Triumph T100ss 1965
4.332 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Kommentarer
Triumph T100ss
Årgang:
1965
Motor:
500cc Unit twin (2-cyl) 4 ventiler i alt.
4-speed.
Har kørt NOK km..
stødstænger der lækker.. :]
har fået en rebore i Aug 07. cyl var pænt slidt. nye valves.
4-speed.
Har kørt NOK km..
stødstænger der lækker.. :]
har fået en rebore i Aug 07. cyl var pænt slidt. nye valves.
Hestekræfter
fra ny 40 stærke.. men nu er det kun guderne der ved det.
men det er nok til at politiet bliver utilfredse "Ups"
OG nok til at VÆLTE.! GoD D . . . -SOB . . . .!!!
men det er nok til at politiet bliver utilfredse "Ups"
OG nok til at VÆLTE.! GoD D . . . -SOB . . . .!!!
Fælge
COLD steel! med krakeleret chrom..
Dæk
Nogle mørnet nogen - AVON 4 the win!
Topfart
160km/t hvis manualen har ret, et sted imellem 80 og 140 hvis jeg kigger på det originale speedometer, 150 hvis guderne er på spil, 99km/t hvis jeg skal tro min cykelcomputer, FOR HURTIGT ifølge politiet, men gps´en siger 135...
Tuning
Den havde et K&N filter, indtil det raslede af.. doh..
elektronisk tænding. Pazon - sure fire "kan anbefales"
elektronisk tænding. Pazon - sure fire "kan anbefales"
Styling
Farven.!
Olien på asfalten.. og mine bukser. plus alt andet bag motoren og tanken..
Olien på asfalten.. og mine bukser. plus alt andet bag motoren og tanken..
Ekstraudstyr
cykelcomputer og gps så jeg kan se reel hastighed, og ikke "Triumph" hastighed.. :]]
Bemærkninger
bruger mere olie end benzin. næsten.
jeg mangler en ny olietank.
Hero info: Den er bygget samme år som The Blackburn Buccaneer S.Mk 2, som også var det år at SEPECAT.int startede produktionen af deres Low level strike fighter Jaguar.. :]] og året efter 1966, var året hvor SR-71 Blackbird blev fuld operationel.. så man kan vist godt sige det var et par gode år, fra 1965 til 66, og det kommer tydeligt til udtryk på min T100ss :-)
Ligheden mellem SR-71 og T100ss er at de er ca. lige utætte efter en tur mod topfarten og tilbage til normal march hastighed.. "Fly nørd viden"
MANDAG d. 3-11-2008 - 23:15
Var nede og bide i græsset
Status :
HUMEN DAMAGE - NONE
BIKE DAMAGE - SOME
Gafler drejet! = rep gafler drejet på plads.
Undskyldning og situation.
blød venstre, 60kmt, mørkt, diset, 5grader, lidt for tæt på højre rabat.. 3 valg Venstre Asfaldt = pain - midten græs - bedst - højre 1m dyb og bred grøft = PAIN and BROKEN bike.. jeg valgte at smide den i græsset med minimale skader til følge. gled 5m stoppede, rejste mig og bike op og kørte videre som om intet var sket..
jeg mangler en ny olietank.
Hero info: Den er bygget samme år som The Blackburn Buccaneer S.Mk 2, som også var det år at SEPECAT.int startede produktionen af deres Low level strike fighter Jaguar.. :]] og året efter 1966, var året hvor SR-71 Blackbird blev fuld operationel.. så man kan vist godt sige det var et par gode år, fra 1965 til 66, og det kommer tydeligt til udtryk på min T100ss :-)
Ligheden mellem SR-71 og T100ss er at de er ca. lige utætte efter en tur mod topfarten og tilbage til normal march hastighed.. "Fly nørd viden"
MANDAG d. 3-11-2008 - 23:15
Var nede og bide i græsset
Status :
HUMEN DAMAGE - NONE
BIKE DAMAGE - SOME
Gafler drejet! = rep gafler drejet på plads.
Undskyldning og situation.
blød venstre, 60kmt, mørkt, diset, 5grader, lidt for tæt på højre rabat.. 3 valg Venstre Asfaldt = pain - midten græs - bedst - højre 1m dyb og bred grøft = PAIN and BROKEN bike.. jeg valgte at smide den i græsset med minimale skader til følge. gled 5m stoppede, rejste mig og bike op og kørte videre som om intet var sket..
Triumph T100ss
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 1
Godt at vide hvad jeg selv har i vente - fin cykel, en høj herfra; God sommer
Hilsen Lennart
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
Smider lige en høj til en klasiker!
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 8
Kom lige forbi et smut. Flot mc, trods dine så morsomt bskrevede "malfunctions".. hehe.. En høj herfra!
mar 2006
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 311
Hej ,,.
Læste din kommentar om en strippet Goldwing...
Se her !
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10974
Ved godt at den "kun" er 4 cyl og 1000cc men jeg synes at den er herre konge fed :o)
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 68
Flot gammel maskine
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 344
Tak for karakteren . Du mår finde dig i det, men din maskine får altså også en høj.
En Englænder spilder olie, ellers er der noget galt...ggg
Mvh
Lennart K
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 623
Cool historie i grubbens forum..
Det er squ godt stil
kender det også kun alt for godt.. er selv i gang med noget i samme stil.. bare ikke en lige så fin klassiker.
MF
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 88
En høj er sendt!
Ses på vejene!
MVH
Jarno
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Tillykke med din "sparegris" elsker bare motorcykler med sjæl og historie.
Tøf-tøf og en høj fra mig
Mvh Kim B
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1
Super fedt at du har valgt en skøn klassisk Triumph... Den ser godt ud.
Hilsen
Michael
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 87
Jeg har lige rykket et par dele af den, inklusiv le karb, og den trænger til en omgang refurbish så ved ikk lige hvornår jeg får taget mig sammen :] men jeg arbejder på sagen.!
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 1
Velkommen til din flotte Triumph...den er der sgu sikkert damer i.... Du skal vel til Oldtimer træf i Gråsten, sidste weekend i maj? Smider lige en høj...
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 59
gammel cykel du har der. høj herfra
Co9
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 87
Tak for den gode respons på min MC.. man bliver jo helt stolt nede i ens små biker bukser.. :]]
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 28 MC-er: 8 Emner: 107 Svar: 147
Hej Peter. Tak skal du ha´når du kikker forbi engang, så skal du da prøve en tur på en kinojser>8) Lone
jun 2006
Følger: 38 Følgere: 36 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 172
Flot gamle dreng en høj her fra
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 223
Velkommen til.......