Kawasaki ZXR 750 L 1993

12.096 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kawasaki ZXR 750 L

Årgang:
1993
Motor:
899ccm, en zx9b motor
Hestekræfter
124, målt på baghjulet.
Fælge
3,5 x 17 foran
5,5 x 17 bagpå
Dæk
120 x 70
180 x 55
Pilot power sport
Topfart
speedo går kun til 280 og det trækker den forbi til en 290 - 300 stykker, så mon ikke omkring 270...
Tuning
ZX9-motor, Komplet Skorpion system, åbent luftfilter.
Progresive fjedre i forgaffel.
Styling
Mørkt kåbeglas
Lidt grønne Pro-bolte ved tankdæksel og kåbeglas og kåbe
Lak: BMW black saphire metallic og 6 gange klarlak
Lak: Suzuki yz3 grøn til skrift
Små blink i front og bag.
Dioder til nummerpladelys.
Hjemmelavet nummerpladeholder.
Sorte fodhvilere fra Oberon.
Styrender i rustfrit stål
Ekstraudstyr
Bobbins til løfter.
Cigerettænder under bagsæde, til luftpumpe.
Bemærkninger
Har haft cyklen siden august 2004. Har denne vinter haft et par projekter: Lakering og motor.
Så kom den endelig på gaden, her den 14.5:-)
Har selv lakeret dyret. Har brugt ca 20 timer på spartling, slibning og mellemslibning. Er dog ikke helt tilfreds med tanken, så det bliver nok en om'er.
Venter på en undertray....

Men hold da kæ..., hvor er der træk i cyklen, med 900 kubikeren monteret!! Den rev da også i kæden før, men der er kommet noget mere bundtræk...

Mht. ombygning til 900 motor.
Det skal være en zx9 B motor, da det er den eneste der passer.
De to motorer er stort set ens i opbygning, dog er 900eren en smule højere. Derfor er disse modifikationer nødvendige.
1: monteringhuller til rammen sidder ikke overfor hinanden, så enten skal der laves et beslag, eller man borer hullet lidt op så de sidder overfor hinanden.
2: Da 9eren er højere kommer luftfilterkassen højere op, derfor bankes der 2 buler på undersiden af tanken, så denne kan komme på plads.

Beholder til vandkøleren, sidder på 900eren ved siden af motoren. Dette er der ikke plads til på en zxr, derfor benyttes den originale beholder.

Man kan ikke benytte den originale zxr udstødning, da portene fra motoren ikke siddder ens og de originale forrør ikke kan gi sig nok. Så enten bruges et system fra en 900 eller et komplet "tunsystem" fra en zxr, hvis forrørene kan gi sig. Kan de typisk, hvis de er samlet med fjedre og ikke er svejst.

Man skal også skifte tændingsboksen, da 750eren tager flere omd. end 900 motoren.

Ellers passer karburator, gearpedal, køler mv.

Det er en noget andet cykel bagefter. Selvølgelig er der flere hk, men det øgede bundtræk gør det noget lettere at køre rundt i bytrafik i 4-5 gear. Hvor zxr motoren gerne ska ha lidt tæsk for at bestille noget og nærmest eksploderer ved 7000 omd. er der et mere jævnt træk hele vejen op.
Derudover er 900 motoren lidt tungere, hvorved der kommer mere vægt på forhjulet. Dette gør cyklen lidt mere styrevillig.

For yderligere info om ombygning, er her et par links:
www.zxr750.de/ZXR750de/forum/
http://homepage.ntlworld.com/webzxr/zxr750r/index.html

Tidligere motorcykler:
Suzuki 650 katana, 2 sæsoner
Kawasaki gpx 750R, 6 sæsoner

Et link til mange spændende mc-sider:
www.runes-mc.dk/links.asp



GULE STAVGÆNGERVESTE ER DEN DUMMESTE IDE NOGENSINDE.

Her er hvorfor:

1: Man bliver forvekslet med en knallertskole på tur.

2: Morcyklister er i forvejen pålagt at køre med kørelys. Burde det ikke være nok.

3: Hvad hjælper det at køre med vest, hvis folk kun ruger spejlene og ikke gider dreje hovedet for at orientere sig.

4: Hvad hjæpler det (hvis) man bliver set og folk stadig tror det er en scooter og agerer derefter.

5: Trafikanter skal være generelt opmærksomme og ikke kun se det der skriger til himlen i farver og neonlys.

6: hvis der skal være logik i vestebrug, bør cyklister, knallertkørere og dem på scooter også bruge dem. Og så bliver motorcyklister igen forvekslet med scootere.

7: Det er med til til give en falsk sikkerhedsfornemmelse og dermed vil man måske være mindre opmærksom som motorcyklist.

8: Det er en lorte hovsaløsning. Hvornår erkender man at: undervisningen på landets køreskoler er mangelfuld, at folk har en forkert indstilling til adfærd i traffiken, at folk ikke forstår brugen af simple redskaber som blinklys/afstand/orientering og fokus på trafikanterne omkring een selv.
Hvis man (poltikerne) gad at gøre en indsats for en holdningsændring og en bedre (efter)uddannelse af landets trafikanter, ville man kunne undgå ikke alene mange dødsulykker, men ukykker generelt.
Veste er kun en hovedpinepille. Man skal altid forsøge at fjerne årsagen til hovedpinen.



Kommentér på:
Kawasaki ZXR 750 L
Annonce