Triumph T140V 1973
9.317 visninger
|
Oprettet:
Triumph T140V
Årgang:
1973
Motor:
Type: T140V 750 cc parallel twin
Topstykke stammer fra T140E/D
Kompression hævet til 9.5:1 (std 7.9:1)
5 trins gearkasse (std. for T140)
Morgo oliepumpe (stempel pumpe)
Primær bæltedrev.
Hydraulisk kobling - PSP.
Boyer Brandsen elektron tænding.
Lettede timing tandhjul.
Alloy Tech aluminium stødstænger.
Alloy Tech aluminium trykplade til kobling.
ACCEL dobbelttændspole og kabler.
Krumtap er dynamisk afbalanceret
Nye knastbøsninger monteret.
MEGACYCLE 510-65 knaster.
Topstykke og cylinder er planslebet.
Ducati laderelæ monteret.
Topstykke stammer fra T140E/D
Kompression hævet til 9.5:1 (std 7.9:1)
5 trins gearkasse (std. for T140)
Morgo oliepumpe (stempel pumpe)
Primær bæltedrev.
Hydraulisk kobling - PSP.
Boyer Brandsen elektron tænding.
Lettede timing tandhjul.
Alloy Tech aluminium stødstænger.
Alloy Tech aluminium trykplade til kobling.
ACCEL dobbelttændspole og kabler.
Krumtap er dynamisk afbalanceret
Nye knastbøsninger monteret.
MEGACYCLE 510-65 knaster.
Topstykke og cylinder er planslebet.
Ducati laderelæ monteret.
Hestekræfter
Standard T140 har ifølge specifikationer 48 HK. Ydelse er aldrig bestemt, men et skud vil være mellem 50-55 HK.
Fælge
Akront aluminiumsfælge med rustfaste eger.
For: 3×17"
Bag: 4.5×17"
For: 3×17"
Bag: 4.5×17"
Dæk
Avon dæk.
For: 110×17"
Bag: 160×17"
For: 110×17"
Bag: 160×17"
Topfart
Personlig erfaring i følge speedometer 180 km/h. Tidligere ejer oplyste 195 km/h - også iflg. speedometer.
Tvivler meget på nøjagtighed af speedometer, plus den er ikke specielt komfortabel at køre hurtigt på.
Tvivler meget på nøjagtighed af speedometer, plus den er ikke specielt komfortabel at køre hurtigt på.
Tuning
Topstykke er lettere portet. Indsugningskanaler er polerede.
Karburatorer: 2×32 mm Mikuni VM karburatorer. Standard montering er 2×30 mm AMAL MK II. Nuværende karburatorer er efter lang proces dyset ind. De fungerer rigtig fint.
Megacycle 510-65 knastaksler. Ifølge Megacycle er knastakslerne gode til allround brug.
Gearingen er ændret med henblik på lidt bedre bundtræk - hører nok ikke helt hjemme i tuningsafdelingen. Før var bagtandhjulet fra en T160 Trident, men det var ikke lige sagen. Mener fortandhjulet er en tand under std.
Karburatorer: 2×32 mm Mikuni VM karburatorer. Standard montering er 2×30 mm AMAL MK II. Nuværende karburatorer er efter lang proces dyset ind. De fungerer rigtig fint.
Megacycle 510-65 knastaksler. Ifølge Megacycle er knastakslerne gode til allround brug.
Gearingen er ændret med henblik på lidt bedre bundtræk - hører nok ikke helt hjemme i tuningsafdelingen. Før var bagtandhjulet fra en T160 Trident, men det var ikke lige sagen. Mener fortandhjulet er en tand under std.
Styling
Cyklen er kraftigt ombygget.
Modifikationer:
Bread box tank forsynet med vippelåg fra Suzuki. Tank er desuden hævet på stellet og monteres vha beslag i bund fremfor den originale gennem tanken.
Forgaffel fra Kawasaki KZ1000 CSR.
Øvre gaffelbro håndlavet af 25 mm aluminiumsplade.
Suzuki aluminiumsbagsvinger tilpasset til stel og påsvejst beslag til bagdæmpere.
Håndlavede sideskjolde i aluminium med recesser til luftfiltre.
Håndlavet anderøv i aluminiumsplade.
Sæde monteres via clip-on fatning til stel, sædebund i aluminium.
