{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Nimbus C Special 1953

20.635 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Nimbus C Special

Årgang:
1953
Motor:
746ccm standart.
2. sidste overstørrelse små 800ccm
4 cylinder på række, overlæggende knast, 8 ventiler.
Kørt ca. ½ million km.
Hestekræfter
22 standart
målt til 17,5 på baghjulet med sidevognsgear.
tror at den havde målt lidt mere hvis der havde været sologear på.
Fælge
Eger standart
Dæk
Avon Roadrunner for
Avon Roadrunner bag (solobagtøj)
Avon MKII bag (sidevognsbagtøj)
Dunlop K70 sidevogn
Topfart
140 solo
115 sidevogn
Begge målt med cyklecomputer på en rigtig god dag.
Tuning
Drejet lidt af svinghjulet
slebet lidt i indsugningen
Styling
Orginal farve med guldstafferinger.
Ekstraudstyr
Sidevogn org. Nimbus med bremse.
Acap personkasse
Lille varekasse med låg til brugs/vinterkørsel
Hjemmelavet lille vindskærm
Gamle fedt stinkplader ved baghjulene
Gode spejle
Cyklekomputer
Modificeret forsæde ( jeg er en stor og tung mand, der er dobbelt stropper på og sædet er rykket 4 cm. bagud).
Bagage bære på cyklen og på kassen.
12V elanlæg.
Læder sidetasker på rustfri stativ.
Stinklap med Nimbus logo
Baglygte tilpasset til halogen pærer
Garmin GPS "ikke på billeder"
Modificeret indsugning uden chokerspjæld
Afdrejet svinghjul for bedre optræk. "er overdimensioneret fra org."
Fjernbetjent alarm med startspærre, og fjernbetjent dythorn (Jeg kunne ikke finde nogen eltilslutning på kikstarteren, til fjernstart)
Bemærkninger
Den er trofast og køre godt.
Min Farfar nåede at køre ca. 400.000km på den, og den har siden renovering i 1990 kørt næsten 100.000 mere.
Altså ca. 500.000km ( ½ million )

Jeg har deltaget i skagen sneralley i 2004 - 2005 - 2006 og vundet klart hver gang. Det er en weekend med ca. 1000 km. på klokken, 2. weekend i Januar.
Fra fredag eftermiddag kl. 15 til Lørdag kl. 17 der køre jeg ca. 700 km. og så er der turen hjem fra Skagen til Fyn om Søndagen.

Jeg fik den af min Farfar da jeg var 6år. der blev den bare lagt på loftet, den blev renoveret da jeg var 15, lavede det meste selv.(med fars overblik)

Min Farfar købte den fra ny, i vejle det herens år 1953 min far var 4 år den gang og kan godt huske da han kom hjem med den.
Den fik dengang en vare kasse på og havde gul nr.plade



Indskud fra den gamle..............................
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34006

Hej sønnike

Jeg kan da supplere din historie.
Jeg husker stadig da jeg lå i sidevognen, med en halmmåtte og en presenning om mig, med besked om at hvis mit hoved blev dækket til, og vi derefter holdt stille, skulle jeg ligge muse stille, for så var det nok fordi, vi var blevet stoppet af politiet, og jeg måtte jo ikke være i sidevognen, der var jo gule plader på i starten, far kunne ikke få indkøbs tilladelse til sorte plader, men fordi han var murer og biavler, kunne han få tilladelse til at købe en med gule plader, alt dette var en foranstaltning for, at begrænse knappe resurser efter anden verdenskrig, det blev dog ret hurtigt ophævet i midten af 50erne.
Da der så kom sorte plader på, jeg tror omkring 1958 fik vi også en personkasse (ACAP) som det var min opgave, at bytte ud med varekassen, når vi skulle på tur i week-enden, og så tilbage igen når far skulle på arbejde om mandagen.
Utallige er de bikasser, murebaljer, muresten, hare, fasaner og rådyr ( far var også jæger ) den nimbus har transporteret.

Iøvrigt så skylder du at fortælle at din bedstemor, har kørt en stor part af de km. den har gået før du overtog, hun var den der gav den mest gas når vi var på tur, far var mere rolig med gashåndtaget.
Lige så vel som du lærte at kører på min 39er i baghaven herhjemme, var det din nimbus, jeg lærte at kører på i vores baggård da jeg var en 7-8 år, når far kom hjem fra arbejde, parkerede han i vores forgård ( det er der billedet fra gamle dage er taget ) og senere var det ofte mig, der fik lov til at kører den i garage i baggården, nogle gange fik jeg lov til at kører et antal 8 taller i baggårde først, men jeg skulle kører i 8 tal, for far mente det var vigtigt, at jeg lærte at håntere sidevognen både til venstre og til højre.
Du får en extra høj herfra.
Hilsen den gamle
Kommentér på:
Nimbus C Special
Annonce