{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Triumph T140V 1973

9.317 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Michael J
Mand | 47 år | Oprettet: 27. mar 2007


Triumph T140V

Årgang:
1973
Motor:
Type: T140V 750 cc parallel twin
Topstykke stammer fra T140E/D
Kompression hævet til 9.5:1 (std 7.9:1)
5 trins gearkasse (std. for T140)
Morgo oliepumpe (stempel pumpe)
Primær bæltedrev.
Hydraulisk kobling - PSP.
Boyer Brandsen elektron tænding.
Lettede timing tandhjul.
Alloy Tech aluminium stødstænger.
Alloy Tech aluminium trykplade til kobling.
ACCEL dobbelttændspole og kabler.
Krumtap er dynamisk afbalanceret
Nye knastbøsninger monteret.
MEGACYCLE 510-65 knaster.
Topstykke og cylinder er planslebet.
Ducati laderelæ monteret.
Hestekræfter
Standard T140 har ifølge specifikationer 48 HK. Ydelse er aldrig bestemt, men et skud vil være mellem 50-55 HK.
Fælge
Akront aluminiumsfælge med rustfaste eger.
For: 3×17"
Bag: 4.5×17"
Dæk
Avon dæk.
For: 110×17"
Bag: 160×17"
Topfart
Personlig erfaring i følge speedometer 180 km/h. Tidligere ejer oplyste 195 km/h - også iflg. speedometer.

Tvivler meget på nøjagtighed af speedometer, plus den er ikke specielt komfortabel at køre hurtigt på.
Tuning
Topstykke er lettere portet. Indsugningskanaler er polerede.
Karburatorer: 2×32 mm Mikuni VM karburatorer. Standard montering er 2×30 mm AMAL MK II. Nuværende karburatorer er efter lang proces dyset ind. De fungerer rigtig fint.

Megacycle 510-65 knastaksler. Ifølge Megacycle er knastakslerne gode til allround brug.

Gearingen er ændret med henblik på lidt bedre bundtræk - hører nok ikke helt hjemme i tuningsafdelingen. Før var bagtandhjulet fra en T160 Trident, men det var ikke lige sagen. Mener fortandhjulet er en tand under std.
Styling
Cyklen er kraftigt ombygget.
Modifikationer:
Bread box tank forsynet med vippelåg fra Suzuki. Tank er desuden hævet på stellet og monteres vha beslag i bund fremfor den originale gennem tanken.
Forgaffel fra Kawasaki KZ1000 CSR.
Øvre gaffelbro håndlavet af 25 mm aluminiumsplade.
Suzuki aluminiumsbagsvinger tilpasset til stel og påsvejst beslag til bagdæmpere.
Håndlavede sideskjolde i aluminium med recesser til luftfiltre.
Håndlavet anderøv i aluminiumsplade.
Sæde monteres via clip-on fatning til stel, sædebund i aluminium.
Forrør er modificerede swept-back pipes.
Håndlavede lyddæmpere i valset rustfast stålplade med drejede aluminiums endestykker.
Håndlavede tilbageflyttersæt i rustfast stål.
Håndlavet kickstarterarm i rustfaststål.
Custom fræst "aluminiums-oliekøler" (Webco kopi).
Custom speedo og omdrejningstæller.
Bagerste bremseskive og kædehjul bearbejdet af rustfast stål.
Bagnav gjort bredere, så det passer i bagsvinger.
Stel udvidet for montering af bagsvinger.
Motor flyttet i stel pga bredt baghjul.
Koni bagdæmpere forsynet med drejet rustfast bøsning under fjedre. Fjedre lakeret gule.
Motorbeslag er udfræst i aluminium.

Ekstraudstyr
Bemærkninger
Cyklen er totalt one of a kind. Den er i store træk købt som på billederne. Cyklen er bygget af NE Custom ved Niels Erik Sørensen. Der er brugt RIGTIG MANGE timer på at bringe cyklen til dens nuværende stand og til specialfremstilling af de mange nævnte dele.

Cyklen vandt i 2003 bedste custom på Engelsk Træf ved Mosten MC.

Jeg har ejet motorcyklen siden 2006, og jeg har gennem perioden lavet følgende på den:
Ombygning / renovering af motor.
Brembo hovedcylindre (bremse og kobling).
Monteret hydraulisk kobling.
Monteret og indkørt Mikuni VM karburatorer.
Monteret Webco replica oliekøler.
Monteret Ducati replica kontaktsæt til lys og horn.
Ny forgaffel monteret i 2018. Mærkbar opgradering.
Kommentér på:
Triumph T140V
Annonce