Forrør er modificerede swept-back pipes.
Håndlavede lyddæmpere i valset rustfast stålplade med drejede aluminiums endestykker.
Håndlavede tilbageflyttersæt i rustfast stål.
Håndlavet kickstarterarm i rustfaststål.
Custom fræst "aluminiums-oliekøler" (Webco kopi).
Custom speedo og omdrejningstæller.
Bagerste bremseskive og kædehjul bearbejdet af rustfast stål.
Bagnav gjort bredere, så det passer i bagsvinger.
Stel udvidet for montering af bagsvinger.
Motor flyttet i stel pga bredt baghjul.
Koni bagdæmpere forsynet med drejet rustfast bøsning under fjedre. Fjedre lakeret gule.
Motorbeslag er udfræst i aluminium.
Modifikationer:
Bread box tank forsynet med vippelåg fra Suzuki. Tank er desuden hævet på stellet og monteres vha beslag i bund fremfor den originale gennem tanken.
Forgaffel fra Kawasaki KZ1000 CSR.
Øvre gaffelbro håndlavet af 25 mm aluminiumsplade.
Suzuki aluminiumsbagsvinger tilpasset til stel og påsvejst beslag til bagdæmpere.
Håndlavede sideskjolde i aluminium med recesser til luftfiltre.
Håndlavet anderøv i aluminiumsplade.
Sæde monteres via clip-on fatning til stel, sædebund i aluminium.
Forrør er modificerede swept-back pipes.
Håndlavede lyddæmpere i valset rustfast stålplade med drejede aluminiums endestykker.
Håndlavede tilbageflyttersæt i rustfast stål.
Håndlavet kickstarterarm i rustfaststål.
Custom fræst "aluminiums-oliekøler" (Webco kopi).
Custom speedo og omdrejningstæller.
Bagerste bremseskive og kædehjul bearbejdet af rustfast stål.
Bagnav gjort bredere, så det passer i bagsvinger.
Stel udvidet for montering af bagsvinger.
Motor flyttet i stel pga bredt baghjul.
Koni bagdæmpere forsynet med drejet rustfast bøsning under fjedre. Fjedre lakeret gule.
Motorbeslag er udfræst i aluminium.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Cyklen er totalt one of a kind. Den er i store træk købt som på billederne. Cyklen er bygget af NE Custom ved Niels Erik Sørensen. Der er brugt RIGTIG MANGE timer på at bringe cyklen til dens nuværende stand og til specialfremstilling af de mange nævnte dele.
Cyklen vandt i 2003 bedste custom på Engelsk Træf ved Mosten MC.
Jeg har ejet motorcyklen siden 2006, og jeg har gennem perioden lavet følgende på den:
Ombygning / renovering af motor.
Brembo hovedcylindre (bremse og kobling).
Monteret hydraulisk kobling.
Monteret og indkørt Mikuni VM karburatorer.
Monteret Webco replica oliekøler.
Monteret Ducati replica kontaktsæt til lys og horn.
Ny forgaffel monteret i 2018. Mærkbar opgradering.
Cyklen vandt i 2003 bedste custom på Engelsk Træf ved Mosten MC.
Jeg har ejet motorcyklen siden 2006, og jeg har gennem perioden lavet følgende på den:
Ombygning / renovering af motor.
Brembo hovedcylindre (bremse og kobling).
Monteret hydraulisk kobling.
Monteret og indkørt Mikuni VM karburatorer.
Monteret Webco replica oliekøler.
Monteret Ducati replica kontaktsæt til lys og horn.
Ny forgaffel monteret i 2018. Mærkbar opgradering.
Triumph T140V
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 15 Svar: 114
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1
Ja potterne er skam hjemmelavede. Det er Niels Erik fra NE Custom, der har fremstillet dem. Potterne minder lidt om Dunstall potter dog i en lidt mindre skala. Jeg har set modeller, der minder meget om mine på internettet, dog med et lidt anderledes endestykke. Du kan finde et eksempel på www.ebay.co.uk, hvis du bruger søgeteksten cafe racer megaphones.
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 285
Fantastisk cykel, hvis jeg da ikke allerede har skrevet det
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 3
den er godtnok fed den du har skruet sammen..
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 2
Det er sgu en flot cykel, lækker ombygning.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 22
Sprød knallert, sådan en skal min være når den bliver stor Høj!
