Honda CB750 Custom 1981

11.253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda CB750 Custom

Årgang:
1981
Motor:
4 cyl. luftkølet DOHC Inline Four - 16 ventiler. RPM redline 9500.
MOTOREN oprindelig fremstillet til Bol D'or løbene i Frankrig i slutningen af 70'erne - deraf navnet Bol D'or. Opr. Bol D'or er på 900 ccm - mini Bol D'or er på 750 ccm - super Bol D'or på 1100 ccm.
Hestekræfter
ca 80 HK
Fælge
Originale COMSTAR fælge 19 og 16 tomer
Dæk
BRIDGESTONE Battlax BT45r 16 tommer bag (2005)
BRIDGESTONE Battlax BT45f 19 tommer for (2004)
Topfart
ca 195 km/t
Tuning
Standard (4 stk KEIHIN CV karburatorer VB52A)
Gearet 4 tænder ned på baghjulet. Ka' ikke mærkes nævneværdigt på accellerationen.
I stedet for 5000 RPM ved 105 km/t går den nu kun 4500 RPM ved samme hastighed.
Styling
Original lak og krom over det hele.
Ventildæksel og dæksel over selvstarter glasblæst og sprøjtet med varmebestandig lak.
Motoren poleret op med poterne :-).
Har lige (marts 2005) monteret 4 spritnye lydpotter.
Ledte efter dem i mere end 1 år - fandt dem hos MIVV i Italien.
Ekstraudstyr
Diverse Custom udstyr
Ekstra lygter og krom
Sidetasker
Værktøjspølse
Ur
Strømudtag til 12V (bruges osse til evt batteriopladning - hjemmelavet - virker skidefint).
Bemærkninger
Maskinen blev indreg. 1. gang 31.12.1984 i Italien.
Højst sandsynlig årgang 1981. Modelåret fremgår ikke af de italienske papirer.
Blev kun fremstillet i 80, 81 og 82.
I USA: CB750 Custom, CB900 Custom og CB1000 Custom.
De 2 sidstnævnte med 10 gear (speciel gearkasse, 5 gear high/low) - men ellers samme stel og motor.
Kom til DK i 1996.
Har kun kørt ca 37000 km.
Skøn "gammel" maskine at køre på - ligesom Virago'en.
Marts 2005: Nyt bagdæk og kædekit. Det er sgu næsten som at få en helt ny cykel :-)
Vægt 260 kg (ligger som en kampvogn på vejen).
Kommentér på:
Honda CB750 Custom
Annonce