk.
Jeg har jeg nu en Sym Joyride 200, som ikke har noget imod modvind og kvik overhaling hvis det kniber.
Den holder de 120 (på spedometeret) på motorvej, og den kører gennemsnit 30 km/l. Den kan du se i motorcykelgalleriet.
hilsen
Preben
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 3 Svar: 4
Dansk Autohjælp kørte min scooter ud til MC Slagelse og smed nøglen ind af deres dørsprække.
Jeg kørte ud for at tale med værkstedet, men kunne ikke se scooteren nogen steder og mekanikeren havde ike set scooteren. Dansk Autohjælp bekræftede at den var sat der og nøglen smidt ind af dørsprækken. Nøglen til scooteren kunne man heller ikke finde nogen steder i forretningen eller på værkstedet.
Derfor er scooteren meldt stjålet hos Politiet og forsikringsselskabet.
Preben
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Nice vogn.
Griner hunde boks. Godt du ikke har en Grand Danois du har