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 490
Det er godt nok en fed kværn du har der, mester!
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 8 Emner: 26 Svar: 60
Super flot cykel. Flot arbejde.. Mvh Mads
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
der er jo ikke så meget at sige udover E-HØJ
Kim.
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 86
sproed triumph.... Haaber jeg faar chancen for at se og hoere den live en dag =)
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3
...gendemført....
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 4
Er helt vild med de potter. leder faktisk efter sådan en. er det dem du selv har lavet. ?? hvis der er. kender du så et mærke der ligner sådan en retro potte.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Det er sq godt at se at der er nogen der holder ved den gode gamle Cafe racer stil... Max herfra
Den er Fanme gennemført :DD
BTW, går de potter fri når man er helt nede i svingene ?
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 43 Svar: 400
Totalt gennemført lækker.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 417
Ja der er vist ingen vej udenom, så ryger der squ en ekstra høj afsted. virkelig flot cykel
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 172
Hold da kæft, hvor er den cool.., frygtelig frygtelig gennemført! Ekstra høj herfra...
feb 2006
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 274
Vi ses nok en anden gang... Den er fandme også fed, din cykel... Mvh. Dennis
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 17
den er godt nok for lækker
hilsen andersen
feb 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 10 Svar: 36
din ser nu også fræk ud... men hvis du kender eller hører om nogen der vil købe den er den til salg... vil i gang med en ny..
okt 2004
Følger: 60 Følgere: 49 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 384
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 212
...også en flot cykel du holder dig, den er sgu fin! Flot arbejde!
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 89
Fantastisk flot, og fedt at du går så meget op i det!
Kan ikke blive til mere end en x-tra høj herfra mig
"keep up the good work"!
MVH
Jarno
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 6 Svar: 2
høj til dig her fra
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 87
nicee.. sjælent ser man en mc der er så anderledes gennemført, og så fed. også er det en Triumph. Jeg er misundelig. Real high herfra.
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1
Jah, jeg mit hjerte smelter, når jeg ser en englænder og din er fantastisk, vender tilbage senere. vh. Erik
Har kikket nærmere på den. FANTASTISK
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 37 Svar: 75
tak for kommentaren og din bedømmelse. Jeg har også været overordentligt tilfreds med den. Men nu har jeg byttet den til den nye model i grøn. Den er gennemført Nu skal den bare køres til og så skal det sidste udstyr monteres så den bliver som jeg vil have den. Din cykel er virkelig også fed og så er det jo en Triumph! Er helt vild med café racer stilen. Havde jeg haft pengene stod der også en Thruxton i min garage....god fornøjelse med den...håber jeg får mulighed for at se og lytte til den engang..men er sikker på lyden går lige i hjertet. Havde selv en BSA fra 53, og der er jo noget specielt over den gamle parallel twin lyd....kan se du er fra samme område som mig så mon ikke vi støder ind i hinanden på en tur. mvh An
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1
Tak..... det er killermachine Cc.. der står for det flotte arbejde.. tjek killermachine. dk ses der....
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 9
......fin Triumph, HØJ herfra
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
en helt speciel mc.. utrolig flot.. men kan sgu ikke være en til langtur med det sæde.. høj herfra
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 472
som går op i det her
Du får da lige en høj med på vejen. God vind på vejen
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 22
.... Og iligemåde Ekstra høj her fra
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
............ en frækkert
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 15 Svar: 114
Den holder 100% Brøgger. dejligt stykke mc. ikke som dem der sprøjter ud fra fabrikkerne. Flotte billeder. Det bliver spændende at følge motor tuningen...Jow den hører vist hjemme herinde...X-høj..
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
den er lækker.Dejligt at se at der stadig er folk der værdsætter en Englænder. Er selv tidligere Anglofil,har kørt især BSA,men også en del Triumph,Ariel ,Matchless ,AJS,Royal Enfield ,og Norton.
En ekstra høj herfra, for et flot stykke motorcykel.
MVH KIM.
jan 2007
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 6
Den ser fræk ud med de udstødninger, så en høj er på forårsvej:-) Mvh. Paw
aug 2006
MC-er: 1
En høj herfra
aug 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 105
flot arbejde der er udført. En super maskine, held og lykke med den...
Max
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.592
cafe racer en høj herfra